وبلاگ
۲۰ آذر ۱۴۰۲

تویوتا تاکوما ۲۰۲۴ (بررسی کامل مشخصات و آپشن ها)

تویوتا تاکوما 2024

در آمریکای شمالی همیشه بازار پیکاپ‌ها داغ بوده است. کمپانی‌های آمریکایی و ژاپنی نیز در تولید این خودروها با هم در رقابت دائمی به سر می‌برند. بعد از اینکه نسخه‌های جدیدی از نیسان فرانتیر و فورد رنجر وارد بازار شدند نوبت به تویوتا رسید. تویوتا تاکوما ۲۰۲۴ در قالب ۴ تیپ مختلف با امکانات متنوع رونمایی شد. شرکت تولیدکننده این خودروی جدید امیدوار است تا گوی سبقت را از دیگر رقبای خود برباید. در این مطلب از استوک یدک شما را با این  خودرو از برند تویوتا آشنا خواهیم کرد. اگر شما نیز در گروه طرفداران تویوتا و پیکاپ‌های جدید هستید مطالعه ایم مقاله را از دست ندهید.

ویژگی‌های برجسته تاکوما ۲۰۲۴ از برند تویوتا:

این خودرو با از طریق ویژگی‌های برجسته خود برای پیشتاز شدن در این عرصه می‌درخشد. از جمله مزایای و شاخصه۲های اصلی تاکوما ۲۰۲۴ عبارتند از:

  • دوام و کیفیت بالا
  • قابل اطمینان بودن
  • موتور قدرتمند و هیبریدی
  • سر و صدای بسیار کم موتور
  • موتور ۴ سیلندر

می‌باشند. در بخش بعدی با مولفه‌های فنی این خودروی پیشتاز از کمپانی تویوتا آشنا خواهیم شد.

مشخصات فنی تویوتا تاکوما ۲۰۲۴:

اشاره کردیم این خودروی ژاپنی در ۴ تریم و ۸ مدل مختلف طراحی و عرضه شده است. هر کدام از این مدل‌ها با ویژگی‌های ساختری خود رانندگی را برای تبدیل به تجربه‌ای لذت‌بخش می‌کنند. در تمام ۴ تریم از تاکومای جدید موتوری ۴ سیلندر با ظرفیت ۲٫۴ لیتر استفاده شده است. این موتور از نوع توربوشارژ بوده و در تریم‌های مختلف این خودرو عملکردی متفاوت دارد. در تریم SR قدرت تولید شده توسط پیشرانه ۲۲۸ اسب بخار با ۳۳۰ نیوتن بر متر گشتاور است. در مدل‌های رده بالاتر تاکوما ۲۰۲۴ این توان به ۲۷۸ اسب بخار ارتقا یافته است. در حالت استاندارد گیربکس مورد استفاده در این خودروی ژاپنی ۸ سرعته و اتومات می‌باشد. اما از جعبه دنده دستی در تیپ‌های SR- TRD Sport و مدل آفرود آن استفاده شده است. در مدل‌های بالاتر تویوتا تاکوما ۲۰۲۴ یک موتور هیبریدی هم اضافه شده است.

سایر ویژگی‌های فنی ماکوتا ۲۰۲۴:

در مدل‌هایی که از نسخه استاندارد بالاتر هستند از پیشرانه‌ای i-Force به همراه موتور الکتریکی کمک گرفته‌اند. این موتور الکتریکی در تاکوما ۲۰۲۴ در حدود ۴۸ اسب بخار قدرت دارد. همچنین گیربکس ۸ سرعته در آن از نوع اتومات می‌باشد. پیشرانه‌ی هیبریدی این پیکاپ ژاپنی می‌تواند ۳۲۶ اسب بخار نیرو تولید کند. این توان گشتاوری ۶۳۰ نیوتن بر متری را موجب می‌شود. این موتور قدرتمندترین پیشرانه به کار گرفته شده در تاکوما است. نیروی محرکه در نسخه‌های SR و SR5 به چرخ‌های جلویی منتقل می‌شوند. اما در نسخه‌ی هیبریدی این پیکاپ ژاپنی به شکل AWD می‌باشد. ظرفیت یدک‌کشی در تویوتا تاکوما ۲۰۲۴ در حدود ۲۹۴۸ کیلوگرم برآورد شده است. ظرفیت حمل بار این نسخه جدید از تاکوما بر اساس اعلام تویوتا ۷۷۵ کیلوگرم است.

تاکومای ۲۰۲۴ چه امکاناتی دارد؟

در این بخش به آپشن‌های این خودروی ژاپنی اشاره می‌کنیم. البته همواره شاهد امکانات مناسبی از این خودروساز  ژاپنی در تولیداتش بوده‌ایم. این نسخه از تاکوما نیز امکاناتی نظیر:

  • کروز کنترل و کروز کنترل هوشمند
  • سیستم کنترل کننده ایستایی خودرو در سربالایی
  • سیستم کنترل کشش
  • سیستم کنترل پایداری خودرو
  • اتوپارک
  • حسگرهای جلو و عقب
  • رادار نقاط کور
  • رادار تغییر لاین و رادار تصادف جلو و عقب خودرو
  • ترمز ضد قفل
  • ترمز کمکی و ترمز اضطراری

و چندین مورد دیگر است. در نتیجه تجربه رانندگی با این پیکاپ ژاپنی لذت‌بخش و شیرین خواهد بود.

شکل ظاهری تویوتا تاکوما ۲۰۲۴ چگونه است؟

این خودروی ژاپنی بر روی پلتفرم TNGA-F طراحی و ساخته شده است. از این پلتفرم در توندرا و سکویا نیز استفاده شده است. همین یکی بودن پلتفرم باعث شده شباهت زیادی بین این خودروها به وجود آید. در طراحی جدید تاکوما تطابق بیشتری با سلیقه‌ی آمریکایی‌ها دیده می‌شود. در نتیجه حالتی محکم و سرخت و گیرا در چهره‌ی این پیکاپ جدید وجود دارد. در نمای جلویی تاکوما ۲۰۲۴ با الگوبرداری از کندو یک جلو پنجره بزرگ قرار داده شده است. روکشی برجسته و به رنگ مشکی بر روی چرخ‌های این خودرو از دیگر بخش‌های چشمگیر در طراحی ظاهری آن است. در بخش عقب این خودرو تطابق بالایی با سلیقه آفروبازها دارد. چراغ‌های عمودی و باریک از مهم‌ترین مشخصه‌ی طراحی در این بخش از خودرو است. تاکوما لیمیتد به عنوان نسخه‌ی لوکس این پیکاپ شناخته می‌شود. در این نسخه تزئیناتی کرومی روی جلو پنجره و رینگ‌ها و سپر و دستگیره‌ها انجام شده است. این موارد ظاهری متمایز به نمای بیرونی نسخه لوکس این خودرو داده است.

طراحی کابین داخلی تویوتا تاکوما ۲۰۲۴:

اغلب پیکاپ سوارها در حین رانندگی منظره بیرون را تماشا می‌کنند. در نتیجه به دکمه‌های کنترلی علاقه زیادی دارند. در طراحی تویوتا تاکومای جدید به خوبی از این موضوع استفاده شده است. این دکمه‌های کنترلی بر روی فرمان و کنسول و داشبورد تاکومای جدید قرار گرفته است. در نسخه‌ی استاندارد این خودرو از یک نمایشگر ۸ اینچی در قسمت وسط داشبورد استفاده شده است. در قسمت پشت فرمان هم از نمایشگری ۷ اینچی دیجیتال تعبیه شده است. این نمایشگر اطلاعات خودرو را در اختیار راننده می‌گذارد. یکی از قابلیت‌های خوب این خودرو در کابین داخلی امکان ساخت سفارشی آن است.

ایمنی در تاکاما ۲۰۲۴:

در بخش امنیت این خودروساز ژاپنی بسیار موفق و خوب عمل کرده است. در نتیجه نسخه‌ی ۲۰۲۴ از تاکوما در سطح بالایی از امنیت قرار دارد. سیستم پیشگیری از برخورد در کنار قابلیت تشخیص عابر پیاده بخشی از امکانات ایمنی این خودرو است. هشدار خروج از خط و رادارهای تابلو خوان نیز در کنار سایر آیتم‌های ایمنی در این خودرو وجود دارد.

قیمت تاکومای جدید چقدر است؟

با توجه به جدید بودن این خودرو هنوز به طور دقیق قیمت تریم‌های مختلف آن مشخص نشده است. اما باید انتظار قیمتی در رنج ۲۸ تا ۳۰ هزار دلار را برای نسخه‌ی استاندارد ان داشت. قطعا تیپ‌های لوکس‌تر تاکومای جدید با قیمت‌های بالاتری به فروش خواهند رسید.

کلام آخر:

تویوتا تاکوما ۲۰۲۴ قطعا از بهترین پیکاپ‌های ساخته شده در سال‌های اخیر است. با توجه به طراحی و ساختار فنی آن موفقیت زیادی در بازارهای جهانی کسب می‌کند. نظر خود را در مورد این پیکاپ ژاپنی با ما در استوک یدک به اشتراک بگذارید.

بیشتر بدانید:

به این مطلب امتیاز دهید
بیشتر بخوانید :  مرسدس بنز EQS s580e PHEV EQS (معرفی کامل)