وبلاگ
۸ اسفند ۱۴۰۲

قیمت دینام آزرا ۲۰۰۸ 

اطلاع از قیمت دینام آزرا ۲۰۰۸ موقع تعویض این قطعه اهمیت زیادی پیدا می‌کند. زیرا یکی از بخش‌های مهم در سیستم برقی آزرا دینام می‌باشد. معیوب بودن این قطعه روی عملکرد باتری خودرو نیز اثر منفی به جای می‌گذارد. برای خرید دینام استوک خودروی آزرا ۲۰۰۸ می‌توانید به سایت استوک یدک مراجعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما تا پایان این مطلب همراه باشید. 

آشنایی با آزرا ۲۰۰۸

نیسان آزرا مدل ۲۰۰۸ در زمان عرضه خود به بازار خودرویی لوکس بود که سر و صدایی کرده بود. با ورود این خودرو به بازار دوران حکومت ماکسیما به نوعی به پایان رسید. ایمنی بالا و کابین جادار از جمله نقاط قوت اصلی این خودرو به شمار می‌روند. البته موتور و گیربکس اتومات این خودرو نیاز به انجام به موقع سرویس‌های دوره‌ای دارند. حجم موتور آزرا ۲۰۰۸ ۳٫۳ لیتر با پیشرانه‌ای ۶ سیلندر می‌باشد. این خودرو نوعی از سدان نیمه لوکس و بزرگ محسوب می‌شود که طرفداران زیادی در ایران دارد. یکی از بخش‌های فنی این خودرو دینام آن است که روی کارکرد سیستم برقی و باطری آزرا نقش مهمی دارد. 

مشخصات دینام آزرا ۲۰۰۸

قبل از اینکه به مبحث قیمت دینام آزرا ۲۰۰۸ و خرید آن بپردازیم باید با مشخصات آن آشنا شویم. به ویژه وقتی قصد خرید دینام آزرا ۲۰۰۸ استوک را داشته باشیم آشنایی با این قطعه به کارمان خواهد آمد. دینام اصل آزرا دارای کیفیت ساخت بسیار بالایی می‌باشد. با این همه با گذشت زمان دچار استهلاک و خرابی‌هایی خواهد شد. همچنین در برخی از اوقات تصادفات موجب می‌شود تا این قطعه دچار عیوب غیر قابل تعمیر شود. در این شرایط ناگزیر به تعویض دینام در آزرا ۲۰۰۸ خواهید بود. برای تهیه دینام اصل باید به برند سازنده آن توجه کنید. دینام اصل آزرا ۲۰۰۸ از برند GENUINE می‌باشد. 

نقش دینام در آزرا ۲۰۰۸

این قطعه مهم و حساس که به انگلیسی Alternator نامید می‌شود تولیدکننده برق است. بسیاری از مردم تصور می‌کنند که تنها تامین کننده برق خودرو باتری است. اما دینام آزرا ۲۰۰۸ در واقع نوعی موتور الکتریکی محسوب می‌شود که برق ماشین را تامین می‌کند. برق در دینام توسط آرمیچری داخلی که یک سیم پیچ دارد ایجاد می‌گردد. قیمت دینام آزرا ۲۰۰۸ نسبت به سایر قطعات حساس خودرو نظیر موتور و گیربکس مناسب‌تر است. شارژ مجدد باتری خودرو نیز یکی از وظایف بسیار مهم و اصلی در دینام می‌باشد. برقی که در باتری خودرو ذخیره می‌شود جوابگوی تمام نیازهای سیستم برقی ماشین نیست. به همین خاطر تامین انرژی الکتریکی چراغ‌ها- سیستم گرمایشی و سرمایشی آزرا ۲۰۰۸ بر عهده دینام است.  دینام توسط یک تسمه که به آن تسمه دینام می‌گویند به موتور خودرو وصل می‌گردد. با چرخش موتور انرژی مکانیکی حاصل را به انرژی الکتریکی مورد نیاز خودرو تبدیل می‌کند. 

دینام آزرا ۲۰۰۸ از چه اجزایی تشکیل شده است؟

دینام قطعه‌ای است که خود از اجزای مختلفی تشکیل شده است. به همین خاطر گاهی خرابی از یک قطعه‌ی آن بوده و گاهی کل دینام معیوب است. در خرید و برآورد قیمت دینام آزرا ۲۰۰۸ نوع خرابی آن اهمیت دارد. چرا که خرید اجزای دینام ارزان‌تر از خرید کامل آن است. اجزای تشکیل دهنده‌ی دینام آزرا عبارتند از:

  • پولی
  • پروانه خنک کننده
  • درپوش جلو
  • روتور
  • استاتور
  • دیود
  • آفتامات
  • بلبرینگ
  • پوسته انتهایی
  • زغال دینام
  • کالکتور

می‌باشند. محل قرارگیری دینام در خودروی آزرا ۲۰۰۸ نیز در جلوی موتور آن می‌باشد. 

شیوه کار دینام چگونه است؟

آشنایی و شناخت اندکی از نحوه کار دینام خودرو در درک اشکالات آن می‌تواند مفید باشد. رابط استاتور و روتور نیروی الکترومغناطیس مورد نیاز دینام را تولید می‌کنند. دینام نیز این نیروی الکترومغناطیس دریافتی را به نیروی الکتریکی خودرو تبدیل می‌کند. برقی که به وسیله دینام تولید می‌شود به باطری آزرا منتقل شده و ولتاژ مورد نیاز برای فعالیت خودرو را فراهم می‌کند. فعالیت دینام به عنوان یک موتور الکتریکی منتهی به تولید گرمای زیادی می‌شود. به همین خاطر از آلومینیوم برای ساختن بدنه دینام آزرا ۲۰۰۸ استفاده شده است. هوای گرم تولید شده نیز به کمک پروانه دینام به بیرون از آن هدایت می‌شود. 

قیمت دینام آزرا ۲۰۰۸ اصل

به توجه به اهمیت دینام در سیستم برقی خودرو برای خرید آن باید توجه و حساسیت زیادی به خرج داد. به ویژه در خودروهای خارجی نظیر آزرا این حساسیت بیشتر هم خواهد شد. چرا که نمونه‌های فیک و تقلبی بسیار زیادی با کیفیت پایین از دینام این خودرو در بازار موجود است. قیمت دینام به مدل و کیفیت و برند آن بستگی دارد. بهتر است دینام آزرا از مراکز فروش معتبر و شناخته شده‌ تهیه شود. چرا که قطعات بی‌کیفیت و تقلبی به سیستم برقی خودرو آزرای شما آسیب وارد خواهند کرد. نوسانات بازار ارزهای خارجی نیز روی قیمت استوک قطعات آزرا ۲۰۰۸ از جمله دینام اثر می‌گذارد. توصیه می‌شود از فروشگاه‌های معتبر قیمت روز دینام خودروی آزرا را استعلام نمایید. 

خرید دینام آزرا ۲۰۰۸ استوک

خرید و فروش قطعات استوک برای تامین لوازم مورد نیاز خودرو به ویژه خودروهای خارجی رواج زیادی دارد. در خودروهای خارجی نظیر آزرا ۲۰۰۸ قطعات تعویضی باید اصل و باکیفیت باشند. اما متاسفانه وجود نمونه‌های تقلبی کار خرید لوازم یدکی خودروهای خارجی را سخت می‌کند. از طرفی قیمت دینام آزرا ۲۰۰۸ نو از نمونه‌ی استوک آن بسیار بالاتر است. به همین خاطر برای صرفه‌جویی در هزینه تعمیر آزرا می‌توانید دینام استوک خریداری نمایید. نکته مهم در خرید قطعات و لوازم استوک خودرو از جمله دینام آزرا مراجعه به مراکز فروش معتبر است. وب‌سایت استوک یدک با سال‌ها فعالیت در زمینه فروش لوازم استوک خودرو یکی از معتبرترین مراکز داخل کشور می‌باشد. تنوع قطعات استوک مخصوصا برای خودروهای خارجی و قیمت مناسب، خرید لوازم استوک از این سایت را ساده کرده است. کیفیت و البته اصالت قطعات استوک فروخته شده در سایت استوک یدک برای مشتریان تضمین می‌شود.     

کلام پایانی

خودروی آزرا ۲۰۰۸ یکی از تولیدات مطرح و محبوب کره به شمار می‌رود. کیفیت ساخت و امکانات خوب این خودرو از دلایل توجه زیاد مردم به آن می‌باشد. برای خرید قطعات و لوازم استوک این خودرو می‌توانید از طریق سایت مجموعه استوک یدک اقدام فرمایید. توجه داشته باشید که قیمت دینام آزرا ۲۰۰۸ با توجه به نوسانات بازار به صورت روزانه تعیین می‌شود.   

   سوالات متداول

۱- وظیفه دینام خودروی آزرا ۲۰۰۸ چیست؟

دینام به عنوان یک موتور الکتریکی وظیفه تامین برق مورد نیاز خودروی آزرا را بر عهده دارد. این وظیفه نیز به کمک اجزای تشکیل دهنده این قطعه از خودرو انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید :  فروش قطعات بدنه استوک خودرو

۲- دینام آزرا ۲۰۰۸ بیشتر به چه دلیلی خراب می‌شود؟

با توجه به کیفیت بالای ساخت خودروی آزرا بیشترین علت خرابی دینام آن اتمام عمر مفید قطعه می‌باشد. بعد از آن مشکلات کامپیوتر خودرو نیز می‌تواند باعث خرابی دینام این خودرو گردد.  

۳- برای استعلام قیمت دینام آزرا و خرید آن به کجا مراجعه کنیم؟

برای استعلام قیمت و خرید دینام این خودروی کره‌ای می‌توانید به سایت استوک یدک مراجعه کنید. 

بیشتر بدانید : 

به این مطلب امتیاز دهید