وبلاگ
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰

مقایسه تویوتا کمری هیبرید و هیوندای سوناتا هیبرید

مقایسه تویوتا کمری هیبرید و هیوندای سوناتا هیبرید

مقایسه دو خودروی جذاب تویوتا کمری هیبرید و هیوندای سوناتا هیبرید

در این پست قرار است به مقایسه تویوتا کمری هیبرید و هیوندای سوناتا هیبرید بپردازیم. هیوندای سوناتا یعنی رقیب دیرینه‌ اش در ایران، را با هم مقایسه کنیم. تا ببینیم کدام خودرو حرف بیشتری برای گفتن دارد. و در این مقایسه و رقابت برنده اعلام می شوند. پس با هم به سراغ مقایسه تویوتا کمری با سوناتا این دو خودرو هیبریدی پرطرفدار می رویم. و از تمامی جوانب آن ها را بررسی می کنیم تا برای انتخاب یکی از این دو تصمیم بهتری بگیریم. با ما همراه باشید تا بهترین را برای خود انتخاب و خریداری نمایید.

تاریخچه و میزان فروش تویوتا کمری هیبرید و هیوندای سوناتا هیبرید

خودروهای هیبریدی، بیش از دو دهه، در دنیا فراگیر شده اند. به لطف ساختار خودروهای هیبریدی، مصرف سوخت و آلاینده ها بسیار پایین آمده است. از این رو افراد زیادی را به سمت خود جذب کرده است. در صورتی که شما هم طرفدار پر و با قرص خودروهای هیبریدی می باشید، پس باید بگوییم که فقط ۲ مدل از این خودرو یعنی تویوتا کمری هیبرید و هیوندای سوناتا هیبرید پیدا خواهید کرد.

در مورد تویوتا کمری هیبرید باید بگوییم که این خودرو در سال ۲۰۰۷ با عنوان نسل هفتم کمری وارد بازار جهانی شده است. و از سال ۲۰۱۵ با نسخه فیس لیفت نسل هشتم کمری هیبرید، به بازار ایران راه پیدا کرد و به محض ورودش با استقبال بی نظیری رو به رو شده است.

در مقابل این خودرو، هیوندای سوناتا هیبرید قرار دارد. که این خودرو در سال ۲۰۱۷ وارد بازار جهانی و در سال ۲۰۱۸ در نسخه فیس لیفت وارد بازار ایران شد. و آمار فروش قابل‌ قبولی را برای خود ثبت کرد. به طور کلی تویوتا کمری هیبرید و  هیوندای سوناتا هیبرید ۲ سدان نیمه‌ لوکس هیبریدی می باشند. که تقریبا قیمت یکسانی نیز دارند. و باید گفت از پرفروش‌ ترین خودروهای هیبریدی در بازار ایران به‌ شمار می‌ روند.

مقایسه تویوتا کمری هیبرید و هیوندای سوناتا هیبرید از نظر طراحی داخلی و خارجی

خوب است بدانید که تویوتا کمری غیر هیبرید نسل ششم به قبل، به دلیل عدم برخورداری از طراحی گیرا، چندان مورد استقبال قرار نگرفته است. اما نسخه های هیبریدی این خودرو، توانست نقص های قبلی را برطرف کند و با ظاهری پخته تر و لوکس تر توانست خریداران زیادی را به خود جذب کند. ترکیب چراغ های کشیده با شبکه ورودی هوای بزرگ روی سپر این خودرو و چراغ های عمودی نصب شده در کناره های سپر حالتی جوان پسند و اسپرت به خودرو بخشیده است.

ظاهر بدنه، هیوندای سوناتا هیبرید، تقریبا مانند کمری هیبرید می باشد. و با ترکیب چراغ های کشیده و خطوط برجسته روی بدنه و جلو پنجره لانه زنبوری از نمای جلو حالتی اسپرت تر به خود گرفته است. با وجود شباهت های زیاد بین هیوندای سوناتا هیبرید و تویوتا کمری هیبرید، خودرو سوناتا هیبرید به‌ روزتر و اسپرت تر می باشد.

مقایسه تویوتا کمری هیبرید و هیوندای سوناتا هیبرید از نظر طراحی داخلی و خارجی

در مقایسه تویوتا کمری هیبرید و هیوندای سوناتا هیبرید از نظر طراحی داخلی، باید بگوییم که این دو خودرو از سبک های متفاوتی پیروی کرده اند. با گشودن درب تویوتا کمری هیبرید، با محیطی دلچسب و زیبا رو به رو می شویم. عناصر درونی نه آنچنان ساده هستند نه آنچنان قدیمی و زمخت. در مجموع به طراحی داخلی کمری هیبرید به راحتی نمره قبولی باید بدهیم.

اما در صورتی که به داخل سوناتا برویم با ظاهری ساده اما هوشمندانه رو به رو می شویم. طراحی داشبورد، فرمان، نمایشگر هیوندای سوناتا هیبرید نیز در عین سادگی بسیار لوکس انجام شده است. اما متریال استفاده‌ شده، به‌ اندازه متریال عناصر داخلی تویوتا کمری با کیفیت نیست.

مقایسه تویوتا کمری هیبرید و هیوندای سوناتا هیبرید از نظر مشخصات فنی

در این بخش قرار است به سراغ مقایسه تویوتا کمری هیبرید و هیوندای سوناتا هیبرید از نظر قدرت موتور، مشخصات پیشرانه، سرعت، شتاب، میزان مصرف سوخت ترکیبی و … برویم. ابتدا از مشخصات فنی تویوتا کمری می رویم. قوای محرکه این خودرو، شامل یک پیشرانه ۲٫۵ لیتری بنزینی و یک پیشرانه الکتریکی می باشد. این دو پیشرانه می توانند حداکثر قدرت ۲۰۳ اسب‌ بخار و حداکثر گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌ متر را تولید کنند. مصرف سوخت ترکیبی ۵٫۷ لیتر در صد کیلومتر و شتاب صفرتاصد آن ۷٫۸ ثانیه می باشد.

هیوندای سوناتا هیبرید نیز با ترکیب یک پیشرانه ۲ لیتری بنزینی GDI و یک پیشرانه الکتریکی حداکثر قدرت ۱۹۳ اسب‌ بخار و حداکثر گشتاور ۲۰۹ نیوتن‌ متر را تولید می کنند. مصرف سوخت هیوندای سوناتا هیبرید ۵٫۶ لیتر در صد کیلومتر، است که اندکی اقتصادی‌ تر از رقیب خود عمل می‌ کند.

مقایسه تویوتا کمری هیبرید و هیوندای سوناتا هیبرید از نظر امکانات رفاهی

لازم به ذکر است که هر دو خودرو از آپشن و امکانات رفاهی قابل قبولی بهره مند شده اند. اما هیوندای سوناتا هیبرید، حرف برای گفتن بیشتر دارد. مجهز ترین نمونه های سوناتا عرضه شده در کشور می توان به سیستم های ترمز و پایداری ABS, EBD, ESC, VSM ، ترمز پارک برقی به همراه سیستم اتوهلد، ایربگ های جلو / جانبی / پرده ای، سقف پانوراما با سانروف برقی، رمکن تمامی صندلی ها و سیستم تهویه صندلی های جلو، بلوتوث، صندوق عقب هوشمند، گرمکن فرمان، رادار نقطه کور، امکان انتخاب حالت های رانندگی Sport، Eco و Normal، …اشاره کرد.

در تویوتا کمری هیبریدی، از امکانات مختلفی از قبیل سیستم های ترمز و پایداری ABS, EBD, BA, VSC, TRC, SST ، ایربگ های کامل، نمایشگر لمسی، صندلی های برقی جلو، کروز کنترل، رادارهای نقطه کور، تصادف و حرکت بین خطوط، کروز کنترل هوشمند، گرمکن صندلی های جلو، سانروف چند حالته، امکان انتخاب حالت های رانندگی Eco، EV و نرمال، کیلس و استارتر دکمه ای و…. استفاده شده است. و هر دو خودرو به واسطه تجهیزات ایمنی از امنیت قابل قبولی بهره مند شده اند .

آخرید سخن درباره مقایسه دو خودرو پرطرفدار تویوتا کمری و هیوندای سوناتا

ما تمامی خصوصیات هر دو خودرو پر طرفدار را مورد بررسی قرار دادیم. در نهایت انتخاب نهایی با شماست. در صورتی که سوالی پیش از خرید دارید می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید. ما همیشه در پی آن هستیم که شما بهترین و مناسب ترین انتخاب خود را تجربه کنید.

بیشتر بخوانید :  شارژ خودروهای برقی، چقدر زمان و هزینه نیاز دارد؟

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

بیشتر بدانید : 

5/5 - (1 امتیاز)