وبلاگ
۲۰ آذر ۱۴۰۲

شورلت تراکس ۲۰۲۴

یکی از زیر مجموعه‌های کمپانی جنرال موتورز آمریکا خودرویی به نام شورلت تراکس است. این خودرو بعد یک بازبینی در نسخه‌ای جدید با نام شورلت تراکس ۲۰۲۴ به بازار معرفی شده است. نام تراکس در بین دیگر تولیدات این کمپانی بزرگ آمریکایی کمی ناشناخته‌تر است. چرا که این خودرو روی پلتفرمی اقتصادی که چندان با بازار اتومبیل‌های آمریکایی هماهنگ نیست ساخته شده است. از این رو در این مطلب از استوک یدک آخرین آپدیت شورلت تراکس را معرفی خواهیم کرد. شرکت تولیدکننده این خودرو امیدوار است این محصول بازار خوبی کسب کند.

معرفی کلی کمپانی شورلت:

این شرکت خودروساز آمریکایی یکی از زیرشاخه‌های شرکت و برند بزرگ‌تر جنرال موتورز به شمار می‌رود. شورلت موفق شده تا طی سال‌های فعالیت خود خودروهای موفقی را طراحی و معرفی کند. از این رو به عنوان یک برند و نام مشهور و موفق در صنعت خودروسازی در تمام جهان شناخته می‌شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این کمپانی با باشگاه منچسریونایتد و لیورپول قراردادهایی امضا کرده است. بر اساس این قراردادها لوگوی این کمپانی روی پیراهن بازیکنان درج می‌گردد. یکی از خودروهای موفق این کمپانی قطعا شورلت تراکس می‌باشد. از این جهت این شرکت اقدام به تولید یک نسخه جدید از آن کرده است.

مشخصات فنی شورلت تراکس ۲۰۲۴ چیست؟

قطعا یکی از بخش‌های مورد توجه و مهم در ساخت هر خودرویی قسمت فنی و موتوری آن است. از این رو مهندسین سازنده روی این بخش دقت و حساسیت زیادی به خرج می‌دهند. کمپانی شورلت نیز به عنوان نامی بزرگ در این عرصه از این قانون پیروی می‌کند. موتوری که در قلب این ماشین تعبیه شده توربوشارژ با ظرفیت ۱٫۲ لیتر است. این موتور قادر است نیروی حداکثر معادل ۱۳۷ اسب بخار را تولید کند. نیروی تولید شده توسط موتور این نسخه از شورلت تراکس به کمک گیربکس ۶ سرعته به محور جلوی منتقل می‌گردد. گیربکس این خودرو اتوماتیک بوده و گشتاور ۲۲۰ نیوتن بر متری موتور را به خوبی منتقل می‌کند. با وجودی که در نسخه جدید شورلت تراکس پیشرانه خروجی کمتری دارد اما شتاب خودرو بهتر است. شتاب صفر تا صد شورلت تراکس ۲۰۲۴ ۸٫۶ ثانیه است. این عدد نسبت به نسخه‌های قبلی این ماشین در حدود ۱ ثانیه کاهش را نشان می‌دهد. پس می‌توان گفت که عملکرد این پیشرانه نسبت به نسخه‌های قبلی بهتر است. کمپانی شورلت اعلام کرده که این خودروی جدید نسبت به مدل‌های قبلی مصرف سوخت پایین‌تری نیز دارد. با این همه این کمپانی از اعلام اعداد دقیق در زمینه مصرف سوخت این خودرو خودداری نموده است.

سایر مشخصات فنی شورلت تراکس نسخه ۲۰۲۴:

اشاره کردیم که موتور این خودرو از نوع بنزینی و انژکتوری می‌باشد. ۳ سیلندر و ۱۲ سوپاپ برای عملکرد بهتر آن در نظر گرفته شده است. محور محرک در این نسخه از شورلت تراکس دیفرانسیل جلو می‌باشد. با وجود خودداری شرکت سازنده از بیان مصرف سوخت احتمالا ۹٫۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند. نوع بدنه این ماشین کراس اوور سایز کوچک محسوب می‌گردد و رینگ آلومینیومی دارد. استاندارد آلایندگی سوخت در این مدل از شورلت تراکس یورو ۶ است.

امکانات و آپشن‌های شورلت تراکس ۲۰۲۴:

امکانات خودروها یکی از جذابیت‌های اصلی آن‌ها بعد از بعد فنی به شمار می‌روند. شرکت‌های تولیدکننده خودرو از این طریق افراد را نسبت به خرید خودروی ساخت خود ترغیب می‌کنند. در این نسخه از شورلت تراکس امکاناتی نظیر:

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی خودرو در سربالایی
  • کنترل ایستایی خودرو در سرازیری‌ها
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • حسگرهای جلو
  • حسگرهای عقب
  • رادار نقطه کور
  • رادار تغییر لاین
  • ترمز ضد قفل و ترمز اضطراری
  • اتولایت
  • دیلایت
  • دکمه‌های کنترلی روی فرمان
  • گرم‌کن فرمان خودرو
  • نمایشگر اطلاعات و سرگرمی خودرو
  • سانروف

و چندین مورد دیگر است. بعد از بیان آپشن‌های این خودرو به شرح طراحی ظاهری آن می‌پردازیم. اگر شما نیز جزو طرفداران این برند خودروساز هستید با ما در این مطلب از استوک یدک همراه بمانید.

طراحی ظاهری در شورلت تراکس ۲۰۲۴ چگونه است؟

این خودرو از بعضی جهات با نسخه‌های جدید شورلت بلیزر شباهت دارد. این شباهت در قسمت‌های لبه کاپوت و جلو پنجره‌های بزرگ مشهود است. چراغ‌های اصلی در این مدل از شورلت تراکس در دو گوشه جای گرفته‌اند. این خودرو در ۵ تریم به بازار عرضه شده است. طول محور در این خودرو به صورت واضح از شورلت تریل بلیزر بزرگ‌تر است. البته این مدل از قطعات مشترک زیادی برخوردارند. اما از نظر قیمت اختلاف قابل توجهی با یکدیگر دارند که به قطعات اضافی تراکس ۲۰۲۴ مربوط است.

طراحی داخلی شورلت تراکس نسخه ۲۰۲۴:

در دو تریم از این خودروی جذاب نمایشگری ۸ اینچی به کار رفته است. اما در سه تریم دیگر آن از یک صفحه نمایش ۱۱ اینچی استفاده شده است. در تریم‌های بالاتر شورلت تراکس ۲۰۲۴ می‌توان امکانات بیشتر و شاخصه‌های بهتری را شاهد بود. در کابین این خودرو می‌توان سیستم‌های استاندارد زیادی را مشاهده کرد. سیستم کنسل کننده‌ی نویز یکی از مولفه‌های داخلی در این ماشین لوکس آمریکایی است. در طراحی کابین داخلی این ماشین از ایده‌های ساده و البته مدرن کمک گرفته شده است. با این همه کابین داخلی هرگز این حس سوار خودروی اقتصادی شده‌اید را به شما نمی‌دهد. در نسخه اسپرت این خودرو از فرمان برش خورده یا D-Cut استفاده شده است. بسته به تریم انتخابی مشتری از تزئیناتی با رنگ‌های زرد و قرمز و یا مشکی پیانویی کمک گرفته شده است.

قیمت شورلت تراکس نسخه ۲۰۲۴ چقدر است؟

اشاره کردیم که این ماشین در تریم‌های مختلفی به بازار عرضه شده است. در نتیجه قیمت آن در هر یک از این تریم‌ها با دیگری متفاوت است. تریم ls از این خودروی آمریکایی با قیمت پایه‌ی ۲۱۴۹۵ دلار به فروش گذاشته شده است. در حالی که تریم اکتیو این خودرو با قیمت ۲۴۹۹۵ دلار قابل خریداری است. در واقع با افزایش قابلیت‌ها و امکانات به کار رفته در این ماشین اقتصادی آمریکایی قیمت آن نیز بیشتر می‌شود.

سخن پایانی:

شورلت تراکس ۲۰۲۴ یکی از جدیدترین محصولات این کمپانی خودروساز آمریکایی می‌باشد. در این مطلب از استوک یدک ابعاد مختلفی از این خودروی جذاب را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

بیشتر بدانید:

به این مطلب امتیاز دهید
بیشتر بخوانید :  صداهای غیر طبیعی در خودرو های اتوماتیک(بررسی کامل)