وبلاگ
۲۶ بهمن ۱۴۰۲

بورس لوازم استوک خودرو

خرید از بورس لوازم استوک خودرو یکی از راه‌های مقرون به صرفه برای تهیه قطعات مورد نیاز خودرو است. اما هنوز بسیاری از افراد نمی‌دانند که لوازم استوک خودرو چیست؟ همچنین بسیاری از افراد نمی‌دانند چطور لوازم استوک را تشخیص دهند؟ یا اینکه فرق لوازم یدکی با لوازم استوک در چیست. در این مطلب از استوک یدک به تمام این سوالات پاسخ خواهیم داد. در انتها نیز درباره بورس این لوازم توضیحاتی را ارائه می‌کنیم. 

منظور از استوک چیست؟

ابتدا باید نگاه دقیق و کاملی به واژه‌ی استوک کنیم. استوک ( stock ) واژه‌ای انگلیسی و به معنای کالای ذخیره شده در انبار می‌باشد. اما در بازار ایران از این واژه به معنای کالای دست دوم استفاده می‌شود. بنابراین هنگامی که از لوازم استوک حرف می‌زنیم منظور ما قطعات دست دوم خودرو است. گاهی آسیب‌های وارده به بعضی از قطعات خودرو به حدی زیاد است که باید تعویض گردد. در این شرایط یا می‌توانید به سراغ قطعات نو رفته و با قیمت بالا خریداری کنید. یا اینکه با خرید قطعات دست دوم و استوک با قیمت مناسب و مقرون به صرفه‌تری قطعه خراب را جایگزین نمایید. قطعات استوک کاملا سالم و متعلق به خودروی دیگری هستند که از نظر مشخصات با خودروی شما تطابق دارند. به طوری که قطعات استوک حتی از نظر رنگ نیز با خودروی شما یکسان بوده و فرقی ندارند. با توجه به گران بودن قطعات یدکی نو خرید از بورس لوازم استوک خودرو راه جایگزین مناسبی است. 

کدام لوازم خودرو به صورت استوک وجود دارند؟

قطعات خودرو به دو دسته تعویض شدنی و تعویض نشدنی تقسیم می‌شوند. قطعاتی نظیر:

  • کاپوت
  • گلگیرهای جلوی خودرو
  • درب‌ها
  • درب صندوق عقب خودرو
  • و قطعات فنی نظیر موتور و گیربکس 

جزو قطعات تعویض شدنی خودرو به شمار می‌روند. اما بخش‌های دیگری از ماشین اعم از:

  • سقف
  • ستون خودرو
  • رکاب
  • گلگیرهای عقب

تعویض شدنی نیستند. استفاده از استوک تعویض تنها برای قطعات تعویض شدنی خودرو معنا پیدا می‌کند. در نتیجه برای قطعات تعویض نشدنی خودرو نمی‌توان به سراغ لوازم استوک خودرو رفت.

لوازم استوک خودرو چه ویژگی‌هایی دارند؟

یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های لوازم استوک شباهت کامل آن‌ها با قطعه اصلی خودرو است. در واقع قطعه استوک از نظر مدل و رنگ کاملا با فابریک خودرو یکسان است. همچنین نباید هیچ آثار ترمیم نظیر:

  • حباب در رنگ
  • آشغال در رنگ
  • حفره در رنگ 
  • شره در رنگ

در لوازم استوک خودرو مشاهده گردد. به نوعی می‌توان گفت که قطعات استوک با قطعه‌ی اصلی و کارخانه‌ای هیچ فرقی و تفاوتی ندارند. بنابراین در زمان خرید از بورس لوازم استوک خودرو به سلامت کامل قطعه مورد نظر توجه کنید. 

چطور قطعات استوک را تشخیص دهیم؟

تشخیص و شناسایی قطعات استوک کار بسیار پیچیده‌ای است که نیاز به تجربه و مهارت دارد. به همین خاطر اغلب از عهده افراد معمولی خارج است که لوازم استوک خودرو را تشخیص دهند. جزئیات کوچکی وجود دارند که به ما در تشخیص لوازم استوک کمک می‌کنند. این نشانه‌های تشخیص لوازم استوک خودرو عبارتند از:

  • تفاوت‌های جزئی و کوچک در پوست پرتقالی
  • طیف رنگی لوازم استوک
  • ضخامت رنگ
  • آثار باز شدن در قطعات اتصال دهنده لوازم همچون پیچ و پین

می‌باشند. در واقع یکی از راه‌های مهم در شناسایی و تشخیص استوک توجه به آثار ثانویه است. پس اگر خودرویی خریداری کرده‌ای و می‌خواهید بدانید قطعات استوک دارد یا نه از کارشناسان کمک بگیرید. 

آیا لوازم استوک خودرو موجب افت قیمت می‌شوند؟

همه می‌دانیم که رنگ‌شدگی در خودرو روی قیمت آن اثر منفی به جای می‌گذارد. اما آیا خرید از بورس لوازم استوک خودرو نیز می‌تواند باعث افت قیمت خودرو شود؟! پاسخ این پرسش را در این بخش از مقاله‌ی استوک یدک خواهید یافت. رنگ‌شدگی در ظاهر خودرو در زیبایی آن آثار منفی و ناخوشایندی به جای می‌گذارد. همچنین به خوبی امکان ترمیم رنگ خودرو به شکل فابریکی آن وجود ندارد. این در حالی است که چنین شرایطی در استفاده از لوازم استوک خودرو صدق نمی‌کند. بنابراین با استفاده از لوازم استوک، قیمت خودرو دچار افت نخواهد شد.

مزیت‌های لوازم استوک خودرو چیست؟

در این بخش کمی درباره مزایایی خرید و استفاده از لوازم استوک خودرو صحبت می‌کنیم. لوازم استوک از نظر کیفیت با قطعه فابریکی خودرو فرقی ندارد. به دلیل اینکه این قطعات کاملا اصل بود و توسط همان شرکت سازنده تولید شده‌اند. نکته بعدی اینکه نسبت به قطعات نو لوازم استوک قیمت پایین‌تری دارند. این تفاوت قیمت می‌تواند انگیزه‌ی خوبی برای خرید لوازم استوک به جای نو باشد. مورد بعدی اینکه لوازم استوک برای خودروی قدیمی خیلی راحت‌تر از قطعات نو و کار نکرده پیدا می‌شود. 

خرید از بورس لوازم استوک خودرو

بازار قطعات یدکی و لوازم استوک خودرو همیشه گرم بوده است. زیرا هر روز تعداد زیادی خودرو به لوازم جایگزین نیاز دارند. در بورس لوازم یدکی و استوک خودرو می‌توانید با صدها فروشنده ارتباط گرفته تا بهترین مورد را پیدا کنید. با حضور در بورس لوازم استوک قدرت انتخاب بیشتری خواهید داشت و راحت‌تر قطعه مورد نظر خود را پیدا می‌کنید. اما در خرید لوازم یدکی و استوک خرید از فروشنده‌های معتبر نقش بسیار مهمی دارد. چرا که کیفیت و اصالت کالا و لوازمی که خریداری کرده‌اید تضمین می‌شود.   

خرید اینترنتی لوازم استوک خودرو

یکی از راه‌های ساده خرید لوازم مورد نیاز برای خودرو انجام اینترنتی آن است. برای یک خرید اینترنتی معتبر از طریق سایت استوک یدک اقدام کنید. استوک یدک تمام مجوزهای قانونی لازم را داشته و از اعتبار بالایی برخوردار است. کیفیت و اصالت قطعات استوک در این وب‌سایت تضمین می‌شود. همچنین قیمت‌گذاری‌هایصورت گرفته روی محصولات بسیار منصفانه و اصولی انجام شده است. استوک یدک با بیشترین تنوع در لوازم استوک خودرو کار پیدا کردن قطعات مورد نیازتان را ساده کرده است. 

سخن پایانی

خرید از بورس لوازم استوک خودرو برای بسیاری از افراد یک انتخاب و جایگزین ایده‌آل محسوب می‌شود. برای اطمینان از خرید خود باید از فروشنده‌های معتبر لوازم استوک مورد نیاز خود را خریداری کنید. خودروی شما به کدام لوازم و قطعات استوک نیاز دارد؟ همین الان در سایت استوک یدک برای مشاهده و استعلام قیمت قطعه مورد نظرتان اقدام کنید. کارشناسان ما پاسخگوی سوالات شما در خصوص خرید لوازم استوک خودرو هستند. تنوع بالا، قیمت مناسب و کیفیت لوازم استوک از شاخصه‌های استوک یدک می‌باشد.  

بیشتر بخوانید :  لوازم اسپرت ام جی 6

سوالات متداول

۱- بورس لوازم استوک خودرو کجاست؟

در هر شهری از جمله تهران منطقه‌ای به عنوان بورس لوازم یدکی و استوک وجود دارد. کافی است یک جستجوی اینترنتی کوتاه انجام دهید تا بورس این لوازم در شهر خود را پیدا کنید. 

۲- منظور از قطعات استوک چیست؟

در تعریف بین‌المللی قطعات استوک به معنای لوازمی انبار شده هستند. اما در ایران لوازم استوک به معنای دست دوم و کارکرده می‌باشد. 

۳- خرید لوازم استوک خودرو چه مزیتی دارد؟

کیفیت مناسب و شباهت لوازم استوک با فابریکی از مزیت‌های قطعات و لوازم استوک هستند. همچنین از نظر قیمت این لوازم نسبت به قطعات و لوازم نو خودرو بسیار مقرون به صرفه می‌باشند.

بیشتر بدانید : 

به این مطلب امتیاز دهید