وبلاگ
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

کمپرسور کولر تویوتا کمری ۲۰۰۶

تویوتا کمری یکی از خودروهای خانوادگی بسیار محبوب و خوش ساخت می‌باشد. تویوتا کمری ۲۰۰۶ نیز از مدل‌های موجود این خودرو در کشور ما است. در این خودرو از تجهیزات و امکانات مختلفی برای رفاه سرنشینان استفاده شده است. کولر و سیستم سرمایشی یکی از این امکانات بسیار کارآمد و البته ضروری است. بخش مهمی از سیستم سرمایشی به کمپرسور کولر تویوتا کمری ۲۰۰۶ وابسته است. در این مطلب از استوک یدک مشخصات کاملی از این تجهیز کولر در کمری ۲۰۰۶ ارائه می‌کنیم. 

تویوتا کمری ۲۰۰۶

تویوتا کمری ۲۰۰۶ سدان متوسط با امکانات مناسب و کیفیت خوب محسوب می‌شود. مدل‌های مختلفی از این کمری ۲۰۰۶ تولید شده در ایران نیز موجود هستند. این مدل‌ها عبارتند از:

  • کمری XLI با امکانات پایه
  • کمری GLI با سانروف و طراحی داخلی چوبی و رینگ آلومینیومی
  • کمری گرند با کیسه‌های هوای جانبی و کنترل خودکار هوا و رایانه سفری

می‌باشند. کشور سازنده این خودرو ژاپن بوده و شرکت ایرتویا گارانتی آن را بر عهده دارد. موتور به کار رفته در کمری ۲۰۰۶ در تیپ‌های مختلف از نوع ۴ و ۶ سیلندر می‌باشد. یکی از نقاط قوت این خودرو هزینه نگهداری پایین آن نسبت به دیگر رقبا است. 

کولر تویوتا کمری ۲۰۰۶ 

در تیپ‌های مختلف تویوتا کمری ۲۰۰۶ امکانات متفاوتی به کار رفته است. با این همه سیستم گرمایشی و سرمایشی در تمام انواع این خودروی ژاپنی وجود دارد. کمپرسور کولر تویوتا کمری ۲۰۰۶ اصلی‌ترین بخش از سیستم سرمایشی در این خودرو می‌باشد. در کولر این خودرو اجزا و بخش‌های مختلفی به کار رفته تا وظیفه خنک کردن کابین به درستی انجام شود. در ادامه این بخش با اجزای مختلف کولر تویوتا کمری ۲۰۰۶ آشنا خواهیم شد.

۱-کندانسور

این بخش از کولر خودرو وظیفه‌ی تبادل حرارت را عهده‌دار است. کندانسور گرمای جذب شده به وسیله اواپراتور را به محیط بیرون منتقل می‌کند. اواپراتور نیز گرمای گاز مبرد را به خود جذب می‌کند تا دمای این گاز دوباره کاهش پیدا کند. 

۲- شیر انبساط

این شیر میزان دقیق و استاندارد گاز را برای ورود به کندانسور تعیین می‌کند. فشار گاز مبرد نیز به وسیله این قطعه از کولر کمری ۲۰۰۶ تنظیم می‌شود. وقتی اواپراتور به مقادیر بیشتری گاز مبرد نیاز داشته باشد شیر انبساط باز می‌شود. 

۳- کمپرسور کولر تویوتا کمری ۲۰۰۶

این دستگاه را می‌توان بخش مهمی از مدار سیکل تراکمی در کولر دانست. مایع خنک کننده در مدار کولر کمری ۲۰۰۶ به کمک این بخش از کولر به گردش در می‌آید.همچنین گاز مبرد به کمک این قطعه از کولر به مجموعه کولر بازگردانده می‌شود. دما و فشار گاز مبرد نیز به فعالیت و کارکرد کمپرسور کولر وابسته است. در واقع می‌توان گفت که کمپرسور در کولر خودرو مانند قلب در بدن انسان است. 

۴- اواپراتور کولر کمری ۲۰۰۶

این تجهیز که خود از چند بخش دیگر ساخته شده وظیفه کاهش دمای کابین اتومبیل را بر عهده دارد. همچنین وظیفه مهم جذب رطوبت داخل کابین کمری ۲۰۰۶ به کمک اواپراتور انجام می‌گیرد. چنانچه اواپراتور معیوب باشد تمام سیستم کولر با مشکل مواجه خواهد شد. 

۵- کپسول خشک کننده

یکی دیگر از قطعات به کار رفته در کولر تویوتا کمری ۲۰۰۶ کپسول خشک کننده است. این کپسول سوئیچ ایمنی دارد تا فشار گاز مبرد از حد مجاز بالاتر و پایین‌تر نرود.

مشخصات کمپرسور کولر تویوتا کمری ۲۰۰۶ 

عیوب کمپرسور در کولر خودرو می‌تواند تمام کارایی و بازده سیستم سرمایشی را تحت تاثیر قرار دهد. به همین خاطر باید برای عیب‌یابی و تعمیر این قطعه به سراغ تعمیرکارهای حرفه‌ای رفت. در مدل‌های این خودروی ژاپنی سری‌های متفاوتی از کمپرسور استفاده شده است. با این همه مواد اولیه به کار و مهندسی خوب طراحان ژاپنی موجب کارآمدی تمام کمپرسورهای تویوتا کمری شده است. در کمپرسور این خودرو اجزاء مختلفی همچون:

  • بدنه کمپرسور
  • پیستون
  • رینگ پیستون
  • سیلندر
  • سوپاپ
  • روتور
  • لنگرها و لوله‌ها
  • موتور الکتریکی

به کار رفته است.گاهی عیوب به تعویض یکی از اجزای کمپرسور کولر برطرف می‌گردد. اما در بعضی از خرابی‌ها به ویژه بعد از تصادفات شدید باید کمپرسور کولر به کلی عوض شود.

خرید کمپرسور کولر تویوتا کمری ۲۰۰۶ استوک

قطعات استوک ساخت سازنده اصلی خودرو بوده و تطابق بالایی با خودرو دارند. در نتیجه با جایگذاری کمپرسور استوک در کولر تویوتا کمری ۲۰۰۶ کیفیت اصلی سیستم سرمایشی خودرو حفظ می‌شود. البته توجه به موارد مهمی مانند وضعیت و کارکرد کمپرسور استوک حائز اهمیت است. بعضی اوقات کمپرسور‌های استوک کارایی خوبی نداشته و تقریبا معیوب هستند. این موارد باید در بازدیدهای اولیه مورد ارزیابی و توجه قرار بگیرید. با توجه به اینکه تویوتا کمری ۲۰۰۶ چند تیپ دارد از تطابق کمپرسور خریداری شده با خودروی خود مطمئن شوید. با توجه به این نکات می‌توانید از کیفیت و بازده خوب لوازم استوک خریداری شده اطمینان داشته باشید. در اغلب اوقات فروشندگان معتمد و معتبر به شما درباره وضعیت لوازم استوک خودرو اطلاعات دقیقی ارائه می‌کنند. بنابراین بهتر است به سراغ مراکز فروش و فروشگاه‌های اینترنتی معتبر و شناخته شده بروید. استوک یدک وب‌سایتی با بیشترین تنوع قطعات و لوازم یدکی خودروهای داخلی و خارجی می‌باشد. تنوع قطعات در این سایت فروش لوازم استوک موجب می‌شود تا به راحتی آنچه نیاز دارید را پیدا کنید.     

قیمت کمپرسور کولر تویوتا کمری ۲۰۰۶

قیمت کمپرسور تویوتا کمری با توجه به مدل و تیپ آن می‌تواند متفاوت باشد. همچین نو یا استوک بودن کمپرسور هم در قیمت‌گذاری آن اثر زیادی دارد. نوسانات بازار خودرو و ارزهای خارجی نیز فاکتور بعدی در تعیین قیمت کمپرسور کولر خودروهای خارجی مانند کمری ۲۰۰۶ است. به همین خاطر نمی‌توان عدد و قیمت مشخصی را روی قطعات استوک خودروهای خارجی و داخلی گذاشت. به این نکته هم توجه کنید که کمپرسورهای تقلبی اغلب ارزان‌تر از اصل آن هستند. پس قیمت‌گذاری‌های صورت گرفته باید کاملا منطقی و اصولی انجام شده باشد. این مورد می‌تواند یک نشانه خوب رای تشخیص لوازم یدکی فیک از اصل باشد. توصیه می‌شود با کارشناسان فروش ما در استوک یدک تماس گرفته و استعلام موجودی و قیمت نمایید. 

سخن پایانی

کمپرسور کولر تویوتا کمری ۲۰۰۶ از جمله تجهیز مهم و اصلی در سیستم سرمایشی این خودروی ژاپنی است. برای تهیه لوازم یدکی استوک به ویژه در خودروهای خارجی حتما از مراکز معتبر خرید کنید. به نظر شما خرید کمپرسور استوک مزایای بیشتری دارد یا کمپرسورهای نو؟! نظرات خود را با ما و دیگر خوانندگان این مقاله به اشتراک بگذارید.  

بیشتر بخوانید :  مرسدس بنز EQS s580e PHEV EQS (معرفی کامل)

سوالات متداول

۱- آیا کمپرسور تویوتا کمری استوک کارایی خوبی دارد؟

چنانچه کمپرسور خریداری شده مدت زیادی استفاده نشده باشد کیفیت خوبی دارد. در واقع اگر لوازم استوکی که خریداری می‌کنید سالم و کم کارکرد باشند به خوبی قطعات نو کار می‌کنند. 

۲- نقش کمپرسور در کولر کمری ۲۰۰۶ چیست؟

کمپرسور وظایف متعددی از جمله گردش گاز مبرد در سیستم سرمایشی را بر عهده دارد. در نتیجه مانند قلب در بدن انسان کمپرسور در کولر خودرو نقش آفرینی می‌کند. 

بیشتر بدانید : 

به این مطلب امتیاز دهید