وبلاگ
۵ مرداد ۱۴۰۱

انواع موتور ماشین bmw

BMW M5 CS جدید در صدر قدرتمندترین خودروهای سری تولید BMW قرار گرفته است. نزدیک به ۳۰ سال طول کشید تا موتور نمادین مک لارن F1 S70 تحت الشعاع قرار گیرد. اگرچه، برخی ممکن است استدلال کنند که موتور BMW دیگری وجود داشت که از S70 قدرتمندتر بود. این واحد دوازده سیلندر اصلاح شده N74 است که در زیر کاپوت نشان سیاه رولزرویس Wraith قرار دارد. با قدرت ۶۳۲ اسب بخار، N74 تنها ۳ اسب بخار از موتور M5 CS و ۵ اسب بخار بیشتر از S70 کمتر است. بنابراین با کمک BimmerToday، اکنون نگاهی به ۱۰ موتور برتر BMW در تمام دوران می اندازیم.

  1. S62 – BMW M5 (E39)

E39 M5 از موتور ۴۹۴۱ سی سی بی ام و S62 V8 بهره می برد. حداکثر توان ۲۹۵ کیلووات / ۴۰۰ اسب بخار (۳۹۴ اسب بخار) به چرخ های محور عقب می رسد که از طریق یک گیربکس ۶ سرعته دستی هدایت می شود. حداکثر گشتاور آن ۵۰۰ نیوتن متر (۳۶۸ پوند فوت) است. خط قرمز روی ۷۰۰۰ دور در دقیقه تنظیم شد. S62 اولین موتور V8 BMW بود که دارای دو VANOS (زمان بندی متغیر سوپاپ در میل بادامک ورودی و اگزوز) بود.

  1. S65 – BMW M3 GTS (E92)

S65 V8 بدون شک یکی از بهترین موتورهای BMW است که تا کنون ساخته شده است. موتور ۴٫۴ لیتری V8 قلب خانواده E90/E92/E93 بود و بعداً خانه ای در نسخه ویژه E92 M3 GTS پیدا کرد. S65 با داشتن قدرت ۳۳۱ کیلووات/۴۵۰ اسب بخار و اصول ساخت و جزئیات فنی که مستقیماً از موتوراسپرت منتقل شده است، پیش‌شرط‌های ایده‌آلی را برای استفاده در رویدادهای ورزشی باشگاهی ارائه می‌کند، در عین حال به طور رسمی جاده ای قانونی است. گشتاور ۴۴۰ نیوتن متر (۳۲۴ پوند فوت) تعیین شد.

  1. N73 – رولزرویس فانتوم VII

BMW در ابتدا قصد داشت از یک موتور ۹٫۰ لیتری V16 در فانتوم استفاده کند، اما در نهایت، آنها به V12 6.8 لیتری آزمایش شده و آزمایش شده خود رضایت دادند. این موتور عظیم ۴۶۰ اسب بخار (۳۳۸ کیلووات؛ ۴۵۴ اسب بخار) و ۷۲۰ نیوتن متر (۵۳۱ پوند فوت) تولید می کرد. به همان اندازه نرم و قدرتمند بود و برای رانندگان رولزرویس لذت بخش بود. این موتور همچنین در نسل F01/F02 760Li مورد استفاده قرار گرفت.

  1. S55 – BMW M4 GTS (F82)

وقتی در مورد M4 GTS صحبت می کنیم، خنک کننده آبی اولین چیزی است که به ذهن متبادر می شود. تزریق آب، اولین بار در جهان در GTS، دمای محفظه احتراق را با پاشیدن یک غبار بسیار ریز در حین احتراق به طور قابل توجهی کاهش می دهد. این کاهش دما تا ۸۰ درجه فارنهایت، هم قدرت و هم راندمان را افزایش می دهد و در عین حال ضربه موتور را کاهش می دهد. BMW M4 GTS اکنون ۵۰۰ اسب بخار (از ۴۲۵ اسب بخار) و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور (۴۴۲ پوند فوت) تولید می کند.

  1. S85 – BMW M5 (E60)

بی ام و M5 E60 بحث برانگیز، اما منحصر به فرد، یکی از جالب ترین موتورها – S85 V10 – را نیز داشت. M5 با موتور V10 507 اسب بخاری الهام گرفته از F1، بدون شک یکی از بهترین بی‌ام‌وهایی است که تا به حال ساخته شده است، و طبق برخی حساب‌ها، بهترین M5 است. E60 M5 با قدرت ۵۰۷ اسب بخار و گشتاور ۵۲۰ نیوتن متر (۳۸۳ فوت بر پوند) در عرض ۴٫۵ ثانیه به سرعت ۶۰ رسید. حداکثر سرعت در ۱۵۵ مایل در ساعت (۲۵۰ کیلومتر در ساعت) محدود شده است.

  1. S58 – BMW X3 M / X4 M (F97/F98)

جانشین S55 موتور شش سیلندر توربو BMW S58 است. این نیروگاه اصلاح شده که در G80 M3 و G82 M4 آینده استفاده می شود، سال گذشته در کنار اولین X3 M و X4 M عرضه شد. این موتور هنوز یک موتور ۶ سیلندر خطی ۳٫۰ لیتری است اما برای ساخت آن یک ارتقاء جامع بخش M داده شده است. قدرت بیشتر در عین حال قابل استفاده تر در پیست. تمام تغییرات و ارتقاء به BMW X3 M قدرت بسیار سالم ۵۱۰ اسب بخار و ۶۵۰ نیوتن متر (۴۴۲ پوند فوت گشتاور) می دهد.

  1. N63 – BMW M850i (G15)

M850i از یک موتور ۴٫۴ لیتری توئین توربو V8 بهره می برد و ممکن است به این فکر کنید که “خوب، اوه بزرگ. اما قبل از BMW M850i، جدیدترین استفاده از این V8 توئین توربوی جدید BMW M550i بود. این خودرو ۴۶۲ اسب بخار (۴۵۶ اسب بخار) و ۴۸۰ پوند فوت گشتاور تولید می کند که عطسه کردنی نیست. اما BMW M850i از نسخه ای از موتور M550i استفاده می کند، با این تفاوت که برای تولید ۵۳۰ اسب بخار و ۷۵۰ نیوتن متر (۵۵۳ پوند فوت) گشتاور تنظیم شده است.

  1. S70 – مک لارن F1

بدون شک، S70/2 بهترین موتوری است که BMW M تا به حال ساخته است و یکی از بهترین موتورهای تمام دوران است. همچنین تا همین چند روز پیش، این موتور همچنان قدرتمندترین موتوری بود که BMW M تا به حال تولید کرده است. موتور ۶٫۱ لیتری V12 با تنفس آزاد قدرت ۶۲۷ اسب بخار و گشتاور ۶۵۱ نیوتن متر (۴۸۰ پوند فوت) داشت و دارای سیستم روغن خشک، دوازده بدنه دریچه گاز مجزا و زمانبندی متغیر سوپاپ VANOS BMW بود. همچنین از مواد عجیب و غریب ساخته شده بود که عمدتاً از آلومینیوم، مقداری منیزیم و فویل طلای معروف منعکس کننده حرارت تشکیل شده بود که قسمت موتور را پوشانده بود.

  1. N74 – رولزرویس Wraith Black Badge

بر اساس خروجی PS، رولزرویس Wraith Black Badge در واقع دومین مدل قدرتمند BMW Group است. زیر کاپوت این خودروی عظیم یک موتور ۶٫۶ لیتری V12 توئین توربوشارژ ب ام و قرار دارد. ۶۳۲ اسب بخار قدرت و ۸۷۰ نیوتن متر (۶۴۲ پوند فوت گشتاور) تولید می کند که برای شرمساری یک لامبورگینی هوراکان کافی است. این ممکن است آخرین V12 باشد که در رولزرویس ارائه می شود، بنابراین آن را خاص تر می کند.

  1. S63 – BMW M5 CS

BMW M5 CS جدید نه تنها قدرتمندترین سری تولید BMW است که تا به حال ساخته شده است، بلکه از نظر نسبت قدرت به وزن نیز بهترین است. M5 CS جدید با قدرت ۶۳۵ اسب بخار و ۷۰ کیلوگرم کمتر از M5 Competition، اولین خودروی سری BMW است که کمتر از نسبت قدرت به وزن ۳ کیلوگرم بر اسب بخار باقی مانده است. گشتاور ۷۵۰ نیوتن متر (۵۵۳ پوند فوت) اندازه گیری شده است. این موتور شگفت انگیزی است که امیدواریم آن را در سایر BMW ها نیز ببینیم.

بیشتر بخوانید :  کارنامه خودرو و هرآنچه راجب به آن باید بدانید - نظری استوک

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

استوک یدک اولین و  قدیمی ترین وارد کننده انواع قطعات ماشین های خارجی

5/5 - (1 امتیاز)