وبلاگ
۲۰ مهر ۱۴۰۱

سیتروئن ds5

معرفی خودروی سیتروئن DS5

سیتروئن DS5 اولین بار در آوریل ۲۰۱۱ معرفی شد و در سال ۲۰۱۱ در هلند به فروش رسید. DS5 خودرویی در خط تولید DS است که سیتروئن آن را به عنوان یک خودروی منحصر به فرد در کنار مدل‌ های موجود قرار می ‌دهد. DS5 یک کراس اوور طراحی شده است که همان عناصر MPV را به عنوان ماشین ایستگاهی دارد. DS5 یکی از اولین خودروهایی است که با وجود مجهز بودن به موتور دیزلی و موتور الکتریکی می تواند به عنوان هیبریدی دیزلی نیز فروخته شود.

مزیت های سیتروئن DS5

  • سیتروئن DS5 به لطف طراحی جذاب و ظریف خود یک چشم نواز واقعی است.
  • در داخل، این خودرو راحتی و امکانات زیادی را ارائه می دهد.
  • حداقل در قسمت جلو، جادار بودن مدل بسیار قانع کننده است.
  • موتورها بسیار پیشرفته هستند و امکانات ورزشی را نیز ارائه می دهند.
  • تجهیزات ایمنی خوب با امکانات زیاد.

رانندگی در سیتروئن DS5

یکی از ویژگی های اصلی سیتروئن DS5، موتورهای بسیار متنوعی است که در بنزین یا دیزل کلاسیک ارائه می شوند. کسانی که چیزهای کمی عجیب  دوست دارند می ‌توانند از این خودرو به عنوان هیبریدی دیزلی نیز استفاده کنند. با این حال، به طور کلی، تمام موتورهای موجود قدرتی بیش از اندازه کافی برای لذت رانندگی اسپرت ارائه می دهند.

بنزینی نوع پایه ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. بنابراین این خودرو به راحتی به بیش از ۲۰۰ کیلومتر در ساعت شتاب می ‌دهد و زمان شتاب آن تنها ۹٫۷ ثانیه است. در بزرگترین نسخه، ۲۱۱ اسب بخار گشتاور ۲۸۵ نیوتن متر را ارائه می دهد. حداکثر سرعت چشمگیر ۲۳۵ کیلومتر بر ساعت و ۸٫۸ ثانیه تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت بسیار چشمگیر است.

موتورهای دیزلی سیتروئن DS5 نیز انتخاب جالبی را ارائه می دهند. ضعیف ترین موتور ۱۱۲ اسب بخار و قوی ترین نسخه ۱۸۰ اسب بخار قدرت تولید می کند. هر دو نسخه مصرف کم را تضمین می کنند، زیر پنج لیتر دیزل باید برای ۱۰۰ کیلومتر لذت رانندگی راحت کافی باشد. فقط موتور هیبریدی، ترکیبی از دیزل و محرک الکتریکی، جذاب تر و اقتصادی تر است. در اینجا یک موتور الکتریکی اضافی از موتور احتراق پشتیبانی می کند. تا ۲۰۰ اسب بخار، گشتاور ۴۵۰ نیوتن متر و سیستم تمام چرخ محرک عملکرد رانندگی عالی را ارائه می دهد. در این نسخه، خودرو به حداکثر سرعت ۲۱۱ کیلومتر در ساعت می رسد و تنها در ۸٫۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می رسد. این خودروساز فرانسوی حتی مصرف تنها ۳٫۵ لیتر را ذکر کرده است.

ابعاد سیتروئن DS5

با نگاهی به ابعاد سیتروئن DS5 متوجه می شویم که این خودرو در واقع بزرگتر از آن چیزی است که در نگاه اول به نظر می رسد. این عمدتا به دلیل ارتفاع کم با خط سقف شیبدار است. طول ۴٫۵ متر و عرض ۱٫۹ متر است.

این خودرو یک فضای داخلی جادار با پنج صندلی ارائه می دهد. علاوه بر این، مشتریان می توانند روی فضای بار بزرگ حساب کنند. فضای بار خودروی سیتروئن DS5 تا ۴۶۰ لیتر حجم بار را می تواند ذخیره کند. این خودرو همچنین ظرفیت یدک کشی بالایی تا وزن ۱۵۰۰ کیلوگرم را ارائه می دهد.

انواع مدل های سیتروئن DS5

در مجموع سه نسخه مختلف از سیتروئن DS5 وجود دارد. در ابتدا، مشتریان می توانستند خودروهای خود را تا حد امکان به صورت جداگانه پیکربندی کنند. این خطوط با نام های Chic، SoChic یا SportChic عرضه می شدند.

به طور کلی، سیتروئن DS5 راحتی زیادی را ارائه می دهد که وقتی به مدل پایه نگاه می کنیم بلافاصله مشخص می شود. این خودرو دارای سنسور نور و باران، ترمز دستی برقی، کروز کنترل و حتی تهویه مطبوع اتوماتیک است. یک رادیو با عملکردهای گسترده، شش بلندگو و یک فرمان چند منظوره همیشه در سیتروئن DS5 گنجانده شده است.

مدل های بالاتر سیتروئن DS5 تجهیزات لوکس تری را ارائه می دهند. برای مثال، مشتریان SoChic می‌توانند روی کمک پارکینگ، سیستم هندزفری بلوتوث و سیستم بدون کلید حساب کنند. مدل کاملا مجهز خودروی سیتروئن DS5، یک سیستم ناوبری یکپارچه، چراغ های زنون و صندلی راننده با عملکرد ماساژ ارائه می دهد.

نمای بیرونی سیتروئن DS5

سیتروئن DS5 در نگاه اول بسیار مدرن به نظر می رسد، اما طبقه بندی آن در یک دسته ثابت آسان نیست. نمای بیرونی ویژگی های یک ماشین کوچک، یک استیشن واگن و حتی یک کوپه را نشان می دهد. خط سقف با شیب تند به سمت عقب و طراحی پشت آن که اسپرت است، سیتروئن DS5 را به یک خودروی اسپرت نزدیک می کند. به لطف طراحی مدبرانه، نمای جلویی بسیار زیبا به نظر می رسد. سیتروئن DS5 همچنین دارای امضای نور با جزئیات زیبا، جلوپنجره رادیاتور با نوارهای کرومی پیوسته و جزئیات زیبای متعدد است.

در حالی که بسیاری از مدل‌ ها در رنگ ‌های کلاسیک موجود هستند، خودروهای دست دوم گهگاه در نسخه ‌های رنگارنگ‌ تری عرضه می ‌شوند که کمی تنوع بیشتری را ارائه می ‌دهند.

طراحی فضای داخلی سیتروئن DS5

فضای داخلی سیتروئن DS5 بسیار راحت و مدرن به نظر می رسد، اما کار با آن آسان نیست. به خصوص تعداد زیادی دکمه و دستگیره های چرخشی در کنسول مرکزی یک چالش است. پیدا کردن دکمه های مناسب کار آسانی نیست.

صفحه نمایش با ناوبری یکپارچه نیز به طور کامل در میدان دید راننده نیست، بنابراین می توان جزئیات را تا حدودی از دست داد. از طرف دیگر، راحتی رانندگی بسیار عالی است. اگر بخواهیم نکات مثبت خودروی سیتروئن DS5 را نام ببریم، می توانیم به تجربه رانندگی آرام، صندلی های راحت و نمای خوب به لطف شیشه جلوی بزرگ آن اشاره کنیم. علاوه بر این، دو صندلی جلو فضای زیادی را ارائه می دهند. با این حال، در ردیف دوم، راحتی به وضوح به وسیله خط سقف شیبدار محدود شده است.

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

استوک یدک اولین و  قدیمی ترین وارد کننده انواع قطعات ماشین های خارجی

بیشتر بخوانید :  پیشرانه تخت یا باکسر چیست؟

 

به این مطلب امتیاز دهید