وبلاگ
۱۷ فروردین ۱۴۰۰

مقایسه هیوندای آزرا و کیا اپتیما از نظر کیفیت

مقایسه هیوندای آزرا و کیا اپتیما

مقایسه هیوندای آزرا و کیا اپتیما

در صورتی که می خواهید با خودرو هیوندای آزرا و کیا اپتیما آشنا بشید. و از آن ها اطلاعات فنی بیشتری کسب کنید. پس به مرجع کاملی رسیده اید. چرا که ما در این پست به طور تخصصی اما به زبان ساده به سراغ مقایسه هیوندای آزرا و کیا اپتیما رفته ایم. این دو خودرو پرطرفدار از همه لحاظ بررسی کرده ایم. و زیر و بم هر یک از آن ها را در آورده ایم. پس اکنون برای مقایسه آزرا و اپتیما در ادامه همراه ما باشید.

معرفی مختصر در مورد هیوندای آزرا:

هیوندای موتور شرکت خودروسازی کره‌ ای و چندملیتی می باشد. این خودرو در سال ۱۹۶۷ میلادی تأسیس شد. این شرکت چندین خودرو لوکس را وارد بازار جهانی کرده است. که یکی از پر فروش ترین آن ها، هیوندای آزرا می باشد. این خودرو که در رده خودروهای سایز بزرگ Full Size قرار دارد. دارای سابقه ‌ای طولانی می باشد. و از سال ۱۹۸۶ تاکنون در خط تولید هیوندای قرار دارد. و فاصله زمانی تولید دو خودرو بسیار پرطرفدار مثل، خودرو سوناتا و سدان قرار گرفته است. این خودرو در کلاس لوکس خودروها قرار گرفته است. و اکنون موتورهای ۲٫۴ لیتری، ۳ لیتری و ۳٫۳ لیتری روی پلتفرم این خودرو قرار می ‌گیرند.

جالب است بدانید که هیوندای آزرا این خودرو پرطرفدار در ایران و جهان می باشد. ای خودرو در ابتدا در کره با نام هیوندای گرنجور وارد بازار جهانی شد. که به ‌واسطه تکنولوژی‌ ها و طراحی به‌ روز و هوشمندانه ای که دارد. توانست دستاوردهای موفقیت ‌آمیز بسیار زیادی برای کمپانی سازنده خودش به دست آورد . تا این قسمت از مقاله مقایسه هیوندای آزرا و کیا اپتیما با خودروی هیوندا آزرا آشنا شدید.

در حال حاضر، آزرا یا همان گرنجور هم‌ اکنون با مدل ۲۰۱۹ خود به ‌عنوان جدیدترین مدل از نسل ششم آزرا در بازار جهانی همچنان پرقدرت حضور دارد. در بازارهای شرقی با رقبای اروپایی خود رقابت سنگینی بر پا کرده است. حال این خودرو با این همه پرطرفداربودنش آیا از کیا اپتیما بهتر است؟ یا از سطح پایین تری برخودار می باشد. با هم در ادامه نبرد این دو خودرو پرفروش جهانی را می بینیم.

معرفی مختصر در مورد کیا اپتیما:

کیا اوپتیما (Kia Optima) از محصولات شرکت کیا موتورز می باشد. که از سال ۲۰۰۰ تا کنون در کره جنوبی تولید شده ‌است. نسل اول کیا اپتیما، از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵ و نسل دوم آن بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ تولید شد. و در کشورهای مختلف، با نام‌های Magentis و Lotze به فروش رسید. نسل سوم اپتیما از سال ۲۰۱۱ تا سال ۲۰۱۵ با چهره‌ ای کاملاً متفاوت، موفقیت جهانی پیدا کرد. و در سال ۲۰۱۷ نسل جدید خود را رونمایی کرد. کیا اپتیما تا کنون دو جایزه بسیار مهم در حوزه طراحی دریافت کرده است. یکی از آن ها جایزه red dot با عنوان ” بهترین بهترین ها ” و دیگری جایزه طراحی کالای iF می باشد. که خودرو کیا اپتیما ۲۰۱۳ آن را دریافت کرد.

قابل ذکر است که این خودرو پرطرفدار در سال های متوالی ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ به عنوان برترین خودرو سدان آمریکا انتخاب شد. در حال حاضر این سری خودروهای کیا که یکی از پرفروش ترین محصولات این برند بوده، که از میانه نسل دومش به بازار ایران نیز راه یافت. به دلیل قیمت مناسبش نسبت به ماشین های لوکس دیگر و امکانات ویژه ای که دارد. در بین طرفداران خودروهای خانوادگی، محبوبیت ویژه ای کسب کرده است. ما تا اینجا فقط در مورد دو خودرو کیا اپتیما و هیوندای آزرا، شرح مختصری داده ایم. بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر به سراغ مقایسه هیوندای آزرا و کیا اپتیما برویم.

معرفی مختصر در مورد کیا اپتیما

مقایسه هیوندای آزرا و کیا اپتیما

همانطور که در قسمت بالا با خودرو های هیوندای آزرا و کیا اپتیما آشنا شدید. در ادامه به سراغ مقایسه هیوندای آزرا و کیا اپتیما از نظر ظاهری، عملکرد فنی، قدرت موتور، امنیت و امکانات رفاهی رفته ایم. اول از همه به مقایسه این دو خودرو پرفروش جهانی از نظر ظاهر یعنی طراحی داخلی و خارجی می رویم و سپس در نهایت به یک نتیجه گیری کلی می رسیم.

مقایسه هیوندای آزرا و کیا اپتیما از نظر طراحی داخلی و خارجی

نسل سوم اپتیما که از سال ۱۳۹۰ یا ۲۰۱۲ وارد بازار ایران شد. و بدون هیچگونه تغییری در طراحی خارجی اش، توسط کیا تولید می ‌شد. و با این حال، در طول این سال ‌ها همیشه فروش خوبی در کشورمان داشت. بعد از آن در سال ۲۰۱۷، فقط تغییراتی در طراحی داخلی اپتیما داده شد که به فروشش افزوده شد. طراحی ظاهری اپتیما به گونه ‌ای انجام شده است که همه نوع قشری آن را پسند می کنند. از خانواده ها گرفته تا افراد مسن و یا نوجوان ها. این ویژگی اپتیما واقعا جالب به نظر می رسد. و می توان آن را ثمره ساعت ها فکر و ایده ای که پشت آن بوده است؛ دانست.

طراحی خارجی اپتیما به این صورت است که چراغ‌ های جلویی با حالتی کشیده و خشن ترسیم شده  است.که با حالتی جالب و اخم‌آلود در دو طرف جلو پنجره مخصوص کیا (پوزه ببر) قرار گرفته‌ و فرم کلی جلویی آن، نسبتا خشن و قاطعی را به ارمغان آورده‌ است. جدا از فرم چراغ ها و فرم سپر و مجاری هوای روی آن نیز هم بسیار مهیج است. و بر جلوه اپتیما بسیار تاثیر گذاشته است.

در ناحیه عقب کیا اپتیما، شاهد فرم کشیده و ساده چراغ‌ های اصلی هستیم که حالت اسپرتی به آن داده است. همچنین استفاده از دیفیوزر و سراگزوزهای بیضی شکل در زیر سپر آن جلوه آن را بیشتر کرده است. به طور کل طراحی ظاهری خارجی کیا اپتیما نسل جدید، از خصیصه‌ هایی زیبایی‌شناختی برخوردار شده است. همچنین به دلیل شاخصه ‌های بصری اسپرت طور آن تا نظر تمامی اقشار از جمله نوجوان، جوان را به خود جلب کرده است. و به علاوه، به دلیل زیبایی عمومی که دارد، قشر افراد مسن را به سمت خود کشانده است.

بررسی طراحی داخلی کیا اپتیما

در این قسمت از مقاله به بررسی و مقایسه هیوندای آزرا و کیا اپتیما از نظر طراحی داخلی می پردازیم. طراحی داخلی کیا اپتیما، نیز هم از ویژگی های مثبتی برخوردار شده است. به طور مثال، کابین کیا اپتیما فضایی نسبتا متعادل، زیبا و کاربردی دارد. همچنین جدا از راحتی سرنشینان، یک کنسول میانی که انواع دکمه ‌ها و کلیدها را روی خود جای داده است. که این امر برای راحتی راننده بسیار مناسب می باشد.

بیشتر بخوانید :  چرا گیربکس اتوماتیک تقه می زند؟

اما طراحی آن یکم شلوغ به نظر می رسد. به طور کل طراحی کابین خودرو کیا اپتیما نسل جدید توانسته همچون ظاهر بیرونی خودرو، جلوه ‌های بصری عمومی، المان‌های اسپرت و مهیج را درون خود جای دهد. که به واسطه آن، همه پسند شده است. در صورتی که بخواهیم یک جمع بندی کلی در مورد ظاهر کیا اپتیما داشته باشیم. باید بگوییم که این خودرو نظر اکثریت مشتریان را به خود جذب کرده است. و تا کنون به دلیل ظاهرش جز یکی از پرفروش ترین خودروها در ایران محسوب می شود.

بررسی طراحی داخلی کیا اپتیما

بررسی طراحی خارجی هیوندای آزرا

هیوندای آزرا گرنجور هم به نوبه ی خودش، طراحی منحصر به فرد و فوق العاده ای دارد. در صورتی که بخواهیم از بدنه آن شروع کنیم باید بگوییم که به دلیل حجیم بودن آن، داشتن خطوط سیال روی آن، داشتن چراغ‌ های بزرگ، جلو پنجره با نوارهای کرمی و چراغ ‌های به‌هم‌ پیوسته عقب، نمایی مجلل و همه ‌پسند را به خود اختصاص داده است. همچنین استفاده از برخی خطوط حجمی برجسته روی کاپوت، خط شانه‌ ای مواج پروفیل جانبی و گلگیرهای حجیم سبب عضلانی به نظر رسیدن بدنه هیوندا آزرا ۲۰۱۸ شده است. که به واسطه این ویژگی های ظاهری، نمای نیمه لوکسی به خود گرفته است.

در صورتی که از طراحی خارجی هیوندای آزرا دور شویم و به سمت داخل این خودرو پرفروش برویم. درون اتاق آزرا ۲۰۱۸ شاهد حضور المان‌ها و ادوات مختلف با طراحی بعضا نامتقارن می شویم. که در عین سادگی ، بسیار شیک و مدرن به نظر می ‌رسند. قابل ذکر است که فضای کابین هیوندای آزرا جهت حضور پنج سرنشین کفایت می کند. به طوری که همگی احساس راحتی می کنند. از سوی دیگر صندوق عقب هیوندای آزرا، از گنجایش کافی برخوردار شده است. به طور کلی نمای ظاهری هیوندای آزرا شیک و ساده است. و مشتریان زیادی را به خود جلب می کند.

مقایسه هیوندای آزرا و کیا اپتیما از نظر قدرت و گشتاور

نوبتی هم باشه نوبت، مقایسه هیوندای آزرا و کیا اپتیما از نظر قدرت و میزان گشتاور یا همان اسب بخار می باشد. در این بخش باید بگوییم که هیوندای آزرا نسل جدید، مجهز به یک پیشرانه ۶ سیلندر است. که نیروی خودش را از پاشش مستقیم GDi به حجم ۳ لیتر دریافت می ‌کند. قوای موتور هیوندای آزرا، برابر با ۲۵۰ اسب بخار و بیشینه گشتاور آن هم ۲۸۹ نیوتن متر است.

این خودرو پرقدرت، از شتاب خوبی هم برخوردار است، شتاب این خودرو ۰ تا ۱۰۰ در وزن ۱۵۵۵ کیلوگرمی برابر با ۸ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن هم ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت است. همچنین یکی دیگر از مشخصات فنی خودروها، میانگین مصرف سوخت ترکیبی است که خودرو هیوندای آزرا ۸.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر سوخت مصرف می کند.

هیوندای آزرا به دلیل مشخصات فنی که گفته شد، توانمندتری نسبت به کیا اپتیما نسل جدید خواهد بود. چرا که کیا اپتیما، مجهز به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری GDi است. و حداکثر قدرت موتور تنفس طبیعی کیا اپتیما به ۱۷۸ اسب بخار می رسد. که در مقایسه با هیوندای آزرا خیلی کمتر می باشد. و نهایتا گشتاور آن نیز معادل ۲۲۹ نیوتن متر است که باز هم در برابر هیوندا، کمی ضعیف تر است. هیوندای آزرا گرنجور قادر است ظرف مدت ۸ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. و این در حالی است که کیا اپتیما JF فرآیند مشابه را در مدت زمان کمتر از ۹.۵ ثانیه به انجام خواهد رساند.

مقایسه هیوندای آزرا و کیا اپتیما از نظر امکانات رفاهی

بهتر است در این قسمت به صورت لیست وار، به سراغ امکانات رفاهی خودرو آزرا و اپتیما، برویم. لیست امکانات رفاهی خودرو آزرا شامل مواردی نظیر، چراغ های دیلایت، اتولایت، مه شکن جلو و عقب، چراغ جلو زنون، چراغ شوی، نورپردازی داخلی، چراغ بدرقه، آینه‌ های جانبی تاشونده برقی با گرمکن، آینه وسط الکتروکرومیک می باشد.

سانروف و سقف پانوراما، شیشه دودی عقب، شیشه بالابر آنتی‌ترپ جلو، پرده برقی عقب، پرده جانبی عقب، مموری آینه، سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه + دریچه تهویه عقب، صندلی راننده ۸ حالته برقی ، تنظیم برقی گودی کمر، مموری، صندلی سرنشین ۴ حالته برقی، روکش چرم، گرمکن تمام صندلی‌ها سفارشیف سردکن جلو، ماساژور، ایزوفیکس، سیستم های مالتی مدیا ۱۴ اسپیکر ۵۵۰ واتی با آمپلی فایر، سیستم پخش اینفینیتی، هندزفری، چنجر ۶ تایی، تنظیم هوشمند بلندی صدا، قابلیت پشتیبانی از بلوتوث، USB – MP3 – iPod – CD و AUX ،صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی – (مانیتور عقب: سفارشی) – قطب نما و … است.

لیست امکانات رفاهی خودرو کیا اپتیما، شامل موارد زیر می باشد:

  • چراغ های دیلایت و اتولایت
  • چراغ مه‌شکن در بخش عقب
  • تنظیم ارتفاع نور اتوماتیک
  • چراغ چرخشی و چراغ شوی
  • چراغ جلو بای زنون
  • نورپردازی داخلی
  • چراغ خوشامدگویی
  • سیستم های هشدار دهنده
  • سنسور پارک جلو و عقب
  • فشار باد تایر
  • رادارهای هشدار نقطه کور و تصادف از هر دو انتها – رادار تغییر لاین
  • کیت بدنه سفارشی، نویگیشن
  • هداپ
  • دوربین‌های ۳۶۰ و جانبی و پشت
  • کروز کنترل هوشمند
  • اتو پارک
  • کنترل توقف در سربالایی
  • ۳ حالت رانندگی
  • سیستم ورود بدون کلید
  • دکمه استارت
  • فرمان برقی دی کات با پدال شیفتر و گرمکن و مموری
  • صندوق برقی هوشمند، شارژر وایرلس، حسگر باران
  • صندلی گرمکن و سردکن جلو- گرمکن صندلی عق سفارشی
  • صندلی راننده ۱۲ حالته برقی با ۴ حالته برقی گودی کمر – مموری
  • صندلی سرنشین ۱۰ حالته برقی با ۲ حالته برقی گودی کمر، مموری،
  • صندلی عقب تاشو دوتکه روکش چرمی، ایزوفیکس
  • سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه + دریچه تهویه عقب
  • صفحه نمایش اینچی لمسی، (۷ اینچی لمسی: سفارشی)
  • نمایشگر ۴٫۳ اینچی صفحه کیلومتر
  • نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان
  • آینه‌های جانبی تاشونده برقی با گرمکن
  • آینه وسط الکتروکرومیک
  • سقف و سانروف پانوراما
  • شیشه دودی عقب
  • پرده جانبی عقب – مموری آینه
  • سیستم های مالتی مدیا ۱۰ شامل اسپیکر با آمپلی‌فایر – سیستم پخش ۶۳۰ واتی Harman Kardon
  • هندزفری با قابلیت پشتیبانی از بلوتوث
  • USB، سی دی MP3، AUX

مقایسه هیوندای آزرا و کیا اپتیما از نظر ایمنی

مقایسه هیوندای آزرا و کیا اپتیما از نظر ایمنی

به طور کلی این دو خوردو از نظر مجهز بودن به سیستم های ایمنی تقریبا در یک سطح قرار می گیرند. چرا که خودرو کیا اپتیما نسل جدید پنج ستاره ایمنی موسسه یوروانکپ را در سوابق خود ثبت کرده است. و از سوی دیگر هیوندای آزرا هم امتیاز Top Safety Pick موسسه iihs ایالات متحده را در کارنامه خود دارد. با این حساب نمی توان گفت که کدام خودرو از نظر ایمنی، سطح بالاتری برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید :  نکات کلی در تنطیم فرم‌های تعمیرات و نگهداری پیشگیرانه خودرو

آخرین سخن از مقایسه دو خودروی محبوب

کیا اپتیما به دلیل داشتن طراحی نسبتا اسپرت و همه پسند می باشد. مشتریان زیادی را به خود جلب می کند. این خودرو از قدرت و سرعت خوبی برخوردار است. و قیمت مناسبتری نسبت به آزرا دارد. کیا اپتیما تمامی امکاناتی که برای یک رانندگی لذت بخش و در عین حال ایمن لازم است. را در اختیار شما قرار می ‌دهد. به عنوان کلام آخر می‌ توان خودرو کیا اپتیما را خودرویی زیبا، سریع، راحت و پر از امکانات رفاهی دانست که برای هر رده سنی با هر مصرفی مناسب است.

از سویی در صورتی که بخواهیم در مورد هیوندای آزرا یک جمع بندی کلی داشته باشیم. باید بگوییم که این خودرو ، به دلیل داشتن طراحی ظاهری بسیار شیک، طراحی داخلی لوکس و مجلل، کابین جادار، کیفیت ساخت بالا، پیشرانه gdi ، قدرت و سرعت بالاتر نیست به کیا اپتیما، امکانات و تجهیزات رفاهی و ایمنی متعدد و ایمنی بسیار بالا جز یکی از بهترین خودروهای جهان محسوب می شود.

و در مقایسه با کیا اپتیما، از همه لحاظ سطح بالاتری دارد. اما واردات محدود این خودرو و قیمت بسیار بالای آن در زمره نقاط ضعف هیوندا آزرا کرمان موتور محسوب می ‌شوند. و دست بسیاری از مشتریان را برای خرید آن، می بندد. به طور کل می ‌توان اظهار داشت که وضعیت خرید و فروش هیوندا آزرا نسل جدید به دلیل نوسان قیمتش، در بازار ایران در سطوح نسبتا متوسط رو به پایین ارزیابی می ‌شود.

ما در مقاله مقایسه هیوندای آزرا و کیا اپتیما تلاش کردیم شما را با مزایا و معایب هر دو خو درو آشنا کنیم. این دو خودرو در میان ماشین دوستان طرفداران بسیار زیادی دارد. اما شما باید با توجه به نیاز خود بهترین و مناسب ترین گزینه را برای خود انتخاب نمایید.

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

بیشتر بدانید : 

به این مطلب امتیاز دهید