وبلاگ
۲۳ بهمن ۱۴۰۲

دینام ماکسیما چند آمپر است؟

یکی از خودروهای مونتاژ داخل که طرفداران زیادی دارد نیسان ماکسیما می‌باشد. این خودرو برای مدت ۱۰ سال توسط شرکت پارس خودرو تولید شد و به فروش رسید. از نظر فنی ماکسیما پیشرانه‌ای قوی و کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد. دینام این خودرو نیز از قطعات مهم و کاربردی در ماکسیما به شمار می‌رود. در این مطلب از استوک یدک خواهیم گفت که دینام ماکسیما چند آمپر است و چه عملکردی دارد. مطالعه این متن برای علاقه‌مندان به این خودروی ژاپنی جالب توجه خواهد بود. 

معرفی کوتاهی از نیسان ماکسیما

تا به حال ۸ نسل از خودروی نیسان ماکسیما طراحی و تولید شده است. از این تعداد تنها ۵ نسل و نسخه از آن به بازارهای داخلی ایران راه پیدا کرده است. طراحی جالب توجه و مولفه‌های فنی بسیار ممتاز از ویژگی‌های مثبت و شاخصه‌ای این خودرو به شمار می‌روند. با وجود موفقیت این خودرو در بازارهای داخلی تولید و مونتاژ آن فقط تا سال ۱۳۹۱ ادامه پیدا کرد. با این حال نیسان ماکسیما هنوز در بازارهای ایران محبوب بوده و خرید و فروش می‌شود. موتور به کار در آن ظرفیتی معادل ۱۹۹۸ سی‌سی دارد که قدرتی معادل ۲۰۰ اسب بخار تولید می‌کند. گشتاور این موتور ۲۲۸ نیوتن بر متر با ۳۶۰۰ دور در دقیقه است. دو نوع گیربکس اتوماتیک و دستی در ماکسیما مورد استفاده قرار گرفته است. در نوع دستی ۶ دنده و در گیربکس اتومات ۵ دنده تعبیه شده است. برای اینکه بدانیم دینام ماکسیما چند آمپر است باید درباره مشخصات فنی آن بیشتر بدانیم. 

آشنایی با مشخصات فنی ماکسیما  

این سدان ژاپنی موتور تنفس طبیعی با دیفرانسیل جلو دارد. طراحی آن به سال ۱۳۸۲ باز می‌گردد و ۲۵۵ کیلوگرم نیز وزن دارد. فاصله دو محور در این خودرو در حدود ۲۷۵۱ میلی‌متر می‌باشد. پیشرانه این خودرو قدرتمند بوده و عملکرد بسیار خوبی دارد. این خودرو تنها در بخش مصرف سوخت نقطه ضعف دارد. به ویژه امروزه با توجه به هزینه بالای بنزین در کشور مصرف سوخت بالا یک عیب مهم به شمار می‌آید. در مدل‌های مختلف این خودرو از انواع متفاوتی از باتری استفاده شده است. بنابراین در زمان خرید ماکسیما باید به نوع باتر آن نیز توجه کنید. انواع مورد استفاده در این خودرو باتری‌های سیلد و نوع اتمی هستند. هر کدام از این دو نوع باتری نیز ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. قبل از اینکه بگوییم دینام ماکسیما چند آمپر است با ویژگی‌ها و کاربرد آن در این خودروی ژاپنی آشنا می‌شویم. 

 

نوع موتور ماکسیمابنزین سوز
حجم موتور۲۹۹۸ سی سی
تعداد سیلندر۴
شتاب صفر تا صد۸ ثانیه

 

دینام نیسان ماکسیما

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین قطعات در بخش فنی و برقی خودرو دینام است. خودروی ماکسیما نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در بخش تولید برق خود به دینام نیاز دارد. تمام تجهیزات و لوازم برقی در ماکسیما برای انجام وظایف خود به دینام وابسته هستند. برف‌ پاک کن- چراغ‌ها و سایر بخش‌های برقی در صورت معیوب بودن دینام ماکسیما کار نمی‌کنند. دینام قادر است نیروی موتور خودروی ماکسیما را به برق تبدیل نماید. از دیگر وظایف دینام شارژ کردن باتری خودروی ماکسیما یا هر ماشین دیگری می‌باشد. در واقع این مورد جزو اصلی‌ترین وظایف این قطعه در ماکسیما به حساب می‌آید. دینام ماکسیما دارای اجزاء مختلفی بوده و ساختار پیچیده‌ای دارد. تمام این اجزا و قطعات باید در کنار یکدیگر به درستی کار کنند تا دینام وظایفش را انجام دهد. توان دینام در ماکسیما یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب باتری مناسب برای این خودرو است. در پاسخ به سوال دینام ماکسیما چند آمپر است باید گفت بین ۷۰ تا ۸۰ آمپر می‌باشد. بنابراین باتری مناسب برای ماکسیما باید حداکثر ۸۰ آمپر باشد.  

مزایای دینام مورد استفاده در ماکسیما

دینام کی از قطعات و بخش‌های ضروری و مهم برای کار کردن هر ماشینی به شمار می‌رود. دینام ماکسیما از افت عملکرد بسیاری از قطعات خودرو جلوگیری می‌کند. دینام ماکسیما در زمان استارت زدن نیروی مورد نیاز و کافی جهت تولید برق در باتری خودرو را ایجاد می‌کند. در نتیجه می‌توان گفت که یکی از مهم‌ترین قسمت‌های خودرو در زمان روشن شدن محسوب می‌گردد. خرابی دینام موجب ناکارآمدی بسیاری از قطعات و اجزای خودرو نیز خواهد شد. تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی از دیگر مزیت‌ها و ویژگی‌های دینام ماکسیما است. همین ویژگی کمک می‌کند تا دینام ماکسیما قادر باشد باتری خودرو را به طور کامل شارژ کند. در ادامه با ساختار و دیگر ویژگی‌های دینام ماکسیما بیشتر آشنا می‌شویم.  

مشخصات فیزیکی دینام ماکسیما:

بعد از اینکه دانستیم دینام ماکسیما چند آمپر است باید در خصوص ساختار آن نیز بدانیم. دینام ماکسیما قطعه‌ای از جنس آلومینیوم است که به صورت استوانه‌ای شکل طراحی شده است. محل قرار گرفتن آن در ماکسیما نزدیک به موتور خودرو می‌باشد. دلیل نزدیکی دینام، به موتور خودرو سهولت هرچه بیشتر در تبدیل نیروی مکانیکی آن به نیروی الکتریکی می‌باشد. چنانچه چراغ دینام در خودرو روشن گردد به معنای آسیب در این قطعه‌ی مهم و کاربردی در ماکسیما است. در این شرایط بهتر است جهت تعمیر یا تعویض آن به تعمیرگاه‌های مجاز مراجعه نمایید. تعمیر و رفع عیب فوری در این قطعه به دلیل اثر آن در دیگر بخش‌های ماشین اهمیت زیادی دارد. گاهی امکان تعمیر آن وجود دارد و بعضی اوقات نیز ناگزیر باید تعویض شود. در صورت نیاز به تعویض حتما از فروشگاه‌های معتبر اقدام به خرید کنید. 

خرید دینام ماکسیما

برای خرید دینام ماکسیما می‌توانید از طریق فروشگاه‌های آنلاین معتبر در سراسر کشور اقدام کنید. توجه به آمپر مناسب دینام هنگام ثبت سفارش و خرید آن اهمیت زیادی دارد. پس باید دقیقا بدانید که دینام ماکسیما چند آمپر است و سپس اقدام به سفارش کنید. فروشگاه اینترنتی استوک یدک انواع دینام خودروهای مختلف از جمله ماکسیما را عرضه می‌کند. قیمت مناسب و کیفیت و اصالت کالای خریداری در استوک یدک تضمین می‌شود. خرید دست دوم و به اصطلاح استوک دینام ماکسیما مقرون به صرفه‌تر است. به همین خاطر بسیاری از افراد برای خرید دینام خودروی خود به سراغ قطعات یدکی استوک می‌روند. 

کلام آخر:

دینام یکی از قطعات بسیار کاربردی در ماکسیما است که روی سایر قطعات نیز اثر دارد. در زمان خرید این قطعه باید بدانید که دینام ماکسیما چند آمپر است. همچنین این اطلاعات در خرید باتری خودروی ماکسیما نیز نقش مهمی ایفا می‌کند. نظر شما درباره کارایی و عملکرد دینام ماکسیما چیست؟ تجربیات خود در خصوص خرید و تعویض دینام ماکسیما را با ما در استوک یدک به اشتراک بگذارید. 

بیشتر بخوانید :  پیش بینی قیمت ماشین در سال 1401

سوالات متداول

۱- دینام ماکسیما چه کاربردهایی دارد؟

تبدیل نیروی مکانیکی موتور خودرو به نیروی الکتریکی و شارژ کردن باتری خودرو از مهم‌ترین کاربردهای دینام در ماکسیما می‌باشد. 

۲- خرید دینام دست دوم بهتر است یا دینام نو؟

این موضوع ارتباط زیادی با بودجه‌ای دارد که در نظر دارید صرف کنید. در هر حال دینام ماکسیما استوک نسبت به نوی آن قیمت پایین‌تری دارد. 

  

بیشتر بدانید : 

به این مطلب امتیاز دهید