وبلاگ
۲۵ مرداد ۱۴۰۱

چگونه می‌توان هزینه مصرف سوخت در سازمان را به‌ حداقل رساند؟

سوخت یک جزء حیاتی در بهره برداری از ناوگان وسایل نقلیه است. بدون سوخت، کامیون‌های شما به جایی نمی‌رسند، بنابراین جای تعجب نیست که سوخت دومین هزینه سالانه ناوگان است. تحقیقات نشان می دهد که هزینه های سوخت می تواند ۶۰ درصد از بودجه عملیاتی یک شرکت را تشکیل دهد.

با دانستن تأثیر هزینه های سوخت بر روی خطوط پایین مشاغلی که ناوگان وسایل نقلیه را اداره می کنند، مهم است که راه هایی برای کاهش این هزینه ها پیدا کنید. در اینجا قصد داریم بررسی کنیم که چگونه می‌توان هزینه مصرف سوخت در سازمان را به‌ حداقل رساند.

۶ نکته برای کاهش هزینه های سوخت برای ناوگان خود

سوخت هزینه هنگفتی برای ناوگان است و ۶۰ درصد از بودجه عملیاتی را تشکیل می دهد. بنابراین، صاحبان و مدیران ناوگان راه‌هایی را برای کاهش مصرف سوخت، کاهش هزینه‌ها و افزایش سود درخواست می‌کنند.

در حالی که هزینه سوخت به ازای هر گالن ممکن است خارج از کنترل شما باشد، می توانید سایر عوامل موثر بر مصرف سوخت ناوگان مانند رفتار راننده و نوع و وضعیت خودرو را کنترل کنید. شش نکته برای کاهش هزینه سوخت ناوگان خود و صرفه جویی در هزینه را بیاموزید.

  1. به خودروهای با مصرف سوخت ارتقا دهید

شما می توانید با خلاص شدن از شر وسایل نقلیه قدیمی و مسافت پیموده شده، مصرف سوخت ناوگان خود را بهبود بخشید. مدل‌های جدید نسبت به مدل‌های قدیمی مصرف سوخت بیشتری دارند و امتیاز mpg بالایی دارند. همچنین خودروهایی که از سوخت های جایگزین یا هیبریدی استفاده می کنند، مصرف سوخت بیشتری دارند.

اگر ارتقای ناوگان شما یک گزینه نیست، پیروی از چرخه جایگزینی معمولی می تواند هزینه سوخت را کاهش دهد. افزودن خودروهای جدید مدل سال، مایل ناوگان در هر گالن و هزینه هر مایل را بهبود می بخشد.

  1. تعمیر و نگهداری منظم خودرو را انجام دهید

در حالی که این ممکن است بدیهی به نظر برسد، برنامه ریزی تعمیر و نگهداری خودرو می تواند کمک زیادی به صرفه جویی در هزینه سوخت ناوگان کند. سرویس خودرو با حصول اطمینان از عملکرد صحیح و کارآمد همه اجزا، mpg را بهبود می بخشد. همچنین، هر مشکلی را قبل از اینکه کارایی سوخت را خنثی کند، شناسایی و برطرف می کند.

به گفته وزارت انرژی ایالات متحده، یک کار ساده مانند بررسی و تنظیم لاستیک های خودرو، راندمان سوخت را تا ۳ درصد افزایش می دهد. همچنین، اطمینان از عملکرد صحیح موتور وسایل نقلیه شما ضروری است. یک موتور مشکل ساز به پتانسیل خود برای بهره وری سوخت دست پیدا نمی کند و در نتیجه مایل کمتری در هر گالن ایجاد می کند.

  1. رفتار راننده را مدیریت کنید

رفتار راننده می تواند مصرف سوخت را ۵ تا ۱۰ درصد کاهش دهد و آموزش راننده می تواند کمک کننده باشد. شما از چند طریق به صرفه جویی در مصرف سوخت می رسید. اول اینکه رانندگان می توانند از مسیرهای کارآمدتر استفاده کنند و در نتیجه مسافت پیموده شده خودرو و مصرف سوخت کمتری داشته باشند. دوم، رانندگان باید محدودیت های سرعت را برای بهره وری بهینه سوخت رعایت کنند. برای مثال، در سرعت ۷۵ مایل در ساعت، یک کامیون ۲۷ درصد بیشتر از کامیونی که با سرعت ۶۵ مایل در ساعت حرکت می کند، سوخت مصرف می کند.

سوم، ترویج رانندگی ایمن – اجتناب از رانندگی بی احتیاط، حواس پرتی و نامنظم، فرسودگی زودرس ناوگان، خطر تصادف و هزینه سوخت را کاهش می دهد. به عنوان مثال، حذف بیکاری موتور، به ویژه کامیون های سنگین، می تواند ناوگان را تا ۶۰۰۰ دلار برای هر کامیون در سال صرفه جویی کند.

  1. کارت های سوخت اهرمی

در عصر دیجیتال کنونی، مدیران ناوگان بسیاری از فناوری‌های مدیریت سوخت را در اختیار دارند. از جمله بهترین آنها کارت سوخت ناوگان است که به شما امکان می دهد هزینه سوخت را مدیریت کنید و از کلاهبرداری کارت سوخت جلوگیری کنید.

می توانید پارامترهایی مانند محدودیت تراکنش های روزانه، هفتگی و ماهانه، دفعات سوخت رسانی، ایستگاه های بازدید و میزان سوخت در هر بازدید را برای جلوگیری از هزینه های بیش از حد تنظیم کنید. علاوه بر این، این کارت‌ها داده‌ها و گزارش‌هایی تولید می‌کنند که می‌توانید از آنها برای ساده‌سازی مدیریت سوخت استفاده کنید.

  1. Fleet Right-Sizing

وقتی یک ناوگان خیلی بزرگ یا خیلی کوچک است، بازدهی آن کاهش می‌یابد و هزینه سوخت سر به فلک می‌کشد. به این ترتیب، صاحبان ناوگان و اپراتورها باید برای بررسی اندازه و حجم کار ناوگان خود وقت بگذارند تا هر گونه ناکارآمدی را شناسایی کنند.

می توانید از نقشه برداری مسیر برای افزایش کارایی و دستیابی به حداکثر صرفه جویی در مصرف سوخت استفاده کنید. به عنوان مثال، جاده‌هایی با ترافیک کمتر را انتخاب کنید و سفرها را ترکیب کنید تا رفت و آمدهای غیر ضروری را کاهش دهید.

  1. سوخت ناوگان را در نظر بگیرید

یکی از بهترین استراتژی ها برای کاهش هزینه های سوخت ناوگان شما، سرمایه گذاری در سوخت رسانی ناوگان است که به موجب آن یک تامین کننده معتبر سوخت، سوخت را مستقیماً به ناوگان شما تحویل می دهد. به این ترتیب، قیمت سوخت رقابتی را دریافت می کنید زیرا عرضه کننده ممکن است قیمت عمده فروشی یا تخفیف های سوخت فله را ارائه دهد.

همچنین، شما در زمان صرفه جویی می کنید زیرا همه وسایل نقلیه در یک مکان سوخت می شوند. در نتیجه، رانندگان مجبور نیستند زمان زیادی را صرف رانندگی به خرده فروشان مختلف سوخت کنند یا مسافت پیموده شده خودرو را به دنبال پمپ بنزین افزایش دهند. قابل ذکر است که سوخت رسانی ناوگان ردیابی هزینه ها را ساده می کند زیرا نیازی به ردیابی قیمت های مختلف بنزین برای ناوگان خود ندارید.

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

استوک یدک اولین و  قدیمی ترین وارد کننده انواع قطعات ماشین های خارجی

5/5 - (1 امتیاز)
بیشتر بخوانید :  مراحل دریافت گواهینامه پایه یک و دو