وبلاگ
۹ شهریور ۱۴۰۱

ساخت سوئیچ کددار انواع خودرو

چگونه یک تراشه کلید ماشین را برنامه ریزی کنیم؟

امروزه، کلیدهای الکترونیکی خودرو به یک امر عادی تبدیل شده است، تغییری عظیم نسبت به چند دهه پیش که هر کسی با دانش کمی می‌توانست جرقه خودرو را با سیم‌های متقاطع و پیچ گوشتی بچرخاند. این روزها، حتی با یک کلید برش دقیق، اکثر وسایل نقلیه بدون وجود تراشه کامپیوتری مناسب روشن نمی شوند.

در واقع، برخی از خودروها دیگر نیازی به وارد کردن کلید ندارند. وجود یک فوب الکترونیکی برای استفاده از اشتعال دکمه ای در بسیاری از مدل های خودروی فعلی کافی است.

همه این ها خبر خوبی برای صاحبان خودرو است، زیرا به این معنی است که سرقت ماشین، کامیون یا SUV شما بسیار دشوارتر از نسل های گذشته است. از سوی دیگر، کلیدهای الکترونیکی قطعات جدیدی را معرفی می‌ کنند که می‌ توانند گران باشند. اگر خودتان بتوانید این کار را انجام دهید، می توانید با عدم مراجعه به نمایندگی، هم در زمان و هم در هزینه صرفه جویی کنید.

ناگفته نماند که تولیدکنندگان مختلف فرآیندهای متفاوتی دارند. با توجه به این موضوع، اگر راهنمای ما برای شما کار نمی کند، به شما توصیه می کنیم برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه برنامه ریزی تراشه کلید خودرو برای وسیله نقلیه خاص خود، به دفترچه راهنمای خود مراجعه کنید یا با نمایندگی محلی خود تماس بگیرید.

این یک راهنمای کلی در مورد فرآیندهایی است که باید در اکثر خودروهای آمریکایی موثر باشد. برخی از تولیدکنندگان مانند مرسدس از فناوری اختصاصی استفاده می‌کنند که تضمین می‌کند که یک نمایندگی تنها نهادی است که می‌تواند کلیدهای جدید ایجاد کند، بنابراین هنگام تعیین اینکه آیا می‌توانید این کار را با نوع وسیله نقلیه خود انجام دهید، این را در نظر داشته باشید.

برنامه نویسی کلید دوم یا سوم

ساده ترین فرآیند برنامه نویسی کلید موقعیتی است که شما به دنبال برنامه ریزی کلید دوم هستید. از آنجایی که شما از قبل یک کلید (مستر) دارید که می توانید از آن استفاده کنید، سازندگان فرض می کنند که شما مالک خودرو هستید و این فرآیند را سریع و آسان می کنند. توجه داشته باشید که برخی از سازندگان برای استفاده از این روش به دو کلید نیاز دارند که در این صورت فقط برای ساخت کلید سوم مفید است.

  • روی صندلی راننده خود بنشینید و کلید جدید و خالی خود را در جایی در دسترس قرار دهید. اگر دو کلید موجود دارید، کلید دوم موجود را به همراه کلید خالی تنظیم کنید. باید سریع آنها را عوض کنید، بنابراین آنها را نزدیک نگه دارید.
  • پس از آماده شدن، کلید کار خود را در استارت قرار دهید و کلید را در وضعیت روشن قرار دهید. در واقع موتور را روشن نکنید. به سادگی کلید را به نقطه ای بچرخانید که سیستم الکتریکی خودرو فعال می شود. به محض اینکه برق فعال شد، کلید را به حالت خاموش برگردانید و آن را از اشتعال خارج کنید.
  • اکنون زمانی است که باید سریع حرکت کنید. در مجموع پنج ثانیه فرصت دارید تا کلید اول را بردارید و کلید دوم را وارد کنید. بسته به وسیله نقلیه شما، این کلید دوم ممکن است کلید جدید یا کلید دوم شما باشد. همان فرآیند ذکر شده در بالا را تکرار کنید، کلید را بچرخانید تا الکترونیک روشن شود، سپس دوباره آن را خاموش کنید.

  • اگر کلید سوم دارید، همین فرآیند تعویض را با کلید سوم تکرار کنید. در غیر این صورت، کلید دوم را در احتراق بگذارید. صرف نظر از اینکه کدام یک از دو گزینه را انتخاب می کنید، وقتی کلید جدید شما وارد و خاموش می شود، ماشین شما باید به حالت امنیتی برود.
  • چراغ امنیتی باید داشبورد را روشن کند و حدود سه ثانیه در حالی که کلید برنامه ریزی شده است روشن بماند. در برخی از مدل‌های خودرو، ممکن است مجبور شوید دکمه‌های روی کلید را فشار دهید تا تأیید شود. پس از خاموش شدن چراغ امنیتی، کلید را بردارید، سپس آن را دوباره وارد کنید تا بررسی کنید که آیا فرآیند موفقیت آمیز بوده است یا خیر.

برنامه نویسی یک کلید

تعداد معدودی از تولیدکنندگان به شما امکان می دهند یک کلید واحد را برنامه ریزی کنید، حتی اگر کلیدی ندارید که کار کند. به خاطر داشته باشید که همچنان باید کلید را برش دهید تا با احتراق مناسب باشد، به این معنی که باید مدرک مالکیت را به یک قفل ساز ارائه دهید.

با این حال، فرآیند بسیار ساده‌ تر از برنامه‌ نویسی کلید دوم یا سوم است:

  • کلید را در موتور قرار دهید و آن را در وضعیت روشن قرار دهید. موتور را روشن نکنید، فقط وسایل الکترونیکی را روشن کنید.
  • کلید را به مدت ۱۰ دقیقه و ۳۰ ثانیه در این حالت بگذارید و سپس آن را خاموش کنید.
  • کلید را دوباره روشن کنید و قبل از خاموش کردن مجدد ۱۰ دقیقه و ۳۰ ثانیه صبر کنید.
  • این روند را برای بار سوم تکرار کنید.
  • کلید را به حالت روشن برگردانید و کلید را برنامه ریزی می کند.
  • کلید جدید خود را با روشن کردن احتراق تست کنید.

برنامه نویسی استارت دکمه ای

در برخی موارد، می توانید یک فوب احتراق بدون کلید را برای خودروها با استارت دکمه ای برنامه ریزی کنید. این به هیچ وجه بی خطا نیست، اما قبل از اینکه به فروشنده پول بدهید تا آن را برای شما برنامه ریزی کند، ارزش امتحان کردن را دارد.

  • با فوب در دست، روی صندلی راننده نشسته و در را پشت سر خود ببندید. یک دست را روی فوب و دست دیگر را روی دکمه استارت خودرو قرار دهید. مشابه فرآیندهای بالا، باید به سرعت کار کنید، بنابراین مطابق با آن آماده شوید.
  • وقتی آماده شدید، دکمه استارت ماشین خود را ۱۵ بار پشت سر هم فشار دهید و بین هر بار تلاش بیش از دو ثانیه نباشد. در حین انجام این کار، پای خود را از روی ترمز دور نگه دارید. به یاد داشته باشید، شما در واقع سعی نمی کنید موتور را روشن کنید.
  • پس از فشار دادن دکمه پانزدهم، دکمه قفل روی فوب خود را فشار دهید. اگر فرآیند جفت شدن موفقیت آمیز بود، درهای خودرو قفل می شوند و فوب کاملاً کاربردی خواهد بود. اگر ناموفق بود، ارزش آن را دارد که فرآیند را تکرار کنید و ببینید آیا در تلاش اولیه خطایی وجود داشته است. زمان بندی این تاکتیک می تواند کمی دشوار باشد و در اولین تلاش به سختی می توان به درستی آن را انجام داد.
بیشتر بخوانید :  نحوه کارکرد انژکتور خودرو

 

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

استوک یدک اولین و  قدیمی ترین وارد کننده انواع قطعات ماشین های خارجی

5/5 - (1 امتیاز)