وبلاگ
۹ اسفند ۱۴۰۲

تعمیر کمپرسور کولر تویوتا کمری

کمپرسور کولر در تمام خودروها از قطعات بسیار مهم سیستم سرمایشی به شمار می‌رود. در این مطلب از استوک یدک درباره تعمیر کمپرسور کولر تویوتا کمری اطلاعات مفیدی را ارائه می‌کنیم. در بیشتر خودروها از جمله تویوتا از کولر گازی در سیستم خنک کننده استفاده می‌کنند. به همین خاطر وجود قطعه‌ای به نام کمپرسور که گاز مبرد را به گردش درآورد الزامی است. خراب بودن این قطعه تمام کارایی کولر خودرو را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین باید برای سرویس و تعمیر کمپرسور کولر به موقع اقدام کرد. 

شیوه کار کمپرسور تویوتا کمری چگونه است؟

کمپرسور در کولر خودرو وظیفه مهم گردش باد مبرد در سیستم سرمایشی را بر عهده دارد. در خودروی تویوتا از چند پیستون و سیلندر برای ساخت کمپرسور استفاده شده است. این قطعات در کنار هم با فشرده کردن گاز مبرد آن را به سمت کندانسور ارسال می‌کنند. در نتیجه گاز مبرد مسیر کندانسور را طی کرده و به شیر انبساط وارد می‌شود. در شیر انبساط فشار این گاز کاهش پیدا کرده و به دو حالت مایع و گاز تغییر شکل می‌یابد. در ادامه نیز این گاز وارد مجاری اواپراتور شده و باعث خنکی در کابین تویوتا کمری می‌شود. تعمیر کمپرسور کولر تویوتا کمری در واقع این سیستم را پابرجا نگه می‌دارد. بخش دیگری از این مبرد که به شکل مایع بود پس از تبخیر شدن مجددا به شکل گاز در خواهد آمد. فن سرمای ایجاد شده را به داخل کابین وارد کرده و هوای داخل ماشین سرد می‌شود. در واقع می‌توان گفت که کمپرسور در تویوتا کمری در نقش یک واسطه عمل می‌کند. به این ترتیب که گاز مبرد را از اواپراتور به کندانسور منتقل می‌کند. سیکل سیستم سرمایشی بدون این قطعه ناقص می‌ماند و کابین خودرو خنک نمی‌شود. 

اجزای تشکیل دهنده کمپرسور تویوتا کمری

شرکت تویوتا در ساخت کمپرسورهای این خودروی کمری از قطعات مختلفی استفاده کرده است. همچنین می‌توان نمره خوبی به مهندسین این کمپانی برای ساخت کمپرسورهای باکیفیت تویوتا کمری داد. کمپرسور خودرو باید با مولفه‌های مختلفی همچون حجم و وزن خودرو متناسب باشد. در غیر این صورت امکان برآورده کردن وظایف خود در گردش گاز مبرد را نخواهد داشت. تعمیر کمپرسور کولر تویوتا کمری هم به صورت جزئی و هم کلی لازم است. زیرا گاهی بعضی از قطعات این تجهیز آسیب می‌بینند و بقیه ساختار آن سالم است. اما در برخی دیگر از شرایط لازم است به کلی کمپرسور تویوتا کمری را تعویض کنید. برای خرید کمپرسور تویوتا کمری استوک با کارشناسان فروش مجموعه استوک یدک تماس بگیرید. تعدادی از اجزای تشکیل دهنده کمپرسور در خودروی تویوتا کمری عبارتند از:

  • بوبین
  • پولی
  • شیر انبساط 
  • پیستون
  • سیلندر

می‌باشند. 

دلایل اصلی خرابی کمپرسور کولر تویوتا کمری چیست؟

دلایل و علل مختلفی وجود دارند که باعث خراب شدن کمپرسور کولر در تویوتا کمری می‌شوند. در این بخش به تعدادی از مهم‌ترین و شایع‌ترین دلایل در خرابی این قطعه می‌پردازیم.  

۱- فرسوده شدن باتری تویوتا کمری

شاید به جرات بتوان گفت که اصلی‌ترین دلیل خراب شدن کمپرسور تویوتا کمری فرسودگی باتری آن است. ایرادات باتری تویوتا کمری موجب می‌شود که حتی سیستم برقی خودرو نیز دچار مشکلاتی شود. پس پیش از اینکه کار به تعمیر کمپرسور کولر تویوتا کمری برسد باتری خودرو را دریابید. 

۲- ایرادات ترموستات خودرو

عملکرد کمپرسور کولر خودرو تا حد زیادی به ترموستات وابسته است. در نتیجه خرابی و عیوب ترموستات تویوتا کمری می‌تواند به اخلال در عملکرد کمپرسور خودرو نیز منتهی شود. اگر ایراد کمپرسور از ترموستات باشد مدام قطع و وصل می‌شود.

۳- ایجاد فاصله بین پولی و کلاچ

یکی دیگر از علل خرابی کمپرسور ایجاد شدن فاصله بین پولی و کلاچ است. زیرا این دو قطعه کاملا با هم در ارتباط بوده و فاصله بین آن‌ها موجب کاهش کارایی کمپرسور کولر می‌شود. این مورد باید توسط تعمیرکارها و مکانیک‌ها مورد ارزیابی قرار بگیرد.

۴-  عیوب رله کمپرسور

حفظ رطوبت کمپرسور و خاموش و روشن شدن ان از کارکردها رله در این دستگاه به شمار می‌رود. خراب بودن رله موجب می‌شود که جریان کافی برای عملکرد کلاچ و کمپرسور وجود نداشته باشد. در نتیجه کولر تویوتا کمری روشن نمی‌شود. 

برای تعمیر کمپرسور تویوتا کمری چه باید کرد؟

از آنجاییکه تعمیر این قطعه هزینه زیادی به همراه دارد باید در نگهداری از آن کوشا بود. انجام سرویس‌های به موقع می‌تواند طول عمر کمپرسور کولر در تویوتا کمری را افزایش دهد. تعمیر خودروهای خارجی از جمله تعمیر کمپرسور کولر در آن‌ها باید در مراکز متخصص انجام گیرد.  تخصص و مهارت مکانیک حرف اول را در  تعمیر موفقیت آمیز این قطعه دارد. همچنین در صورت نیاز به تعویض کمپرسور تویوتا کمری باید نمونه‌های اصل و باکیفیت خریداری کنید. در غیر این صورت تعویضی در تویوتا کمری نمی‌توان به درستی از عهده وظایفش برآید.  

قیمت کمپرسور کولر استوک تویوتا

قطعات یدکی نو به ویژه کمپرسور معمولا قیمت‌های بالایی دارند. اما قیمت استوک همین قطعات بسیار مناسب‌تر می‌باشد. از طرفی با خرید از مراکز معتبر از کیفیت و کارایی قطعه‌ای که به صورت استوک خریده‌اید مطمئن خواهید شد. مدل و نوع خودرو و کیفیت و اصالت کمپرسور کولر خودرو در تعیین قیمت آن از عوامل مهم هستند. پس اگر در پروسه تعمیر کمپرسور کولر تویوتا کمری تعویض قطعه ضروری بود به سایت استوک یدک مراجعه کنید. تنوع بالایی از قطعات و لوازم استوک خودروهای خارجی در این مجموعه قابل خریداری هستند. همچنین قیمت و کیفیت قطعات خریداری شده در سایت استوک یدک مناسب و منصفانه می‌باشد. 

علائم خرابی کمپرسور تویوتا کمری چیست؟

چندی نشانه وجود دارند که به شما می‌گویند کمپرسور تویوتا کمری خراب شده است.

  • انتشار بوی نامطبوع از کولر خودرو
  • نشت گاز مبرد
  • قطع و وصل کولر تویوتا کمری
  • خاموش شدن ناگهانی کولر
  • شنیده شدن سر و صدای از کولر خودرو
  • نشت روغن از داخل کولر

از نشانه‌های اصلی خراب شدن کمپرسور کولر در تویوتا می‌باشد. 

کلام آخر

برای تعمیر کمپرسور کولر تویوتا کمری باید نسبت به نشانه‌های خرابی آن آگاهی داشت. این تجهیز می‌تواند تمام عملکرد کولر خودرو را تحت تاثیر قرار داده و از کار بیاندازد. گاهی با اقدامات تعمیری این دستگاه دوباره به فعالیت خود در سیستم سرمایشی خودرو ادامه می‌دهد. اما در برخی از اوقات نیز باید کمپرسور کولر خودرو را تعویض کرد. امیدواریم این مطلب از استوک یدک در مورد کمپرسور خودروی تویوتا کمری برای شما مفید واقع شود. نظرات و سوالات خود را در مورد موضوع این مقاله با کارشناسان و دیگر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.  

بیشتر بخوانید :  دلایل روشن شدن چراغ باطری

سوالات متداول

۱- وظیفه اصلی کمپرسور در کولر تویوتا کمری چیست؟

انتقال گاز مبرد در سیستم سرمایشی کولر خودرو از اصلی‌ترین وظایف کمپرسور خودروی تویوتا می‌باشد. 

۲- از کجا می‌توان کمپرسور کولر تویوتا کمری استوک با کیفیت خریداری کرد؟

برای خرید قطعات و لوازم استوک باید دقت بیشتری به خرج داد. زیرا کیفیت و اصل بودن این قطعات از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. سایت استوک یدک مرجعی معتبر و مناسب برای خرید لوازم استوک از جمله کمپرسور کولر تویوتا می‌باشد. 

بیشتر بدانید : 

به این مطلب امتیاز دهید