وبلاگ
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

تعمیر کمپرسور کولر اپیروس

خودروی کیا اپیروس تولید کمپانی کیا موتورز است که در سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ تولید شده است. این خودرو از اولین تلاش‌های شرکت کیا برای تولید یک سدان لوکس محسوب می‌شود. کمپرسور کولر این خودروها با توجه به سال‌ها کار احتمالا به تعمیر نیاز دارد. علاوه بر تعمیر احتمال اینکه به تعویض کمپرسور کولر اپیروس نیاز باشد هم وجود دارد. پس در این مطلب از استوک یدک راهنمایی‌های لازم درباره تعمیر کمپرسور کولر اپیروس را ارائه کرده‌ایم. 

خودروی کیا اپیروس

اپیروس یکی از خودروهای ۶ سیلندر با ۲۴ سوپاپ با تنفس طبیعی می‌باشد. قدرت موتور نیز از طریق گیربکس ۵ سرعته تیپ ترونیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. شتاب صفر تا صد این خودرو در حدود ۷٫۵ ثانیه است. از نظر امکانات این خودرو در سطح مناسبی نسبت به خودروهای تولید این کمپانی قرار دارد. امکانات اپیروس عبارتند از:

  • کروز کنترل
  • کنترل پایداری
  • سنسور باران
  • تعلیق الکترونیکی
  • اتولایت
  • ۶ کیسه هوا
  • سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه

این خودرو از نظر ظاهری شباهت چندانی به خودروهای کره‌ای ندارد. در مقابل بیشتر شبیه به سدان‌های بزرگ ساخت آمریکا می‌باشد. 

کمپرسور کولر اپیروس

کمپرسور مورد استفاده در خودروی اپیروس از کیفیت قابل قبول و خوبی برخوردار است. با این همه بر اثر سال‌ها استفاده دچار فرسودگی و عیوبی خواهد شد. کمپرسور اپیروس کار فشرده کردن مبرد و انتقال آن به کندانسور کولر را عهده‌دار است. اگر کمپرسور دچار ایراد شود این وظیفه مهم انجام نخواهد شد. در نتیجه کولر کیا اپیروس با نقص چرخه فعالیت مواجه شده و کارایی خود را از دست می‌دهد.

تعمیر کمپرسور کولر اپیروس

برای تعمیر کمپرسور کولر این خودرو باید به سراغ تکنسین ها و تعمیرکاران معتبر رفت. چرا که کار تعمیر کمپرسور کولر نیاز به مهارت و تخصص بالایی دارد. اگر اشکال پیش آمده کوچک و قابل حل باشد توسط تعمیرکار برطرف می‌شود. اما گاهی اوقات مشکلات پیش آمده برای کمپرسور کولر اپیروس قابل حل نمی‌باشند. در این شرایط تنها راه چاره برای استفاده دوباره از کولر اپیروس تعویض کمپرسور آن می‌باشد. 

تعویض کمپرسور کولر اپیروس

در تعویض کمپرسور کولر خودروی کیا اپیروس باید توجه زیادی به خرج داد. زیرا نمونه‌های تقلبی و فیک این کمپرسور در بازار زیاد است. بنابراین باید توجه کنید که مدل‌های اصل و باکیفیت کمپرسور کولر اپیروس را خریداری کنید. پیشنهاد می‌شود به سراغ فروشندگان معتبر رفته تا با خیال راحت کمپرسور کولر اصل اپیروس را تهیه کنید. توجه داشته باشید که نصب کمپرسور تعویضی در خودروی اپیروس نیاز به مهارت دارد.  چرا که بسیاری از آسیب‌های وارده به این قطعه به دلیل نصب غیر استاندارد آن است. با نصب غیر اصولی و نامناسب کمپرسور علاوه بر افزایش احتمال خراب شدن قطعه کارکرد کولر هم کاهش می‌باشد.

دلایل تعمیر کمپرسور کولر اپیروس 

مشکلات متعددی ممکن است برای کمپرسور کولر اپیروس بروز پیدا کنند. این مشکلات گاهی جزئی و مربوط به قطعه‌ی داخلی خاصی است. اما گاهی از اوقات نیز کمپرسور کولر دچار مشکلات کلی و جدی‌تر می‌شود. در ادامه این بخش به اصلی‌ترین مشکلات کمپرسور کولر اپیروس اشاره خواهیم کرد.

۱- نشتی مبرد از سیستم سرمایش خودرو

کاهش سطح مبرد در کمپرسور روی عملکرد آن آثار منفی جدی به جا می‌گذارد. بنابراین باید ممیزان این مایع یا گاز را در سیستم سرمایشی خودروها به صورت دوره‌ای بررسی کرد. 

۲- فشار و بار زیاد روی کمپرسور

وارد کردن بار زیاد روی کمپرسور نیز از دلایل اصلی خراب شدن این قطعه محسوب می‌شود. کمپرسور کولر اپیروس نسبت به فشارها بالا حساس بوده و به سرعت فرسوده و خراب می‌شود. ظرفیت این قطعه در زمان طراحی و ساخت آن در کمپانی کیا موتورز مشخص شده است.

۳- آلودگی هوا

عامل دیگری که تعمیر کمپرسور کولر اپیروس را الزامی می‌کند آسیب‌های ناشی از آلودگی هوا است. ذرات غبار و آلودگی‌های محیطی می‌توانند وارد بخش داخلی کمپرسور کولر خودرو شوند. با انباشت ذرات معلق و آلودگی‌های محیطی عملکرد کمپرسور کولر اپیروس تحت شعاع قرار می‌گیرد. 

۴- اتصالات نامناسب

نصب اصولی و استاندارد کمپرسور در طول عمر آن نقش به سزایی دارد. بنابراین اگر اتصالات و نصب کمپرسور کولر اپیروس به درستی انجام نگیرد باعث خراب شدن آن می‌شود. پیشنهاد می‌شود بعد از خرید کمپرسور کولر اپیروس به سراغ بهترین تعمیرکاران این قطعه در شهر بروید.

علائم خرابی کمپرسور کولر اپیروس

هرچه زودتر متوجه خراب بودن کمپرسور کولر خودرو شوید به همان اندازه شانس تعمیر آن بیشتر است. شناخت نشانه‌های خرابی این قطعه اهمیت زیادی در تعمیر به موقع آن دارد. مهم‌ترین نشانه‌ها و علائم مربوط به خرابی کمپرسور کولر این خودرو اعم از:

  • تولید صداهای نامتعارف و عجیب از کمپرسور کولر اپیروس
  • افزایش میزان مصرف برق
  • عدم تولید هوای خنک و باد سرد در کولر
  • شروع به کار و توقف‌های مکرر  
  • کارکرد نامناسب کولر و کمپرسور

می‌باشند. با مشاهده هر کدام از این نشانه‌ها در اسرع وقت به تعمیرگاه‌های مجاز برای کنترل کمپرسور کولر اپیروس مراجعه کنید. 

خرید کمپرسور کولر اپیروس استوک

گاهی در پروسه تعمیر کمپرسور کولر اپیروس باید قطعه جدیدی تهیه کرد. کمپرسورهای استوک با کیفیت معمولا انتخاب مناسبی برای جایگزینی با قطعات قبلی به حساب می‌آیند. چرا که قیمت و کارایی مناسبی در قطعات استوک خودروی اصل دیده می‌شود. برای خرید قطعات استوک خودروی اپیروس از جمله کمپرسور کولر آن با مشاور فروش استوک یدک تماس بگیرید. تنوع محصولات و قیمت‌های مناسب از ویژگی‌های اصلی سایت استوک یدک محسوب می‌گردد.  

قیمت کمپرسور کولر اپیروس

قیمت کمپرسور کولر در خودروهای مختلف نسبتا بالا است. مبلغ خرید کمپرسور کولر اپیروس بستگی به نو یا استوک بودن آن دارد. به طبع قیمت قطعات نو از لوازم استوک خودرو گران‌تر می‌باشد. همچنین میزان کارکرد و کیفیت کمپرسور کولر استوک اپیروس در قیمت آن نقش تعیین کننده‌ای دارد. توجه داشته باشید که قطعات تقلبی در باز قطعات یدکی خودرو قیمت‌های پایین‌تری دارند. در حالی که ابدا کیفیت و کارایی قطعات اصلی خودرو از قبیل کمپرسور را ندارند. پس تنها فاکتور انتخاب قطعات یدکی خودرو نباید قیمت آن باشد. 

کلام آخر

تعمیر کمپرسور کولر اپیروس به معنای راه‌اندازی مجدد سیستم خنک کننده خودرو است. در این فرآیند گاهی نیاز به خرید کمپرسور کولر و نصب آن روی خودرو می‌باشد. همکاری با افراد حرفه‌ای و خوشنام چه در خرید کمپرسور کولر اپیروس چه نصب آن اهمیت زیادی دارد. برای خرید کمپرسور استوک کولر اپیروس با کارشناس فروش سایت استوک یدک تماس بگیرید. مشاور تیم موجودی لوازم یدکی خودرو و قیمت آن‌ها را به شما اطلاع خواهد داد. پشتیبانی بعد از فروش و ضمانت اصالت لوازم استوک فروخته شده از مزایای خرید از سایت این مجموعه است.

بیشتر بخوانید :  گیربکس اتوماتیک DSG چیست؟

سوالات متداول

۱- برای تعمیر کمپرسور کولر اپیروس به کجا مراجعه کنیم؟

بهتر است به سراغ تعمیرگاه‌های مجاز و معتبر در سطح شهر بورید. زیرا تعمیر این بخش از سیستم خنک کننده خودروی اپیروس نیاز به تخصص و مهارت بالایی دارد.

۲- بهترین زمان تعمیر کمپرسور کولر اپیروس چه زمانی است؟

به محض مشاهده اولین نشانه‌های خرابی کمپرسور کولر خودرو باید برای تعمیر آن اقدام کرد. 

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

بیشتر بدانید : 

به این مطلب امتیاز دهید