وبلاگ
۲۰ آذر ۱۴۰۲

مرسدس بنز EQS s580e PHEV EQS (معرفی کامل)

معرفی مرسدس بنز EQS s580e PHEV EQS

مرسدس بنز EQS s580e PHEV EQS :

مرسدس بنز EQS s580e PHEV EQS : همه مرسدس بنز را به عنوان یک برند لوکس و لاکچری در خودرو می‌شناسیم. این کمپانی خودروساز همیشه بهترین ماشین‌های دیزلی و بنزینی را تولید کرده است. اما در سال‌های اخیر رویکرد جهان در زمینه خودرو به سمت ماشین‌های برقی تغییر کرده است. این کمپانی آلمانی نیز برای جا نماندن از این عرصه اقدام به تولید خودروی برقی نمود. مرسدس بنز EQS s580e خودرویی است که این شرکت را در کلاس S برقی قرار داده است. در تولید این خودرو شرکت بنز کار طراحی و تولید را گویی از آغاز سرگرفته است. در این مطلب کارشناسان استوک یدک این خودروی برقی آلمانی را معرفی می‌کنیم.

مشخصات کلی EQS خودروی برقی مرسدس بنز:

این خودرو در دو مدل مختلف ۴۵۰+ و S580E طراحی و تولید شده است. مرسدس بنز اعلام کرده که در آینده مدل دیگری از این خودرو با نام AMG را نیز تولید خواهد کرد. در مدل ۴۵۰+ از یک موتور برقی در قسمت عقب خودرو استفاده شده است. این مدل از EQS شتاب صفر تا صد خود را در ۵٫۹ ثانیه طی می‌کند. اما مرسدس بنز برای مشتریانی که ماشینی قدرتمندتر می‌خواهند مدل s580e را طراحی کرده است. در مدل ۵۸۰ از این خودرو شتاب صفر تا صد تنها ۴٫۱ ثانیه طول می‌کشد. در این مدل ارتقا یافته سیستم چهار چرخ متحرک به کار رفته است. با این همه گفته می‌شود مدلی که این کمپانی قول ساخت آن را داده از دو مدل دیگر قدرتمندتر باشد. به طوری که شتاب صفر تا صد EQS AMG تنها ۳٫۴ ثانیه طول خواهد کشید.

مشخصات فنی مرسدس بنز EQS s580e:

این خودرو اولین تولید پلاگین هیبریدی از شرکت مرسدس بنز آلمان می‌باشد. این خودرو به شکل ترکیبی قادر است ۵۱۰ اسب بخار نیرو تولید کند. نسخه‌ی استاندارد این خودرو در سال ۲۰۲۰ توسط این کمپانی بزرگ خودروسازی تولید شده است. اما این مدل در واقع نسخه لوکس و ارتقا یافته‌ی این ماشین برقی محسوب می‌شود. برند مایباخ که زیرشاخه‌ای از بنز آلمان است روی این خودروی برقی لوکس خودنمایی می‌کند. در قلب این خودروی برقی پیشرانه‌ای ۶ سیلندر با ظرفیت ۳ لیتر جای گرفته است. قدرت این پیشرانه در حدود ۳۶۷ اسب بخار برآورد شده است. اما در سمت دیگر این خودروی هیبریدی پیشرانه‌ای برقی جای داده شده است. قدرت موتور برقی مرسدس بنز EQS s580e 150 اسب بخار با ۴۴۰ نیوتن بر متر گشتاور است. در نتیجه قدرت ترکیبی این خودرو می‌تواند به ۵۱۰ اسب بخار با گشتاوری معادل ۷۵۰ نیوتن بر متر برسد.

سایر مشخصات فنی مرسدس بنز EQS s580e PHEV EQS:

این کمپانی آلمانی مدعی شده خودروی هیبریدی مرسدس بنز EQS s580e PHEV EQS شتاب صفر تا صد خود را ظرف ۵٫۱ ثانیه طی می‌کند. نکته مهم در بخش فنی این خودرو حداکثر سرعت آن در حالت برقی است. چنانچه تنها از موتور برقی این خودرو استفاده شود حداکثر سرعت آن ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. این خودرو در حالت استاندارد با شارژری ۱۱ کیلوواتی عرضه می‌گردد. با این حال شارژری ۶۰ کیلوواتی نیز به عنوان آپشن این خودرو در نظر گرفته شده است. در اعلام‌های رسمی این کمپانی آلمانی ظرفیت باتری این مدل ذکر نشده است. با این همه در نسخه‌ی استاندارد این خودرو از یک باتری ۲۸ کیلوواتی استفاده شده است. مایباخ آلمانی‌ها در حالت برقی شعاعی ۱۰۰ کیلومتری دارد. از این نظر به نسخه استاندارد خود نزدیک است. این کمپانی جزئیات بیشتری از این خودروی جدید را منتشر نکرده است. اما به طور قطع ویژگی‌های لازم برای یک خودروی لوکس و مدرن را دارد.

امکانات مرسدس بنز EQS s580e:

این کمپانی خودروساز آلمانی از تجهیزات و امکانات متنوعی در این خودروی هیبریدی لوکس خود استفاده کرده است. در واقع تا حد زیادی نیز انتظار استفاده از بهترین فناوری‌ها و امکانات در تولید این خودرو می‌رفت. در این بخش به تعدادی از امکانات به کار رفته در نسخه‌ی s580e از مرسدس بنز EQS اشاره می‌کنیم:

  • چراغ‌های تطبیقی در عقب خودرو
  • سیستم کنترل رانندگی خودکار
  • درب‌های آرام بند
  • سیستم گرمایشی و سرمایشی به همراه ماساژ برای صندلی
  • گرمکن مخصوص پنل‌های تودری و استراحتگاه بازو
  • ماساژر در بخش پایین صندلی عقب خودرو
  • امکان سفارشی سازی خودرو در بخش تزئینات داخلی

علاوه بر این موارد از ۵ نمایشگر در مدل پایه‌ی این خودرو استفاده شده است. در قسمت پشت صندلی‌های جلویی نیز دو نمایشگر ۱۱٫۶ اینچی تعبیه شده است. میباخ جدید در کلاس خودروهای لوکس برقی یا همان کلاس s جای می‌گیرد.

در میباخ بنز از چه تکنولوژی‌هایی استفاده شده است؟

تکنولوژی‌های به کار رفته در مرسدس بنز EQS s580e بسیار کارآمد و جدید هستند. در وسط خودرو از یک نمایشگر ۱۲٫۸ اینچی از نوع OLED استفاده شده است. تمام امکانات کنترلی مورد نیاز هم در این نمایشگر تعبیه شده است. نمایشگر دیجیتالی قسمت پشت آمپر نیز ابعادی معادل ۱۲٫۳ اینچ دارد. این نمایشگر قادر به ایجاد تصاویری سه بعدی همراه با افکت و سایه است. این تصویر شامل دیگر خودروهای در اطراف میباخ بنز می‌باشد. مزیت جالب استفاده از رابط کاربری ساده برای نمایشگرهای پشتی خودرو است. سرعت پاسخگویی در نمایشگرهای به کار رفته در این خودرو بسیار بالا ست. سرنشینان امکان پلی کردن موسیقی مورد علاقه خود از طریق سیستم صوتی ۴ بعدی برمستر را دارند. در این سیستم صوتی از ۳۰ اسپیکر مختلف کمک گرفته شده و این یک ویژگی بسیار ایده‌آل است. سیستم دستیار کنترل صندلی را کاملا متناسب با فرم بدن سرنشین تنظیم می‌کند. یخچال در عقب خودرو و لیوان‌های نوشیدنی ویژه‌ی میباخ بخشی از تجهیرات داخلی به حساب می‌آیند. همانطور که انتظار می‌رفت از نظر تکنولوژی‌های ساخت این خودروی برقی آلمانی در بهترین سطح ممکن قرار دارد.

قیمت مدل s580e از مرسدس بنز EQS:

این خودروی لوکس هیبریدی در نسخه‌ی پایه‌ی خود ۱۸۶ هزار دلار قیمت‌گذاری شده است. اما نسخه‌های بهبود یافته و قدرتمندتر آن ۲۱۵ هزار دلار گران‌تر هستند. این خودروی گران قیمت و لوکس دارای گارانتی ۵ ساله یا ۸۰ هزار کیلومتری می‌باشد. این گارانتی شامل بدنه و بخش پیشرانه خودرو می‌گردد.

کلام پایانی:

در این مطلب از استوک یدک مشخصات کلی خودروی مرسدس بنز EQS s580e را مورد بررسی قرار دادیم. نظر شما درباره این خودروی برقی لوکس آلمانی چیست؟ آیا تجربه‌ای موفقیت‌آمیز برای این شرکت خودروساز محسوب می‌گردد؟!

بیشتر بخوانید :  قیمت پژو 207 اتوماتیک ایران خودرو

بیشتر بدانید:

به این مطلب امتیاز دهید