وبلاگ
۳۱ مرداد ۱۴۰۱

نصب ردیاب خودرو

اگر فکر می کنید که نادیده گرفتن صدای وحشتناکی که هر چند وقت یکبار از وسیله نقلیه شما می آید، اشکالی ندارد کاملا در اشتباهید. عملکرد روان و کارآمد وسیله نقلیه شما مهم است زیرا یک نقص واحد می تواند باعث خرابی شود.

اگر بخواهیم صادقانه صحبت کنیم باید بگوییم که داشتن ماشین ارزان نیست ودر صورت بروز یک مشکل جدی، این هزینه ها چند برابر می شوند. روشن نگه داشتن خودروی شما برای آن رفت و آمدهای روزانه یا تحویل مشاغل، عوارض خود را بر آن چهار چرخ و بقیه بخش های وسیله نقلیه شما وارد می کند.

به قول معروف، پیشگیری بهتر از درمان است. بدیهی است که رفع مشکلات کوچک در خودروی شما ارزان تر از انجام تعمیرات سنگین در شرایط اضطراری است. به همین منظور نصب ردیاب خودرو برای جلوگیری از ایجاد مشکلات سنگین و به نحوی پیشگیری این مشکلات، امری ضروری در هر خودرویی محسوب می شود.

طبق بررسی ها و تحقیقات انجام شده، رانندگان وسایل نقلیه، خودروهای خود را فراتر از دوره مالی معمولی، که معمولا شش ساله است، می رانند. در واقع تحقیقات نشان می دهد که افراد زیادی به دلیل شرایط اقتصادی حاکم و شرایط مالی، وسایل نقلیه خود را برای مدت طولانی تری نگه می دارند. این به این معنی است که وسیله نقلیه شما در حال پیر شدن است که دلیل بیشتری برای مراقبت از آن است، به خصوص اگر می خواهید دوام بیشتری داشته باشد. اینجاست که تعمیر و نگهداری منظم مطرح می شود.

تعمیر و نگهداری وسایل نقلیه چیست؟

وقتی برای اولین بار ماشین خود را از کف نمایشگاه خارج کردید، وضعیت خوبی داشت. مطمئناً، رنگ، ساخت و عملکرد خودرو را دوست داشتید، اما مهم‌ترین چیزی که در هنگام خرید آن به دنبال آن بودید، قابلیت اطمینان آن بود.

تمام قطعاتی که چرخ ها را می رانند، باید در وضعیت خوبی نگهداری شوند.

به راحتی می توان تصور کرد که سوخت، بررسی روغن و آب و چند پمپ هوا در لاستیک های شما در پمپ بنزین تمام چیزی است که وسیله نقلیه شما برای حرکت آن نیاز دارد.

بررسی های نگهداری منظم را نباید نادیده گرفت، به خصوص آن هایی که می توانند به راحتی توسط هر صاحب وسیله نقلیه انجام شوند. دانش اولیه در مورد  تعمیر و نگهداری خودرو می تواند به شما در تشخیص زودهنگام مشکلات قبل از خرابی و فاکتور تعمیرات سنگین کمک کند.

چند بار باید وسیله نقلیه خود را سرویس کنم؟

سرویس برنامه ریزی شده برای خودروهای کاملاً جدید تحت ضمانت سازنده الزامی است. بسیاری از برنامه های تعمیر و نگهداری خودروهای جدید در قرارداد فروش سازنده گنجانده شده است، اما می توان آنها را به طور جداگانه نیز خریداری کرد.

یک سرویس «معمول» می تواند از هر ۵۰۰۰ کیلومتر برای برخی موتورهای دیزلی قدیمی تا ۱۰۰۰۰ کیلومتر، ۱۵۰۰۰ کیلومتر یا ۲۰۰۰۰ کیلومتر برای مدل های جدیدتر متفاوت باشد.

بسته به ویژگی‌های وسیله نقلیه‌ تان، می‌توانید با نشانگر خدمات خودرویتان به شما یادآوری کنید که زمان اتمام سرویس بعدی به شما اطلاع می‌دهد. رفتار راننده و شرایط رانندگی منظم می تواند فاصله سرویس را تا هر ۳۰۰۰۰ کیلومتر افزایش دهد. به فواصل سرویس پایبند باشید. اما اگر ماشین شما مسافت پیموده شده زیادی نداشته باشد چه اتفاقی می افتد؟ شما هنوز هم باید حداقل سالی یک بار آن را سرویس کنید. قانون کلی این است که خودروی خود را برای سرویس در فواصل زمانی یا سالیانه – هر کدام که زودتر بیاید – ببرید. این تضمین می کند که تمام روان کننده ها و فیلترها در شرایط کاری خوب نگهداری می شوند زیرا با گذشت زمان و استفاده از بین می روند.

مهم است که به فواصل خدمات توصیه شده پایبند باشید، که برای اطمینان از عملکرد، ایمنی، کارایی و قابلیت اطمینان خودرو شما بهینه طراحی شده است، در غیر این صورت ممکن است به طور غیرمنتظره ای در مسیر یک رویداد یا تحویل مهم سرگردان شوید. با نگهداری هوشمند از موارد قابل اجتناب جلوگیری کنید. به عنوان یک مدیر ناوگان، حفظ سلامت وسایل نقلیه خود و ایمنی رانندگان خود با یک برنامه تعمیر و نگهداری یکپارچه حیاتی است.

یک سیستم ردیاب خوب به وسایل نقلیه شما کمک می‌کند از خرابی‌ ها و تصادفات جاده‌ ای با ویژگی‌ های تعمیر و نگهداری مانند هشدارهای بی‌ درنگ در مورد هر گونه خطای موتور، لنت ترمز فرسوده، نوسانات روغن و آب و سایر عیب‌یابی‌ ها جلوگیری کند و به شما کمک می‌ کند تا از خودروهایی که نیاز به تعمیر و نگهداری دارند، جلوگیری کنید.

چگونه می توانید از ردیابی برای ساده سازی تعمیر و نگهداری خودرو استفاده کنید؟

ردیاب خودرو به شما این امکان را می دهد که تقریباً از هر مکانی به وسایل نقلیه خود نظارت دقیق داشته باشید. با این قدرت، می توانید تعمیر و نگهداری را ساده کنید و بهره وری را بهینه کنید. برخی از راه‌های خودکارسازی تعمیر و نگهداری خودرو از طریق ردیاب خودرو به شرح زیر است:

راه‌اندازی هشدارها

بسیاری از راه‌حل‌ های ردیابی امروزی گزینه‌ ای برای تنظیم و سفارشی کردن هشدارهای تعمیر و نگهداری ارائه می‌ دهند. برای مثال، می‌ توانید گزارش را طوری تنظیم کنید که پس از تعداد مشخصی از ساعت‌ ها یا مایل‌ ها رانندگی به شما هشدار دهد. اکثر برنامه‌ ها همچنین به شما امکان می‌ دهند یاد آور تاریخ را برای بازرسی و تعمیر خودرو قرار دهید، که از عقب افتادن شما جلوگیری می‌ کند.

نگهداری سوابق

ردیاب خودرو داده هایی را در زمان واقعی ارائه می دهد که می توانید از آن ها برای ایجاد استراتژی های موثر و مدیریت کارآمدتر وسایل نقلیه استفاده کنید. این راه حل های نرم افزاری ساخت و ذخیره گزارش های مرتبط را که ممکن است برای یادآوری ها و سوابق تعمیر و نگهداری مفید باشد، آسان می کند. نظارت و تجزیه و تحلیل داده‌های زنده به شما کمک می‌کند تا ناهماهنگی‌ها یا مسائلی را پیدا کنید که ممکن است نیاز به رسیدگی داشته باشند.

ردیابی عادات راننده

عادات راننده می تواند تأثیر قابل توجهی بر سلامت و کارایی وسیله نقلیه داشته باشد. با ردیابی، می‌توانید سفرهای جانبی، زمان بیکاری و سایر رفتارهایی را که ممکن است فرسودگی دستگاه را تسریع کنند، کاهش دهید. استفاده از این قابلیت، دفعات تعمیرات غیرمنتظره را کاهش می دهد و در زمان و هزینه شما صرفه جویی می کند.

بیشتر بخوانید :  آفرود چیست؟

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

استوک یدک اولین و  قدیمی ترین وارد کننده انواع قطعات ماشین های خارجی

5/5 - (1 امتیاز)