وبلاگ
۲۵ بهمن ۱۴۰۲

لوازم اسپرت ام جی ۶

شرکت MG یک نسخه اسپرت از سری ام جی ۶ را تولید و به بازار معرفی کرده است. این خودرو با ظاهر اسپرت و پیشرانه‌ی قدرتمند خود به خوبی با رقبای چینی رقابت می‌کند. لوازم اسپرت ام جی ۶ ظاهری متفاوت و بسیار جذاب برای این خودرو فراهم کرده است. در این مطلب از استوک یدک درباره این خودروی جذاب و لوازم اسپرت آن اطلاعات بیشتری ارائه خواهیم کرد. پس اگر جزو علاقه‌مندان ام جی ۶ اسپرت هستید با ما همراه شوید. 

نگاهی کوتاه به به کمپانی ام جی (MG)

ام جی موتور از چند دهه قبل توسط سرمایه‌گذارهای چینی خریدار شده است. با این حال در خودروهای ساخت این شرکت همچنان می‌توان روح طراحی‌های انگلیسی را مشاهده نمود. خودرو ام جی ۶ نیز برای اولین بار توسط طراحان انگلیسی این کمپانی طراحی شد. البته ساخت و عرضه‌ی این خودرو در چین و از طرف شرکت سایک موتور صورت گرفت. کمپانی ام جی کارز در ابتدا یک شرکت انگلیسی تولید کننده خودروهای اسپرت بود. کروک‌های دوسرنشینه‌ی این شرکت از مشهورترین محصولات آن‌ها به شمار می‌رود. در سال ۲۰۰۵ میلادی دو کمپانی چینی به صورت مشترک اقدام به خرید این کمپانی خودروساز انگلیسی کردند. این شرکت در بیشتر از ۴۰ کشور جهان از جمله ایران اقدام به فروش محصولات خود کرده است. لوازم اسپرت خودروی ام جی ۶ در واقع بخش هیجان انگیز طراحی این ماشین به شمار می‌رود.  

بررسی مشخصات فنی ام جی ۶

ام جی ۶ در سال ۲۰۱۵ با تغییراتی به صورت نیوفیس دوباره به بازار عرضه شد. خوشبختانه تغییرات جدید مورد توجه مردم قرار گرفت و باعث شهرت بیشتر این خودرو شد. اصلی‌ترین تغییرات صورت گرفته نیز در ظاهر خودرو و در جهت اسپرت کردن هرچه بیشتر آن انجام شد. محور و دیفرانسیل در این خودرو در قسمت جلویی آن قرار گرفته است. گیربکس تعبیه شده در این خودرو جذاب نیز از نوع ۶ سرعته و اتوماتیک می‌باشد. پیشرانه قدرتمند MG6 نیز از نوع توربوشارژ و ۴ سیلندر است که ۱۶۰ اسب بخار توان ان می‌باشد. گشتاور ایجاد شده از این توان در حدود ۲۱۵ نیوتن بر متر با شتاب ۹٫۹ ثانیه‌ای است. این شتاب در ارتفاعات تهران مورد آزمایش قرار گرفته و ثبت شده است. 

نقاط قوت MG6 چیست؟

خودروی ام جی ۶ با ظاهر اسپرت و زیبای خود مورد توجه بسیاری از خودرو دوستان قرار گرفته است. کیفیت قابل قبول لوازم اسپرت ام جی ۶ یکی از نقاط قوت این خودرو به شمار می‌رود. اما از دیگر نقاط برجسته و شاخصه‌های ممتاز این خودرو می‌توان به:

  • سیستم کمکی راننده برای تغییر لاین و سنسور خواب آلودگی 
  • کروز کنترل هوشمند در سربالایی‌ها- سرازیری‌ها و کشش و پایداری
  • اتوپارک
  • مجهز به انواع رادار نقطه کور- تصادفات و تابلو خوان
  • توزیع مناسب نیروی ترمز
  • سیستم روشنایی هوشمند دی لایت و اتولایت و نور بالا اتومات
  • دوربین دنده عقب جانبی و ۳۶۰ درجه
  • ایمنی بالا و امکانات رفاهی بسیار مناسب

اشاره نمود. بسیاری از افراد خودروی MG6 جی تی را با ام جی ۶ مگنت اشتباه می‌گیرند. در ادامه به تفاوت این خودرو با هم خواهیم پرداخت.

تفاوت خودروی ام جی ۶ مگنت و جی تی چیست؟

خودروی MG6 تکامل یافته نسخه ام جی ۵۵۰ به حساب می‌آید. بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ دو تیپ مختلف از این خودرو با نام‌هایGT و مگنت به بازار عرضه شدند. لوازم اسپرت ام جی ۶ بیشتر به نسخه GT مربوط می‌شود. این دو خودروی ام جی ۶ از نظر فنی و امکانات تفاوت خاصی با هم ندارند. شاید به همین خاطر است که برخی از افراد آن‌ها را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند. در حالی که پسوند GT در خودروی ام جی نشان دهنده چهره‌ی اسپرت‌تر آن است. اما نسخه‌ی مگنت بیشتر یک سدان صندوق‌دار کاربردی به حساب می‌آید. همین تفاوت ظاهر باعث شده تا بیشتر جوانان به سمت ام جی ۶ اسپرت جذب شوند.

طراحی داخلی ام جی و کابین آن

یکی از اصلی‌ترین بخش‌های این خودرو به لحاظ طراحی اسپرت قسمت داخلی آن می‌باشد. تمام المان‌های به کار رفته در کابین داخلی اسپرت بوده و حال و هوای خاصی را ایجاد می‌کنند. بخش از المان‌ها و آیتم‌های اسپرت در خودروی ام جی ۶ عبارتند از:

  • فرمان خودرو ام جی ۶
  • دریچه‌های کولر و خطوط طراحی خاص آن‌ها
  • پشت آمپر آنالوگ
  • مانیتور کوچک روی داشبورد

می‌باشدو خوشبختانه این خودرو از نظر فضای کابین داخلی در سطح مطلوبی قرار دارد. حتی افراد بلند قد نیز به راحتی در قسمت عقب خودروی ام جی ۶ می‌توانند بنشینند. 

معرفی لوازم اسپرت ام جی ۶

در این بخش به برخی از لوازم اسپرت این خودرو جوان‌پسند اشاره خواهیم کرد. لوازم اسپرت خودروی ام جی با لوازم یدکی معمولی آن فرق دارند. به عنوان مثال اگزوزهای اسپرت خودروی ام جی ۶ نسبت به اگزوزهای معمولی صدای بیشتری تولید می‌کنند. علاوه بر آن لوازم ترمز اسپرت پرفورمنس مناسب برای دریفت‌های حرفه‌ای می‌باشند. کمک‌ فنرهای اسپرت در خودروی ام جی ۶ نیز تحمل بالاتری در مقابل ارتعاشات دارند. همین ویژگی‌ها به طور کلی لوازم اسپرت خودروی MG6 را از لوازم یدکی آن متمایز می‌کنند. همچنین برای سرعت‌های بالاتر باید سیستم خودرو را تقویت کنید. نکته مهم اینکه تمام لوازم اسپرت MG6 زنجیره‌وار به یکدیگر متصل هستند. در نتیجه برای دستیابی به نتایج مطلوب باید تمام این قطعات و لوازم اسپرت را تهیه و استفاده کرد. 

خرید لوازم اسپرت ام جی ۶

برای خرید لوازم اسپرت خودروی MG6 باید به سراغ فروشنده‌های معتبر بروید. زیرا کیفیت بالای این لوازم اثر مستقیمی بر روی کارایی خودروی اسپرت دارد. استوک یدک از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر و شناخته شده در زمینه ارائه انواع لوازم یدکی و اسپرت در کشور می‌باشد. کافی است لوازم اسپرت مورد نظر خود را در سایت جستجو کرده و سپس ثبت سفارش کنید. کیفیت بالا و قیمت مناسب از ویژگی‌های شاخص سایت استوک یدک می‌باشد. 

سخن پایانی

لوازم اسپرت خودرو ام جی ۶ در بسیاری از شاخصه‌ها با لوازم یدکی عادی این خودرو متفاوت است. این لوازم برای بخشیدن جلوه‌ی اسپرت بیشتر به خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرند. در خرید لوازم اسپرت باید به کیفیت آن توجه زیادی داشته باشید. چرا که عملکرد و کارایی این لوازم اسپرت به کیفیت ساخت و متریال آن‌ها باز می‌گردد. با مراجعه به سایت استوک یدک می‌توانید تمام قطعات یدکی و لوازم اسپرت مورد نیاز خود را تهیه کنید. 

بیشتر بخوانید :  نحو گرفتن استعلام معاینه فنی

سوالات متداول

۱- برای خرید لوازم اسپرت ام جی ۶ چه باید کرد؟

در خرید لوازم یدکی و اسپرت خودروهای خارجی حساسیت بیشتری وجود دارد. زیرا احتمال تقلبی بودن و کمیاب بودن دوره‌ای آن‌ها وجود دارد. 

۲- قیمت لوازم اسپرت MG6 چقدر است؟

قیمت لوازم اسپرت این خودروی خارجی به فاکتورهای مختلفی نظیر قیمت ارز و نوسانات بازار بستگی دارد. بنابراین نمی‌توان عدد مشخصی را به عنوان قیمت لوازم اسپرت این خودرو بیان نمود. 

۳- بهترین مرجع و فروشگاه اینترنتی برای خرید لوازم اسپرت MG6 کدام است؟

پیشنهاد ما به شما سایت فروشگاهی استوک یدک می‌باشد. کیفیت، اصالت و قیمت‌ها در این سایت تضمین شده و مناسب هستند. 

بیشتر بدانید : 

به این مطلب امتیاز دهید