وبلاگ
۱۸ فروردین ۱۴۰۰

مقایسه سانتافه و اسپورتیج جهت خرید

سانتافه و اسپورتیج

مقایسه سانتافه و اسپورتیج

در این مقاله به طور تخصصی اما با زبانی ساده به سراغ مقایسه سانتافه و اسپورتیج رفته ایم. همانند دیگر مقاله هایی که دو خودرو را به طور کامل مقایسه کرده ایم. اینجا دو خودرو پر فروش سانتافه و اسپورتیج را از نظر طراحی داخلی و خارجی، میزان قدرت و گشتاور، تجربه رانندگی، امکانات رفاهی و ایمنی مقایسه کرده ایم. پس در صورتی که قصد خرید یکی از این خودرو محبوب را دارید. و می خواهید اطلاعات فنی خود را بالاتر ببرید این پست آموزشی را از دست ندهید. ما شما را با مزایا و معایب این دو خودرو آشنا کرده ایم. با ما همراه باشید تا شما را با این خودروها آشنا کنیم.

معرفی مختصر در مورد هیوندای سانتافه:

هیوندای موتور شرکت خودروسازی کره ‌ای و چند ملیتی می باشد. که در سال ۱۹۶۷ در کشور کره تأسیس شد. یکی از محصولات پر فروش هیوندای موتور، سانتافه می باشد. که در چهار نسل وارد بازار جهانی کرده است. این خودرو که در سال ۲۰۰۱ وارد بازار جهانی شده است. به سرعت توانست در دل بسیاری از مشتریان جای بگیرید. به طوری که می توان به جرات گفت که در میان تمامی محصولات شاسی بلند هیوندای موتور، سانتافه محبوب ترین است.

همان طور که گفته شد، سانتافه در چهار نسل، تاکنون تولید شده است. که نسل اول آن در سال ۲۰۰۱ از سیستم انتقال قدرت نیمه اتومات به همراه سامانه های AWD, FWD استفاده می ‌کرد. در سال ۲۰۰۲ سانتافه با کمی تغییر در طراحی داخلی دوباره تولید شد. و باز با توجه به عدم تغییرات در آن، جزو خودروهای پر درخواست شده است. در سال ۲۰۰۳ به واسطه پیشنهادات مشتریانش، تغییراتی در ظاهر بیرونی اش انجام شد. و در سال ۲۰۰۵ علاوه بر تغییر در ظاهر بیرونی و داخلی به سراغ بالا بردن سرعت رفت.

سپس به طور ویژه در ابتدای سال ۲۰۰۷ نسل دوم خود را وارد بازار جهانی کرده است. و از نسل سوم به بعد وارد بازار ایران شده است. به طوری که به پر فروش ترین محصولات هیوندای در ایران لقب گرفته است. و تا چند سال، هیوندای سانتافه رکورد واردات را در ایران دست داشت. و سپس در سال ۲۰۱۶ نسل جدید خودرو خود را بیشترین میزان شتاب، سرعت و گشتاور و طراحی بسیار زیبا تولید کرد. به طور کلی تا به امروز جز یکی از پرفروش ترین خودروهای جهان نیز محسوب می شود.

معرفی مختصر در مورد خودروی اسپورتیج :

کیا اسپورتیج (Kia Sportage) یک خودروی کامپکت کراس ‌اوور می باشد. این خودرو که از سال ۱۹۹۳ تاکنون توسط شرکت کره ‌ای کیا موتورز تولید می‌ شود. کراس اوور، به خودروهایی که دارای ظاهر و طراحی میانی هستند می گویند. یعنی هم برخی ویژگی‌ های خودروهای شاسی‌ بلند را دارند . و هم برخی ویژگی ‌های خودروهای هاچ‌ بک. کیا اسپورتیج هم گونه ای کراس اوور می باشد.

این خودرو در چهار نسل، تولید و به بازار عرضه شده است. نسل اول آن ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۴، که تمامی این موتورهای آن تحت تکنولوژی مزدا بودند. در نسل دوم یعنی در سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۱ بسیار پیشرفت کرده است. به طوری که  خودروی اسپورتیج در سال ۲۰۰۹ عنوان برترین خودروی قابل اعتماد را از دید مشتریان دریافت کرد. نسل سوم کیا اسپورتیج در آوریل ۲۰۱۰ به بازار عرضه شد. و از نظر امکانات رفاهی و ایمنی پیشرفته تر شد. به طوری که در سال ۲۰۱۱ از سوی مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه در ایالات متحده آمریکا به عنوان برنده جایزه انتخاب ایمنی بالا برگزیده شده است‌.

همچنین کیا اسپورتیج در سال ۲۰۱۲ توسط موسسه GD پاور برترین عنوان گرفته است. و در واقع و در تمام آزمایش ‌ها ۵ ستاره کامل را دریافت کرد. به همین دلیل از شهرت زیادی برخوردار شد. به طور کلی این محصول شرقی در مقایسه با ماشین ‌های هم‌ رده و هم تراز خود، از نظر فنی، قوی تر و از لحاظ طراحی، مدرن ترین گزینه می باشد. و به عبارتی خودروهای کره‌ ای در بازار رقابتی، یک سر و گردن از نمونه ‌های چینی خود بالاتر هستند. تا به اینجای مقاله ی مقایسه سانتافه و اسپورتیج شما را با خصوصیات این دو خودرو آشنا کردیم.

معرفی مختصر در مورد خودروی اسپورتیج :

مقایسه سانتافه و اسپورتیج از همه نظر

تا اینجا شما به طور خلاصه با خودرو کیا اسپورتیج و هیوندای سانتافه آشنا شدید. مزایا و معایب از هر یک از دو خودرو را خواندید. اما برای اینکه بتوانید تصمیم بهتری برای خرید خودروی خود بگیرید به شما پیشنهاد می کنم ادامه مقاله را بخوانید. در ادامه ما دو خودروی پرطرفدار را با هم مقایسه کرده ایم. بهتر است در ادامه با هم به سراغ مقایسه سانتافه و اسپورتیج این دو خودرو پرفروش و محبوب از نظر ظاهری، قدرت، مشخصات فنی و … برویم.

مقایسه سانتافه و اسپورتیج از نظر طراحی داخلی و خارجی

اول از همه به سراغ مقایسه سانتافه و اسپورتیج از نظر طراحی داخلی و خارجی می رویم. اسپورتیج نسل جدید، در مقایسه با نسل ‌های قبلی اش می باشد. این خودرو تغییرات زیادی در طراحی ظاهری خود داده است. که این تغییرات در روند محبوبیت آن بسیار تاثیرگذار بوده است. از نمونه ‌های این تغییرات ظاهری، می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رینگ ‌های بزرگ ‌تر
  • قوس برجسته چرخ ها
  • افزایش فاصله بین محورها
  • عریض‌ و بزرگ ‌تر کردن جلو پنجره
  • فرم دار کردن چراغ ‌های جلو و عقب
  • نمای اسپرت بودن این خودرو را بیش از پیش منعکس می کند.
  • کاهش شیب سقف و افزایش ارتفاع در قسمت انتهایی ماشین
  • همچنین طراحی خطوط شکسته بر روی سطح بدنه کیا اسپورتیج
  • پایین بودن کاپوت خودرو در مقایسه با چراغ های آن و تزئین دور این قسمت با خطوط کروم
  • ایجاد فضای مناسب ‌تر برای سرنشینان عقب و احساس راحتی بیشتر سرنشینان عقب و جلو

از طراحی خارجی این خودروی لوکس که بگذریم. و به سمت طراحی های داخل برویم. باز هم امتیازات خیلی خوبی را می توانید ببینید از جمله:

صندلی های دارای روکش پارچه به همراه رگه هایی از چرم نگاه هر خریدار را به خود جلب می کند. همچنین کیفیت متریال خوب، هماهنگی بین تجهیزات داخلی از جمله محل قرارگیری دریچه کولر، دکمه‌ های کنترلی موجود روی فرمان، کنسول، صفحه نمایش ، زیبایی آن را دو چندان کرده است.

بیشتر بخوانید :  اسنورکل خودرو چیست و چگونه کار می ‌کند؟

از دیگر ویژگی های مثبتی که در طراحی داخلی آن لحاظ شده است. قابلیت جمع ‌شدن کامل صندلی ‌های قسمت عقب و جا به‌ جایی آن جهت تخصیص فضای بیشتر می باشد. که این گزینه بسیار جالب به نظر می رسد. به گفته شرکت کیا موتورز، در طراحی کابین جدید اسپورتیج نسل جدید، از عایق های صدای بسیار ضخیمی استفاده شده است. که کابین را آرام تر و بی صدا تر کرده است. به طور کلی حتی روشن بودن موتور را به سختی می توان تشخیص داد. به طور خلاصه طراحی داخلی و خارجی کیا اسپورتیج، بسیار لوکس و اسپرت می باشد. و توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب می کند.

بررسی سانتافه از نظر طراحی داخلی و خارجی

سانتافه نسل جدید، یکی جدیدترین خودروهای وارداتی ایران می باشد. که در همان روزهای ابتدایی ورود به ایران تا کنون سرو صدای زیادی را به پا انداخته است. این خودرو از نظر طراحی داخلی و خارجی بسیار مورد استقبال جوانان و علاقمندان به خودروهای شاسی بلند قرار گرفته است. به طوری این خودروی اسپورت جز یکی از پرفروش ترین خودروهای شاسی بلند در ایران و جهان محسوب می شود.

از نظر طراحی بدنه، هیوندای سانتافه نسل جدید، از نمایی پویا و جذاب بهره مند شده است. و به نوعی می توان آن را با ماشین های اروپایی در یک رده قرار داد. چراغ های جلوی کشیده ی این خودرو، گودی زیر چراغ ها، فرم چراغ های خرگوشی شکل در عقب آن حالتی اسپرت و زیبا به خودرو بخشیده است. ناگفته نماند این خودرو به دلیل ظاهر اسپرت گونه و طراحی های زیبای بدنه اش، می تواند نظر تمامی قشرها را به خود جلب کند.

 طراحی داخلی هیوندای سانتافه نسل جدید، تحسین بسیاری از مشتریان را با خود به همراه داشته است. چرا که کابین آن از فضایی کاملاً جادار و مناسب بهره مند شده است. و دیواره های آن از عایق بندی مناسبی استفاده کرده اند. و همانند ماشین کیا اسپورتیج، سکوت و آرامش و راحتی برای سرنشینان به ارمغان می آورد. موقعیت قرار گیری و نمای دکمه‌ های کاربردی روی فرمان، کنسول و کلید های آن و نمایش ‌گری که میان دریچه ‌های تهویه هوا قرار گرفته است. همچنین داشبوردی زیبا همگی جلوه زیبایی به این خودرو داده است. به طوری که تا حد زیادی رضایت مشتریان و مصرف کنندگان را به دنبال دارد. این خودرو توانسته است نمره قابل‌ قبولی از نظر طراحی داخلی و خارجی دریافت کند.

مقایسه سانتافه و اسپورتیج از نظر سرعت و قدرت ( مشخصات فنی)

یکی از مهم‌ترین بخش‌های مقایسه سانتافه و اسپورتیج، بخش فنی، یعنی سرعت موتور، قدرت، میزان گشتاور، میزان مصرف سوخت و … است. سانتافه و کیا اسپورتیج نسل جدید هر دو ، قدرت خود را از پیشرانه‌ ۴ سیلندر ۲٫۴ لیتری GDi می گیرد. ما پیشرانه ۴ سیلندری سانتافه، قدرتی برابر با ۱۸۸ اسب‌بخار و گشتاور ۲۴۱ نیوتن‌متر تولید می‌ کند. و خودرو اسپورتیج نسل جدید، توان خروجی برابر ۱۸۱ اسب ‌بخار و گشتاور ۲۳۷ نیوتن‌متر دارد. با این حساب با عدم تفاوت در میزان حجم موتور و یکسان بودن تعداد سیلندر این دو خودرو؛ توان و قدرت سانتافه بیشتر از کیا اسپورتیج است. در صورتی که بخواهیم یک مقایسه فنی کلی بین این دو خودرو جهانی داشته باشیم بهتر است به سراغ لیست زیر برویم.

مقایسه سانتافه و اسپورتیج از نظر سرعت و قدرت ( مشخصات فنی)

مقایسه سانتافه و اسپورتیج را از لحاظ فنی مشاهده کنید:

  • حجم موتور کیا اسپورتیج: ۲٫۴ لیتر
  • پیشرانه کیا اسپورتیج : ۴ سیلندر GDi
  • حجم موتور هیوندای سانتافه: ۲٫۴ لیتر
  • گیربکس اسپورتیج: ۶ دنده اتوماتیک
  • شتاب صفر تا صد سانتافه: ۱۱٫۶ ثانیه
  • شتاب صفر تا صد اسپورتیج: ۹٫۸ ثانیه
  • گیربکس سانتافه: ۶ دنده اتومات shifter
  • پیشرانه هیوندای سانتافه : ۴ سیلندر GDi
  • حداکثر سرعت سانتافه: ۱۹۰ کیلومتر در ساعت
  • حداکثر سرعت اسپورتیج: ۲۱۷ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت (ترکیبی) سانتافه: ۱۰٫۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
  • مصرف سوخت (ترکیبی) اسپورتیج: ۸٫۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
  • حداکثر گشتاور کیا اسپورتیج: ۲۳۷ نیوتن‌متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
  • حداکثر قدرت کیا اسپورتیج: ۱۸۱ اسب‌بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
  • حداکثر قدرت هیوندای سانتافه: ۱۸۸ اسب‌بخار در ۶۳۰۰ دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور هیوندای سانتافه: ۲۴۵ نیوتن‌متر در ۴۲۵۰ دور در دقیقه

مقایسه سانتافه و اسپورتیج از نظر امکانات ایمنی:

نوبتی هم باشه نوبت مقایسه سانتافه و اسپورتیج از نظر امکانات ایمنی آن می باشد. ایمنی سرنشینان خودرو یکی از مهم ترین مسائل در تولید خودرو می باشد. که دو مدل سانتافه و اسپورتیج به خوبی از پس آن بر آمده اند. چرا که خودروی هیوندای سانتافه، علاوه بر ۵ ستاره ایمنی موسسه یورو انکپ، در تست ها و آزمایش های تصادف، توانسته است امتیاز های بالایی را از موسسه IIHS یا ایمنی بزرگ‌ راه‌های آمریکا کسب کند. همچنین خودرو کیا اسپورتیج هم دست کمی از سانتافه ندارد. و آن هم در نشان ۵ ستاره ایمنی موسسه یورو انکپ را دارد. و امتیازات بالایی از تست های تصادف در کارنامه خود دارد. با این توصیفات نباید نگران امنیت این خودروی کره ای، اسپرت و جذاب بود.

از تجهیزات ایمنی خودرو هیوندای سانتافه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کمربند ایمنی پیش‌کشنده، کمربند ایمنی محدودکننده، پشت‌سری فعال، توزیع نیرو ترمز، ترمز ضدقفل، ترمز کمکی، ترمز برقی، اتو هلد، ۸ کیسه هوا شامل کیسه هوا راننده، سرنشین، جانبی، پرده­ای که تاثیر زیادی در حفظ ایمنی سرنشینان خودرو دارد.

از تجهیزات ایمنی خودرو کیا اسپورتیج می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کمربند ایمنی پیش‌کشنده، کمربند ایمنی محدودکننده، پشت‌سری فعال، توزیع نیرو ترمز، ترمز ضدقفل، ترمز کمکی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، کنترل ترمزها در پیچ (ATCC)، ۶ کیسه هوا: راننده/ سرنشین/ جانبی جلو/ پرده­ای که تاثیر زیادی در حفظ ایمنی سرنشینان خودرو دارد.

سیستم ترمز و پایداری به کار رفته در خودروهای سانتافه و کیا اسپورتیج، عبارت اند از : سیستم ضد قفل ترمز ها ABS، کمک ترمز شیب تند DBC، سیستم نیروی ترمز الکترونیکی EBD ، سیستم کنترل کشش TCS ، سیستم مدیریت پایداری و کشش VSM، سیستم کمک استارت در سربالایی HAC، کنترل پایداری الکترونیکی ESC .

مقایسه سانتافه و اسپورتیج از نظر امکانات رفاهی:

امکانات در نظر گرفته شده برای خودرو سانتافه برای روشنایی قابل قبول، راحتی سرنشینان، سیستم مولتی مدیا، صفحه نمایش و آینه ها شامل موارد زیر می باشد:

  • نوربالای خودکار
  • ایزوفیکس صندلی
  • تنظیم برقی گودی کمر
  • مجموعه چراغ های انطباقی
  • سنسور نور چراغ مشایعت
  • صندلی‌ راننده ۸ حالته برقی
  • شست ‌و شوی چراغ‌ های جلو
  • سیستم خودکار روشنایی چراغ‌ ها
  • صندلی سرنشین جلو ۶ حالته برقی
  • صندلی عقب تاشو سه تکه ردیف دوم
  • چراغ مه‌ شکن جلو و چراغ مه ‌شکن عقب
  • چراغ های عقب ال ای دی و چراغ مهمان LED
  • چراغ های پروژکتوری، چراغ‌های عقب LED و دی لایت
  • خروجی ۱۲ ولت، تاشو دوتکه ردیف سوم، صندلی ردیف سوم
  • چراغ‌ های جلو زنون با قابلیت روشن و خاموش شدن اتوماتیک
  • سیستم ‌های هشدار دهنده، سنسور جلو، سنسور عقب، سنسور باران، سنسور فشار باد تایر
  • آینه عقب الکتروکرومیک، آینه جانبی تاشو برقی، آینه جانبی با تنظیم برقی، آینه جانبی با گرم‌کن
  • چراغ چرخشی و سیستم‌ های مولتی‌مدیا ۶ اسپیکر (سیستم پخش اینفینیتی با ۱۰ اسپیکر: سفارشی)
بیشتر بخوانید :  موتور اکسنت

مقایسه سانتافه و اسپورتیج از نظر امکانات رفاهی:

امکانات در نظر گرفته شده برای خودرو کیا اسپورتیج برای روشنایی قابل قبول، راحتی سرنشینان، سیستم مولتی مدیا، صفحه نمایش و آینه ها شامل موارد زیر است:

  • گرم‌ کن فرمان
  • دکمه درایو مد DMS
  • تنظیم برقی گودی کمر
  • شارژ بی‌سیم تلفن همراه
  • صندلی‌ راننده ۱۰ حالته برقی
  • صندلی سرنشین جلو ۸ حالته برقی
  • صندلی عقب ۲ حالته دستی، تاشو دو تکه
  • سیستم های مالتی مدیا ۸ اسپیکر JBL با آمپلی ‌فایر
  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه برای سرنشینان جلو
  • سقف پانوراما، سانروف، ورود بدون کلید، استارت دکمه ‌ای
  • ایزوفیکس صندلی گرم‌ کن صندلی ‌های جلو، سردکن صندلی ‌های جلو
  • شیفتر پشت فرمان، سیستم صوتی حرفه ‌ای JBL با تکنولوژی Clari-Fi
  • تشخیص صدا، هندزفری، سنسور جلو، سنسور عقب، سنسور باران، سنسور فشار باد تایر و ….
  • چراغ دی ‌لایت، اتولایت، چراغ مه ‌شکن جلو، چراغ مه‌ شکن عقب، چراغ‌ شور، چراغ خوش آمد گویی، مه‌ شکن LED چهارتایی جلو

آخرین سخن درباره انتخاب خرید سانتافه یا کیا اسپورتیج؟

در کل سانتافه خودرویی شیک و مدرن می باشد. و طراحی داخلی آن به نحوی صورت گرفته؛ که سرنشینان در آن کاملا احساس راحتی می کنند. قدرت موتور مناسب امکانات قابل قبول و داشتن تجهیزات ایمنی به روز از نقاط قوت این خودرو می باشد. این خوردو در حال حاضر در ایران قیمتی بالا و متغیر دارد.

در مقابل این خودرو، کیا اسپورتیج؛ طراحی اسپرت و شیکی دارد. که بیشتر مورد پسند جوانان قرار می گیرد. سرنشینان در آن احساس آرامش و امنیت زیادی می کنند. از نظر قدرت هم قابل قبول می باشد. اما سانتافه از قدرت و سرعت بیشتری در حجم یکسانی که دارند، برخوردار شده است. به طور کلی، طراحی نمای خارجی و داخلی این دو مدل هیوندای سانتافه و کیا اسپورتیج در وضعیت بسیار مطلوب و مناسبی به سر می برد. در صورتی که قصد خرید یکی از آن ها را دارید. دوباره به سراغ مشخصات آن بروید و همه چیز را سبک و سنگین کنید. چرا که انتخاب یکی از این دو خودرو تصمیم سختی است.

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

بیشتر بدانید : 

به این مطلب امتیاز دهید