وبلاگ
۱ اسفند ۱۴۰۲

فروش قطعات بدنه استوک خودرو

در بسیاری از تصادفات جاده‌ای ناگزیر به تعویض قطعات مختلفی از بدنه خودرو هستیم. تعویض لوازم بدنه خودرو می‌تواند هزینه زیادی به همراه داشته باشد. پیدا کردن جایگزین برای برخی از قطعات بدنه خودروهای قدیمی نیز دردسرهای زیادی دارد. در این شرایط فروش قطعات بدنه استوک خودرو در مراکز معتبر یک راه حل مناسب است. استوک یدک عرضه کننده قطعات استوک خودرو در کشور مطالب مفیدی در این رابطه را شرح می‌دهد.  

آشنایی با قطعات و ساختار بدنه خودرو

یکی از خلاقانه‌ترین بخش‌ها در طراحی خودرو قسمت بدنه آن می‌باشد. رقابت برای ساخت هرچه بهتر بدنه خودرو به ویژه در سال‌های اخیر شدت گرفته است. با این همه هر چقدر بدنه خودرو محکم باشد باز هم شرایطی پیش می‌آید که ناچار به تعویض قطعاتش باشیم. به همین خاطر خرید و فروش قطعات بدنه استوک خودرو هم برای ماشین‌های خارجی و هم داخلی انجام می‌شود. در این بخش با تعدادی از مهم‌ترین قطعات بدنه که از سایت استوک یدک قابل خریداری هستند اشاره می‌کنیم.

۱- شاسی

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های بدنه خودرو شاسی آن است. شاسی در حالت عادی دیده نمی‌شود اما به عنوان ساختمان اولیه و اسکلت خودرو در نظر گرفته می‌شود.در اغلب خودروها شاسی را از جنس فولاد می‌سازند و سایر بخش‌ها را روی آن سوار می‌کنند. خرید شاسی استوک در سایت مجموعه انجام می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناس فروش سایت تماس بگیرید و راهنمایی‌هایی لازم درباره شاسی استوک را دریافت کنید.

۲-  سقف- درب و کاپوت

بخش‌های مهم بعدی که در بدنه خودرو به کار می‌روند سقف و درب و پنجره‌ها هستند. این بخش‌ها ارتباط زیادی با ظاهر و به اصطلاح چهره خودرو دارند. طراحان مختلف تلاش می‌کنند تا از طریق این اجزای بدنه ظاهری جذابی برای ماشین ایجاد کنند. ساختار اصلی این بخش‌ها نیز از ورقه آلیاژ فولاد ضد زنگ ساخته می‌شود. از استیل ۳۰۴ نیز در ساخت سقف و کاپوت و پنجره خودرو کمک می‌گیرند. فروش قطعات بدنه استوک خودرو شامل این قطعات مهم و اصلی نیز می‌شود. 

۳- سپر خودرو

سپر خودرو به عنوان اصلی‌ترین بخش محافظتی در بدنه شناخته می‌شود. به همین خاطر در بسیاری از تصادفات سپر خودرو آسیب دیده و نیاز به تعویض دارد. برای خرید سپر استوک خودرو می‌توانید از طریق سایت استوک یدک اقدام کنید.البته خود سپر به سه بخش مختلف:

  • پیشانی یا پوسته سپر
  • قسمت جاذب سپر
  • دیاق سپر 

تقسیم می‌شود. 

۴- چراغ‌ها

یکی دیگر از بخش‌های مهم در بدنه خودرو که روی دید راننده موثر است چراغ خودرو می‌باشد. چراغ خودرو شامل:

  • چراغ جلو
  • چراغ عقب خودرو
  • چراغ راهنمای جلویی و کناری
  • چراغ سقف خودرو

می‌شود. بنابراین تعداد چراغ‌ها در خودرو زیاد بوده تا به تشخیص هرچه بهتر راننده کمک کنند. تعویض چراغ خودرو نیز به صورت استوک امکان‌پذیر است. کافی است به سراغ فروشنده‌های معتبر و شناخته شده بروید تا قطعات استوک مورد نیاز خود را پیدا کنید.

۵- گلگیر

گلگیر به منظور محافظت از موتور خودرو و بخش برقی آن طراحی و ساخته شده است. گلگیر در فروش قطعات بدنه استوک خودرو مشتریان زیادی به خود اختصاص داده است. این بخش از بدنه مانع پاشیده شدن آب و گل به داخل موتور و سیستم برقی خودرو می‌شود. علاوه بر آن بدون گلگیر رنگ بدنه بر اثر پاشش آب و گل از بین می‌رود. پس برای حفاظت از خودرو باید گلگیرهای سالم و کارآمد داشت. 

۶- کاپوت یا درب موتور

بخش بعدی از بدنه خودرو درب کاپوت است که روی موتور را می‌پوشاند. این قطعه علاوه بر حفظ زیبایی ظاهری ماشین خاصیت آیرودینامیک هم دارد. در نتیجه از مقاومت هوا در مقابل حرکت خودرو می‌کاهد. درب کاپوت بر روی فاکتورهای مختلفی مانند:

  • سرعت
  • شتاب
  • محافظت از موتور

نقش به سزایی ایفا می‌کند. برای خرید درب کاپوت استوک با کارشناسان ما در استوک یدک تماس بگیرید. 

۷- سانروف خودرو

یکی دیگر از بخش‌های بدنه برخی از خودروها سانروف نام دارد. این قطعه علیرغم اینکه روی سقف قرار دارد اما مجزای از آن محسوب می‌شود. کمک به تهیه خودرو و دید بهتر سرنشینان از جمله وظایف این بخش از بدنه خودرو می‌باشد. در فروش قطعات بدنه استوک خودرو خرید سانروف به صورت جدا از سقف انجام می‌گیرد. 

اقلام بدنه خودرو به همین چند مورد محدود نمی‌باشند. بلکه در این مطلب تنها به چند قطعه مهم و کاربردی در بدنه خودرو اشاره شد. 

نکات مهم در خرید قطعات بدنه استوک خودرو

هنگامی که برای خرید قطعات استوک خودرو اقدام می‌کنید باید به چند نکته توجه داشته باشید. اولین مورد اینکه این قطعات باید دقیقا مناسب خودروی شما باشند. در غیر این صورت امکان استفاده از آن‌ها را نخواهید داشت یا کارآمد نخواهند بود. نکته بعدی اینکه از کیفیت و سلامت قطعات استوک خریداری شده مطمئن شوید. گاهی اوقات فروشنده‌ها تقلب‌هایی در این زمینه کرده و قطعات استوک معیوب را می‌فروشند. برای پیشگیری از این مشکل بهتر است از فروشنده‌ها و مراکز فروش معتبر اقدام به خرید کنید. ضمانت‌های مختلفی که برخی از فروشنده‌های لوازم استوک ارائه می‌کنند مانند ضمانت کیفیت نیز اهمیت دارد. چرا که به معنای اطمینان فروشنده قطعات استوک از کیفیت کالای خود است.

فروش قطعات بدنه استوک خودرو خارجی

برای خودروهای خارجی خرید قطعات استوک بدنه اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. زیرا در بسیاری از اوقات نمی‌توان قطعات جدیدی برای بدنه خودروهای خارجی در کشور پیدا کرد. همچنین اطمینان از اصل بودن قطعات بدنه جدید کار راحتی نیست. برای خرید قطعات بدنه استوک خودرو خارجی از طریق سایت استوک یدک اقدام فرمایید. انواع متنوع قطعات بدنه خودروهای خارجی را در سایت ما خواهید یافت. بنابراین بدون نگرانی از بابت پیدا کردن قطعه مورد نظر و کیفیت آن می‌توانید خرید خود را انجام دهید. 

خرید قطعات بدنه استوک خودروهای داخلی

در سایت استوک یدک علاوه بر قطعات خارجی امکان تهیه قطعات بدنه استوک خودروهای داخلی نیز وجود دارد. کافی است در بخش محصولات قطعه مورد نیاز خود را جستجو کرده و خرید خود را ثبت نهایی کنید. در بازه‌ی زمانی کوتاهی قطعه خریداری شده با کیفیت و قیمت مناسب به دستتان خواهد رسید. 

کلام آخر

فروش قطعات بدنه استوک خودرو یکی از راه‌های اقتصادی و مقرون به صرفه برای جایگزینی آن می‌باشد. استوک یدک تامین کننده انواع قطعات استوک بدنه خودروهای داخلی و خارجی می‌باشد.  

بیشتر بخوانید :  مقایسه سراتو با مزدا 3 جدید از همه نظر

سوالات متداول

۱- چطور از کیفیت قطعات بدنه استوک خودرو مطمئن باشیم؟

برای اطمینان از کیفیت قطعات استوک باید به سراغ فروشنده‌های معتبر و خوشنام این حوزه بروید. همچنین دریافت رسید از فروشنده و امکان مرجوعی قطعه خریداری شده حائز اهمیت است. 

۲- قیمت قطعات بدنه استوک خودرو چقدر است؟

نوع قطعه بدنه و نوع خودرو از فاکتورهای مهم تعیین قیمت قطعات استوک به شمار می‌روند. اما قیمت نهایی این قطعات نسبت به لوازم یدکی نو بسیار پایین‌تر است. به همین دلیل خرید قطعات بدنه استوک خودرو مقرونه به صرفه و اقتصادی می‌باشد.    

بیشتر بدانید : 

به این مطلب امتیاز دهید