وبلاگ
۲۲ تیر ۱۴۰۱

معرفی تویوتا ونزا ۲۰۲۱

تویوتا ونزا ۲۰۲۱

ونزا به عنوان یک شاسی بلند دو ردیفه سایز متوسط، بین RAV4 و هایلندر در خط تولید SUV تویوتا قرار می گیرد، اما به عنوان یک SUV فقط هیبریدی، بازی متفاوتی را در بخش خود انجام می دهد. برخی از این رقابت ها شامل هیوندای سانتافه، کیا سورنتو، فولکس واگن اطلس، شورولت بلیزر و هوندا پاسپورت می شود که هر بازیکنی به روش خاص خود با این بخش مقابله می کند. در حالی که تویوتا رویکرد هیبریدی سطح بالا را در پیش گرفت، کیا و هوندا راه ناهموار را انتخاب کردند، شوروی مسیر اسپرت تری را در پیش گرفت و هیوندای و فولکس واگن مسیر اصلی تری را طی کردند.

تویوتا دوباره خودرو ونزا را معرفی کرد

تویوتا ونزا یکی از جواهرات کمتر شناخته شده تویوتا است. این یک خودروی کراس اوور مقرون به صرفه با مسافت پیموده شده عالی، اسب بخار مناسب و فضای داخلی جادار است. اولین بار در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۰۸ معرفی شد، سپس تویوتا آن را در سال ۲۰۱۵ متوقف کرد و سپس این برند دوباره آن را برای مدل سال ۲۰۲۱ بازگرداند.

از آنجایی که ونزا یکی از مدل های کمتر شناخته شده تویوتا است، اطلاعات زیادی در اختیار دارندگان و علاقه مندان ونزا نیست، اما ما در اینجا تمام تلاش خود را کرده ایم تا دوباره شما را با این تویوتا بی نظیر آشنا کنیم.

چرا تویوتا ونزا را در سال ۲۰۱۵ متوقف کرد؟

ونزا خودروی محکمی است. حتی در لیست بهترین ارزش های حفظ شده ادموندز در سال ۲۰۱۳ قرار گرفت. صاحبان ونزا مدام در مورد اینکه این مدل چقدر قابل اعتماد است، غر می‌زدند. به اندازه برخی از مدل های محبوب تویوتا مشکلات زیادی نداشت. پس چرا تویوتا تصمیم گرفت آن را در سال ۲۰۱۵ حذف کند؟

Venza در اولین سال خود یعنی سال ۲۰۰۹ با قدرت شروع شد. در سال های پس از آن، فروش این مدل به طور پیوسته کاهش یافت. فروش ونزا به فروش هایلندر و راو۴ نزدیک نبود. سرانجام در سال ۲۰۱۵ تویوتا تولید آن را متوقف کرد. دلایل آن عبارت بودند از:

  • ترجیح مشتری
  • رقابت در داخل بخش
  • کاهش فروش

هر چند منطقی است. ونزا شبیه مدل های بسیار محبوب تر، RAV4 و هایلندر بود. کوچکتر از این دو مدل بود، اما بسیاری از ویژگی های مشترک را داشت. تویوتا به احتمال زیاد متوجه شد که وقتی مشتریانش RAV4 و هایلندر را ترجیح می دهند، ارزش زمان و هزینه برای تولید ونزا را ندارد.

چرا تویوتا ونزا را بازگرداند؟

در سال ۲۰۱۹، راو۴ و هایلندر به عنوان دو شاسی بلند پرفروش تویوتا معرفی شدند. RAV4 در کل پرفروش ترین خودروی تویوتا بود. شاسی بلندها و کراس اوورها در چند سال گذشته بسیار محبوب شده اند. به این دلایل، تویوتا متوجه شد که ونزا این بار بهتر عمل خواهد کرد. آنها آن را برای مدل سال ۲۰۲۱ بازگرداندند.

تویوتا همچنین ونزا را برای جلب نظر جمعیت بزرگ دیگری ساخت: مالکان فعلی و مشتاق خودروهای هیبریدی. ونزا جدید یک خودروی هیبریدی با مسافت پیموده شده بنزین عالی و باتری لیتیوم یونی در زیر صندلی های عقب است.

ویژگی های تویوتا ونزا ۲۰۲۱

ونزا جدید با بسیاری از ویژگی های مدرن و راحت بسته بندی شده است، مانند:

  • صفحه نمایش لمسی ۱۲٫۳ اینچی
  • سقف شیشه ای پانوراما ثابت با تکنولوژی شیشه الکتروکرومیک
  • تمام چرخ
  • کابین عایق صدا
  • ۳ فوت مکعب فضای بار

رایج ترین مشکلات تویوتا ونزا

فرقی نمی‌ کند ونزا قدیمی‌ تری داشته باشید یا جدیدترین مدل، مهم است که رایج‌ ترین مشکلات این مدل را بدانید. به این ترتیب، می توانید خودروی برای مشکلاتی که برای خودروی شما به وجود خواهد آمد،‌ آماده کنید. در اینجا لیستی از رایج ترین مشکلات تویوتا ونزا آمده است:

  • خرابی قفل درب
  • جغجغه فرمان
  • شکستن سانروف

ویژگی های داخلی و ایمنی منحصر به فرد

تویوتا ونزا ۲۰۲۱ با سبک بهبود یافته و اصلاح شده خود، چندین ویژگی و بسته کلیدی را ارائه می دهد. یکی از ویژگی های منحصر به فرد شامل سقف شیشه ای پانورامیک ثابت Star Gaze™ است. این ویژگی به شما امکان می‌دهد از گزینه شفاف به گزینه Frost Control تغییر دهید تا حفظ حریم خصوصی را فراهم کنید، اما همچنان منبع نوری را برای افرادی که در صندلی‌های عقب هستند فراهم می‌کند. وقتی صحبت از ایمنی به میان می‌آید، مدل کاملاً جدید نیز خم نمی‌شود. با سیستم نظارت بر نقطه کور استاندارد، این مدل یک کلاس قوی از ویژگی های ترکیب شده با Toyota Safety Sense 2.0 را ارائه می دهد. این بسته که در مدل های دیگر یافت می شود، ویژگی هایی مانند:

  • سیستم پیش از برخورد با تشخیص دوچرخه در روز
  • نورهای بالا اتوماتیک
  • کروز کنترل رادار دینامیکی با برد کامل
  • هشدار خروج از خط
  • دستیار فرمان
  • ردیابی خطوط و کمک علائم جاده

ویژگی های عملکردی داخل تویوتا ونزا ۲۰۲۱ کاملاً جدید

وقتی صحبت از عملکرد به میان می‌آید، تویوتا ونزا ۲۰۲۱ یک سواری را در کلاس خود به‌همراه می‌آورد. به عنوان یک مدل جدید، خود را بین کراس اوورهای کلاسیک و سدان ها می بیند تا هم فضا و هم قابلیت رانندگی را ارائه دهد. در هر سطح تریم، مدل تمام هیبریدی تا ۲۱۹ اسب بخار قدرت با ترکیبی چشمگیر ۴۰ MPG در تریم LE ارائه می دهد. همچنین، تمام تریم‌ها به سیستم چهارچرخ محرک الکترونیکی بر حسب تقاضا مجهز شده‌اند تا در صورت نیاز، کشش بیشتری را ایجاد کنند.

فناوری نسل بعدی در تویوتا ونزا ۲۰۲۱

ونزا ۲۰۲۱ جدید مجهز به نمایشگر ۱۰ اینچی هد آپ، صفحه نمایش لمسی ۱۲٫۳ اینچی که با Apple Carplay2 سازگار است و سقف پانوراما کاملا جدید Star GazeTM، ونزای جدید یک مرحله ای برای همه فن آوری است. با سقف شیشه ای پانوراما Star GazeTM، که برای اولین بار برای تویوتا است، فناوری شیشه الکتروکرومیک به شما این امکان را می دهد که به راحتی با زدن یک دکمه از حالت شفاف به حالت مات تغییر دهید. هنگامی که در حالت یخ زده است، کابین با روشن شدن فضای داخلی و در عین حال کاهش نور مستقیم خورشید، بازتر و مطبوع تر به نظر می رسد. علاوه بر این، ورود بدون کلید، شارژ بی‌ سیم تلفن، و آینه‌ های بیرونی گرم شونده، راحتی و آسایشی را ایجاد می‌ کنند که هرگز قبلاً نبوده است!

بیشتر بخوانید :  خودرو برقی مپنا یا وانت کاوی Kawei

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

بیشتر بدانید : 

5/5 - (1 امتیاز)