وبلاگ
۱۹ تیر ۱۴۰۰

مقایسه جنسیس g80 2018 و بی ام دبلیو سری ۴

مقایسه جنسیس g80 2018 و بی ام دبلیو سری 4

این بار، طبق روال به سراغ مقایسه دو خودرو لوکس و پرطرفدار دیگر یعنی مقایسه جنسیس g80 2018 و بی ام دبلیو سری ۴ رفته ایم. در این پست به مقایسه تمامی قسمت های این دو خودرو می پردازیم. از جمله مشخصات فنی، طراحی داخلی و خارجی، تجربه رانندگی، وضعیت امنیت و همچنین تعداد و کیفیت امکانات و تجهیزات رفاهی آن ها پرداخته ایم. پس در صورتی که قصد خرید یکی از این دو خودرو لوکس را دارید؛ پیشنهاد می‌ کنیم که این پست را از دست ندهید. قطعا بعد از خواندن این مقاله می‌ توانید نتیجه بگیرید که کدام خودرو برای شما بهتر است. پس همراه ما باشید.

مقایسه جنسیس g80 2018 و بی ام دبلیو سری ۴ از نظر میزان فروش

قبل از اینکه وارد بحث فنی و ظاهری این دو خودرو بشویم لازم است کمی در مورد میزان فروششان بپردازیم. و بگوییم که با توجه به اینکه در ایران از میان انواع مدل‌ های خودرو بی ام و سری ۴ فقط دو مدل ۴۲۰i و ۴۲۸i موجود است؛ باز این خودرو لوکس همچنان طرفدار دارد. و باید بدانیم فروش کدام یک قابل توجه تر است. در حال حاضر در بازار از میان نسخه های کوپه، کروک و گرن کوپه، بیشترین خرید و فروش بی ام و سری ۴ به مدل ۴۲۸i گرن کوپه اختصاص دارد.

خودرو جنسیس g80 2018 نیز هم دست کمی از بی ام دبلیو ندارد. آن هم از فروش بسیار بالایی در جهان برخوردار شده است. از لحظه ورود هیوندای جنسیس g80 2018 به بازار خودروی ایران تا به اکنون نیز توانست خریداران خودروی لوکس ب ام و را به خود جذب کند و رقیب سرسخت آن شود. حال در ادامه به جدال دو خودرو جنسیس g80 2018 و بی ام دبلیو سری ۴ می‌ رویم و همه جوانب را بررسی می‌ کنیم.

 

مقایسه جنسیس g80 2018 و بی ام دبلیو سری 4

مقایسه جنسیس g80 2018 و بی ام دبلیو سری ۴ از نظر طراحی نمای بیرونی

بی شک یکی از مهم ترین فاکتورهای خرید یک خودرو، نمای ظاهری آن است. این دو خودرو لوکس هم در این زمینه حرف برای گفتن زیاد دارند. این دو خودرو حسابی در دل بسیاری از خریداران خودرو های لوکس جا کرده است. این محبوبیت در خودرو جنسیس G80 Sport 2018 به دلیل داشتن ظاهری اسپرت با طراحی بسیار فوق العاده می باشد. جوانان زیادی در سراسر دنیا به این خودرو جذب شده اند. از سوی دیگر هم خودرو بی ام دبلیو سری ۴ نیز بسیار لاکچری و جذاب می باشد. و همه قشر افراد به ویژه جوانان را جذب خود کرده است.

خودرو جنسیس به دلیل چراغ های عقب تیره، رنگ بدنه بسیار منحصر به فرد، رینگ های ۱۹ اینچی، اگزوز چهار خروجی کرومی ۷ جلو پنجره ی کرومی تیره و براق بسیار جوان پسند شده است. در مقابل هم خودرو بی ام دبلیو سری ۴ به دلیل داشتن چراغ های جلو و عقب شیک، وجود چین و چروک در جلو پنجره، رینگ های لوکس و طراحی خشن تر بسیار خوش درخشیده است.

مقایسه جنسیس g80 2018 و بی ام دبلیو سری ۴ از نظر طراحی داخلی

در این قسمت از مقاله به مقایسه جنسیس g80 2018 و بی ام دبلیو سری ۴ از نظر طراحی داخلی می پردازیم. طراحی اسپرت بیرونی این دو خودرو، به کابین ها هم نیز سرایت کرده است. در خودرو جنسیس g80 2018 صندلی های لاکچری چرمی، پوشش سقف میکروفایبر مشکی رنگ، صفحه نمایش بزرگ ۹٫۲ اینچی لمسی رنگی، سیستم صوتی حرفه‌ ای با استفاده از ۱۷ بلندگوی مجزا نیز به کار رفته است و پدال های آلومینیومی، فرمان اسپرت و چیدمان المان های دیگر، به جذابیت این خودرو افزوده است.

در مقابل، داشبورد، فرمان، سیستم صوتی، کابین و صندلی‌ های بی ام دبلیو سری ۴ نیز هم از نظر کیفیت و هم از نظر زیبایی، در رتبه ی بالایی قرار گرفته است. این ماشین کوپه که بیشتر جوانان خواهان آن هستند، دارای سقف تاشو شیکی می باشد. این خودرو مناسب خانواده های ۴ نفره و حداکثر ۵ نفره می باشد. البته فضای کابین این خودرو چ برای افراد با قد بیشتر از ۱۸۵ سانتی متر مناسب نیست.

به طور کلی هر دو خودرو داری طراحی داخلی اسپرت و شیکی می‌ باشند. صندلی های جلو و عقب بسیار راحت است و کابین هر دو ماشین از امکانات زیادی بهره مند شده است.

مقایسه جنسیس g80 2018 و بی ام دبلیو سری 4 از نظر طراحی داخلی

مقایسه جنسیس g80 2018 و بی ام دبلیو سری ۴ از مشخصات فنی

خودرو جنسیس g80 2018 دارای یک پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک است و توانایی تولید ۳۶۵ اسب بخار و گشتاور ۵۰۹ نیوتون متر را دارد. این خودرو، در طول ۵.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌ رسد. مصرف سوخت خودرو جنسیس g80 2018 ، ۹.۵ تا ۱۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می باشد.

در مقابلش خودرو بی ام دبلیو قرار دارد. این خودرو به یک پیشرانه ۲ لیتر چهار سیلندر توربوشارژ استیک مجهز شده است که قادر به تولید قدرت ۲۵۵ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر را دارد. علاوه بر این، خودرو سری ۴ گرن کوپه بی ام دبلیو، در ۷.۳ ثانیه شتاب گیری صفر تا صد را انجام دهد. میزان مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در  مدل ۴۳۰i حول و حوش ۶٫۷ لیتر و برای مدل M440i نیز هم ۸٫۴ لیتر می باشد.

مقایسه جنسیس g80 2018 و بی ام دبلیو سری 4 از مشخصات فنی 

مقایسه جنسیس g80 2018 و بی ام دبلیو سری ۴ از نظر امکانات و تجهیزات ایمنی

در مقایسه جنسیس g80 2018 و بی ام دبلیو سری ۴ از نظر امکانات و تجهیزات ایمنی می توان گفت خودرو جنسیس G80 مدل سال ۲۰۱۸ به دلیل داشتن سیستم کنترل پایداری (Stability Control)، ترمز‌های ضد قفل (ABS)، و چند کیسه هوا برای راننده و سرنشینان، سیستم هشدار برخورد از جلو با ترمز اتوماتیک با قابلیت تشخیص عابران پیاده، سیستم نمایش نقاط کور و دیگر سیستم های پیشرفته، از سطح ایمنی قابل قبولی بهره مند شده اند. این خودرو از سازمان NHTSA از نظر امنیت، بالاترین امتیاز را کسب نموده است.

تجهیزات ایمنی بی ام دبلیو سری ۴ شامل: سیستم ترمز ضد قفل، سیستم کنترل کشش و پایداری، چند کیسه هوای برای راننده و سرنشینان، سیستم هشدار برخورد اتوماتیک، سیستم هشدار نقاط کور و … است. این خودرو همانند رقیبش از سطح ایمنی قابل توجهی برخوردار شده است و همانند آن، با پشت سر گذاشتن چندین تست، موفق به دریافت پنج ستاره ایمنی کامل از سازمان یورو شده است.

بیشتر بخوانید :  بهترین تعمیرگاه های خودرو در تهران (خارجی)

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

بیشتر بدانید : 

به این مطلب امتیاز دهید