وبلاگ
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

تعمیر کمپرسور کولر ال ۹۰

یکی از خودروهایی که به واسطه شاخص‌های فنی ایده‌آل در کشور محبوبیت زیادی دارد ال ۹۰ است. این خودرو با وجود طراحی ظاهری نه چندان دلچسب از نظر موتوری و استهلاک قطعات در سطح مطلوبی قرار دارد. با اینهمه تعمیر کمپرسور کولر ال ۹۰ یکی از دغدغه‌های اصلی صاحبان این خودرو می‌باشد. در این مطلب از استوک یدک به بررسی کمپرسور این خودرو و تعمیر آن پرداخته‌ایم. تنها با چند دقیقه زمان گذشتن اطلاعات بسیار مفیدی درباره کمپرسور کولر این خودرو کسب می‌کنید. 

بررسی کوتاهی از مشخصات ال ۹۰

کابین جادار، استهلاک پایین قطعات در کنار کیفیت فنی بالا مزیت‌های خودروی ال ۹۰ محسوب می‌شوند. همچنین بازار خرید و فروش ال ۹۰ کارکرده در کشور نیز خوب بوده و در این زمینه مشکلی وجود دارد. البته از نظر امکانات و آپشن‌های به کار رفته در این خودرو ضعف زیادی مشاهده می‌شود. پیشرانه به کار رفته در آن ۱٫۶ لیتری با ۱۶ سوپاپ می‌باشد. این پیشرانه قادر به تولید ۱۰۵ اسب بخار قدرت و پیشرانه‌ای حداکثر ۱۴۰ نیوتن بر متر است. پیشرانه‌ی l90 نسبت به کیفیت بنزین مصرفی حساسیت پایینی دارد. به همین خاطر شرایط نگهداری از این خودرو ساده بوده و در شرایط آب و هوایی ایران نیز به خوبی کار می‌کند. کولر و سیستم خنک کننده به عنوان یکی از آپشن‌های پایه در این خودرو تعبیه شده است. با این همه گاهی مالکین ال ۹۰ از مشکلات کمپرسور کولر ان شکایت می‌کنند. 

کمپرسور کولر ال ۹۰

برای تعمیر کمپرسور کولر ال ۹۰ باید به سراغ مراکز تعمیرگاهی مجاز و باتجربه بروید. کمپرسور کولر در خودروها از جمله ال ۹۰ بخش حیاتی و مهمی محسوب می‌شود. بدون کمپرسور تحمل گرمای طاقت فرسای تابستان در خودرو بسیار سخت خواهد بود. انواع مختلفی از کمپرسورهای کولر خودرو را می‌توان برای ال ۹۰ استفاده کرد. شرکت‌های زیادی در زمینه تولید کمپرسور کولر مناسب ال ۹۰ فعالیت دارند. کمپرسور اصلی برند رنو از بهترین برندهای کمپرسور برای خودروهای ال  محسوب می‌شود. این برند از کمپرسور دارای مشخصه‌هایی همچون:

  • ساخت کشور تایلند
  • طول عمر زیاد
  • کیفیت عالی
  • قابل استفاده در انواع مختلفی از خودروها همچون ال ۹۰، تندر، تندر پلاس و ساندرو 

می‌باشد. با وجودی که این برند، کمپرسورهای کولر بسیار باکیفیت می‌سازد اما همچنان احتمال خراب شدن آن وجود دارد. در پروسه تعمیر کمپرسور کولر عیب‌یابی نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. بنابراین باید به دقت تمام اجزا و بخش‌های کمپرسور کولر خودرو مورد بررسی و کنترل قرار بگیرد. 

شرایط تعمیر کمپرسور کولر ال ۹۰ 

بسیاری از عیوب و ایرادات کولر ال ۹۰ مستقیما به خرابی کمپرسور آن مربوط می‌شود. این ایرادات گاهی جزئی بوده و به سادگی توسط تعمیرکاران رفع شده و گاهی نیاز به تعویض کمپرسور کولر دارد. روغن‌کاری مناسب در کارکرد کمپرسور کولر این خودرو نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. بسیاری از عیوب کمپرسور کولر در خودروی l90 ناشی از کاهش سطح روغن آن می‌باشد. برخی از شایع‌ترین ایرادات و مشکلات کمپرسور کولر در خودروهای ال ۹۰ در ادامه این بخش ذکر شده است.   

۱- آسیب دیدگی فیزیکی کمپرسور کولر ال ۹۰

برخی از صدمات فیزیکی ناشی از فشار و ضربه می‌تواند به خرابی کمپرسور منتهی گردد. بعضی از اوقات بدنه کمپرسور کولر دچار خوردگی‌ها و پوسیدگی‌هایی می‌شود. این موارد موجب نیاز کمپرسور کولر l90 به تعمیر می‌شوند. نشتی روغن نیز از دیگر نشانه‌های آسیب فیزیکی کمپرسور کولر می‌باشد. 

۲- مشکلات مربوط به کلاچ کمپرسور کولر ال ۹۰

یکی از بخش‌های مهم در کمپرسور کولر خودرو کلاچ آن است. اگر کلاچ به موقع و به درستی درگیر نشود یا سفت عمل کند کمپرسور کولر دچار مشکل خواهد شد. در تعمیر کمپرسور کولر ال ۹۰ رسیدگی به موقع به مشکل ایجاد شده اهمیت زیادی دارد. بی‌توجهی در رسیدگی و رفع مشکلات کمپرسور کولر خودرو موجب شدت گرفت مشکل خواهد شد. 

۳- نشتی روغن کمپرسور کولر ال ۹۰

مشکل دیگری که برای کمپرسور کولر ال ۹۰ پیش می‌آید و نسبتا شایع است نشتی روغن از آن می‌باشد. رفع این مشکل برای خروج هوای خنک از دریچه کولر ال ۹۰ اهمیت زیادی دارد. فرسودگی بلبرینگ کمپرسور ال ۹۰ از اصلی‌ترین دلایل نشتی روغن از آن می‌باشد. اگرروغن تمام شود کولر خودرو به طور کامل از کار خواهد افتاد. بنابراین همیشه سطح روغن کمپرسور کولر خودروی ال ۹۰ را کنترل کنید. با کنترل‌های دوره‌ای و منظم نشتی‌های روغن کمپرسور در کولر خودرو به موقع مشخص می‌شوند. 

هزینه تعمیر کمپرسور کولر ال ۹۰

تعمیر کمپرسور کولر یکی سرویس‌های تخصصی در تعمیر خودرو به شمار می‌رود. نوع و میزان آسیب وارده به کمپرسور کولر در ال ۹۰ روی هزینه تعمیر آن موثر است. هر چه آسیب بزرگ‌تر و جدی‌تر باشد رفع آن نیز هزینه بیشتری در بر خواهد داشت. گاهی لازم است برخی از قطعات داخلی کمپرسور عوض شود تا مشکل آن حل گردد. در این حالت هزینه تعویض قطعه آسیب دیده نیز به هزینه تعمیر کمپرسور کولر l90 افزوده می‌شود. زمانی که تعمیرکار باید روی کمپرسور کار کند تا مشکل برطرف شود هم از فاکتورهای موثر در هزینه تعمیر است. اگر به موقع برای تعمیر کمپرسور کولر خودروی خود اقدام نکنید احتمال تعویض آن بیشتر می‌شود. در تعویض کمپرسور کولر ال ۹۰ به دنبال نمونه‌های اصل آن باشید. 

قیمت کمپرسور کولر ال ۹۰

برای تعویض کمپرسور کولر خودروی l90 باید به سراغ فروشنده‌های معتبر بروید. زیرا کمپرسورهای تقلبی هرگز کارایی و عملکرد نمونه‌های اصل را ندارند. تهیه قطعات استوک وقتی تعمیر کمپرسور کولر ال ۹۰ موفقیت آمیز نبود گزینه‌ی مناسبی به حساب می‌آید. خرید کمپرسور کولر استوک ال ۹۰ از نظر اقتصادی مقرون به صرفه‌تر می‌باشد. البته به شرط آنکه از مراکز فروش و سایت‌های معتبری نظیر استوک یدک خریداری شود. استوک یدک تامین کننده کمپرسورهای کولر استوک انواع خودروهای داخلی و خارجی است. برای استعلام موجودی و اطلاع از قیمت کمپرسور کولر مورد نظر خود با کارشناس فروش مجموعه تماس بگیرید.

کلام آخر

برای اینکه نیاز به تعمیر کمپرسور کولر ال ۹۰ نداشته باشید باید در نگهداری از آن بکوشید. سرویس‌های دوره‌ای یکی از کارهای مهم در حفظ کارکرد کمپرسور کولر این خودرو است. همچنین نباید فشار مضاعف و بیشتر از توان کولر به کمپرسور آن وارد کرد. هرگونه نشانه از خرابی کمپرسور کولر ال ۹۰ را جدی بگیرید و در اسرع وقت به تعمیرگاه مجاز مراجعه نمایید. مراجعه به موقع شانس تعمیر شدن کمپرسور کولر خودرو را افزایش می‌دهد. در صورت نیاز به کمپرسور کولر استوک ال ۹۰ با ما در استوک یدک تماس بگیرید. 

بیشتر بخوانید :  دور موتور چیست؟

سوالات متداول

۱- تعمیر کمپرسور کولر l90 چقدر زمان می‌برد؟

بسته به میزان خسارت وارده و ایراد پیش آمده برای کمپرسور زمان تعمیر آن نیز متفاوت خواهد بود.

۲- هزینه تعویض کمپرسور کولر ال ۹۰ چقدر است؟

بسته به اینکه کمپرسور خریداری شده برای کولر ال ۹۰ نو باشد یا استوک قیمت آن متفاوت است. کمپرسورهای کولر استوک قیمت مناسب‌تری دارند. 

۳- از کجا کمپرسور استوک کولر ال ۹۰ اصل بخریم؟

با مراجعه به سایت استوک یدک می‌توانید کمپرسورهای اصل و استوک خودروی ال ۹۰ را تهیه کنید. 

به این مطلب امتیاز دهید