وبلاگ
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تعمیر کمپرسور کولر کمری

تعمیر کمپرسور کولر کمری

کولر یکی از آپشن‌های بسیار مهم در هر خودرویی محسوب می‌شود. به ویژه در خودروهای باکیفیت و مجهز حتما یک سیستم سرمایشی بسیار خوب تعبیه شده است. برای اینکه کولر یک خودرو کارکرد خوبی داشته باشد باید از اجزای مناسبی ساخته شده باشد. یکی از اصلی‌ترین بخش‌‌های کولر خودروی کمری نیز کمپرسور آن است. با توجه به کیفیت این خودرو شاید تصور کنید که نیازی به تعمیر کمپرسور کولر کمری نخواهد بود. در حالی که احتمال خرابی کمپرسور کولر برای هر خودرویی وجود دارد. استوک یدک عرضه کننده انواع قطعات استوک از جمله کمپرسور کولر کمری در کشور می‌باشد.

مشخصات کلی تویوتا کمری

یکی از برندهای محبوب بین خودروهای ژاپنی قطعا تویوتا کمری می‌باشد. تعدادی از این خودروهای باکیفیت و جذاب ژاپنی در سال‌های نبود محدودیت واردات خودرو به ایران وارد شد. برخی از مزیت‌ها و مشخصه‌های مثبت این خودرو عبارتند از:

  • اعتبار برند
  • حفظ ارزش خودرو در بازار دست دوم
  • کیفیت فنی خوب
  • ایمنی بالا
  • مصرف کم

می‌باشد. خودروی تویوتا کمری از نظر ساختار و کیفیت ساخت در سطح بسیار بالایی قرار دارد. در کولر این خودرو از کمپرسورهای پیستونی استفاده شده است. در ادامه با مشخصات و عملکرد کمپرسور در خودروی کمری بیشتر آشنا می‌شویم.

معرفی کمپرسور کمری

برای تعمیر کمپرسور کولر کمری لازم است با مشخصات این قطعه آشنا باشیم. چند پیستون و سیلندر در کنار هم وظیفه مهم فشرده کردن خنک کننده و هدایت آن را بر عهده دارند. البته سیلندر و پیستون تنها اجزاء تشکیل دهنده کمپرسور کولر این خودروی محبوب ژاپنی نیستند. خنک کننده از کمپرسور به سمت کندانسور رفته و سپس به شیر انبساط هدایت می‌شود. در شیر انبساط فشار گاز مبرد کاهش زیادی پیدا کرده حتی تغییر شکل می‌دهد. در ادامه این پروسه خنک کننده وارد اواپراتور شده و موجب خنک کردن کابین کمری می‌گردد. فعالیت کمپرسور در کولر تویوتا این پروسه را تکمیل کرده و پابرجا نگاه می‌دارد. بنابراین اغلب کارشناسان این حوزه معتقد هستند که کمپرسور کولر کمری نقش واسط در سیستم سرمایشی را بر عهده دارد. هر کدام از بخش‌های تشکیل دهنده کمپرسور دچار نقص شوند دیگر این فرایند طی نشده و کابین خودرو خنک نمی‌شود. ایرادات کمپرسورها نیز در بسیاری از اوقات به دلیل خرابی اجزاء تشکیل دهنده آن‌ها است.

کمپرسور کولر کمری از چه بخش‌هایی تشکیل شده است؟

شرکت ژاپنی تویوتا کمری از قسمت‌های مختلفی در ساخت کمپرسور این خودرو استفاده کرده است. در نتیجه تعمیر کمپرسور کولر کمری نیاز به شناخت کاملی از این تجهیز دارد. مهندسین ژاپنی از بهترین کیفیت برای ساخت اجزای داخلی کولر و کمپرسور خودروهای تویوتا بهره برده‌اند. بوبین- پولی- شیر انبساط- پیستون و سیلندر قسمت‌های اصلی کمپرسور کمری محسوب می‌شوند. گاهی با تعویض یک قطعه مشکل کمپرسور کولر کمری برطرف می‌شود. بر پاره‌ای از اوقات نیز لازم است تا کلا کمپرسور را عوض کرده و جایگزین کنید. 

بیشترین دلایل خرابی کمپرسور کولر کمری

با وجود کیفیت ساخت بالای این قطعه همچنان امکان خرابی آن وجود دارد. در نتیجه هرگز نمی‌توان گفت که این قطعه از خودروی تویوتا کمری بی‌نیاز از تعمیر است. عمده‌ترین دلایل خرابی کمپرسور کولر تویوتا شامل موارد زیر می‌باشد.

۱- فرسودگی و استهلاک باتری کمری

فرسودگی و خرابی باتری از شایع‌ترین دلایل خرابی کمپرسور کولر خودروی کمری هستند. علاوه بر باتری هرگونه آسیب و خرابی در سیستم برقی کمری موجب اختلال در عملکرد کمپرسور کولر خودرو می‌گردد. پس در اولین مرحله از تعمیر کمپرسور کولر کمری باید به سراغ باتری خودرو بروید. 

۲- خرابی ترموستات کمری

کارایی و سلامت ترموستات تا حد زیادی روی کمپرسور کولر کمری اثر می‌گذارد. اگر مشکل کمپرسور از ترموستات باشد به صورت مداوم قطع و وصل می‌شود. 

۳- فاصله بین کلاچ و پولی در کمری

کلاچ و پولی برای عملکرد بهتر کمپرسور باید با هم در تماس باشند. اگر به هر دلیلی بین این دو قطعه فاصله ایجاد شود کمپرسور کارایی خود را از دست می‌دهد. این مشکل به راحتی توسط تعمیرکاران کمپرسور کولر قابل رفع می‌باشد.

۴- خراب بودن رله کمپرسور کمری

رله کمک می‌کند تا رطوبت کمپرسور حفظ شود. همچنین خاموش و روشن شدن‌های کمپرسور به وسیله رله انجام می‌گیرد. خراب بودن رله به معنای نبود جریان برق کافی برای کار کردن کمپرسور است.  

اقدامات لازم برای تعمیر کمپرسور کولر کمری

مهم‌ترین کاری که برای تعمیر کمپرسور کولر باید انجام دهید مراجعه به موقع به تعمیرگاه است. هرچه سریع‌تر برای رفع ایرادات کمپرسور و کولر تویوتا کمری اقدام کنید احتمال موفقیت کار بیشتر است. مورد بعدی مراجعه به مراکز تعمیر مجاز و حرفه‌ای برای تعمیر کمپرسور کولر خودرو است. تعمیر درست و اصولی کمپرسور و کولر خودروهای خارجی از جمله کمری نیاز به تجربه و دانش دارد. تعمیرکار باید قادر باشد قطعات تعویضی را به درستی جایگزین کند. همچنین در صورت نیاز به تعویض کامل کمپرسور نصب دوباره آن به مهارت بالایی نیاز دارد. چرا که در صورت عدم نصب صحیحی تنظیمات کمپرسور کولر کمری بهم می‌ریزد. 

خرید کمپرسور کولر کمری

برای خرید کمپرسور کولر این خودرو باید به سراغ قطعات اصل و باکیفیت و سالم بروید. در غیر این صورت سیستم سرمایش خودروی تویوتا کمری دیگر کارایی قبل را نخواهد داشت. اگر امکان خرید کمپرسور کولر نو برای خودروی کمری وجود نداشت به سراغ لوازم استوک بروید. جایگزینی این قطعه در پروسه تعمیر کمپرسور کولر کمری گاهی الزامی می‌باشد. خرید کمپرسور کولر کمری استوک مستلزم پرداخت هزینه کمتری است. به همین خاطر از نظر اقتصادی مقرون به صرفه‌تر از خرید کمپرسور نو می‌باشد. کمپرسورهای استوک سایت استوک یدک اصل و کاملا سالم هستند. ضمانت‌های لازم برای اطمینان از اصل بودن قطعات استوک به خریداران ارائه می‌شود. 

قیمت کمپرسور کولر کمری استوک

قیمت کمپرسور و لوازم استوک کمری بستگی زیادی به نوسانات بازار دارد. به همین دلیل نمی‌توان عدد مشخصی را به عنوان قیمت کمپرسور کولر کمری اعلام نمود. پیشنهاد می‌شود برای استعلام قیمت کمپرسور کولر تویوتا کمری با کارشناس سایت استوک یدک تماس بگیرید.

سخن پایانی

برای تعمیر کمپرسور کولر کمری باید به سراغ مراکز تعمیرگاهی مجاز و خبره رفت. زیرا تعمیر و تعویض کمپرسور و قطعات آن به ویژه در خودروهای خارجی کار حساسی است. خرید کمپرسور کولر استوک کمری و دیگر قطعات این خودرو از طریق سایت استوک یدک به آسانی انجام می‌گیرد. کافی است قطعات مورد نظر خود را به کارشناس فروش تیم اطلاع داده و سفارش خود را ثبت نمایید.

بیشتر بخوانید :  تویوتا کرولا GR مدل 2023 (بررسی مشخصات فنی)

سوالات متداول

۱- کمپرسور کولر تویوتا کمری چه وظیفه‌ای دارد؟

متراکم کردن خنک کننده و ارسال آن به کندانسور از وظایف اصلی این قطعه است. 

۲- سیستم کمپرسور کولر در تویوتا کمری چیست؟

سیستم فشرده‌سازی از طریق پیستون و سیلندر در کمپرسور کولر کمری به کار رفته است. این سیستم در بسیاری از خودروهای داخلی و خارجی برای کمپرسور استفاده می‌شود.

۳- بهترین مرکز برای خرید کمپرسور کولر کمری استوک کجاست؟

سایت استوک یدک با سال‌ها تجربه و تنوع بالای قطعات استوک بهترین مرکز برای خرید کمپرسور استوک کولر کمری می‌باشد.   

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

بیشتر بدانید : 

 

به این مطلب امتیاز دهید