وبلاگ
۲۷ آذر ۱۴۰۲

آخرین مدل بی ام و

آخرین مدل بی ام و : شرکت آلمانی بی ام و از موفق‌ترین و محبوب‌ترین کمپانی‌های ساخت خودرو در جهان است. طرفداران این برند همیشه منتظر مدل‌های جدید و پیشرفته‌تر از ماشین‌های این برند هستند. در اواخر سال ۲۰۲۱ میلادی این کمپانی یکی از محصولات خاص خود را رونمایی و عرضه کرد. چند ما بعد نیز تغییراتی در این خودرو ایجاد کرده و نسخه شاسی بلند آن را تولید کرد. این خودروی متفاوت و مفهومی آخرین مدل بی ام و با نام XM می‌باشد. در این مطلب از گروه استوک یدک به معرفی مشخصات این شاسی بلند جدید BMW می‌پردازیم. این مقاله برای طرفداران این کمپانی مطرح خودروسازی جالب و مفید خواهد بود.

طراحی ظاهری آخرین تولید MBW:

از هر سمت و زاویه‌ای که به این خودروی مدرن و جدید نگاه کنید جذاب و چشم‌نواز است. این خودرو در طراحی ظاهری نظر بزرگ‌ترین تیونرهای جهان را نیز به خود جلب کرده است. نسبت به نسخه قبلی این خودروی مفهومی با نمای بهتری مواجه هستیم. البته این ظاهر هنوز هم ممکن است مورد پسند همه نباشد. طراحی کلی این خودرو عمودی و باابهت انجام شده است. از چراغ‌های دو تکه که در نسخه‌های قبلی بی ام و نیز وجود داشت استفاده شده است. نوارهای افقی در جلو پنجره‌ای هشت ضلعی این خودرو جلوه‌ای متفاوت ایجاد کرده است. البته جلو پنجره‌ای در آخرین مدل از BMW نسبت به نسخه اولیه این خودروی مفهومی کوچکتر شده است. خروجی‌های اگزوز در بخش عقبی آخرین مدل بی ام و در دو جهت دیفیوزر تعبیه شده‌اند. طرح کلی چراغ‌های عقب به صورت سه بعدی طراحی شده است. این چراغ‌ها به شکل دو قسمت باریک و مجزا از پشت گلگیر عقب تا روی درب خودرو امتداد پیدا می‌کنند. بر روی درب صندوق عقب این خودرو نیز تنها لوگوی XM حک شده است. از لوگوی دایره‌ای شکل برند BMV بر روی گوشه‌های بالایی روی شیشه عقب خودرو استفاده کرده‌اند.

کابین داخلی آخرین مدل بی ام و معروف به XM شاسی بلند:

خودروسازهای آلمانی به ویژه طراحان BMW همیشه نشان داده‌اند که در طراحی حرف زیادی برای گفتن دارند. خودروی XM نیز از این قاعده کلی مستثنی نبوده و در طراحی آن هنر زیادی دیده می‌شود. در این خودرو مانند سایر بیمرهای جدید صفحه نمایشی خمیده تعبیه شده است. حرف M با طراحی گرافیکی روی نمایشگر از طریق نرم افزار I DRIVE 8 اجرا می‌گردد. در طراحی فضای داخلی این خودرو از ترکیب دو رنگ مختلف کمک گرفته‌اند. نیمه بالایی اعم از سقف و چهارچوب رنگ یکسانی دارند. اما در بخش پایینی کابین رنگ متفاوت به کار رفته است. این سبک رنگ آمیزی دو تکه مدرن و لوکس محسوب می‌شود. با این همه این سبک رنگ‌آمیزی کابین داخلی خودرو با سلیقه‌ی همه هماهنگی و تطابق ندارد. در سقف از فیبر نوری برای روشنایی داخلی خودرو استفاده شده است. این نسخه از بی ام و راحتی بیشتری در صندلی‌های عقب لحاظ کرده است.

مشخصات فنی آخرین مدل بی ام:

از خودروهای آلمانی به ویژه برندهای مطرحی چون BMW انتظار موتورهای قوی می‌رود. در واقع بزرگ‌ترین نقطه قوت ماشین‌های آلمانی مولفه‌های فنی عالی است. در زیر کاپوت این شاسی بلند جذاب موتوری ۴٫۴ لیتری توربو و دو قلو کار گذاشته شده است. حداکثر قدرت تولید شده توسط موتور BMW XM در حدود ۴۳۸ اسب بخار خواهد بود. همچنین گشتاور تولیدی این موتور قدرتمند ۶۴۹ نیوتن بر متر است. در کنار این موتور چابک یک موتور برقی سنکرون نیز به کار رفته است. این موتور در گیربکس آخرین مدل بی ام و ادغام شده است. مهندسین آلمانی از یک گیربکس اتوماتیک و ۸ سرعته در این خودرو استفاده کرده‌اند. سیستم چهار چرخ متحرک یکی دیگر از مشخصات فنی این ماشین جذاب و مدرن است. بیشترین سرعتی که در زمان رانندگی با BMV XM می‌توانید تجربه کنید ۲۵۰ کیلومتر است.

سایر مشخصات فنی بی ام و XM:

اگر به رانندگی با سرعت بالا علاقه‌مند هستید خرید بسته M Driver سرعت این شاسی بلند آلمانی را افزایش می‌دهد. به این ترتیب تا ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت می‌توانید با آخرین خودروی bmv برانید. استفاده از موتور برقی سنکرون به تنهایی حداکثر سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت را ممکن می‌کند. البته این شاسی بلند آلمانی هنوز به اندازه سایر رقبای شاسی بلند خود سریع نیست. از این رو این شرکت از ساخت نسخه‌ای قدرتمندتر از این ماشین خبر داده است. در حال حاضر اطلاعات موثقی از میزان مصرف سوخت و برد آخرین مدل بی ام و در دسترس نیست. اما قطعا وزن خودرو و استفاده از موتوری ۴٫۴ لیتری برد موتور برقی را کاهش خواهد داد. موتور برقی این خودرو به کمک باتری لیتیوم یونی خود می‌تواند ۵/۲۹ کیلومتر طی کند.

قیمت آخرین خودروی شرکت BMV چقدر است؟

خودروی MX در واقع یک باز تعریف از نسخه‌ی مستقل M این خودرو است. پیشرانه‌ای قدرتمند در کنار طراحی ظاهری متفاوت و خاص و کابین لوکس از مولفه۲های اصلی آن محسوب می‌شوند. این ماشین خاص پسند آلمانی در سه ماه اول سال ۲۰۲۳ با قیمت ۱۵۹ هزار دلار به فروش رسیده است. این خودرو در رنج قیمتی خود تقریبا بی‌رقیب و دست نیافتنی است. اما با پرداخت مبلغی مشابه امکان خرید مرسدس بنز میباخ نیز وجود دارد.

امکانات رفاهی آخرین مدل BMV:

این نسل از BMV را می‌توان به صورت سفارشی‌ساز و امکانات مختلفی خریداری نمود. در نسخه پایه و استاندارد آخرین مدل بی ام و از امکاناتی نظیر:

  • چراغ‌های LED تطبیقی
  • سیستم تعلیق تطبیقی
  • تریم داخلی چرم
  • ماساژور در صندلی‌ها
  • سرد و گرمکن اتوماتیک برای صندلی‌های خودرو
  • دوربین ۳۶۰ درجه
  • دنده در بخش پشت فرمان
  • پرده برقی برای سقف و شیشه‌ها

می‌توان بهره‌مند بود. البته که امکانات و آپشن‌های این خودرو برآورده کننده انتظارات بالای طرفداران این برند خودروساز می‌باشد. این خودروی متفاوت و خاص توجه عده‌ی زیادی از طرفداران BMW را به خود جلب کرده است. در واقع BMV XM یکی از تولیدات ویژه‌ی این برند به شمار می‌آید.

کلام آخر:

در این مطلب از استوک یدک به بررسی و معرفی آخرین مدل بی ام و در جهان پرداختیم. امیدواریم این مطلب برای طرفداران خودرو و برند بی ام و مفید و جالب توجه واقع شده باشد. استوک یدک مرجعی معتبر برای خرید لوازم یدکی اورجینال و اصل است.

بیشتر بدانید:

به این مطلب امتیاز دهید
بیشتر بخوانید :  قیمت دینام آزرا 2008