وبلاگ
۱۷ مهر ۱۴۰۱

کلید اتو هلد در خودرو

عملکرد Auto Hold توسعه ترمز دستی برقی است و راحتی بیشتر و ایمنی بیشتری را به شما ارائه می دهد. این دستگاه از طریق واحد هیدرولیک ABS/ESC کار می کند و از غلتیدن تصادفی خودروی شما در هنگام ایستادن یا حرکت جلوگیری می کند. هنگامی که ماشین خود را در حالت سکون ترمز می کنید، Auto Hold آخرین فشار ترمز اعمال شده را حفظ می کند. می توانید پای خود را از روی ترمز بردارید و تمام ترمزهای چهار چرخ روشن می مانند. اگر سنسورهای سرعت چرخ ABS هرگونه غلتشی را تشخیص دهند، نیروی ترمز به طور خودکار افزایش می یابد تا زمانی که خودرو دوباره متوقف شود. به محض اینکه پدال گاز را فشار دهید و در مورد گیربکس های دستی، کلاچ را رها کنید، Auto Hold فشار ترمز را کاهش می دهد.

اتو هلد خودرو چگونه به خودرو‌ها اضافه شد؟

از آن جا که امروزه بازار خودرو رقابتی تر از گذشته است، خودروسازان سعی می‌ کنند هرچه در توان دارند را انجام دهند تا خودروهایی با کیفیت با امکانات و ویژگی های مختلف و متنوع طراحی کنند. در همین راستا، کمپانی های خودروسازی متناسب با پیشرفت علم و تکنولوژی سعی کردند کیفیت محصولات خود را بالا ببرند. بدیهی است که یکی از راه های افزایش کیفیت خودرو، اضافه کردن آپشن ها و ویژگی های مختلف به آن است.

در بین آپشن ها و ویژگی های مختلفی که به خودروها اضافه شده است، اتو هلد نیز یکی از آپشن هایی است که با توجه به نیاز راننده در مسیرهای پرترافیک برای خودروهای امروزی در نظر گرفته شده است.

نحوه عملکرد سیستم اتوهلد

همان ‌طور که از نام این سیستم پیداست، این سیستم نگه دارنده خودکار است. اگر بخواهیم با زبان ساده، نحوه عملکرد سیستم اتو هلد را به شما توضیح دهیم باید بگوییم که وقتی شما مثلاً در مسیر پرترافیکی هستید، وقتی اتوهلد را فعال می ‌کنید، دیگر نیازی به فشردن پدال ترمز و نگه داشتن آن ندارید. با فعال کردن اتوهلد وقتی پای خود را از روی پدال گاز بردارید، ترمز دستی به صورت خودکار فعال شده و خودرو متوقف می‌ شود و زمانی شروع به حرکت می ‌کند که شما پدال گاز را فشار دهید. با این آپشن نیاز ندارید که در هنگام توقف، پای خود را روی پدال ترمز نگه دارید و یا دنده دستی را بکشید. یک ‌بار که پدال ترمز را فشار دهید، کافی است. خودرو می ‌ایستد تا دوباره آن را با فشردن پدال گاز حرکت دهید. در این صورت، ترمز دستی به آرامی آزاد می ‌شود و خودرو به آرامی شروع به حرکت می ‌کند.

اشتباهی که بسیاری از افراد می کنند این است که پیش خود گمان می کنند که تنها مزیت سیستم اتو هلد، رهایی از ترمزهای طولانی است. در حالی که مزیت دیگر آن در مسیرهای شیب ‌دار مشخص می ‌شود.

مزیت سیستم اتو هلد در مسیرهای شیب دار

وقتی که در مسیر شیب‌ دار هستید و در ترافیکی در مسیرهای اینچنینی گرفتار شده‌ اید، با فعال کردن اتوهلد، وقتی که می ‌خواهید خودرو را به حرکت در آورید، ماشین به عقب نمی‌ رود، چیزی که در خودروهایی که فاقد این آپشن هستند همیشه مشاهده می ‌کنیم. در واقع سیستم اتوهلد جلوی حرکات اضافی خودرو را می ‌گیرد.

نکته دیگری که در مورد سیستم اتو هلد وجود دارد این است که وقتی از مسیرهای پرترافیک و سراشیبی عبور کردید و فراموش کردید که اتوهلد را غیرفعال کنید، نگران نباشید. این سیستم به صورت خودکار غیرفعال می‌شود. البته دل به این مسئله نبندید. هیچگاه خودرو را در حالت فعال بودن اتوهلد ترک نکنید.

سیستم اتو هلد در چه خودروهایی استفاده می شود؟

محبوب ترین آپشن هایی که به تازگی در خودرو ها استفاده می شود عبارت است از: دید در شب، کروز کنترل تطبیقی، اتو پارک، استارت بدون کلید و … اما یکی از آپشن هایی که خریداران خودرو اطلاعات بسیار کمی در مورد آن دارند سیستم اتو هلد می باشد.

نداشتن اطلاعات کافی در مورد این سیستم سبب می شود که اهمیت آن خیلی آشکار نشود و در نتیجه مبهم باقی بماند. در ابتدا که این سیستم بر روی کار آمده بود تنها در خودرو های مدرنی مثل: مرسدس بنز، بی ام دبلیو، ولوو و … استفاده می شود، اما هم اکنون در ماشین هایی که چندان هم گران قیمت نیستند شاهد استفاده از این سیستم هستیم و به نوعی همه گیر تر شده است.

تفاوت اتو هلد با سیستم شروع حرکت در شیب (HAC) در چیست؟

سیستم HAC که مخفف کلمه HILL Start Assist Control است به معنای کمک و کنترل حرکت در سربالایی است؛ این آپشن اصولا در سربالایی‌ های با شیب تند مورد استفاده قرار می ‌گیرد. در خودروهایی که فاقد آپشن HAC هستند، اگر در سربالایی با شیب تند قرار گرفته‌ باشید، هنگام حرکت خودرو به مقدار کمی به عقب می‌ رود که همین عقب رفتن خودرو گاهی باعث تصادف می ‌شود. این آپشن صرفا برای چند ثانیه از حرکت خودرو به عقب جلوگیری می‌کند. تفاوت اتو هلد و HAC در مقدار زمانی است که باید به وظیفه خود عمل کند، HAC فقط چند دقیقه می‌تواند از حرکت در ترافیک جلوگیری ‌کند، ولی در سیستم اتوهلد تا هر زمانی که راننده تمایل داشته باشد این کار ادامه پیدا خواهد کرد.

دکمه‌ی اتوهلد در کدام قسمت قرار دارد؟

دکمه‌ی اتوهلد که با حروف Auto H، A و یا Auto Hold مشخص می‌شود، معمولاً جایی در سمت چپ دنده دستی، سمت چپ فرمان و یا کنار دکمه اتوپارک قرار داده می‌شود؛ طوری که دسترسی راننده به آن راحت باشد. برای فعال ‌سازی آن دکمه اتوهلد را فشار می‌ دهید و پای خود را از روی ترمز بر می‌ دارید.

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

استوک یدک اولین و  قدیمی ترین وارد کننده انواع قطعات ماشین های خارجی

 

 

به این مطلب امتیاز دهید
بیشتر بخوانید :  آشنایی با سیستم اگزوز خودرو و عملکرد آن