وبلاگ
۱۲ بهمن ۱۴۰۲

تعمیر گیربکس هایما s7 + هزینه تعمیر گیربکس هایما s7

یکی از خودروهای محبوب که از زمان ورود به کشور با استقبال مواجه شد هایما S7 می‌باشد. امکانات مناسب و طراحی جذاب از نقاط قوت این خودرو محسوب می‌شوند. اما خریداران این خودروی چینی با چالش‌هایی همچون خدمات فنی و تعمیر گیربکس هایما S7 مواجه بوده‌اند. در این مطلب از استوک یدک با ما همراه باشد تا درباره تعمیر گیربکس این خودروی کراس‌اوور چینی بیشتر بدانید.    

معرفی کوتاهی از هایما S7:

اولین نسخه از این خودرو دارای پیشرانه۲ای با تنفس طبیعی و ظرفیت ۲ لیتر بود. توان موتور این نسخه ۱۴۸ اسب بخار با ۱۸۰ نیوتن بر متر گشتاور برآورد شده بود. برای برطرف کردن ضعف‌های نسخه اولیه، هایما S7 توربو با موتوری ۱٫۸ لیتری متولد شد. گشتاور نسخه توربو از هایما S7 230 نیوتن بر متر می‌باشد. یک جعبه دنده ۶ سرعته و اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت موتور به چرخ‌ها را بر عهده دارد. در نسخه جدید هایما توان خودرو افزایش قابل توجهی پیدا کرده است. از مزایای هایما S7 می‌تواتن به:

  • کشش و شتاب کافی
  • خدمات پس از فروش مناسب
  • کیفیت خوب سواری
  • آپشن‌ها و امکانات مطلوب

اشاره نمود. البته مواردی نظیر مصرف سوخت زیاد و هندلینگ نه چندان مناسب از معایب این خودرو می‌باشد. مشخصات کلی این خودرو در جدول زیر نشان داده شده است. 

 

نوع موتور هایما S7خطی- بنزینی
حجم موتور۱٫۸ لیتر
گیربکس۶ سرعته- اتوماتیک- تیپ ترونیک
محور محرکدیفرانسیل جلو

 

معرفی گیرکس هایما S7:

تعمیر گیربکس هایما S7 نیاز به تخصص و مهارت بالایی دارد. به ویژه در گیربکس‌های اتوماتیک که حساسیت بیشتری نیز نسبت به انواع معمولی این قطعه دارند. همانطور که اشاره کردیم گیربکس این خودرو از نوع اتوماتیک و ۶ سرعته می‌باشد. از نظر عملکرد این گیربکس از کیفیت و بازده بسیار خوبی برخوردار می‌باشد. شرکت سازنده گیربکس هایما S7 یک شرکت کره‌ای به نام پاورتک می‌باشد. گیربکس هایما S7 در تیپ ترونیک قرار می‌گیرد و ویژگی‌های خاص خود را دارد. در بین رقبای هایما S7 در کشور گیربکس این خودرو از سطح کیفی بالاتری برخوردار می‌باشد. البته مصرف سوخت در این تیپ از گیربکس نسبت به رقبا کمی بالاتر می‌باشد. در صورت معیوب شدن این قطعه و نیاز به تعویض آن می‌توانید از طریق سایت استوک یدک اقدام کنید.  

اهمیت روغن در گیربکس هایما S7:

کیفیت و تعویض به موقع روغن گیربکس در کارکرد و سلامت این قطعه اهمیت زیادی دارد. بی‌توجهی به این روغن شما را به تعمیر گیربکس هایما S7  وادار خواهد کرد. چرا که این روغن مزیت‌هایی نظیر:

  • خنک کنندگی
  • روان کاری
  • تمیز کردن سیستم گیربکس
  • حفظ عملکرد طبیعی قطعه

را به همراه دارد. وجود هر مشکلی در روغن گیربکس به سرعت بر روی سلامت این قطعه اثر می‌گذارد. در حالت استاندارد بعد از طی ۵۵ هزار کیلومتر باید نسبت به تعویض روغن گیربکس هایما s7 اقدام نمود. توصیه می‌شود برای کارکرد هرچه بهتر این قطعه‌ مهم از بهترین نوع روغن گیربکس استفاده گردد. چرا که آسیب به گیربکس خرابی موتور خودرو را در پی داشته و هزینه‌های سنگین تعمیر را به جای می‌گذارد.

تعویض گیربکس هایما S7:

گاهی عیوب ایجاد شده در گیربکس هایما S7 قابل تعمیر و رفع نیستند. در این شرایط و بنا به تشخیص تعمیرکار متخصص باید قطعه معیوب را تعویض نمود. در تعویض گیربکس اصالت و کیفیت قطعه خریداری شده اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا قطعات نامرغوب و تقلبی روی عملکرد کلی خودرو و پیشرانه‌ی آن اثر منفی به جا می‌گذارند. بهتر است برای خرید قطعات یدکی مورد نیاز خود از جمله گیربکس هایما S7 به مراکز فروش معتبر مراجعه کنید. سایت استوک یدک تمام قطعات جانبی مورد نیاز هایما S7 را با تضمین اصل بودن کالا ارائه می‌دهد. 

هزینه تعمیر گیربکس هایما S7 چقدر است؟

برای تعیین هزینه تعمیر این قطعه باید به نوع و میزان خرابی آن واقف بود. همچنین مهارت و تجربه تعمیرکار نیز در تعیین دستمزد تعمیر گیربکس اتوماتیک هایما S7 موثر است. با توجه به اهمیت گیربکس در خودرو بهتر است با مشاهده اولین نشانه‌های خرابی به تعمیرگاه‌های مجاز مراجعه کنید. 

ایرادات شایع در گیربکس هایما S7:

از جمله عیوب شایع در این گیربکس از تیپ ترونیک می‌توان به لرزش موتور و گیربکس خودرو اشاره نمود. یکی دیگر از مشکلات شایع در گیربکس این خودرو بروز ایراداتی در کامپیوتر گیربکس یا ECU می‌باشد. خرابی و عیوب کامپیوتر گیربکس باید توسط تعمیرکاران متخصص تشخیص داده شده و رفع گردد. پایین بودن سطح روغن گیربکس در هایما S7 یکی از علل مهم خرابی این قطعه می‌باشد. از دیگر ایرادات شایع در گیربکس هایما S7 می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • معیوب بودن شیر برقی
  • خرابی بودن ساعتی گیربکس هایما اس ۷
  • ایرادات فیلتر روغن گیربکس

تشخیص ایراد اصلی و تعمیر گیربکس هایما S7 نیاز به تخصص و تجربه دارد. توصیه می‌شود با کاهش قدرت هایما اس ۷ ابتدا میزان روغن گیربکس آن را کنترل کنید. چرا که برخی از اوقات روغن گیربکس قبل از ۵۵ هزار کیلومتر کیفیت خود را از دست می‌دهد. توجه داشته باشید که ساعت گیربکس هایما S7 در واقع نوعی از هوش مصنوعی تلقی می‌شود. وظیفه ساعت گیربکس تنظیم نمودن فشار روغن و کنترل حالت تعویض دنده و توربین است. اگر ساعت گیربکس‌های اتوماتیک از حالت عادی خود خارج شوند قادر به انجام وظایفشان نیستند. در نتیجه تعویض دنده با تاخیر صورت گرفته و به اصطلاح خودرو دچار تقه‌زنی می‌شود. این مشکل با تنظیم ساعت گیربکس هایما S7 به سادگی قابل رفع می‌باشد. 

قیمت گیربکس هایما S7:

قیمت گیربکس هایما تحت تاثیر نوسانات ارز در کشور می‌باشد. به همین خاطر مانند هزینه تعمیر گیربکس هایما S7 تعیین قیمت خرید این قطعه نیز ممکن نمی‌باشد. در مجموعه استوک یدک تلاش شده تا منصفانه‌ترین قیمت‌گذاری روی قطعات یدکی از جمله گیربکس هایما انجام گیرد. با این همه گیربکس تیپ ترونیک به کار رفته در هایما S7 از انواع گران این قطعه به شمار می‌رود. پس بهتر است در نگهداری از آن بیشتر دقت کنید تا نیاز به تعمیر یا تعویض گیربکس نداشته باشید.  

سخن پایانی:

 خودرو هایما S7 یکی از کراس‌اوورهای موفق در بازار ایران به شمار می‌رود. با این همه حساسیت بالای گیربکس آن گاهی مشکلاتی را ایجاد می‌کند. برای تعمیر گیربکس هایما S7 به افراد متخصص مراجعه کرده و از قطعات اصل استفاده کنید. استوک یدک فروشگاهی معتبر برای تهیه انواع قطعات یدکی مورد نیاز شماست. نظر شما درباره کیفیت گیربکس این خودروی چینی چیست؟!  

بیشتر بخوانید :  مقایسه سوزوکی گرند ویتارا 2000 و گرند ویتارا 2400 سی سی

سوالات متداول:

۱- آیا روغن گیربکس هایما S7 نیاز به تعویض دارد؟

در پاسخ به این سوال پرتکرار باید بگوییم که روغن گیربکس نیز باید تعویض گردد. تعویض روغن گیربکس در ماشین‌هایی که دنده اتوماتیک هستند نظیر هایما S7 اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. 

۲- چه زمانی باید تعمیر گیربکس خودروی هایما اس ۷ اقدام کرد؟

علاوه بر سرویس‌های دوره‌ای، با بروز علائم خرابی گیربکس باید به سراغ تعمیرکار معتبر بروید. این نشانه‌ها اعم از کم توانی موتور هایما و یا شنیدن صدای تق‌تق از خودرو است.

بیشتر بدانید : 

5/5 - (1 امتیاز)