وبلاگ
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تعمیر کمپرسور کولر مزدا ۳۲۳

تعمیر کمپرسور کولر مزدا 323

یکی از سدان‌ های خانوادگی خوش ساخت ژاپنی مزدا ۳۲۳ نام دارد. هندلینگ مناسب، دوام فنی خوب و ترمزهای قدرتمند از ویژگی های مهم این خودرو است. با این همه نقاط ضعفی مانند کابین ساده و توان فنی نه چندان خوب نیز در این خودرو مشاهده می‌شود. تعمیر کمپرسور کولر مزدا ۳۲۳ موضوع این مقاله از گروه استوک یدک است. این قطعه به عنوان قلب تپنده و بخش اصلی سیستم خنک کننده در مزدا ۳۲۳ شناخته می‌ شود. 

مشخصات کلی خودرو مزدا ۳۲۳

این خودرو از محصولات موفق بهمن موتور و مونتاژ این شرکت محسوب می شود. با اینکه به اندازه خودروهایی مانند زانتیا مورد استقبال قرار نگرفت اما فروش خوبی کسب کرد. یکی از مشکلات این خودرو در بازار سخت پیدا شدن قطعات یدکی آن است. به همین دلیل کمی خرید و فروش این خودروی ژاپنی مونتاژ داخل سخت است. از جمله امکانات خودروی مزدا ۳۲۳:

  • ترمزهای ABS
  • چراغ های مه شکن
  • فرمان هیدرولیک
  • سیستم صوتی
  • کیسه هوا راننده
  • گرمکن
  • سانروف

و چند مورد دیگر می باشد. با توجه به دشواری خرید لوازم یدکی این خودرو خرید لوازم مزدا ۳۲۳ استوک بسیار رایج است. یکی از قطعات مهم که برای کار کردن کولر مزدا ۳۲۳ باید تهیه کرد کمپرسور آن است. در ادامه درباره مشخصه‌ ها و کاربرد این قطعه در مزدا ۳۲۳ بیشتر خواهیم گفت.

مشخصات کمپرسور کولر مزدا ۳۲۳    

برای تعمیر کمپرسور کولر مزدا ۳۲۳ باید عیب یابی دقیقی صورت گیرد. پروسه عیب یابی از هر قطعه ای از جمله کمپرسور نیازمند شناخت کامل آن است. کمپرسور کولر این خودروی ژاپنی از دو بخش کلی شامل:

  • بدنه که متشکل از رینگ و پیستون و شفقت مرکزی است.
  • کلاچ مغناطیسی که با فشار دادن دکمه روشن از حالت از حالت هرزگرد خارج می شود.

تشکیل شده است. محل قرارگیری کمپرسور کولر ۳۲۳ دقیقا روی پایه موتور است. برای وصل کردن آن به پایه موتور مزدا ۳۲۳ از ۴ عدد پیچ کمک گرفته شده است. نیرو محرکه لازم برای فعالیت کمپرسور کولر مزدا ۳۲۳ هم از طریق تسمه و از میل لنگ دریافت می‌ گردد. با توجه به ساختار این قطعه اغلب کارشناسان توصیه می‌ کنند هر دو سال یکبار مورد بررسی کلی قرار گیرد. در بررسی های دوره‌ای نیز باید میزان حجم گاز کولر و روغن آن کنترل شود. این کار توسط دستگاه‌ های دیجیتال و در تعمیرگاه های مجاز توسط مکانیک متبحر انجام می گیرد. بی توجهی به سرویس های دوره ای موجب خراب شدن زودتر از موعد کمپرسور کولر می شود.

تعمیر کمپرسور کولر مزدا ۳۲۳

کمپرسورهای کولر مزدا ۳۲۳ در بیشتر اوقات قابل تعمیر نیستند. چرا که اجزای داخلی آن‌ ها دارای تلرانس بسیار کمی هستند. مگر اینکه مشکل رخ داده برای کمپرسور سطحی و جزئی باشد. تشخیص میزان آسیب وارده به کمپرسور این خودرو از عهده متخصصین این حوزه بر می آید. توجه داشته باشید که مراجعه به موقع از گسترش خرابی در کمپرسور کولر خودرو جلوگیری می کند. بنابراین با مشاهده اولین نشانه های خرابی کمپرسور باید به سراغ تعمیرگاه های مجاز بروید. در صورت نیاز به تعویض این قطعه حتما از قطعات اصل و باکیفیت به عنوان جایگزین استفاده نمایید. از آنجاییکه کمپرسور خودرو به ویژه خودروهای خارجی گران است خرید کمپرسور کولر استوک مزدا ۳۲۳ گزینه خوبی است. توجه داشته باشید که پروسه تعویض کمپرسور کولر خودرو کار تخصصی محسوب می شود. تنظیم نبودن و نصب غیر استاندارد کمپرسور کولر مزدا ۳۲۳ موجب کاهش جدی کارایی آن می‌ گردد. 

تعویض کمپرسور کولر مزدا ۳۲۳

بعد از اینکه از عدم تعمیر کمپرسور کولر خودرو مطمئن شدید باید نسبت به تعویض آن اقدام کنید. کمپرسور جدید باید توسط دستگاه های مخصوصی در تعمیرگاه ریکاوری گردد. منظور از ریکاوری کمپرسور تزریق مقادیر مناسبی از گاز مبرد به کمپرسور کولر مزدا ۳۲۳ است. اینت گاز برای لایه ازن زیان آور بوده و به شدت سرد است. به همین خاطر باید از تماس این گاز با پوست دست جلوگیری به عمل آید. بعد از تزریق گاز و ریکاوری کردن کمپرسور باید به دقت در محل خود نصب شود. تمام این پروسه باید در تعمیرگاه های تخصصی و مجاز با نظارت کامل تکنسین های حرفه ای انجام شود. بسیاری از افراد نمی دانند برای خرید کمپرسور کولر این خودروی ژاپنی به کجا مراجعه کنند. در ادامه اطلاعات لازم برای خرید کمپرسور کولر مزدا ۳۲۳ را ارائه می کنیم.

خرید کمپرسور کولر مزدا ۳۲۳  

یکی از بخش های مهم راه اندازی مجدد و تعمیر کمپرسور کولر مزدا ۳۲۳ تعویض آن است. قطعات یدکی این خودرو در بازار ایران کمی سخت پیدا می شود. با این همه با کمی تلاش و ممارست احتمالا موفق به خرید کمپرسور جایگزین برای کولر مزدا ۳۲۳ می شود. در زمان خرید این قطعه باید توجه زیادی داشته باشید که کمپرسور اصلی و باکیفیت خریداری می کنید. کمپرسورهای تقلبی موجود در بازار کارایی و کیفیت لازم را به هیچ وجه ندارد. همچنین تا جایی که امکان دارد از کمپرسورهای دیگر به عنوان جایگزین کمپرسور کولر مزدا ۳۲۳ استفاده نکنید. خرید کمپرسور کولر مزدا ۳۲۳ استوک از سایت استوک یدک پیشنهاد ما به شما است. اصالت و کیفیت و کارایی کمپرسور مزدا ۳۲۳ در سایت این مجموعه تضمین می شود. همچنین قیمت کمپرسور کولر مزدا ۳۲۳ در سایت استوک یدک بسیار مناسب تعیین شده است. 

تست سلامت کمپرسور کولر مزدا ۳۲۳

در مسیر تعمیر کمپرسور کولر مزدا ۳۲۳ باید توان قطعه برای فشرده کردن گاز سنجیده شود. این تست توسط یک گیج مخصوص در تعمیرگاه های تخصصی کمپرسور کولر خودرو انجام می شود. اگر کمپرسور کولر قادر به فشرده کردن گاز مبرد نباشد چاره ای جز تعویض آن نخواهید داشت. زیرا فشرده سازی مبرد و افزایش فشار آن برای ارسال به کندانسور از بخش های مهم فعالیت این قطعه است. 

قیمت کمپرسور کولر مزدا ۳۲۳ 

قیمت کمپرسور کولر این خودروی ژاپنی در بازار تحت تاثیر فاکتورهای مختلفی قرار دارد. نوسانات ارز و میزان عرضه و تقاضای کمپرسور کولر از اصلی ترین فاکتورهای تعیین کننده قیمت هستند. بنابراین بهتر است بعد از مشخص کردن دقیق مدل کمپرسور کولر مناسب خودرو با کارشناسان فروش استوک یدک تماس بگیرید. 

سخن پایانی

برای تعمیر کمپرسور کولر مزدا ۳۲۳ باید ابتدا تست های لازم انجام شود. اگر مشکلات جدی برای این قطعه پیش آمده باشد چاره ای جز عوض کردن آن باقی نمی ماند. مشاوران تیم فروش استوک یدک مشخصات کامل و استعلام موجودی قطعات را به شما ارائه خواهند کرد. 

بیشتر بخوانید :  علت استارت نخوردن ماشین

سوالات متداول

۱- برای تعمیر کمپرسور کولر مزدا ۳۲۳ به کجا مراجعه کنیم؟

بهترین گزینه مراجعه به تعمیرگاه های مجاز و با تجربه است. زیرا تعمیر کردن این قطعه از کولر خودرو از عهده هر کسی بر نمی آید.

۲- آیا تمام ایرادات کمپرسور کولر مزدا ۳۲۳ برطرف می شود؟

متاسفانه بسیاری از ایرادات کمپرسور کولر مزدا ۳۲۳ قابل تعمیر نیست.  

۳- برای خرید کمپرسور استوک کولر مزدا ۳۲۳ به کجا مراجعه کنیم؟

سایت استوک یدک فروشگاهی معتبر برای خرید لوازم یدکی استوک و با کیفیت در کشور است.   

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

بیشتر بدانید : 

به این مطلب امتیاز دهید