وبلاگ
۲ اسفند ۱۴۰۲

هزینه تعمیر موتور بی ام و

کمپانی بی ام و یکی از چهار شرکت بزرگ خودروساز در آلمان به شمار می‌رود. شاید برایتان جالب باشد بدانید این کمپانی کار خود را با ساخت هواپیما شروع کرده است. خودروهای بی ام و از کیفیت ساخت و موتوری قدرتمند برخوردار هستند. با این وجود همیشه امکان خراب شدن موتور خودرو وجود دارد حتی اگر موتور بی ام و باشد. هزینه تعمیر موتور بی ام و از دغدغه‌های مهم دارندگان این خودرو در ایران به شمار می‌رود. استوک یدک این مطلب را به هزینه تعمیر و تعویض موتور این خودرو اختصاص داده است. 

معرفی کوتاهی از خودروهای بی ام و در ایران

برند BMW یکی از برندهای لوکس خودرو در تمام جهان محسوب می‌شود. در سال‌های مجاز واردات خودرو به کشور برخی از مدل‌های بی ام و به ایران راه یافتند. این خودروها از جمله ماشین‌های لوکس و باکیفیت بازار به شمار می‌روند. با ورود این خودروها بازار خرید لوازم و قطعات بی ام و نیز در ایران فعال شد. در جدول زیر به تعدادی از خودروهای BMW موجود در ایران اشاره کرده‌ایم.

 

نام خودرومشخصات
بی ام و ۱۲۰i کروک حجم موتور ۲۰۰۰ سی‌سی

تعداد سیلندر ۴

بی ام و ۳۲۰i سدانحجم موتور ۲۰۰۰ سی‌سی

تعداد سیلندر ۴

بی ام و ۳۳۵i کروکحجم موتور ۳۰۰۰ سی‌سی

تعداد سیلندر ۶

بی ام و ۵۳۰i حجم موتور ۳۰۰۰ سی‌سی

تعداد سیلندر ۶

بی ام و ۶۳۰i کوپهحجم موتور ۳۰۰۰ سی‌سی

تعداد سیلندر ۶

انواع موتورهای بی ام و ( bmw)

قبل از اینکه به هزینه تعمیر موتور بی ام و بپردازیم باید با انواع این موتورها آشنا شویم. چرا که در مدل‌های مختلف bmw از موتورهای متفاوتی استفاده شده است. کمپانی آلمانی سازنده این برند خودروهای جذاب از موتورهای قدرتمند و خوش ساختی استفاده کرده است. در ادامه با تعدادی از این موتورهای به کار رفته در خودروی بی ام و آشنا می‌شویم.

۱- موتور B38 در خودروهای بی ام و

این موتور توربوشارژ دارای سه سیلندر بوده و با بنزین کار می‌کند. از سال ۲۰۱۳ این موتور به عنوان جایگزین N13 در این کمپانی در حال تولید است. این موتور در خودروهای دیفرانسیل جلو با تنظیمات سنتی چرخ استفاده می‌شود. 

۲- موتور B58 در خودروهای بی ام و

این موتور از نوع ۶ سیلندر و توربو شارژ بوده و بخشی از خانواده جدید موتورهای بی ام و محسوب می‌شود. نکته جالب اینکه موتور B52 در چهار سال مختلف جزو ۱۰ موتور برتر خودرو جای گرفت.

۳- موتور N20 در خودروهای بی ام و

این موتور چهار سیلندر و بنزین سوز جایگزین موتور N53 محسوب می‌شود. این موتور در سال ۲۰۲۰ موفق شد در بین ۱۰ موتور برتر قرار بگیرد. هزینه تعمیر موتور بی ام و بستگی زیادی به نوع آن دارد. البته بعضی از این موتورها در خودروهای بی ام و داخل کشور به کار نرفته‌اند. 

۵- موتور N74 در خودروهای بی ام و

این موتور تویین توربو دوازده سیلندر داشته و از سال ۲۰۰۸ تولید شد. N74 اولین موتور دوازده سیلندر توربوشارژ از کمپانی بی ام و محسوب می‌شود.

۶- موتور N55 در خودروهای بی ام و

این موتور بنزین سوز و با ۶ سیلندر طراحی شده است. در سال ۲۰۰۹ تولید موتور N55 آغاز موفق به دریافت سه جایزه موتور برتر گردید.

تعمیر موتور بی ام و

خودروهای بی ام و موجود در ایراننسخه‌های چندان به روز این کمپانی محسوب نمی‌شوند. به همین خاطر به تعمیر و البته سرویس‌های دوره‌ای نیاز دارند. برای تعمیر موتور بی ام و باید به سراغ تعمیرگاه‌های تخصصی خودروهای خارجی رفت. زیرا عیب‌یابی و تعمیر این خودرو به ویژه موتور آن نیاز به دانش و مهارت بالایی دارد. در شرایطی که آسیب وارده به موتور بی ام و زیاد نباشد می‌توان آن را تعمیر کرد. در غیر این صورت چاره‌ای جز تعویض موتور بی ام و نمی‌ماند. 

هزینه تعمیر موتور بی ام و به چه عواملی بستگی دارد؟

بسته به نوع مشکلی که برای موتور بی ام و پیش آمده هزینه تعمیر آن نیز متفاوت خواهد بود. مشکلات رایج موتورهای بی ام و موجود در کشور عبارتند از:

  • روغن سوزی
  • یاتاقان زدن موتور
  • سوختن واشر سرسیلندر
  • خرابی کاتالیزور

می‌باشد. با توجه به شدت و نوع مشکل پیش آمده برای موتور بی ام و هزینه تعمیر آن نیز متغیر است. در تعمیرگاه‌های تخصصی از دستگاه دیاگ مختص به خودروهای بی ام و استفاده می‌شود. به همین خاطر نتایج بهتری از تعمیر و سرویس موتور BMW به دست می‌آید. با همه پیشرفت‌های تکنولوژی در زمینه تعمیر موتور خودرو گاهی ناچار به تعویض آن هستیم. در این شرایط خرید موتور استوک بی ام و می‌تواند از نظر اقتصادی صرفه بیشتری داشته باشد.

خرید موتور بی ام و استوک

اگر عیب‌یابی‌های تعمیرکاران مجاز نشان داد که امکان تعمیر موتور بی ام و وجود ندارد باید به فکر خرید افتاد. در این شرایط هزینه تعمیر موتور بی ام و شامل خرید یک موتور جدید هم می‌شود. موتور استوک بی ام و جایگزین بسیار مناسبی به شمار می‌رود. زیرا کیفیت موتور اولیه خودرو را دارد اما قیمتی مناسب‌تر دارد. به شرط آن که از مراکز فروش معتبر قطعات استوک اقدام به خرید نمایید. در این صورت از سلامت و اصل بودن موتور بی ام و خریداری شده اطمینان کامل خواهید داشت. 

خرید موتور بی ام و استوک از سایت استوک یدک

یکی از مراکز خرید مطمئن و معتبر قطعات استوک خودرو وب‌سایت استوک یدک است. خرید قطعات استوک خودروهای خارجی و داخلی از طریق این سایت امکان‌پذیر است. با خرید از طریق این مجموعه از کیفیت موتور و سلامت و اصالت آن اطمینان خواهید داشت. تضمین‌های لازم برای کیفیت قطعات استوک به فروش رسیده، نیز به مشتری ارائه می‌گردد. استوک یدک پیشرو در فروش انواع قطعات استوک خودروهای خارجی و داخلی است. برای سفارش موتور بی ام و یا دیگر قطعات استوک مورد نیاز خود به بخش محصولات سایت مراجعه فرمایید. همچنین می‌توانید با کارشناس فروش سایت ارتباط گرفته تا راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید. 

کلام پایانی

هزینه تعمیر موتور بی ام و به فاکتورهای مختلفی از جمله میزان آسیب آن بستگی دارد. گاهی با انجام اقدامات لازم موتور BMW تعمیر و رفع عیب می‌شود. اما در پاره‌ای از اوقات نیز چاره‌ای جز خرید موتور بی ام و وجود ندارد. استوک یدک تامین کننده قطعات و موتورهای استوک خودروهای خارجی در کشور است. 

سوالات متداول

۱- هزینه تعمیر و نگهداری موتور بی ام و چقدر است؟

با توجه به نوع موتور بی ام و و میزان خرابی آن باید برآورد درستی از قیمت تعمیر ارائه کرد. در نتیجه نمی‌توان به صورت کلی عدد مشخصی را به عنوان هزینه تعمیر موتور BMW بیان نمود. 

۲- از کجا موتور بی ام و استوک خریداری کنم؟

برای خرید موتور بی ام و به صورت استوک باید به سراغ مراکز فروش معتبر بروید. استوک یدک پیشنهاد ما به شما برای خرید انواع قطعات استوک خودروهای خارجی است. 

بیشتر بدانید : 

  

به این مطلب امتیاز دهید
بیشتر بخوانید :  بررسی گیربکس اتوماتیک CVT