وبلاگ
۱۲ آذر ۱۴۰۲

بررسی جامع مشخصات جک J4

مشخصات جک J4 برای بسیاری از طرفداران سدان‌های جمع و جور جالب خواهد بود. از این رو در این مقاله از استوک یدک این خودروی چینی را مورد بررسی‌هایی همه جانبه قرار داده‌ایم. این خودرو اولین بار در سال ۲۰۱۲ در یک نمایشگاه خودرو در گوانژو رونمایی و معرفی شد. رانندگان ایرانی این ماشین را ۳ سال بعد از رانندگان چینی خریداری نمودند. شرکت ایرانی واردکننده آن خودرو کرمان موتور بوده و جی ۴ ارزان‌ترین سدان این شرکت می‌باشد. چنانچه مایل هستید از مشخصات و امکانات این خودروی چینی بیشتر بدانید با ما تا انتها همراهی کنید.

مشخصات کلی جک J4 :

شرکت چینی تولیدکننده این سدان شهری کوچک جک نام دارد. این ماشین برای استفاده شهری و در کلاس B طراحی و ساخته شده است. در ایران نیز به صورت مونتاژی و توسط شرکت کرمان موتور به بازار عرضه گردیده است. با این همه این شرکت ایرانی تلاش‌های زیادی در جهت ارتقا قابلیت‌های جک ۴ نموده است. این تلاش‌ها در جهت بومی‌سازی جک ۴ صورت گرفته و این خودرو را دستخوش تغییراتی کرده است. تولید جک ۴ برقی و ارائه آن در نمایشگاه‌های خودرویی نمونه‌ای از این تلاش‌ها به شمار می‌رود. در نتیجه می‌توان گفت که خودروهای سری J از شرکت جک در بازار ایران جایگاه خوبی دارند. از این رو در این مطلب از استوک یدک مشخصات و شاخصه‌های این ماشین چینی پرفروش را بیان کرده‌ایم.

بررسی طراحی بدنه جک J4:

در طراحی این خودرو المان‌ها و ترکیب‌های خاص و منحصر به فردی را نمی‌توان مشاهده کرد. در واقع از نظر طراحی ظاهری و بدنه خودروی جک ۴ نسبتا ساده و نزدیک به طراحی جک J5 می‌باشد. چراغ‌ها در نمای جلویی این خودرو دارای انحناهایی با گوشه‌های تیز هستند. این سبک طراحی به زیباتر دیده شدن جک J4 کمک زیادی کرده است. طراحان از سپر دو رنگ در طراحی جلویی این ماشین استفاده کرده‌اند. چراغ‌های دی لایت و مه شکن بخش دیگری از طراحی بدنه این خودروی جمع و جور هستند. برای ایجاد جلوه‌ی بیشتر نیز از خطوط عمودی روی کاپوت جک جی ۴ کمک گرفته شده است. این خطوط از قسمت بالایی تا پایینی کاپوپ کشیده شده و قابل مشاهده است. در نمای جانبی بدنه این خودرو شاهد یک خط در راستای دستگیره‌ها هستیم. این خط تنها المانی است که در بخش بغلی جک J4 مشاهده می‌شود. از آن جایی که این خودرو چندان جدید نیست نمی‌توان انتظار طراحی‌های مدرنی از آن داشت. البته کرمان موتور اعلام کرده که در آینده روی همین پلتفرم یک طراحی جدید و مدرن ایجاد می‌کند. نسخه جدید این خودرو با طراحی مدرن قرار است با نام ایگل به بازار عرضه شود. پس تا زمان عرضه ایگل باید با ظاهر ساده‌ی این خودروی چینی کنار بیایید.

بررسی مشخصات فنی جک J4:

موتور به کار رفته در قلب این خودرو ۱٫۵ لیتری با تنفس طبیعی است. ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ که به سیستم زمان‌بندی مجهز هستند در آن به کار رفته است. این موتور از سری موتورهای گرین جت از کمپانی جک است که قدرتی معادل ۱۰۳ اسب بخار دارد. بیشترین گشتاور تولیدی توسط جک جی ۴ نیز ۱۴۶ نیوتن بر متر می‌باشد. این نیروی محرکه به کمک یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلویی خودرو انتقال پیدا می‌کند. سیستم تعلیق مورد استفاده در آن نیز از نوع مک‌فرسون در محور جلویی و بازو جناغی در محور عقب است. استاندارد آلایندگی جک J4 یورو ۵ بوده و در هر ۱۰۰ کیلومتر ۶ لیتر سوخت مصرف می‌کند. بیشترین سرعتی که با این ماشین می‌توانید برانید ۱۸۰ کیلومتر با شتاب صفر تا صد ۱۳٫۶ ثانیه است. تمام این مولفه‌ها نشان دهنده‌ی این است که جک جی ۴ ماشینی کم مصرف و اقتصادی است. از نظر عملکرد نیز کارشناسان سیستم فنی این خودرو  را کارآمد و مطلوب ارزیابی می‌کنند.

امکانات و آپشن‌های جک J4:

در ابتدای ورود این خودرو به بازار ایران امکانات چندانی در این خودرو دیده نمی‌شد. شرکت کرمان موتور تدریجا امکانات و آپشن‌های مختلفی روی این خودرو اضافه کرد. به این ترتیب موفق به کسب رضایت بیشتری در مصرف‌کنندگان این ماشین شد. از جمله امکانات جک جی ۴ می‌توان به مواردی نظیر:

  • کروز کنترل
  • اتولایت
  • سنسورهای پارک عقب
  • سیستم پایش فشار باد لاستیک‌ها
  • مالتی مدیا با صفحه نمایش ۱۱ اینچی ( در نسخه‌های جدید)
  • دیلایت
  • ترمز دیسکی عقب
  • سیستم کنترل پایداری

وجود دارد. نسخه‌های جدید این ماشین به دلیل بهبود امکانات به کار رفته قیمت بالاتری نیز دارند. اگر مایل هستید یک خودروی امروزی با امکانات مدرن داشته باشید قطعا نسخه‌های جدید جک J4 به شما پیشنهاد می‌گردد.

سیستم ایمنی در جک جی ۴ چگونه است؟

از دیگر قسمت‌های مهم در هر خودرویی بحث امنیت سرنشینان آن است. خوشبختانه این خودرو موفق شده است که ۵ ستاره ایمنی در تست‌های سی‌انپکت کسب کند. به همین خاطر می‌توان گفت که این خودرو از سطح ایمنی و امنیت بالایی برای سرنشینان خود برخوردار است. به خصوص که شرکت کرمان موتور آپشن‌های ایمنی خوبی به آن اضافه نموده ست. پس اگر به دنبال ماشینی هستید که از امنیت سرنشینان در آن مطمئن باشید جک J4 گزینه مناسبی می‌باشد.

تجربه رانندگی با جک جی ۴:

یکی از پارامترهای مهم در زمان خرید یک ماشین تجربه رانندگی با آن است. در این بخش این پارامتر مهم در خصوص جک کی ۴ را مورد ارزیابی و بررسی قرار داده‌ایم. از آن جایی که این خودرو یک سدان کوچک است در زمان رانندگی حس تسلط زیادی دارید. دسترسی به آیتم‌های مختلف در حین راندن این خودرو آسان بوده و موقعیت راننده نیز مناسب است. پیشرانه این خودرو چه در حالت درجا و چه در حین حرکت چندان پر سر و صدا نیست. در نتیجه سکوت خوبی هم در کابین زمان رانندگی با جک J4 وجود دارد. اما سیستم تعلیق به ویژه در بخهش عقب این ماشین چندان نرم نمی‌باشد. از این رو گاهی باعث ایجاد نارضایتی در سرنشینان جک جی ۴ می‌شود. خودرو کشش مناسبی از خود نشان می‌دهد و به راحتی می‌توان با آن سبقت گرفت. بنابراین در مجموع می‌توان نمره خوبی به تجربه رانندگی با این ماشین داد.

سخن آخر:

در این مطلب از استوک یدک به بررسی همه جانبه‌ جک J4 برای علاقه‌مندان آن پرداختیم.

 

بیشتر بدانید : 

بیشتر بخوانید :  مناسب ترین زمان تعویض آب رادیاتور چه زمانی است؟

 

به این مطلب امتیاز دهید