وبلاگ
۳۱ مرداد ۱۴۰۱

ردیاب دیاگ خودرو چیست؟

اگر می خواهید مطمئن شوید که ماشین شما همیشه در شرایط مناسب و بهینه کار می کند، یک دستگاه ردیاب OBD همان چیزی است که نیاز دارید. اسکنرهای OBD اساساً نمای داخلی خودرو و اجزای الکترونیکی آن را به شما می‌ دهند تا بدانید چه چیزی اشتباه است و چه چیزی باید اصلاح شود. با این داده‌ ها، می‌ توانید با خرابی‌ های غیرمنتظره خداحافظی کنید و هر بار که چراغ چک موتور روشن می‌شود، دیگر نگران مشکل خودرو نباشید.

همانطور که گفته شد، این دستگاه ها همچنین با مجموعه ای از نگرانی ها در مورد استفاده از آن ها همراه هستند.

بنابراین در اینجا، نگاهی می اندازیم به آنچه که دستگاه های ردیاب OBD می توانند برای ماشین شما انجام دهند، نگرانی های رایج چیست و به طور کلی ردیاب دیاگ خودرو چیست. ما را تا پایان مقاله همراهی کنید.

مزیت های ردیاب دیاگ خودرو

ردیاب های دیاگ خودرو سه مزیت متمایز را برای شما به ارمغان می‌ آورند:

به روز رسانی در زمان واقعی در مورد سلامت خودرو

دستگاه‌های ردیاب OBD به لوازم الکترونیکی داخلی خودرو شما ضربه می‌ زنند تا به شما نگاهی به همه چیزهایی که در زیر کاپوت می‌ افتد بیاندازند. می‌ دانید که آیا موتور شما خوب کار می‌ کند، ولتاژ باتری، سطح سوخت، آلاینده‌ ها، دمای مایع خنک‌ کننده و سایر داده‌ های عیب‌ یابی خودرو. مهم تر از آن، هنگامی که مشکلی در هر یک از اجزا وجود دارد، هشدار دریافت می کنید، بنابراین می توانید قضاوت کنید که این مشکل چقدر جدی است و چه زمانی باید آن را برطرف کنید.

نصب راحت

ردیاب دیاگ خودرو به سادگی به پورت OBD-II متصل می شود. فرآیند نصب فقط شامل وصل کردن دستگاه و همگام سازی آن با برنامه است، کاری که می توانید در عرض ۵ دقیقه انجام دهید.

نظارت و بهبود رفتار رانندگی

علاوه بر مزایای فوق، ردیاب دیاگ خودرو مزیت دیگری نیز به همراه دارد. از داده‌ های مربوط به سرعت خودرو، شتاب‌گیری‌ ها و ترمزهای سخت و دور آرام موتور بهره می‌ برد. همه این ها برای محاسبه یک Score مورد استفاده قرار می گیرد، عددی که رفتار رانندگی را ارزیابی می کند. این به شما کمک می کند بفهمید ماشین شما چگونه رانندگی می کند، آیا عادت های رانندگی مضری وجود دارد یا خیر و چگونه می توان آنها را بهبود بخشید.

نگرانی های صاحبان خودرو درباره ردیاب دیاگ خودرو

در حالی که ردیاب دیاگ خودرو مزیت های زیادی دارد، سؤالات و نگرانی‌ های رایج خاصی در مورد دستگاه‌ های ردیابی OBD با قابلیت اتصال و بازی وجود دارد که ما مرتباً با آن ها مواجه می‌ شویم. بیایید به چند مورد از این مسائل نگاه کنیم و قبل از انتخاب دستگاه OBD به چه نکاتی توجه کنیم:

خالی شدن باتری

تمام لوازم جانبی الکترونیکی اضافه شده به خودروی شما، حتی زمانی که موتور کار نمی کند، انرژی را از باتری مصرف می کنند. بنابراین، یک دستگاه OBD با طراحی ضعیف، زمانی که به پورت OBD وصل شود، ممکن است باتری شما را به طور کامل تخلیه کند. بدتر از آن، اگر دستگاهی به دقت طراحی نشده باشد، می‌ تواند ECU شما را حتی در زمانی که ماشین کار نمی‌ کند روشن کند و باتری شما را سریع‌ تر خالی کند.

آنچه شما هنگام خرید ردیاب دیاگ خودرو باید بررسی کنید به شرح زیر است:

  • آیا دستگاه از حالت خواب پشتیبانی می کند؟
  • در حالت خواب چقدر برق مصرف می شود؟

در حالت ایده‌ آل، دستگاه ردیابی OBD انتخابی شما باید از حالت خواب پشتیبانی کند، جایی که حداکثر ۵ میلی آمپر از بارتری می‌ گیرد.

خطر هک داده ها

فقدان اتصال در وسیله نقلیه شما مانعی طبیعی در برابر هرگونه بدافزاری است که با وسایل الکترونیکی شما تداخل می کند. صاحبان خودرو نگران هستند که اضافه کردن یک دستگاه ردیاب OBD دری را به روی آسیب‌ پذیری‌ های امنیتی باز می‌ کند و می‌ تواند پیامدهای ایمنی جدی داشته باشد.

در حالی که امنیت داده ها یک نگرانی مرتبط با هر دستگاه متصل است، باید بررسی کنید که آیا دستگاه OBD شما مجموعه ای اساسی از اقدامات امنیتی را برای محافظت از داده های وسیله نقلیه شما ارائه می دهد یا خیر. در زیر برخی از اطلاعات کلیدی که باید هنگام خرید ردیاب دیاگ خودرو باید به آن ها دقت کنیم را برای شما تهیه کرده ایم:

  • اطلاعات ذخیره شده در دستگاه چقدر امن است؟
  • انتقال داده چگونه انجام می شود و آیا داده ها به طور ایمن رمزگذاری شده اند؟
  • آیا داده ها در شبکه های عمومی منتقل می شوند و در یک ابر عمومی ذخیره می شوند. یا سازنده از شبکه ها و سرورهای خصوصی استفاده می کند؟

تداخل با الکترونیک داخلی خودرو

از آنجایی که دستگاه های ردیاب OBD می توانند به الکترونیک داخلی وسیله نقلیه شما دسترسی داشته باشند، مهم است که مطمئن شوید که عملکرد و ایمنی خودرو شما را به خطر نمی اندازد. بنابراین، باید بررسی کنید که آیا:

دستگاه به طور کامل توسط ارگان های صنعتی مستقل بررسی و تایید شده است

دستگاه با مارک و مدل دقیق خودروی شما سازگار است و مشکلی در عملکرد ایجاد نمی کند

مستعد آسیب

اکثر دستگاه‌های ردیاب OBD در سمت راننده خودرو نصب می‌ شوند و ضربه مکرر به دستگاه می‌ تواند منجر به آسیب شود. همچنین تشخیص آن آسان است و می توان به سادگی دستگاه را در حین سرقت از برق جدا کرد.

در حالی که این یک نگرانی معتبر است، راه های مختلفی برای دور زدن آن وجود دارد. در مورد مدل های خودرویی که دستگاه به وضوح قابل مشاهده است و مستعد آسیب است، می توان نصب را برای حل مشکل بهینه کرد. با پسوند کابل OBD و نوار ۳M، دستگاه را می توان در مکانی امن و مناسب قرار داد.

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

استوک یدک اولین و  قدیمی ترین وارد کننده انواع قطعات ماشین های خارجی

 

5/5 - (1 امتیاز)
بیشتر بخوانید :  سریع ترین خودروهای جهان کدامند؟