وبلاگ
۴ مهر ۱۴۰۱

متوسط کارکرد خودرو در یک سال چقدر است؟

میانگین اسب بخار ماشین چقدر است؟

به طور معمول، شما می توانید انتظار داشته باشید که میانگین اسب بخار ماشین بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ اسب بخار در یک ماشین معمولی کاهش یابد. با این حال، وسایل نقلیه بزرگتر و مجلل تر، مانند یک SUV یا سدان پرفورمنس، اغلب دارای موتور سطح پایه بیش از ۳۰۰ اسب بخار هستند. و ماشین های کوچکتر هنوز هم می توانند کمتر از ۱۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشند.

هنگام خرید یک ماشین جدید، اسب بخار ممکن است یکی از ملاحظات اصلی شما باشد. با این حال، فراتر از دانستن میانگین اسب بخار، درک اینکه چیست، چگونه به دست می آید و تاثیر آن بر تجربه رانندگی شما نیز ضروری است.

 

میانگین اسب بخار خودرو در ایالات متحده چقدر است؟

میانگین اسب بخار یک وسیله نقلیه از خودرویی به وسیله دیگر و حتی در بازارهای جهانی متفاوت است. با این حال، امروزه اکثر خودروهای کامپکت و متوسط ​​در ایالات متحده دارای قدرتی بین ۱۷۰ تا ۱۹۰ هستند.

در زیر برخی از میانگین ها برای انواع مختلف خودروها در ایالات متحده آمده است:

  • ماشین جمع و جور: ۱۳۰ اسب بخار (چهار سیلندر)
  • خودروی سایز متوسط: ۱۷۰ اسب بخار (چهار سیلندر)
  • سدان فول سایز: ۲۰۰ اسب بخار (چهار سیلندر) یا ۲۸۰ اسب بخار (شش سیلندر)
  • کراس اوور: ۲۰۰ اسب بخار (چهار سیلندر)
  • SUV کوچک: ۲۴۰ اسب بخار (چهار سیلندر)
  • SUV سایز متوسط: ۲۸۰ اسب بخار (شش سیلندر)
  • SUV بزرگ: ۴۰۰ اسب بخار (هشت سیلندر)
  • کامیون جمع و جور: ۲۰۰ اسب بخار (چهار سیلندر)
  • کامیون سایز کامل: ۳۰۰ اسب بخار (شش سیلندر)
  • کامیون سنگین: ۴۰۰ اسب بخار (هشت سیلندر)
  • مینی ون: ۲۸۰ اسب بخار (شش سیلندر)

در اینجا برخی از پرفروش ترین خودروهای ایالات متحده در سال ۲۰۲۱ (تا کنون) و رتبه بندی اسب بخار برای مدل های پایه آورده شده است:

  • فورد سری F: 290 اسب بخار
  • شورولت سیلورادو: ۳۵۵ اسب بخار
  • هوندا CR-V: 190 اسب بخار
  • هوندا سیویک: ۱۸۰ اسب بخار
  • تویوتا کرولا: ۱۳۹ اسب بخار
  • تویوتا کمری: ۲۰۶ اسب بخار
  • نیسان روگ: ۱۸۱ اسب بخار.
  • سوبارو فارستر: ۱۸۲ اسب بخار.
  • نیسان سنترا: ۱۴۹ اسب بخار.

با خودروسازانی مانند کادیلاک، مرسدس بنز، پورشه و بی‌ام‌و که طیف وسیعی از موتورها و عملکرد را در یک مدل قرار می‌دهند، خودروهای امروزی می‌توانند طیف وسیعی از عملکردهای موجود در بسیاری از سبک‌های بدنه را داشته باشند. همچنین موتورهای توربو و سوپرشارژ را در نظر بگیرید که با اسب بخار ترازو را پایین می آورند.

مقدار اسب بخار خوب برای یک ماشین چقدر است؟

یکی از دلایلی که یک وسیله نقلیه به قدرت کافی نیاز دارد، داشتن نیروی کافی برای موقعیت‌هایی است که فقط در حال حرکت نیست. به عنوان مثال، هنگامی که با سرعت ۶۰ مایل در ساعت حرکت می کنید، یک خودروی معمولی بین ۱۰ تا ۲۰ اسب بخار برای حفظ سرعت ثابت نیاز دارد.

سطح انرژی برای غلبه بر مقاومت غلتشی تایرها و مقاومت باد مورد نیاز است. اگر چراغ های جلوی وسیله نقلیه خود را روشن دارید، دینام از نیروی موتور برای تولید برق برای روشن کردن چراغ ها استفاده می کند. اگر کولر روشن باشد، انرژی را از موتور می گیرد.

موضوع دیگر شتاب است. هرچه موتور بزرگتر باشد، مانند موتورهای یک ماشین پرفورمنس، سریعتر می توانید از صفر به ۶۰ مایل در ساعت برسید. همه این عوامل تعیین می کند که اسب بخار وسایل نقلیه مدرن برای کارکردن و کارآمد بودن باید چقدر باشد.

درست بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ اسب بخار قدرت خوبی برای یک ماشین است. بسیاری از مدل‌های پایه برخی از برندها قدرتی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ اسب بخار ارائه می‌کنند که برای رانندگانی مناسب است که در ازای صرفه‌جویی بهتر، تجربه رانندگی آرام‌تری ندارند. با این حال، یک سدان متوسط ​​بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت که نقطه شیرینی برای وسایل نقلیه و شرایط رانندگی است. هنگامی که شما شروع به حرکت با قدرت بالای ۳۰۰ اسب بخار کنید، مانند خودروهای پرفورمنس و اسپورت، فقط یک راننده با تجربه تر می تواند در برخی موقعیت ها با خیال راحت تردد کند.

چه مقدار اسب بخار سریع در نظر گرفته می شود؟

هنگامی که ما به حداکثر سرعت فکر می کنیم، یکی از سریع ترین خودروهای جهان هنسی ونوم GT است. این ابرخودرو خجالتی نیست و با موتور ۷٫۰ لیتری V8 خود ۱۲۴۴ اسب بخار قدرت دارد. یک شورلت کوروت علاوه بر این، دو توربوشارژر آن را به حداکثر سرعت تایید شده ۲۷۰٫۴۹ مایل در ساعت می رساند.

سپس بوگاتی شیرون با ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت وجود دارد، اما حداکثر سرعت آن ۱۰ مایل در ساعت کمتر از هنسی است – پس آیا اسب بخار وقتی این دو ابرخودرو را با هم مقایسه می کنید، سریع است؟ لازم نیست.

مقایسه اسب بخار با سایر عوامل

هر چه یک وسیله نقلیه قدرت بیشتری داشته باشد، شتاب آن بهتر خواهد بود. بنابراین، اسب بخار یک عامل اساسی در عملکرد کلی یک خودرو است. این یکی از دلایلی است که بازاریابی خودرو تا حد زیادی در مورد ظرفیت اسب بخار بهترین مدل های خودروهای کلاس یا با عملکرد بالا صحبت می کند. اما در حالی که اسب بخار قابل توجه است، به یاد داشته باشید که سایر عوامل موثر را در نظر بگیرید.

اگر با یک خودروی کامپکت در مقابل یک سدان یا کراس اوور بزرگ رانندگی کنید، خودروی کوچک‌تر به دلیل سبک‌تر بودن، سریع‌تر حرکت می‌کند. اما ویژگی دیگری که بر عملکرد خودرو تأثیر می گذارد، گشتاور است. گشتاور نیرویی است که در فاصله اعمال می شود و انگیزه اصلی آن اندازه گیری نیروی پیچش است. بنابراین، وسایل نقلیه با درجه گشتاور بالاتر از یک نقطه خاص سرعت بیشتری می‌گیرند و در هنگام یدک‌کشی وزن بیشتری را تحمل می‌کنند.

مانند آنچه در خودروهای اسپورت وجود دارد، یک موتور با عملکرد بالا از ترکیب قدرتمندی از اسب بخار و گشتاور تشکیل شده است. آنها مکمل یکدیگر هستند و هر دو مشخصات تجربه رانندگی بسیار متعادل تری را ارائه می دهند.

عامل دیگر این است که خودرو موتور دیزلی یا بنزینی دارد. یک موتور دیزلی گشتاور بیشتری نسبت به اسب بخار تولید می کند زیرا نسبت تراکم بیشتری نسبت به موتورهای بنزینی دارد. بنابراین اساساً یک موتور دیزلی می تواند کارهای زیادی انجام دهد، اما نه به سرعت یک موتور بنزینی.

بیشتر بخوانید :  فنر خودرو چیست و چه کاربردهایی دارد؟

پیشرانه های مختلف نیز اسب بخار را متفاوت توزیع می کنند. در خودروهای دیفرانسیل جلو، نیروی موتور به چرخ های جلوی خودرو می رود. یک خودروی دیفرانسیل عقب نیرو را از موتور فقط به چرخ های عقب می رساند. خودروهای چهار چرخ متحرک، چهار چرخ متحرک، یا خودروهای الکتریکی با موتورهای الکتریکی در جلو و عقب، بسته به ورودی نرم‌افزار از سنسورها یا از طریق انتخاب دستی راننده، نیرو را به چرخ‌های جلو یا عقب ارسال می‌کنند.

در نهایت، گیربکس یا جعبه دنده نیز نقش برجسته ای در در نظر گرفتن اسب بخار ایفا می کند. گیربکس بر راندمان کل سیستم و قدرت خودرو تأثیر می گذارد. و گشتاور نیز وارد عمل می شود، زیرا با حجم موتور خودرو نسبت مستقیم دارد. این بدان معناست که یک موتور بسیار بزرگ همراه با یک جعبه دنده کوچک می تواند گشتاور خروجی یکسانی را ارائه دهد و بر اسب بخار قدرت تأثیر بگذارد.

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

استوک یدک اولین و  قدیمی ترین وارد کننده انواع قطعات ماشین های خارجی

به این مطلب امتیاز دهید