وبلاگ
۹ شهریور ۱۴۰۱

آموزش کپی ریموت درب پارکینگ

یکی از وسایلی که اغلب در خانه های مدرن مورد توجه قرار نمی گیرد، داشتن کنترل از راه دور درب بازکن گاراژ است. یک درب استاندارد گاراژ حداقل ۱۵۰۰ بار در سال باز و بسته می شود و اینکه مجبور شوید برای ورود به گاراژ از ماشین خود پیاده شوید، اگر کاملاً غیرقابل تصور نباشد، بسیار دردسرساز است.

درب بازکن گاراژ شما با کنترل از راه دور اصلی خود ارائه می شود که از قبل برای واحد شما برنامه ریزی شده است. اما اگر شما سه یا چهار عضو خانواده هستید که هر کدام با ماشین های خود همراه هستند و برنامه های شما یکسان نیست، به بیش از یک ریموت درب گاراژ نیاز خواهید داشت.

مراحل کپی ریموت درب گاراژ چیست؟

  1. ابتدا سازگاری ریموت کنترل را با واحد بازکن درب گاراژ موجود خود بررسی کنید.
  2. پس از خرید ریموت کنترل جدید، آن را در کنار ریموت اصلی قرار دهید.

روی کنترل از راه دور اصلی، دکمه ای را که می خواهید برنامه را روی دکمه مربوطه از راه دور کلون خود تکرار کنید، فشار دهید و نگه دارید.

سپس آن دکمه را روی کنترل از راه دور کلون فشار دهید و نگه دارید تا چشمک زدن سریع چراغ LED کنترل از راه دور کلون خود را مشاهده کنید.

  1. ریموت کلون خود را روی درب بازکن گاراژ تست کنید و در صورت نیاز عیب یابی کنید.

سیستم درب بازکن پارکینگ خود را بشناسید

این اولین چیزی است که وقتی می خواهید کنترل از راه دور درب بازکن گاراژ را برنامه ریزی کنید، باید بدانید. به مارک و شماره مدل واحد بازکن گاراژ خود توجه داشته باشید و همیشه دفترچه راهنمای آن را در دسترس داشته باشید. برندهای مختلف درب بازکن گاراژ و حتی در مدل های بازکن یک سازنده، گزینه های متفاوتی برای نوع کنترل از راه دور دارند که می توانند با آنها جفت شوند. اکثر درب های گاراژ امروزه از نوع درب های گاراژ سقفی هستند. اگر نمی‌دانید دفترچه راهنما را کجا پیدا کنید، واحد مانیتور یا پانل کنترل روی سقف یا واحد گیرنده نزدیک به آنتن را بررسی کنید. همچنین باید اطلاعات مورد نیاز شما را داشته باشد. با این کار می توانید یک ریموت درب گاراژی بخرید که دقیقا جایگزین اصلی است.

مدل های قدیمی درب پارکینگ از سوئیچ های DIP به عنوان گیرنده سیگنال استفاده می کنند. این برای واحدهای تولید شده در سال ۱۹۹۳ یا قبل از آن قابل انتظار است.

برای برنامه ریزی ریموت جدید با این فناوری:

  1. ابتدا محفظه باتری فرستنده از راه دور اصلی را باز کنید. پانل سوئیچ DIP را مشاهده خواهید کرد.

همچنین می توانید به سوئیچ DIP روی گیرنده سیستم درب گاراژ نگاه کنید. سری کلیدهای روشن و خاموش برای این و ریموت اصلی یکسان است.

  1. با استفاده از یک پیچ گوشتی کوچک یا یک گیره کاغذ، از سری کلیدهای روشن و خاموش روی سوئیچ های DIP ریموت کپی خود تقلید کنید. این مهم ترین مرحله برنامه نویسی برای این نوع از راه دور است.

  2. بررسی کنید که آیا کلون یا کپی از راه دور شما اکنون کار می کند.

ریموت های جدید برای سیستم های درب بازکن گاراژ از سنسورهای فوتودیود استفاده می کنند. به جای امنیت سوئیچ DIP، یک کد متحرک دارید که دور زدن یا کپی کردن آن تقریبا غیرممکن است. اکثر ریموت کنترل های جهانی درب بازکن گاراژ برای این مدل های اخیر کار می کنند. درب بازکن های گاراژی جن و دربازکن های گاراژی چمبرلین فقط برای این نوع سیستم های درب کاربرد دارند.

انواع برنامه نویسی برای کنترل از راه دور درب گاراژ مدرن

امروزه اکثر ریموت کنترل های درب گاراژ را می توان با هر یک از دو نوع برنامه ریزی برنامه ریزی کرد:

برنامه نویسی همزمان مستقیم

این راحت ترین و شناخته شده ترین روش برای اکثر صاحبان خانه با سیستم بازکن گاراژ است. شما باید از دکمه LEARN، دکمه SMART یا دکمه PROGRAM واحد گیرنده گاراژ بازکن خود استفاده کنید.

برای انجام این کار در یک کنترل از راه دور جدید، دستورالعمل های زیر را دنبال کنید:

  • مرحله ۱٫ به سرعت دکمه LEARN را روی دستگاه درب بازکن گاراژ خود فشار دهید تا چراغ روشن شود. لامپ ها به مدت ۳۰ ثانیه روشن می شوند.
  • مرحله ۲٫ برای برخی از کنترل های از راه دور، ممکن است لازم باشد قبل از برنامه ریزی یک دکمه خاص برای باز کردن درب گاراژ، یک دکمه دیگر یا یک سوئیچ لحظه ای را فشار دهید.
  • هنگامی که درپوش باتری را بردارید، می توانید این سوئیچ را پیدا کنید. آن را فشار دهید تا LED روی کنترل از راه دور روشن شود.
  • مرحله ۳٫ درب گاراژ را با کنترل از راه دور جدید همگام کنید در حالی که لامپ های چشمک زن هنوز روشن هستند یا روی کنترل در چشمک می زند.
  • دکمه جدید کنترل از راه دور (که در برخی از ریموت ها دکمه HomeLink نیز نامیده می شود) را فشار دهید و رها کنید که می خواهید برای درب گاراژ خود استفاده کنید.
  • فشار دادن و رها کردن را تا زمانی که دو کلیک بشنوید یا چشمک زدن چراغ دستگاه درب بازکن گاراژ را مشاهده کنید ادامه دهید.
  • مرحله ۴٫ برای برخی از کنترل های از راه دور، باید با فشار دادن دکمه برنامه، کد را قفل کنید، که معمولاً در زیر دکمه ای که برای باز کردن سیستم درب گاراژ برنامه ریزی کرده اید یافت می شود.
  • مرحله ۵٫ بررسی کنید که آیا کنترل از راه دور جدید شما اکنون کار می کند یا خیر.

برنامه نویسی کلون شده

این فقط برای ریموت کنترل های تخصصی که می توانند فرکانس ریموت کنترل اصلی درب گاراژ را کپی کنند امکان پذیر است.

برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

  • مرحله ۱٫ کنترل از راه دور کپی را در کنار ریموت اصلی قرار دهید.
  • مرحله ۲٫ روی کنترل از راه دور اصلی، دکمه کنترل از راه دور را فشار دهید و نگه دارید تا برنامه را به دکمه مربوطه از راه دور کلون خود تکرار کنید. با انجام این کار، سیگنالی را با استفاده از فرستنده های اصلی بازکن از راه دور گاراژ ارسال می کنید.
  • مرحله ۳٫ سپس آن دکمه روی کنترل از راه دور کلون را فشار داده و نگه دارید تا زمانی که چشمک زدن سریع چراغ LED کنترل از راه دور کلون خود را مشاهده کنید. این نشان می دهد که برنامه ریزی کنترل از راه دور اصلی با موفقیت توسط کنترل از راه دور جدید شما کپی شده است.
  • مرحله ۴٫ کنترل از راه دور کلون خود را روی درب بازکن گاراژ تست کنید و در صورت نیاز عیب یابی کنید.
بیشتر بخوانید :  چه موقع باید لنت ترمز را تعویض کنیم؟

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

استوک یدک اولین و  قدیمی ترین وارد کننده انواع قطعات ماشین های خارجی

به این مطلب امتیاز دهید