وبلاگ
۲۹ بهمن ۱۴۰۲

قیمت قطعات وانت مزدا ۲۰۰۰

وانت مزدا ۲۰۰۰ از آن دست خودروهایی است که برای صاحبین مشاغل بسیار کاربردی و مفید است. این خودروی کار، در طول سال‌های حضورش در ایران محبوبیت و بازار خوبی پیدا کرده است. استحکام و قدرت بالا از جمله ویژگی‌های ارزشمند این خودرو محسوب می‌شود. با این همه گاهی ناچار به تعمیر و تعویض قطعات آن می‌شویم. قیمت قطعات وانت مزدا ۲۰۰۰ در زمان تعمیر این خودروی کاری اهمیت زیادی پیدا می‌کند. در این مطلب از استوک یدک در خصوص این خودرو کارآمد ژاپنی و قطعات آن بیشتر خواهید گفت.

آشنایی با وانت مزدا ۲۰۰۰

یکی از تولیدات قدیمی کمپانی مزدا وانت سری B می‌باشد که از سال ۱۹۶۱ تولیدش آغاز شد. این خودرو در کشور ما سهم به سزایی در صنعت حمل و نقل ایفا می‌کند. بسیاری از جابه‌جایی‌های کوچک توسط این خودروی بازی ژاپنی صورت می‌گیرد. بهمن موتور شرکت مونتاژ کننده این وانت در کشور و عرضه کننده آن به بازار است. بسیاری این خودرو را کلاسیک‌ترین وانت در کشور ما می‌دانند. نکته جالب توجه اینکه بعد از ۳۰ سال مونتاژ و تولید این خودرو هنوز هم طرفداران زیادی دارد. تحریم‌های اخیر موجب شده تا این وانت محبوب با مدل کارا جایگزین شود. اما همچنان بسیاری به دنبال قطعات اصل وانت مزدا ۲۰۰۰ هستند. البته کارا نیز روی همان شاسی و پلت فرم تولید و عرضه شده است. قیمت قطعات وانت مزدا ۲۰۰۰ برای سرپا نگهداشتن این وانت خوش ساخت اهمیت زیاد دارد.  

مشخصات فنی وانت مزدا ۲۰۰۰

این خودرو در حال حاضر در دو مدل تک کابین و دوکابین تولید و در بازار موجود است. پیشرانه آن ظرفیتی معادل ۲ لیتر با ۱۶ سوپاپ دارد. بیشترین قدرت این وانت ژاپنی ۱۱۱ اسب بخار با ۵۵۰۰ دور دقیقه است. سیستم ترمز دیسکی در محور جلویی این وانت و نوع کاسه‌ای در محور عقب مشاهده می‌شود. فرمان وانت مزدا ۲۰۰۰ هیدرولیک بوده و سیستم تعلیق جناغی دارد. ظرفیت حمل بار در مدل تک کابین آن ۶۰۰ کیلوگرم و در نوع تک کابین ۱ تن است.  گیربکس مورد استفاده در این وانت از نوع دستی و ۵ سرعته است. موتور آن تنفس طبیعی بوده و خودرو به صورت دیفرانسیل عقب طراحی شده است. 

تجربه رانندگی با وانت مزدا ۲۰۰۰

هماهنگی بین موتور و گیربکس این خودرو در کنار دسترسی خوب به گشتاور نمره قبولی به این خودرو می‌دهد. شتاب و قدرت پیشرانه نیز در این وانت ساخت ژاپن بسیار مناسب است. فرمان هیدرولیک این خودرو در پیچ‌های جاده از سفتی چندانی را نشان نمی‌دهد. همه این آیتم‌ها در مجموع نمره خوبی برای تجربه رانندگی در این خودرو کسب می‌کنند. همچنین در صورت خرابی اجزای مختلف این وانت می‌توانید با قطعات یدکی اصل و باکیفیت آن را جایگزین کنید. قیمت قطعات وانت مزدا ۲۰۰۰ در بیشتر سایت‌های لوازم یدکی درج شده است. بنابراین به راحتی می‌توانید نسبت به خرید قطعات معیوب اقدام کرده و با قطعه‌ی نو جایگزین کنید.

معرفی مهم‌ترین قطعات وانت مزدا ۲۰۰

این خودرو از بخش‌های مختلفی ساخته شده که گاهی نیاز به تعمیر و تعویض دارند. در این بخش به تعدادی از قطعات این خودرو باری پرطرفدار اشاره خواهیم کرد.

  • موتور وانت مزدا ۲۰۰۰
  • سرسیلندر و واشر سرسیلندر
  • جعبه فرمان
  • گیربکس
  • ترانس و لامپ‌های زنون
  • گلگیر
  • سپر عقب و جلوی وانت مزدا ۲۰۰۰
  • باتری
  • تسمه
  • لنت ترمز
  • بلبرینگ
  • فیلترهای هوا- روغن- کابین و سخت

از جمله قطعات مورد استفاده در وانت مزدا ۲۰۰۰ هستند. برخی از اوقات قطعات خراب و معیوب در این خودرو قابل تعمیر نیستند. در چنین شرایطی باید به فکر تعویض آن‌ها باشید. تهیه قطعات اصل و باکیفیت اصلی‌ترین موضوعی است که خریداران قطعات وانت مزدا ۲۰۰۰ به آن فکر می‌کنند. چرا که قطعات تقلبی و بی‌کیفیت موجب کاهش چشمگیر راندمان وانت می‌شوند.

خرید قطعات وانت مزدا ۲۰۰۰

در خرید قطعات این وانت باید به سراغ فروشنده‌ها و سایت‌های معتبر بروید. خرید از مراکز معتبر اطمینان خاطر از کیفیت و اصالت قطعات خریداری شده را بالا می‌برد. در سایت‌های معتبر قیمت قطعات وانت مزدا ۲۰۰۰ واقعی و منطقی می‌باشد. توجه داشته باشید که قیمت‌های خیلی پایین و یا خیلی بالای قطعات این وانت ژاپنی نمی‌توانند واقعی باشند. در نتیجه احتمال ارسال کالا و قطعه تقلبی به ویژه در قیمت‌های خیلی پایین وجود دارد.  سایت استوک یدک یکی از فروشگاه‌های معتبر و شناخته شده در زمینه عرضه قطعات وانت مزدا ۲۰۰۰ می‌باشد. شما می‌توانید از کارشناسان ما در بخش فروش استوک یدک راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید. 

راهنمای خرید لوازم یدکی وانت مزدا ۲۰۰۰

برای اینکه خرید مناسبی داشته باشید و قطعات اصل وانت مزدا را تهیه کنید روی موارد زیر متمرکز شوید.

  • ابتدا باید از تناسب و کیفیت قطعه مورد نظر برای وانت مزدا ۲۰۰۰ مطمئن شوید. 
  • قبل از پرداخت در سایت‌های اینترنتی فروش قطعات وانت مزدا ۲۰۰۰ مجوزهای فروشنده را مشاهده کنید. 
  • قطعات اصل برای وانت مزدا ۲۰۰۰ تهیه کنید تا طول عمر بیشتر و عملکرد بهتری داشته باشند. 
  • از چندین فروشگاه معتبر و شناخته شده استعلام قیمت کنید تا منصفانه‌ترین قیمت قطعات وانت مزدا ۲۰۰۰ را پیدا کنید.

در نهایت نیز به توضیحات فروشنده در خصوص نگهداری و نصب قطعه مورد نظر توجه کنید. در خرید لوازم یدکی اولویت اول باید کیفیت و اصالت کالا باشد و بعد از آن روی قیمت تمرکز کنید. زیرا قطعات تقلبی اغلب از قطعات اصل ارزان‌تر اما ناکارآمد هستند. 

خرید قطعات استوک وانت مزدا ۲۰۰۰

برای تامین قطعات مورد نیاز خودروی وانت مزدا ۲۰۰۰ می‌توانید از قطعات استوک نیز خریداری کنید. این قطعات کارآمدی و کیفیت مطلوبی دارند اما ارزان‌تر از قطعات یدکی نو هستند. در نتیجه می‌توانید با بودجه کمتر و صرف هزینه پایین‌تر تمام قطعات اصل مورد نیاز وانت مزدا را تهیه کنید. استوک یدک بهترین سایت برای خرید انواع لوازم استوک مورد نیاز خودروهای مختلف از جمله وانت مزدا ۲۰۰۰ است.

کلام آخر

قیمت قطعات وانت مزدا ۲۰۰۰ از فاکتورهای مهم در خرید آن‌ها به شمار می‌رود. اگر بودجه محدودی دارید می‌توانید به سراغ خرید قطعات استوک این خودرو بروید. در این صورت با هزینه کمتر تقریبا همان کیفیت قطعات را در اختیار خواهید داشت. این مزیت بزرگ خرید قطعات استوک نسبت به نو است. نظر شما درباره خرید قطعات استوک و نو برای وانت مزدا ۲۰۰۰ چیست؟ نظرات و سوالات خود را در این زمینه با ما در استوک یدک در میان بگذارید. 

بیشتر بخوانید :  معرفی تویوتا ونزا ۲۰۲۱

سوالات متداول

۱- انواع مختلف قطعات وانت مزدا کدام است؟

موتور- گیربکس- باتری- سیستم ترمز و ده‌ها قطعه دیگر از لوازم مورد نیاز در وانت مزدا ۲۰۰۰ هستند.

۲- آیا قطعات یدکی اصل ژاپن مزدا ۲۰۰۰ در ایران پیدا می‌شود؟

بله علیرغم تحریم‌ها هنوز قطعات یدکی اصل و استوک وانت مزدا ۲۰۰۰ در ایران یافت می‌شود. برای این منظور می‌توانید به بخش محصولات سایت استوک یدک سری بزنید. 

۳- قیمت لوازم وانت مزدا ۲۰۰۰ چقدر است؟

به دلیل نوسان قیمت‌ها و تغییر تعرفه‌ها امکان اعلام یک قیمت مشخص برای این قطعات وجود ندارد. 

بیشتر بدانید : 

به این مطلب امتیاز دهید