وبلاگ
۱۰ شهریور ۱۴۰۱

شیلنگ بنزین و نحوه تعویض آن

شیلنگ بنزین

شیلنگ های سوخت در مکان های مختلفی در وسایل نقلیه وجود دارد. در خودروهای قدیمی، خطوط فولادی از مخزن سوخت تا کاربراتور یا انژکتورهای سیستم سوخت وجود دارد. برخی از خودروهای قدیمی شیلنگ سوخت کوتاهی دارند که خط فولادی را به پمپ بنزین، مخزن سوخت و کاربراتور متصل می کند. این شیلنگ ها به مرور زمان ضعیف شده و شکافته می شوند و باعث نشت بنزین یا گازوئیل می شوند.

از سال ۱۹۹۶ تا امروز، وسایل نقلیه با استفاده از سیستم‌های تزریق سوخت پیشرفته‌ تر، پیچیده‌ تر شده‌ اند. تمام خودروهایی که با بنزین کار می کنند دارای خط عرضه، خط برگشت و خط بخار هستند. این خطوط پلاستیکی هستند و به مرور زمان با فرسودگی ترک می‌خورند. این خطوط محافظت نمی شوند، بنابراین در هر زمانی در معرض خرابی قرار می گیرند زیرا زباله آنها را منحرف می کند.

انواع شیلنگ های سوخت

شیلنگ های سوخت انواع مختلفی دارند: لاستیک با آسترهای چسبنده، پلاستیک یا فیبر کربن، یا فولاد یا آلومینیوم.

شلنگ های سوخت لاستیکی در خودروهای قدیمی و صنایع دیزلی رایج تر است. وقتی نوبت به تنظیم شیلنگ سوخت می رسد که باید همیشه جابجا شود، شلنگ لاستیکی بهترین انتخاب برای استفاده است. شیلنگ های پلاستیکی یا به نام شیلنگ فیبر کربنی رایج ترین شیلنگی هستند که امروزه در بسیاری از وسایل نقلیه استفاده می شود. این نوع شلنگ بسیار بادوام است و می تواند تا ۲۵۰ پوند در هر اینچ مربع فشار را تحمل کند. شلنگ پلاستیکی به خنک نگه داشتن سوخت برای بهترین عملکرد کمک می کند و میزان بخارات را کاهش می دهد. شلنگ های پلاستیکی در صورت جابجایی شیلنگ به راحتی در معرض شکستگی قرار می گیرند. بیشتر شیلنگ های پلاستیکی دارای اتصالات قطع سریع برای اتصال سایر شیلنگ های پلاستیکی یا حتی شیلنگ های لاستیکی هستند.

شلنگ های فولادی و آلومینیومی نیز معمولاً در وسایل نقلیه قدیمی و جدیدتر یافت می شود. این شیلنگ ها به خطوط سوخت معروف هستند. خطوط فوق العاده بادوام هستند و می توانند فشار تا ۱۲۰۰ پوند بر اینچ مربع (psi) را تحمل کنند. با این حال، خطوط در معرض خم شدن و پیچ خوردگی هستند که باعث ایجاد محدودیت می شود. این محدودیت می تواند باعث افزایش فشار بیشتر از ۱۲۰۰ psi شود و باعث پارگی خط شود. به علاوه، خط در آب و هوای گرمتر گرم می شود و سوخت را به جوش می آورد. سوخت با سرعت اتمیزه شدن به داخل محفظه احتراق پاشیده می شود. اگر سوخت بیش از حد بخار داشته باشد یا در حال جوشیدن باشد، سوخت به صورت بخار وارد محفظه احتراق می شود که باعث از دست دادن توان می شود.

همچنین توصیه می شود که شیلنگ های سوخت را با تجهیزات اصلی سازنده (OEM) تعویض کنید. شیلنگ های سوخت پس از فروش ممکن است در یک راستا قرار نگیرند، ممکن است قطع سریع اشتباه داشته باشند، یا ممکن است خیلی بلند یا کوتاه باشند.

نحوه تعویض شیلنگ سوخت

تعویض خط سوخت کاری است که ممکن است مجبور شوید برای ماشین خود انجام دهید. فرسودگی و پارگی معمولی در طی چند سال می تواند باعث خراب شدن قطعات اتصال و سایر اتصالات شود و نیاز به تعویض خط سوخت داشته باشد. این خط سوخت از مخزن سوخت خودروی شما تا نازل مکش سوخت، بخشی از ماژول تزریق سوخت، امتداد دارد. برای تعویض خط سوخت، باید آن را در دو انتها جدا کنید. این شغلی است که هر کسی با دانش اولیه مکانیک خودرو باید بتواند بدون پرداخت هزینه برای تکنسین آن را انجام دهد.

مرحله ۱: خالی کردن خط سوخت

مکان جعبه فیوز در ماشین شما به مدل بستگی دارد، اما آن ها معمولاً در زیر جعبه دستکش سمت سرنشین قرار دارند. اگر مطمئن نیستید که جعبه فیوز کجاست، ابتدا به دفترچه راهنمای مالک خودرو مراجعه کنید. وقتی به جعبه فیوز دسترسی پیدا کردید، فیوز پمپ بنزین را بردارید. باید به وضوح برچسب گذاری شود. وقتی آن را خارج کردید، ماشین را روشن کنید و اجازه دهید بقیه سوخت باقی مانده در خط سوخت بسوزد.

مرحله ۲: پیدا کردن خط سوخت

وقتی خط سوخت خالی است، فضای موتور را باز کنید و خط سوخت را پیدا کنید. محل اتصال آن به کاربراتور یا واحد تزریق سوخت را پیدا کنید. خط را تا انتهای دیگر دنبال کنید. این می تواند دشوار باشد زیرا در نقطه ای از دید ناپدید می شود. روش‌های مختلفی برای آسان‌تر کردن این کار وجود دارد، مانند استفاده از یک آویز سیمی صاف شده با مقداری مواد رنگی روشن در انتهای آن. همچنین باید ماشین را در این نقطه بالا ببرید تا بتوانید زیر آن بخزید. مطمئن شوید که به جای یک جک تکی که برای تعویض لاستیک استفاده می کنید، از مجموعه ای از پایه های جک استفاده کنید.

مرحله ۳: حذف خط سوخت

خط سوخت توسط مجموعه ای از نگهدارنده ها که روی خودرو پیچ یا پیچ می شوند، در جای خود قفل می شود. ابتدا اتصال به محفظه موتور را جدا کنید. ممکن است لازم باشد از یک حلال مخصوص روی اتصالات استفاده کنید تا به راحتی جدا شوند. هر بخش از خط سوخت را در یک زمان حذف کنید. این یک کار دشوار است و با داشتن یک شریک برای تابش نور فلاش به ناحیه‌ای که در حال حاضر در آن کار می‌ کنید، می‌ توان کمک زیادی به آن کرد. یک آینه همچنین می‌ تواند برای کمک به دیدن شما در مکان‌ های سخت‌ دسترس مفید باشد.

مرحله ۴: قرار دادن خط سوخت جدید

انتهای خط جدید را داخل محفظه موتور قرار دهید. آن را دقیقاً در جایی که خط سوخت قدیمی قرار داشت و به همان روش ثابت کنید. در نهایت، فراموش نکنید که فیوز پمپ بنزین را قبل از استارت زدن مجدد خودرو قرار دهید. جرقه خودرو را یک مرحله ببندید و دوباره خاموش کنید. این کار را چند بار انجام دهید تا خط سوخت جدید آماده شود. سپس خودرو باید آماده استفاده باشد.

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

استوک یدک اولین و  قدیمی ترین وارد کننده انواع قطعات ماشین های خارجی

به این مطلب امتیاز دهید
بیشتر بخوانید :  موتور گرنجور