وبلاگ
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

مقایسه سوزوکی گرند ویتارا ۲۰۰۰ و گرند ویتارا ۲۴۰۰ سی سی

مقایسه سوزوکی گرند ویتارا 2000 و گرند ویتارا 2400 سی سی

مقایسه دو خودروی پرطرفدار سوزوکی گرند ویتارا ۲۰۰۰ و گرند ویتارا ۲۴۰۰ سی سی

 در این پست به طور تخصصی اما با زبانی ساده به سراغ مقایسه سوزوکی گرند ویتارا ۲۰۰۰ و گرند ویتارا ۲۴۰۰ سی سی رفته ایم. تا به شما در انتخاب و خرید خودرو کمک کنیم. اما قبل از بررسی مشخصات فنی سوزوکی گرند ویتارا ۲۰۰۰ و ۲۴۰۰ سی سی بهتر است در مورد این شرکت سازنده و طراحی و میزان محبوبیت آن بپردازیم. اول از همه به سراغ تاریخچه شرکت سازنده سوزوکی گرند ویتارا می رویم.

تاریخچه سوزوکی گرند ویتارا را با هم بخوانیم

خوب است بدانید که خودروی جذاب و پرطرفدار گرند ویتارا شاسی بلند ساخت شرکت سوزوکی است. این خودرو از سال ۱۹۸۸ وارد بازار جهانی شده است. تاکنون این خودرو در ۴ نسل در سال‌ های ۱۹۸۸، ۱۹۹۸، ۲۰۰۵ و ۲۰۱۷ رونمایی شده است. که از نسل سوم به بعد یعنی در سال ۱۳۸۶ وارد بازار ایران شد. که به دلیل داشتن ظاهری جذاب و امکانات خوب، مورد استقبال مردم کشورمان قرار گرفت. اما به محض ورود هیوندای توسان و کیا اسپورتیج، عرصه برای حضور سوزوکی ویتارا تنگ تر شد. با این وجود، هنوز حرف برای گفتن دارد و از فروش خوبی نیز بهره مند شده است.

بررسی سوزوکی گرند ویتارا ۲۰۰۰ و گرند ویتارا ۲۴۰۰ سی سی از نظر میزان فروش

سوزوکی گرند ویتارا، ابتدا، با مونتاژ شرکت ایران ‌خودر در موتور ۲۰۰۰ سی‌سی وارد بازار ایران شد. این خودرو با توجه به ظاهر زیبایی که داشت، آنچنان نتوانست انتظار خریداران را از نظر میزان قدرت برآورده کند. که این میزان رضایت کم، باعث شد در سال ۱۳۸۹، مدل گرند ویتارا ۲۴۰۰ سی سی را مونتاژ و در بازار عرضه کند. جالب اینجاست که با وجود اینکه سوزوکی گرند ویتارا ۲۰۰۰ سی سی نسبت به بررسی سوزوکی گرند ویتارا ۲۴۰۰ سی سی قدرت پایین تری دارد؛ اما همچنان فروشش خوب و قابل توجه می باشد. به طور کلی هر دو مدل ۲۰۰۰ و ۲۴۰۰ سی سی سوزوکی گرند در ایران جایگاه ویژه ای دارد و از فروش خوبی نیز برخوردار شده اند.

مقایسه سوزوکی گرند ویتارا ۲۰۰۰ و گرند ویتارا ۲۴۰۰ سی سی از نظر مشخصات فنی

همانطور که خواندید، سوزوکی گرند ویتارا ۲۰۰۰، از لحاظ فنی نسبت به سوزوکی گرند ویتارا ۲۴۰۰ رتبه پایین تری را به خود اختصاص داده است. به طور خلاصه سوزوکی ویتارا ۲۰۰۰ قادر به تولید ۱۴۰ اسب بخار و ۱۸۳ نیوتن‌ متر گشتاور است. که این ها را از طریق یک گیربکس ۴ دنده اتومات یا ۵ دنده دستی به چهار چرخ ش منتقل می کند.

میزان مصرف سوخت ترکیبی سوزوکی گرند ویتارا با پیشرانه ۲ لیتری، ۹٫۰ لیتر در هر صد کیلومتر و شتاب صفر تا صد آن عم ۱۲٫۵ ثانیه می باشد. اما سوزوکی ویتارا با پیشرانه ۲٫۴ لیتری، توانایی تولید ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۲۹ نیوتن متر گشتاور را دارد. که نسبت ویتارای ۲۰۰۰ سی سی از قدرت بیشتری برخوردار می باشد. اما از نظر شتاب تفاوت زیادی با مدل ۲ لیتری اش ندارد. تنها امتیاز منفی آن مصرف سوخت بیشتر (۹٫۷ لیتر در هر صد کیلومتر) نسبت به ویتارا ۲۰۰۰ می باشد.

در صورتی که از موتور آن کمی دور شویم و به سمت سیستم ترمز گرند ویتارا در مدل ۲ و ۲٫۴ لیتری بریم، می بینیم که در مدل ویتارا ۲۰۰۰ لیتری سیستم ترمز در جلو دیسکی و در عقب کاسه ای، ولی در مدل ویتارا ۲۴۰۰ سی‌سی در هر دو محور دیسکی می باشد. که با این وجود عملکرد ترمز را بهتر کرده است. به طور کلی در صورتی که بخواهیم از نظر میزان قدرت و چالاکی یکی از دو مدل را انتخاب کنید، قطعا باید دست سوزوکی گرند ویتارا را بالا ببریم. گرند ویتارا با موتور ۲۴۰۰ سی‌ سی نسبت به مدل ۲۰۰۰ سی‌ سی سوزوکی گرند ویتارا سریع‌ تر شتاب می‌ گیرد و خودرو سرحال تر عمل می‌ کند.

مقایسه سوزوکی گرند ویتارا ۲۰۰۰ و گرند ویتارا ۲۴۰۰ سی سی از نظر امکانات رفاهی

هر دو مدل سوزوکی ویتارا ۲ و ۲٫۴ لیتری از آپشن و امکانات خوبی بهره مند شده اند. یکی از مهم ترین تجهیزات این دو خودرو، سیستم چهار چرخ متحرک دائمی و گیربکس کمکی با سه حالت انتقال قدرت می باشد. جالب است بدانید که خبری از وجود این آپشن ها، در رقبای سوزوکی مانند هیوندای توسان، کیا اسپورتیج و نیسان نیست و همین امر باعث چالاکی و عملکرد بهتر سوزوکی ویتارا ۲۰۰۰ و ۲۴۰۰ شده است.

از دیگر امکانات و آپشن ها، می توان به مه‌ شکن‌ های جلو، چراغ‌ های لنزی و راهنمای روی آینه اشاره کرد که مدل ویتارا ۲۴۰۰ سی سی مجهز به آن ها اشاره کرد. ولی در مدل ۲ لیتری، خبری از چنین آپشن هایی نمی باشد.

رینگ‌ ها نیز نمونه ۲ لیتری سوزوکی معادل ۱۶ اینچ و در ۲٫۴ لیتری ۱۷ اینچ می باشند. از دیگر آپشن هایی که ۲۴۰۰ سی‌سی گرند ویتارا، دارند؛ کروز کنترل می باشد، به علاوه‌ اینکه نشانگر ساعت، دما و مصرف سوخت نیز در نمونه‌ی ۲۴۰۰ سی‌سی از روی داشبورد حذف شده‌ اند.

سیستم های چند رسانه ای پیشرفته از دیگر آپشن ها و امکانات رفاهی است که مدل گرند ویتارای ۲۰۰۰ سی سی از آن بی نصیب است. اما مدل ۲٫ ۴ لیتری به خوبی از آن ها استفاده می کند. علاوه بر این سیستم ، مسیریاب پیشرفته و دوربین دید عقب در مدل فول آپشن، استارت بدون کلید، سیستم نمایش اطلاعات سفر و مصرف سوخت، تهویه اتوماتیک دیجیتال، ماساژور پشتی صندلی و سیستم گرمکن صندلی‌های جلو در مدل ۲۴۰۰ سی سی گرند ویتارا اضافه شده است. که نبود آن ها در مدل ۲ لیتری اش به شدت حس می شود. در آخر هم باید بگوییم که این دو مدل خودرو، از نظر ایمنی هیچ تفاوتی ندارد. چرا که هر دو به سیستم های ABS، EBD، و BAS مجهز شده اند.

آخرین سخن درباره مقایسه دو خودرو

ما در این مقاله تلاش کردیم مزایا و معایب هر دو خودروی سوزوکی گرند ویتارا ۲۰۰۰ و گرند ویتارا ۲۴۰۰ سی سی را با هم مورد بررسی قرار دهیم. تا شما بتوانید با توجه به نیاز خود بهترین و مناسب ترین گزینه را برای خود انتخاب و خریداری نمایید. اکنون در صورتی که شما تجربه رانندگی با هر یک از خودروها را دارید می توانید تجربه خود را با ما در میان گذارید.

بیشتر بخوانید :  از علت خرابی تا تعمیر سرسیلندر

تا کاربران دیگر نیز بتوانند با توجه به تجربه ای که از شما دریافت می کنند گزینه مناسب خود را انتخاب نمایند. همچنین می توانید سوالات خود را تنها با یک تماس از ما بپرسید.

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

بیشتر بدانید : 

به این مطلب امتیاز دهید