وبلاگ
۲۷ مرداد ۱۴۰۱

چک لیست نگهداری پیشگیرانه

چک لیست نگهداری پیشگیرانه

اجرای فرآیند تولید شما برای توانایی هر کسب و کاری در خدمت به مشتریان و کسب سود بسیار مهم است. توقف برنامه ریزی نشده تجهیزات به نتیجه شما آسیب می زند، استرس قابل توجهی ایجاد می کند و یک امر اجتناب ناپذیر است. این هزینه سالانه نزدیک به ۵۰ میلیارد دلار برای شرکت‌ها هزینه دارد و زمان خرابی بین ۵ تا ۲۰ درصد از کل ظرفیت تولید متوسط ​​کارخانه را حذف می‌کند.

اگر می خواهید اهداف تولید خود را برآورده کنید و رضایت مشتری را تضمین کنید، جلوگیری از خرابی بسیار مهم است. خوشبختانه، با مراحل قابل کنترلی که در برنامه و چک لیست نگهداری پیشگیرانه شما ذکر شده است، می توان این مشکل را برطرف کرد.

چک لیست نگهداری پیشگیرانه (PM) چیست؟

چک لیست نگهداری پیشگیرانه وظایفی را که تکنسین های شما باید در طول بررسی تعمیر و نگهداری انجام دهند، شرح می دهد. چک لیست PM شامل وظایف مبتنی بر زمان و مبتنی بر شرایط خواهد بود، که تضمین می کند که مسائل مهم هم پیشگیری و هم اصلاح می شوند. یک برنامه نگهداری پیشگیرانه مشکلات پرهزینه و بالقوه خطرناک را در آینده شناسایی کرده و از آن جلوگیری می کند.

شرکت شما نتایج بهتری را از فعالیت های تعمیر و نگهداری شما خواهد دید اگر برنامه جامعی را که شامل چک لیست دقیق PM باشد تهیه کرده و دنبال کنید.

نگهداری پیشگیرانه برای موفقیت کسب و کار شما حیاتی است

برنامه های تعمیر و نگهداری پیشگیرانه توسعه یافته تا ۵۴۵% ROI ارائه می دهند، به این معنی که هر دلاری که برای تعمیر و نگهداری پیشگیرانه خرج می شود، پنج دلار یا بیشتر در آینده صرفه جویی می کند.

یک قطعه حیاتی از تجهیزات را در نظر بگیرید که هزینه تعویض آن ۲۷۵۰۰۰ دلار است، بدون احتساب درآمد از دست رفته ناشی از توقف تولید. بدون تعمیر و نگهداری، ممکن است پنج سال طول بکشد. با نگهداری پیشگیرانه که هزینه آن ۴۰۰۰ دلار در سال است، ماشین آلات می توانند تا ۱۰ سال کار کنند. هر چه تجهیزات بدون تعویض بیشتر دوام بیاورند، بازگشت سرمایه شما بیشتر است. کل پس انداز طی ۱۰ سال نزدیک به ۲۳۵۰۰۰ دلار خواهد بود – بدون احتساب پس انداز تولید مداوم و عدم توقف.

نگهداری پیشگیرانه با افزایش طول عمر تجهیزات و کاهش هزینه های تعمیر و تعویض، از سرمایه گذاری های شما محافظت می کند. علاوه بر این، معمولاً به هزینه های خرابی اضافه نمی کند زیرا بررسی های تعمیر و نگهداری در ساعات غیرفعال انجام می شود.

مزایای استفاده از چک لیست PM

چرا باید از چک لیست های نگهداری پیشگیرانه استفاده کنید؟ چک لیست هایی که به خوبی طراحی شده اند به کاهش خطای انسانی، بهبود قابلیت اطمینان و ارائه مزایای دیگر به شرح زیر کمک می کنند.

کاهش بروز خطای انسانی

یکی از دلایل کلیدی برای اجرای چک لیست های PM این واقعیت است که آنها تأثیر خطای انسانی را کاهش می دهند. هیچ کس از اشتباهات گاه به گاه یا نقص حافظه مصون نیست. در واقع، مطالعات نشان می‌دهد که حتی تکنسین‌های ماهر و آموزش‌دیده نیز هر ۵۰۰ بار یک بار اشتباه می‌کنند – و هر ۲۵ بار یک بار وقتی عواملی مانند خستگی معرفی می‌شوند!

با حذف نیاز به به خاطر سپردن هر مرحله از هر بازرسی، PM های ثابت تری خواهید داشت زیرا کارهای مهم کمتر کنار گذاشته می شوند.

ثبات و تداوم محل کار

یکی از واقعیت‌های سختی که امروزه تولیدکنندگان و سایر صنایع با آن روبرو هستند، شکاف مهارتی رو به رشد است. حدود ۱۰۰۰۰ کارگر هر روز به سن ۶۵ سالگی می رسند، به این معنی که از شغل خود بازنشسته می شوند و تجربه چندین دهه خود را با خود می برند.

چک لیست های PM می تواند تأثیر این سطح از گردش مالی را کاهش دهد و به بازرسی ها و شیوه های کاری معمول اجازه می دهد تا ثابت بماند، زیرا کارگران جدید جایگزین بازنشستگان می شوند.

بازرسی سریعتر

در صورت استفاده صحیح، چک لیست های نگهداری پیشگیرانه می توانند بازرسی ها را سریعتر از زمانی که تکنسین ها تنها به خاطرات خود تکیه می کردند، انجام دهند. نگاه کردن به لیست، بررسی مورد، پر کردن پاسخ و رفتن به مورد بعدی کار ساده ای است.

علاوه بر این، وقتی موارد موجود در چک لیست به ترتیب درست قرار می گیرند، می توانند برخی از سفرهای رفت و برگشتی را که ممکن است در طول کارهای تعمیر و نگهداری معمول رخ دهد کاهش دهند.

بهبود شیوه های عیب یابی

امروزه بسیاری از تعمیر و نگهداری مربوط به عیب یابی است. برای اینکه تا حد امکان کارآمد باشید، باید فرآیندهای عیب یابی خود را ساده کنید. چک لیست به شما در انجام این کار کمک می کند.

مواردی که باید در طول بازرسی بررسی شوند محدود به مواردی هستند که در لیست قرار می گیرند، که در زمان تلاش برای یافتن علت اصلی خرابی تجهیزات در زمان صرفه جویی می کند. علاوه بر این، فرآیند را ثابت نگه می‌دارد و در نتیجه تعداد دلایلی را که ممکن است مشکلی در یک قطعه خاص از تجهیزات پیش بیاید محدود می‌کند.

برنامه ریزی PM کارآمد

با چک‌لیست‌های PM که به خوبی طراحی شده‌اند، هر کار تکراری دارای یک رویه و مدت زمان مشخصی برای تکمیل است که فرآیند برنامه‌ریزی تعمیر و نگهداری را بسیار ساده‌تر می‌کند. علاوه بر این، استانداردسازی این وظایف با چک لیست ها، تعیین ابزار و مواد مورد نیاز برای هر کار را آسان می کند.

در نهایت، برنامه ریزان تعمیر و نگهداری می توانند بیشتر بر روی بهینه سازی گردش کار و بهبود قابلیت اطمینان تمرکز کنند زیرا زمان کمتری را برای برنامه ریزی وظایف فردی صرف می کنند.

Male and Female Industrial Engineers in Hard Hats Discuss New Project while Using Laptop.

قابلیت اطمینان تجهیزات بهبود یافته

همه این مزایا به بهبود قابلیت اطمینان تجهیزات مربوط می شود. تکنسین های تعمیر و نگهداری کمتر احتمال دارد موارد را در طول بازرسی از دست بدهند، هر کار به طور کامل با وسایل مناسب برنامه ریزی شده است و تجهیزات دارای نقص و تأخیر کمتری هستند.

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

استوک یدک اولین و  قدیمی ترین وارد کننده انواع قطعات ماشین های خارجی

به این مطلب امتیاز دهید
بیشتر بخوانید :  معرفی خودروی ونوسیا V-online