وبلاگ
۸ اسفند ۱۴۰۲

کمپرسور کولر ۲۰۷ استوک

کولر خودرو در روزهای گرم سال یکی از مهم‌ترین امکانات آن به شمار می‌رود. به طوری که خراب بودن کولر می‌تواند حتی روی کیفیت رانندگی افراد نیز آثار منفی به جای بگذارد. معیوب بودن کمپرسور نیز یکی از علل شایع خرابی کولر خودرو است. در خودروی ۲۰۷ نیز به عنوان خودرویی محبوب بین ایرانیان کمپرسور اهمیت زیادیی در کارکرد کولر دارد. این مطلب به کمپرسور در خودروی ۲۰۷ اختصاص داده شده است. برای خرید کمپرسور کولر ۲۰۷ استوک می‌توانید از طریق سایت استوک یدک اقدام فرمایید. 

کمپرسور خودرو چیست؟

کولر خودرو یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین امکانات و آپشن‌های خودرو در روزهای گرم سال به شمار می‌رود. کمپرسور نیز به عنوان قلب تپنده و جزء اصلی کولر خودرو عمل می‌کند. کولر خودرو ۲۰۷ در واقع سیستم تهویه مطبوع آن نیز هست. کمپرسور ۲۰۷ در واقع متراکم کننده‌ای با چند سیلندر و سوپاپ می‌باشد. این دستگاه از موتور خودرو ۲۰۷ هوا را دریافت کرده و به داخل سیلندر ارسال می‌کند. در این مرحله از کار کمپرسور که به کمک سوپاپ انجام می‌شود سرمای زیادی به اواپراتور می‌رسد. سپس این حجم هوای سرد از طریق فن‌ها به داخل کابین ۲۰۷ منتقل می‌شود. 

کمپرسور کولر ۲۰۷ چه وظیفه‌ای دارد؟

این دستگاه به عنوان یکی از مهم‌ترین اجزا در سیستم سرمایشی خودروی ۲۰۷ به شمار می‌رود. به همین خاطر در صورت خراب شدن باید نسبت به تعمیر یا تعویض آن اقدام کرد. برای خرید کمپرسور کولر ۲۰۷ استوک می‌توانید به بخش محصولات سایت استوک یدک مراجعه کنید. با خرید کمپرسور استوک برای خودروی ۲۰۷ کارکردی مشابه کمپرسور اصلی خودرو را خواهید داشت. در کمپرسور ۲۰۷ گاز ایجاد کننده سرمای به گردش در آمده و فضا را خنک می‌کند. در نتیجه در تنظیم دما و میزان رطوبت کابین ۲۰۷ کمپرسور کولر یکی از اصلی‌ترین بخش‌ها محسوب می‌شود. البته توجه داشته باشید که این دستگاه موتور سیلندرهای ۲۰۷ را خنک نمی‌کند. با فشردن دکمه کولر ۲۰۷ کمپرسور مانند قلبی که خون را پمپاژ می‌کند گاز مبرد را به حرکت در می‌آورد. در نتیجه هوای سرد از طریق دریچه‌های کولر به تمام فضای داخلی کابین ۲۰۷ منتقل می‌گردد.

اجزای کمپرسور کولر ۲۰۷

کمپرسور در کولر خودرو از چندین بخش مختلف در کنار یکدیگر تشکیل شده است. توجه داشته باشید که در صورت خراب شدن کمپرسور خودرو باید به سراغ تعمیرکاران حرفه‌ای بروید. زیرا این دستگاه مهم در سیستم خنک کننده خودرو ساختار پیچیده‌ای دارد. اجزای تشکیل دهنده کمپرسور خودرو ۲۰۷ عبارتند از:

  • کلاچ مغناطیسی
  • هوزینگ جلو
  • سیلندر
  • صفحه آبکشی
  • پیستون
  • هوزینگ عقب
  • کاسه نمد میل‌لنگ
  • سوپاپ خروجی
  • سوپاپ ورودی

می‌باشند. خرید کمپرسور کولر ۲۰۷ استوک یک راه مقرون به صرفه برای تعویض آن می‌باشد. 

شیوه کار کمپرسور در کولر ۲۰۷ چگونه است؟

دو نوع اصلی از کمپرسورهای کولر وجود دارد که در خودروها استفاده می‌شود. یکی نوع پیستونی که در ۲۰۷ به کار رفته و دیگری نوع الکتریکی که در خودروهای هیبریدی به کار می‌رود. در نوع پیستونی از کمپرسور تعداد ۵ الی ۷ عدد پیستون تعبیه شده است. در قسمت جلوی این پیستون‌های بخشی به نام پولی وجود دارد. پولی به وسیله تسمه دینام در ۲۰۷ می‌چرخد. با چرخش این بخش کمپرسور نیز فعال شده و گاز مبرد در سیستم سرمایشی خودرو به حرکت در می‌آید. البته انواع دیگری از کمپرسور نیز وجود دارد که در سایر ماشین‌ها مورد استفاده می‌گیرد. با این همه نوع پیستونی گستردگی بیشتری در کولر خودروها دارد.

انواع کمپرسور کولر ۲۰۷

در خودروهای ۲۰۷ از دو نوع کمپرسور ۳ پیچ و ۴ پیچ استفاده شده است. بسته به سال ساخت ۲۰۷ یکی از این دو مدل کمپرسور کولر روی خودرو تعبیه شده است. البته از نظر اتصالات و جای شلنگ نیز چند گروه دیگر از کمپرسورهای کولر ۲۰۷ قابل شناسایی است. بنابراین در زمان خرید کمپرسور کولر ۲۰۷ استوک باید دقیقا نوع مناسب خودروی خود را انتخاب کنید. البته تعیین اینکه برای هر مدل از خودروی ۲۰۷ کدام نوع از کمپرسور کولر استفاده شده کار سختی است. پس در این زمینه با مشاورهای استوک یدک یا تعمیرکاران حرفه‌ای مشورت کنید. 

برند اصلی کمپرسور کولر ۲۰۷

همه می‌دانیم که برند اصلی سازنده لوازم یدکی پژو ۲۰۷ ایساکو می‌باشد. این برند از معروف‌ترین برندهای تولید کننده قطعات یدکی در کشور است. اما کمپرسور کولر ۲۰۷ در این شرکت و با نام این برند ساخته نمی‌شود. به همین دلیل در زمان خرید کمپرسور کولر این خودرو باید با نام برند اصلی آن آشنا باشید. برند تولید کننده این قطعه در ۲۰۷ با نام اصلی ساندن در بازار به فروش می‌رسد. این برند دقیقا برندی است که در خط تولید ۲۰۷ مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین در زمان روی کمپرسور کولر ۲۰۷ استوک نیز همین نام را مشاهده خواهید کرد. 

قیمت کمپرسور کولر ۲۰۷

کمپرسور کولر ۲۰۷ از قطعات و بخش‌های پیچیده به حساب می‌آید و اجزای مختلفی دارد. به همین خاطر جزو قطعات و اجزای گران قیمت ماشین به شمار می‌رود. نوع دقیق کمپرسور ۲۰۷ که ۳ پیچ است یا ۴ پیچ روی قیمت آن موثر است. به همین خاطر در زمان خرید باید دقیقا از نوع کمپرسور کولر خودروی ۲۰۷ خود مطلع باشید. با توجه به گران بودن این قطعه خرید کمپرسور کولر استوک برای خودروی ۲۰۷ رواج زیادی دارد. تنها نکته مهم در این زمینه خرید از فروشگاه‌های معتبر لوازم استوک خودرو است. زیرا امکان دارد کمپرسور معیوب و یا نامناسبی را به جای قطعه اصلی به شما بفروشند. در این صورت کمپرسور کولر ۲۰۷ بعد از مدت کوتاهی مجددا خراب شده و به تعویض نیاز دارد. برای اینکه از خرید قطعات استوک خودرو مطمئن باشید از طریق سایت استوک یدک اقدام فرمایید. انواع کمپرسورهای استوک کولر ۲۰۷ در سایت مجموعه قابل خریداری است. قدرت و کارایی قطعات استوک در سایت مجموعه از جمله کمپرسور کولر استوک تضمین می‌شود. این موضوع در خرید کلیه لوازم استوک خودروهای داخلی و خارجی حائز اهمیت است. 

سخن پایانی

تصور رانندگی در روزهای گرم سال بدون کولر خودرو کار سختی است. کارایی و عملکرد کولر نیز تا حد زیادی به سلامت کمپرسور آن بستگی دارد. در این مطلب در خصوص کمپرسور کولر خودروی ۲۰۷ و خرید کمپرسور کولر ۲۰۷ استوک توضیحاتی ارائه شد. برای خرید استوک این قطعه از خودروی ۲۰۷ با کیفیت بالا و ضمانت اصل به سایت استوک یدک مراجعه فرمایید.

بیشتر بخوانید :  مقایسه تویوتا کمری هیبرید و هیوندای سوناتا هیبرید

سوالات متداول

۱- کمپرسور کولر ۲۰۷ چه وظیفه‌ای دارد؟

این قطعه وظیفه چرخاندن و حرکت گاز مبرد و سرد کننده در سیستم کولر خودرو را بر عهده دارد. در واقع می‌توان گفت اصلی‌ترین بخش از کولر خودرو را کمپرسور آن تشکیل می‌دهد.

۲- انواع کمپرسور کولر ۲۰۷ کدام است؟

کمپرسورهای کولر در خودروی ۲۰۷ به دو گروه ۳ پیچ و ۴ پیچ تقسیم می‌شوند. این دو مدل کمپرسور بر روی سری‌های مختلف این خودرو کار گذاشته شده‌اند. بنابراین در زمان خرید کمپرسور کولر ۲۰۷ استوک باید از مدل دقیق آن روی خودروی خود مطلع باشید.

بیشتر بدانید : 

به این مطلب امتیاز دهید