وبلاگ
۲۷ آذر ۱۴۰۲

معرفی خودروی تیگو ۸ پرو

تیگو 8 پرو

تیگو ۸ پرو : یکی از خودروهای لوکسی که مدیران خودرو از برند فونیکس با بازار عرضه کرده تیگو ۸ پرو می‌باشد. این کراس اوور لوکس یک خودروی ۷ نفره با سایز متوسط است. به غیر از ایران این خودرو در کشورهای دیگری نظیر آمریکای جنوبی و روسیه نیز به فروش رسیده است. در این مطلب از استوک یدک مشخصات این خودروی جذاب مدیران خودرو را بررسی خواهیم کرد. اگر شما هم از علاقه‌مندان برند فونیکس هستید پیشنهاد می‌کنیم مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

طراحی ظاهری چری تیگو ۸ پرو:

این خودرو با وجود اندازه‌ی بزرگ و ظاهر خشن بسیار جذاب و مورد پسند مشتریان است. چراغ‌های جلوی این خودرو شبیه به چشم‌هایی اخم کرده هستند. برای چراغ جلو قاب‌های کوچکی در نظر گرفته شده است. این بخش با چراغ‌های روز به خوبی تزئین شده است. در گوشه‌های سپر این ماشین ورودی بزرگ هوا قابل رویت است. جلو پنجره این خودرو نیز بسیار بزرگ و شکیل طراحی و ساخته شده است. از این رو به لحاظ ظاهری هیچ ایرادی از این خودروی کراس اوو و لوکس چینی نمی‌توان گرفت. علاوه بر جلوی خودرو در قسمت عقبی نیز از طراحی پیشرفته و جذابی استفاده شده است. چراغ‌هایی تمام ال ای دی با خروجی اگزوز کرومی رنگ هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند. در مجموع به این ماشین مدرن و جذاب می‌توان نمره خوبی در طراحی ظاهری داد.

کابین داخلی خودروی تیگو ۸ پرو چگونه است؟

فضای داخلی کابین نیز متناسب با ظاهر خارجی این ماشین طراحی شده است. در نتیجه با ورود به کابین خودرو با یک فضای پیشرفته و مدرن مواجه می‌شوید. از نظر طراحی کابین داخلی چری از خودروهای اروپایی و ماشین‌های لوکس دنیا چیزی کم ندارد. در واقع این خودروها جهش خوب کشور چین در زمینه طراحی خودرو را به نمایش می‌گذارند. غربیلک فرما با فرم حرف D برش خورده است. از این فرم ته صاف اغلب در ماشین‌های اسپرت استفاده می‌شود. در قسمت پشت غربیلک فرمان نیز نمایشگری دیجیتالی و بزرگ تعبیه شده است. کلیه اطلاعات حیاتی و اصلی خودرو روی این نمایشگر قابل مشاهده است. اطلاعاتی نظیر دور موتور و میزان سرعت خودرو را می‌توانید از این طریق ببینید. در بخش بالای کنسول نیز صفحه نمایش مربوط به سیستم سرگرمی خودرو قرار داده شده است. این نمایشگر به کیلومترسنج وصل شده و گویی یکپارچه هستند. اغلب کلیدهای مرکزی از روی کنسول خودرو حذف شده‌اند. جایگزین آن‌ها کلیدهای لمسی روی کنسول مرکزی و کنسول ابزار می‌باشند. رانندگی در کابین تیگو ۸ پرو حس حضور در یک خودروی پیشرفته را به شما القا می‌کند.

بررسی مشخصات فنی :

موتوری ۴ سیلندر با ظرفیت ۱٫۶ لیتر در این خودروی کراس اوور لوکس کار گذاشته شده است. قدرت تولید شده توسط این موتور توربوشارژ در حدود ۱۹۷ اسب بخار با ۵۵۰۰ دور در دقیقه است. گشتاوری که این موتور تولید می‌کند در بالاترین حد خود ۲۹۰ نیوتن بر متر است. جعبه دنده‌ای که در ساخت این خودروی خانواده چری به کار رفته از نوع ۷ سرعته و اتوماتیک است. از طریق این جعبه دنده‌ی دو کلاچه قدرت موتور به چرخ‌های جلویی ماشین منتقل می‌شود. شتاب صفر تا صد در این خودرو تنها ۸٫۹ ثانیه به طول می‌انجامد. با توجه به ابعاد و وزن خودروی مذکور شتاب صفر تا صد معقول و قابل دفاع است. مصرف سوخت در جاده‌های شهری نیز در این خودرو در حدود ۸٫۶ لیتر برآورد شده است. این میزان مصرف سوخت در جاده‌های برون شهری تا ۵٫۷ لیتر کاهش می‌یابد. در نتیجه مصرف سوخت ترکیبی برای تیگو ۸ پرو ۵٫۷ لیتر اعلام می‌گردد.

در چری تیگو ۸ نسخه پرو از چه امکاناتی استفاده شده است؟

برای سرنشینان جلو علاوه بر کیسه‌های هوای اصلی ایربگ‌های جانبی نیز در نظر گرفته شده است. علاوه بر آن از کیسه‌های هوای پره‌ای و کیسه‌ی هوای مخصوص زانو نیز در این خودرو استفاده شده است. این ایربگ‌ها تا حد بسیار زیادی قادر به تامین امنیت و سلامت سرنشینان این خودرو هستند. از دیگر تجهیزات ایمنی و امکانات این خودروی چری می‌توان به مواردی نظیر:

  • ترمزهای ضد قفل
  • توزیع کننده‌ی الکترونیکی برای نیروی ترمز
  • کنترل پایداری
  • دوربین ۳۶۰ درجه
  • حسگرها و سنسور مخصوص پارک
  • کروز کنترل
  • ورود بدون کلید به خودرو
  • سنسورهای باران

اشاره کرد. این موارد فقط قسمتی از امکانات و آپشن‌های چری تیگو ۸ پرو محسوب می‌شوند. در واقع این خودرو از نظر آپشن و امکاناتی که در اختیار سرنشینان خود قرار می‌دهد بسیار مناسب است.

تجربه رانندگی با تیگو نسخه ۸ پرو:

اولین فاکتور در هنگام رانندگی با این خودرو کیفیت بالای کابین داخلی آن است. به هیچ وجه این احساس که در حال رانندگی با یک خودروی چینی هستید به سراغ شما نمی‌آید. صندلی‌ها و غربیلک فرمان از کیفیت بالایی برخوردار بوده و احساس راحتی زیادی برای راننده ایجاد می‌کنند. دوربین ۳۶۰ درجه و دید بسیار خوب راننده تسلط کاملی برای رانندگی به وجود می‌آورد. همچنین کابین به خوبی عایق‌بندی شده و از نظر سر و صدا حس رضایت بالایی به سرنشینان منتقل می‌کند. ویژگی‌های دینامیتی این خودرو به محض شروع حرکت با تیگو ۸ پرو قابل درک است.  در واقع با وجود ابعاد بزرگ این خودرو در پیچ‌ها عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهد. البته این عملکرد خوب در سرعت‌های بالا و عبور از پیچ کمی به چالش کشیده خواهد شد. با این همه سیستم کنترل پایداری تا حد زیادی این نقیصه را پوشش داده و جبران می‌کند. در سرعت‌های میانی شتاب‌گیری خوبی را از این خودروی چینی و لوکس شاهد هستیم. با این همه تاخیر در شتاب‌گیری در این خودروی توربوشارژ نیز کاملا مشهود است.

قیمت چری تیگو نسخه ۸ پرو:

قیمت این خودرو نسبت به رقبای آن در بازار اختلاف زیادی دارد. در واقع این نسخه از چری را می‌توان یک خودروی گران قیمت لوکس به شمار آورد. یک میلیارد و هفتصد و پنجاه میلیون تومان برای خرید این نسخه از چری تیگوی ۸ باید پرداخت شود. البته مدیران خودرو شرایط پرداخت اقساط را نیز برای این محصول خود ایجاد نموده است.

کلام آخر:

یکی از خودروهای موفق خانواده چری خودروی تیگو ۸ پرو نام دارد. نظر شما درباره این محصول از مدیران خودرو چیست؟

بیشتر بدانید:

به این مطلب امتیاز دهید
بیشتر بخوانید :  کمپرسور کولر 207 استوک