وبلاگ
۳۰ مرداد ۱۴۰۱

شرح وظایف مدیر تعمیر و نگهداری ناوگان وسایل نقلیه

مدیر تعمیر و نگهداری ناوگان چه کاری انجام می دهد؟

مدیران تعمیر و نگهداری ناوگان مسئول نظارت بر عملیات روزانه ناوگان خودروهای شرکت خود هستند. آن ها اطمینان حاصل می کنند که تمام وسایل نقلیه به درستی نگهداری و در صورت لزوم تعمیر می شوند و همچنین ممکن است در استخدام و آموزش کارکنان جدید برای پیوستن به تیم خود مشارکت داشته باشند.

نقش مدیر تعمیر و نگهداری ناوگان برای موفقیت هر سازمانی با ناوگان وسایل نقلیه بزرگ حیاتی است. این افراد باید مهارت های رهبری قوی و درک درستی از نحوه مدیریت موثر افراد و منابع داشته باشند.

وظایف شغلی مدیر تعمیر و نگهداری ناوگان

مدیران تعمیر و نگهداری ناوگان معمولاً دارای طیف گسترده ای از مسئولیت ها هستند که می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • حفظ امنیت دارایی های شرکت با اطمینان از عملکرد ایمن کلیه تجهیزات و امکانات
  • برنامه ریزی و واگذاری کار به کارکنان تعمیرات تأسیسات یا پیمانکاران خارجی
  • نظارت بر پیشرفت کارهای تعمیر، بررسی کیفیت کار انجام شده و رفع مشکلات با پیمانکاران یا کارگران در صورت نیاز
  • اطمینان حاصل کردن از رعایت تمامی اقدامات ایمنی لازم در تمام مراحل ساخت، تعمیر و نگهداری
  • بررسی پیشنهادات پیمانکاران و انتخاب واجد شرایط ترین مناقصه گران بر اساس قیمت، شهرت و مراجع
  • برآورد هزینه های تعمیرات، مشاوره با مدیریت در مورد محدودیت بودجه و تایید سفارش تعمیر
  • انجام ممیزی از عملیات ناوگان برای اطمینان از اینکه وسایل نقلیه ایمن و کارآمد کار می کنند
  • مدیریت موجودی قطعات وسایل نقلیه و تجهیزات و سفارش قطعات جدید در صورت نیاز
  • ارائه آموزش به کارکنان در مورد روشهای نگهداری صحیح ماشین آلات و تجهیزات

حقوق چشم انداز مدیر تعمیر و نگهداری ناوگان

دستمزد مدیران تعمیر و نگهداری ناوگان بسته به سطح تحصیلات، سالها تجربه و اندازه و صنعت شرکت متفاوت است. آنها همچنین ممکن است غرامت اضافی در قالب پاداش دریافت کنند.

انتظار می رود که استخدام مدیران تعمیر و نگهداری ناوگان در دهه آینده با نرخ متوسطی رشد کند.

رشد اشتغال ناشی از نیاز به نگهداری و تعمیر ناوگان های موجود و همچنین معرفی انواع جدید وسایل نقلیه مانند خودروهای برقی و پهپادهای تحویلی خواهد بود. علاوه بر این، افزایش استفاده از دستگاه های تلفن همراه در محل کار ممکن است منجر به استخدام مدیران ناوگان بیشتر برای نظارت بر نصب و نگهداری این دستگاه ها شود.

الزامات شغلی مدیر تعمیر و نگهداری ناوگان

موارد زیر برخی از صلاحیت هایی است که اغلب در مدیران تعمیر و نگهداری ناوگان جستجو می شود:

تحصیلات

یک مدیر تعمیر و نگهداری ناوگان معمولاً حداقل به دیپلم دبیرستان یا GED نیاز دارد. برخی از کارفرمایان یک مدیر تعمیر و نگهداری ناوگان با مدرک لیسانس در زمینه مرتبط مانند فناوری یا مهندسی خودرو را ترجیح می دهند.

آموزش و تجربه

بسیاری از مدیران تعمیر و نگهداری ناوگان در حین کار، مهارت ها و دانش خاصی را که برای نقش خود نیاز دارند، یاد می گیرند. آموزش برای این نقش ممکن است شامل سایه دادن به مدیر تعمیر و نگهداری ناوگان فعلی یا انجام وظایف تحت نظارت مدیر تعمیر و نگهداری ناوگان فعلی باشد. آموزش ممکن است چند ماه تا یک سال طول بکشد.

گواهینامه ها و مجوزها

گواهینامه ها معمولاً به عنوان یک مدیر تعمیر و نگهداری ناوگان الزامی نیستند، اما می توانند هنگام درخواست شغل، شما را به یک نامزد رقابتی تر تبدیل کنند.

مهارت های مدیر تعمیر و نگهداری ناوگان

مدیران تعمیر و نگهداری ناوگان برای موفقیت به مهارت های زیر نیاز دارند:

مهارت‌ های فنی

درک کامل جنبه‌های فنی تجهیزاتی که بر آن نظارت می‌کنید می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد نحوه نگهداری به بهترین شکل کمک کند. یادگیری در مورد سیستم ها و فرآیندهای مختلفی که ناوگان شما را تشکیل می دهند، از جمله نحوه کار آنها با یکدیگر و نحوه شناسایی مشکلات احتمالی را در نظر بگیرید. این می تواند به شما کمک کند تا یک برنامه تعمیر و نگهداری تهیه کنید که تضمین می کند ناوگان شما بهترین عملکرد را دارد.

مهارت های ارتباطی

مهارت های ارتباطی برای یک مدیر تعمیر و نگهداری ضروری است، زیرا اغلب نقطه تماس اولیه برای کارکنان، پیمانکاران و تامین کنندگان است. آنها باید بتوانند اطلاعات را به طور واضح و مختصر، چه حضوری و چه از طریق مکاتبات کتبی، منتقل کنند. آنها همچنین باید بتوانند نیازهای دیگران را بشنوند و درک کنند و بر اساس آن پاسخ دهند.

مهارت های رهبری

یک مدیر تعمیر و نگهداری ناوگان بر کار بسیاری از کارمندان مختلف از جمله مکانیک ها، تکنسین ها و سایر کارکنان تعمیر و نگهداری نظارت می کند. مهارت های رهبری موثر می تواند به مدیر تعمیر و نگهداری ناوگان کمک کند تا تیم خود را تشویق کند و اطمینان حاصل کند که کار خود را به موقع انجام می دهد. آنها همچنین می توانند از مهارت های رهبری برای واگذاری وظایف و اطمینان از درک اعضای تیم خود از مسئولیت های خود استفاده کنند.

مهارت های حل مسئله

مدیران تعمیر و نگهداری ناوگان مسئول نظارت بر نگهداری ناوگان وسایل نقلیه یک شرکت هستند. این بدان معنی است که آنها مسئول اطمینان از عملکرد خوب ناوگان و ایمن بودن رانندگی هستند. این امر مستلزم مهارت های حل مسئله است زیرا مدیران تعمیر و نگهداری ناوگان باید قادر به شناسایی مسائل و یافتن راه حل هایی برای تعمیر آنها باشند.

مهارت های بودجه بندی

مدیران تعمیر و نگهداری ناوگان مسئول برنامه ریزی و سازماندهی نگهداری ناوگان وسایل نقلیه یک شرکت هستند. این شامل دانستن اینکه چقدر پول برای هر کار اختصاص دهید و چگونه مهمترین نیازهای تعمیر و نگهداری را اولویت بندی کنید، می باشد. یک مدیر تعمیر و نگهداری ناوگان با مهارت های بودجه ریزی قوی می تواند اطمینان حاصل کند که شرکت آنها منابع خود را عاقلانه خرج می کند و ناوگان در شرایط خوبی قرار دارد.

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

استوک یدک اولین و  قدیمی ترین وارد کننده انواع قطعات ماشین های خارجی

5/5 - (1 امتیاز)
بیشتر بخوانید :  مرسدس بنز EQS s580e PHEV EQS (معرفی کامل)