وبلاگ
۲۰ فروردین ۱۴۰۰

مقایسه سراتو با مزدا ۳ جدید از همه نظر

مقایسه سراتو با مزدا 3 جدید

مقایسه سراتو با مزدا ۳ جدید

در این پست به سراغ مقایسه سراتو با مزدا ۳ جدید رفته ایم. همانند دیگر مقاله ها که دو خودرو پرطرفدار را با هم مقایسه می کردیم. این بار، خودرو سراتو با مزدا ۳ جدید را از نظر طراحی داخلی و خارجی، میزان قدرت و سرعت، میزان امکانات و تجهیزات رفاهی و ایمنی و دیگر مشخصات مقایسه کرده ایم. تا به افرادی که قصد خرید یکی از آن ها را دارند و می خواهند از مشخصات فنی این دو خودرو پرفروش، همه چیز بدانند کمک شایانی کرده باشیم. اکنون در ادامه برای مقایسه سراتو با مزدا ۳ همراه ما باشید.

معرفی مختصر در مورد خودرو کیا سراتو

قبل از مقایسه سراتو با مزدا ۳ جدید باید با هر یک از دو خودرو به طور کامل آشنا شوید. اکنون به سراغ خودروی سراتو می رویم. سراتو (Cerato) در سال ۲۰۰۳ توسط شرکت کیا موتورز در کشور کره جنوبی، ساخته و روانه بازار شد. این خودرو در مدل ‌های سدان و هاچ بک تولید می ‌شود. که نسخه هاچبک این خودرو در ایران عرضه نمی‌ گردد. شرکت کیا موتورز، این خودرو را در سه نسل تولید کرده است.

نسل اول این خودرو در سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۷، با مدل کپه در بازارهای آمریکای جنوبی، آمریکای شمالی، مالزی عرضه گردید. و سپس در نسل دوم یعنی در اواخر سال ۲۰۰۸ این خودرو با نام کیا فورته در کره جنوبی راه اندازی شد. و به دلیل ورود رقبای جدید، در سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸، در طراحی خارجی خود تغییراتی انجام داد. و به عنوان نسل چهارم سراتو در نمایشگاه بین المللی اتومبیل ۲۰۱۸ آمریکای شمالی در دیترویت، میشیگان عرضه شد. و به عنوان یکی از پرفروش ترین خودروهای جهان در دوره ی خودش، منتخب شد.

قابل ذکر است که این خودرو توسط نماینده رسمی کیا موتورز در ایران یعنی شرکت اطلس خودرو، به دلیل ممنوعیت واردات در ایران، فقط تا مدل ۲۰۱۷ آن وارد کرده است. و تولید آن توسط شرکت سایپا، به دلیل نبود قطعات اصلی آن متوقف شده است. به طور کلی، کیا سراتو محصولی پرطرفدار از گروه خودروسازی سایپا در ایران می باشد. که در دو مدل اتومات و دنده ای در اختیار خریداران قرار گرفته است. این خودرو لوکس یک محصول ایده آل با امکانات کامل رفاهی و ایمنی می باشد. که می تواند، تجربه رانندگی خوبی را برای رانندگان به ارمغان بیاورد.

معرفی مختصر در مورد خودرو مزدا ۳ جدید

مزدا ۳ در سال ۲۰۰۳ توسط شرکت مزدا موتور تولید و به بازار عرضه گردید. شرکت خودرو سازی گروه بهمن در ایران در سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ نیز اقدام به مونتاژ نسل اول کرد. و نسل دوم این خودرو تحت عنوان مزدا ۳ جدید، در اواخر سال ۲۰۱۰ تولید شده است. و به مرور زمان به دلیل کمبود قطعات آن در ایران مونتاژ آن کاهش پیدا کرد. تا جایی که تولید مزدا ۳ در سال ۱۳۹۳ در ایران رسما متوقف شد. به طور کلی مزدا ۳ یکی از محبوب ‌ترین و موفق ترین محصول شرکت مزدا می باشد. که در ۴ نسل تولید و روانه بازار شده است.

همانطور که گفته شد، فقط ۲ نسل آن در ایران مونتاژ و تولید شده است. نسل سوم مزدا ۳ در سال ۲۰۱۳ معرفی و در سال ۲۰۱۴ روانه بازار شد. و با توجه به تغییرات ظاهری که روی آن اتفاق افتاد؛ از یک خودرو اسپرت شهری به یک خودرو کاملا لوکس تبدیل شد. و در نسل چهارم آن، ظاهری اسپرت تر و جوان پسند تر به خود گرفت. و جز پرفروش ترین خودرو در جهان به جز ایران ( به دلیل عدم تولید و مونتاژ) تبدیل شد.

همانند بیشتر خودرو های ژاپنی، مزدا ۳ جدید؛ خودرویی مطمئن و جذاب برای قشر جوان محسوب می شود. که عمر بسیار بالایی دارد. اما به دلیل کمیاب بودن و گران قیمت بودن لوازم مزدا ۳ جدید، این مساله برای خریداران آن به معضلی بزرگ تبدیل شده است. حال در صورتی که قصد خرید مزدا ۳ و یا سراتو دارید. و در انتخاب آن دچار تردید شده اید. پس بهتر است در ادامه به سراغ مقایسه سراتو با مزدا ۳ جدید بروید. البته باز هم باید اشاره کنیم که در ایران دیگر خبری از مزدا ۳ نسل چهارم نیست. چرا که این خودرو فقط تا نسل دومش در ایران راه پیدا کرد. به دلیل مسائل تحریم ایران از نسل چهارم این خودرو بی بهره مانده است.

معرفی مختصر در مورد خودرو مزدا 3 جدید

مقایسه سراتو با مزدا ۳ جدید از نظر طراحی خارجی

در ادامه قصد داریم به سراغ مقایسه سراتو با مزدا ۳ جدید از نظر طراحی خارجی و داخلی، قدرت و سرعت، تعداد کیفیت تجهیزات رفاهی و ایمنی و …. برویم که در ابتدا با هم به مقایسه سراتو با مزدا ۳ جدید از نظر بدنه و طراحی خارجی مزدا ۳ جدید می پردازیم.

از نسل دوم به بعد که تغییرات زیادی بر روی بدنه و طراحی خارجی مزدا ۳ انجام شد؛ آن را به یک خودرو لوکس و اسپرت و جوان پسند تبدیل کرد. به طور کلی مزدا ۳ را ماشینی خوش‌استایل دانست که اسمش بین خودروهای لوکس و زیبا شنیده می شود و هنوز در میانسالی اش جذابیت‌هایش را حفظ کرده است. برجستگی‌های روی کاپوت و خطوط سیال کناری هم، چراغ‌های کشیده، گلگیرهای متورم جلو، هواکش بزرگ سپر جلو، چراغهای مه شکن در زمینه‌ای مشکی رنگ همگی خودنمایی می کنند و ظاهر مزدا ۳ را جذاب، پرنشاط و اسپرت کرده است. در نمای عقب مزدا تری جدید، طراحی زیبا و سایز بزرگ چراغ‌ها اولین چیزی است که نظر مشتریان را به خود جلب می کند. چراغ ها، اسپویلر باریک، درب صندوق عقب همگی در ارگونومی خوبی قرار گرفته اند.

در سوی دیگر، کیا سراتو سایپا به طور کلی از طراحی ساده تری برخوردار شده است. این خودرو از خطوطی با انحنای کمتری بهره برده است. و المان‌ های هندسی گوشه‌ دار در آن مشاهده می ‌شود. که آن را اسپرت جلوه می دهد. از ویژگی های ظاهری سراتو که مشتریان را به خودش جلب می کند می توان به برجستگی های کناره کاپوت، چراغ ها و جلو پنجره اسپرت و هماهنگی عالی میان خطوط اشاره کرد.

بررسی طراحی داخلی مزدا ۳ جدید:

از بحث مقایسه سراتو با مزدا ۳ جدید از نظر بدنه که خارج شویم و به سمت طراحی داخلی آنها برویم. متوجه می شویم که با توجه به کشیده بودن خودرو مزدا ۳، آنچنان فضای کابین ها جا دار نیست. و نسبت به یک سدان خانوادگی تنگ تر است. این عاملی است که بیشتر خانواده های پرجمعیت را از خرید آن منصرف می کند. اما جدا از فضای محدود مزدا ۳، کابین ها از طراحی لوکس و مدرنی برخوردار می باشد. متریال به کار رفته در داشبورد از جنس پلاستیک باکیفیت بالا می باشد. ولی برای صندلی ها از روکش چرم استفاده شده است. کنسول میانی این خودرو کمی شلوغ به نظر می ‌رسد. و آن نظم آرامش ‌بخش موجود در طراحی داشبورد مزدا ۳ در آن دیده نمی ‌شود.

بیشتر بخوانید :  لوازم اسپرت ام جی 6

در مقابل، فضای داخلی سراتو هم در مجموع زیباست. و علیرغم سادگی آن از ارگونومی مطلوبی برخوردار می باشد. در بحث کیفیت کابین و به ‌ویژه داشبورد، سراتو کمتر تلاش کرده و از نظم آرامش ‌بخش موجود در طراحی داشبورد مزدا ۳ در آن دیده نمی ‌شود. به طور کلی مقایسه سراتو و مزدا ۳ جدید از نظر کابین ها و سطح کیفیت آن ها؛ مزدا ۳ در جایگاه بالاتری قرار می ‌گیرد. چرا که اولویت راحتی سرنشنیان اهمیت بیشتری دارد. در مزدا ۳ جدید، صندلی‌ها، راحتی مناسبی را نصیب بدن سرنشینان خواهند کرد.

مقایسه سراتو با مزدا ۳ جدید از نظر قدرت و سرعت

مقایسه سراتو با مزدا ۳ جدید، از نظر قدرت و میزان گشتاور یکی از مهم ترین موضوعات می باشد. که در ادامه دقیق به آن پرداخته شده است. در خصوص قدرت و پیشرانه این دو خودرو باید بگوییم که هر دوی این خودروهای شرقی، از پیشرانه ۴ سیلندری ۲ لیتری استفاده می کنند. و قدرت خود را از این پیشرانه می گیرند. با توجه به ۴ سیلندر بودن موتور این دو خودرو، سراتو سایپا توانی معادل ۱۵۴ اسب‌ بخار قدرت و ۱۹۴ نیوتن‌متر گشتاور ارائه می ‌دهد. که مزدا ۳ ساخت گروه بهمن، یا همان پیشرانه؛ ۱۴۷ اسب ‌بخار قدرت را با ۱۸۷ نیوتن ‌متر گشتاور تولید می کند. یعنی با این عدد و رقم ها می توان گفت که سراتو، میزان گشتاور بیشتری را تولید می کند. در ادامه به طور دقیق، مشخصات فنی مزدا ۳ جدید و سراتو را با هم مقایسه کرده ایم.

  • حجم موتور سراتو: دو لیتر
  • حجم موتور مزدا ۳: دو لیتر
  • شتاب صفر تا صد مزدا ۳: ۹٫۲
  • شتاب صفر تا صد سراتو: ۱۰٫۵
  • حداکثر قدرت اسب ‌بخار مزدا ۳: ۱۴۸
  • حداکثر قدرت اسب ‌بخار سراتو ۱۵۴
  • حداکثر گشتاور نیوتن ‌متر مزدا ۳: ۱۸۷
  • حداکثر گشتاور نیوتن ‌متر سراتو: ۱۹۴
  • گیربکس مزدا ۳: ۵ سرعته اتوماتیک
  • گیربکس سراتو: ۵ سرعته اتوماتیک
  • مزدا ۳ جدید: چهار سیلندر تنفس طبیعی
  • پیشرانه سراتو: چهار سیلندر تنفس طبیعی
  • حداکثر سرعت کیلومتر بر ساعت مزدا ۳: ۲۰۴
  • حداکثر سرعت کیلومتر بر ساعت سراتو ۱۹۰
  • مصرف سوخت (ترکیبی) مزدا ۳: ۷٫۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
  • مصرف سوخت (ترکیبی) سراتو: ۷٫۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

طبق مشخصات فنی که در بالا گفته شد، متوجه شدیم که مصرف سوخت و شتاب مزدا ۳ کمتر می باشد. و سرعت آن بیشتر از سراتو می باشد. و چابکی آن به‌ مراتب و در مقایسه با سراتو بیشتر است. با این حساب، احتمالا می ‌توانیم مزدا ۳ را برنده مقایسه فنی با سراتو سایپا بدانیم.

مقایسه سراتو با مزدا 3 جدید از نظر قدرت و سرعت

مقایسه سراتو با مزدا ۳ جدید از نظر قدرت و سرعت

همانطور که گفته شد، مزدا ۳ نسبت به خودروهای وارداتی دیگر چندان محصول جدیدی به حساب نمی آید. اما با توجه به این موضوع هنوز امکانات رفاهی آن، حرفی برای گفتن دارند. و بسیاری از مشتریان را به خود جذب می کند. اکنون از جمله امکانات موجود در مزدا ۳ می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ترمزهای ضد قفل (ABS)

توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)

سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (DSC)

کیسه هوای سرنشینان جلو، جانبی و پرده‌ای (جمعاً ۶ عدد)

چراغ‌های اتوماتیک جلو به همراه سیستم تنظیم ارتفاع نسبت به افق، چرخش با فرمان و چراغ‌ شور،

چراغ‌ های جلو‌ هالوژنی، مه ‌شکن جلو، چرخش نور در پیچ‌ ها

قابلیت تنظیم اتوماتیک، صندلی با روکش چرمی، گرم‌ کن صندلی جلو، پشت ‌سری فعال برای صندلی جلو

۴ حالته دستی سرنشین جلو، ۶ حالته برقی راننده

آینه وسط با حس‌ گر کاهش‌ دهنده اتوماتیک نور

آینه تاشوی برقی و دارای چراغ راهنما، تنظیم برقی آینه ها با گرم ‌کن

لیست امکانات رفاهی سراتو هم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کامپیوتر سفری، کروز‌کنترل
  • کروز کنترل، مجهز به ۶ بلندگو
  • کلیدهای کنترلی روی فرمان
  • چراغ های مه ‌شکن جلو و عقب
  • چراغ هشدار دهنده عیب موتور
  • روکش پارچه چرمی (مدل مونتاژ)
  • کمربندهای ایمنی دارای پیش‌کشنده
  • کمربند‌های پیش‌کشنده، پدال‌شیفتر دنده
  • چراغ هالوژن در جلو، اتولایت، سنسور نور
  • ورودی USB – AUX – IPOD، فرمان هیدرولیک
  • شش اسپیکر، صفحه‌کیلومتر سوپرویژن، بلوتوث
  • رینگ ۱۶ اینچی آلومینیومی، غربیلک فرمان چرمی
  • شیشه بالابر‌های برقی، سیستم تهویه مطبوع خودکار
  • صندلی راننده ۶ حالته دستی، صندلی ۴ حالته دستی سرنشین
  • سیستم ورود بدون کلید با دکمه استارت، سوئیچ هوشمند، سانروف
  • سیستم کلید هوشمند، سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و Mp3 ، پورت USB و Ipod

مقایسه سراتو با مزدا ۳ جدید از نظر امکانات ایمنی

نوبتی هم باشه نوبت مقایسه سراتو با مزدا ۳ جدید از نظر امنیت خودرو ها می باشد. بهتر است همین اول کار بگوییم که هر دو خودرو مزدا ۳ و کیا سراتو، از نظر امنیت قابل قبول هستند. چرا که مزدا ۳ نیو در سال ۲۰۰۹ در تست تصادف موسسه یورو انکپ موفق شده ۵ ستاره ایمنی را به دست بیاورد. و کیا سراتو هم در سال ۲۰۱۰، در تست‌ های موسسه ایمنی بزرگراه‌ های ایالات ‌متحده NHTSA موفق به دریافت چهار ستاره ایمنی شد.

در آزمایش هایی که بر روی خودرو مزدا ۳ نیو انجام شد، در بخش حفاظت از سرنشین بالغ ۳۱ امتیاز یا ۸۶ درصد در یافت نمود. محافظت از سرنشین کودک ۴۱ امتیاز یا ۸۴ درصد دریافت کرد. و در بخش محافظت از عابر پیاده ۵ امتیاز یا ۷۱ درصد دریافت کرد. و در بخش امکانات و سیستم‌ های ایمنی کمکی هم ۵ امتیاز یا ۷۱ درصد کسب کرده است. بنابراین، باید گفت امنیت مزدا ۳ گروه بهمن در مقایسه با سراتوهای مونتاژ سایپا، برتری محسوسی دارد.

از مهم‌ ترین تجهیزات و امکانات ایمنی مزدا ۳ جدید می توان به مواردی زیر اشاره داشت:

  • ریموت کنترل، ایموبلایزر
  • سیستم کنترل کشش TCS
  • سیستم کنترل پایداری ESC
  • توزیع نیروی ترمز الکترونیکی EBD
  • ترمز ضدقفل ABS، پشت سری فعال
  • سیستم قفل دوبله، کمربند ایمنی پیش کشنده و ۶ کیسه هوا از جمله کیسه هوای راننده، سرنشین جلو، پرده‌ ای و جانبی جلو اشاره کرد.

همچنین از مهم ترین تجهیزات و امکانات ایمنی سراتو هم می توان به مواردی نظیر، ترمزهای دیسکی جلو مجهز به ABS-EBD- ترمز عقب کاسه ای، قفل مرکزی، ریموت کنترل، ایموبلایزر، ۲ کیسه ‌هوا اشاره کرد.

نتیجه گیری در مورد خرید مزدا ۳ نیو

در صورتی که در بازار فعلی ایران به دنبال خرید یک خودرو اسپرت و لوکس با موتوری قوی، شتاب بسیار خوب، مصرف سوخت بهینه، ایمنی بالا و با کیفیت هستید. و مشکلی با پرداخت هزینه ی آن ندارید. سراغ مزدا ۳ بروید. این خودرو برای یک خانواده ۵ نفره بسیار مناسب است. البته یکی از بزرگترین معایب مزدا ۳ جدید کمبود قطعات این خودرو در بازار ایران می باشد. که برخی از مشتریان را از خرید آن منصرف می کند. چرا که قطعات و لوازم یدکی این خودرو به سختی یافت می ‌شوند. و در صورت پیدا شدن هم با قیمت های بسیار بالایی به فروش می ‌رسند.

بیشتر بخوانید :  عدم دریافت پیامک ترخیص خودرو

از سویی هم خودرو سراتو دست کمی از مزدا ۳ نیست. این خودرو ظاهر ساده و مدرنی دارد و از قدرت موتور بالایی برخوردار است. اما از نظر سرعت و میزان شتابگیری از مزدا ۳ سطح پایین تری دارد و از نظر امنیت و داشتن تجهیزات ایمنی، مزدا ۳ را جلو تر از آن قرار گرفته است. اما خب یک خودرو پرقدرت و مناسبی برای شما محسوب می شود.

اما به طور کلی طراحی خارجی زیباتر، طراحی داخلی ساده تر و مدرن تر، کابین و قطعات فنی با کیفیت‌ تر، سرعت بالاتر، مصرف سوخت بهینه تر، بهره‌ مندی از سامانه‌ های ایمنی بیشتر و کیفیت سواری خوشایندتر نیز در برتری مزدا ۳ نسبت به کیا سراتو تاثیر به‌ سزایی خواهند داشت. بنابراین، باید گفت که محصول بهمن موتور برنده مقایسه مزدا ۳ جدید و سراتو سایپا است. با توجه به این مقایسه ها، پس در صورتی که اکنون قصد خرید یکی از این دو خودرو پرفروش را دارید، به تمام اطمینان خاطر به سراغ خرید مزدا ۳ بروید.

ما در این مقاله از مقایسه سراتو با مزدا ۳ جدید تلاش کردیم به تمام سوالات شما درباره این دو خودرو پاسخ دهیم. اما در صورتی که به هر دلیلی سوالی بی پاسخ در ذهن دارید کافی است در بخش نظرات سوال خود را با ما در میان گذارید.

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

بیشتر بدانید : 

به این مطلب امتیاز دهید