وبلاگ
۱۱ خرداد ۱۴۰۱

مهم ترین رکوردهای خودرویی سال ۲۰۲۲

خودروهای زیادی در سال ۲۰۲۲ رکوردهای مختلفی را در دنیای خودرو جا به جا کرده اند. اگر شما هم مثل ما به خودروهایی که در سال ۲۰۲۲ در زمینه های مختلف رکورد شکنی کرده اند علاقه مندید، ما را تا پایان مقاله همراهی کنید. ما در این مقاله قصد داریم بعضی از جالب ترین و مهم ترین رکورد های خودرویی در سال ۲۰۲۲ را بررسی کنیم.

پر فروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۲

اولین رکوردی که قصد داریم به آن بپردازیم، پر فروش ترین و پر طرفدار ترین خودروهای سال ۲۰۲۲ است. سال ۲۰۲۲ به دلایل مختلفی سالی بود که بسیاری از خودروسازان با کاهش فروش خودروهای خود رو به رو شده بودند. با وجود رکود در فروش خودروها در این سال، اما باز هم خودروهایی پیدا می شوند که در زمینه فروش رکورد ها را جا به جا کرده باشند. در ادامه به بررسی و معرفی این خودرو ها می پردازیم.

Jeep Grand Cherokee

جیپ سال گذشته یک گرند چروکی کاملاً جدید و همچنین اولین نسخه خود با سه ردیف صندلی با عنوان Grand Cherokee L را معرفی کرد. نتیجه این بود که این خودرو در سال ۲۰۲۱ رکورد فروش داشت و سال ۲۰۲۲ هم اکنون در مسیر ثبت رکورد دیگری است. گرند چروکی ۲۰۲۲ به‌ روزرسانی شده دارای چراغ‌ های جلوی باریک LED، جلوپنجره کوچک‌ تر با ۷ شیار متمایل به جلو، سقفی که به یک اسپویلر خم می‌ شود و چراغ‌ های دور باریک عقب دارد. فضای داخلی گرند چروکی بسیار مجلل است و دارای یک صفحه نمایش تعاملی ۱۰٫۲۵ اینچی برای سرنشینان جلو است. جیپ گرند چروکی توانمند را با موتور ۳٫۶ لیتری پنتااستار V6 یا ۵٫۷ لیتری HEMI V8 عرضه می کند و اواخر امسال نیز نسخه هیبریدی پلاگین ۴xe گرند چروکی با ترکیب دو موتور الکتریکی با موتور ۲٫۰ لیتری توربوشارژ بنزینی عرضه می شود. فروش این خودرو نسبت به سال قبل رشد ۳۶ درصدی داشته است.

Toyota RAV4

اگرچه RAV4 تویوتا در سال گذشته و امسال کاهش فروش جزئی را تجربه کرد و امسال نسبت به سال قبل ۱۱ درصد کمتر به فروش رفته است، اما همچنان جایگاه خود را به عنوان پرفروش‌ ترین SUV در آمریکا حفظ کرده است. یکی از کراس اوورهای کامپکت اصلی در جاده‌ های آمریکا، RAV4 در سال ۲۰۱۹ با استایل جدید جسورانه، قابلیت بهبود یافته، افزایش عملکرد و مجموعه‌ ای از ویژگی‌ های ایمنی و راحتی جدید به‌ طور کامل بازسازی شد. علاوه بر طراحی به روز و پیشرانه های کارآمد، RAV4 دارای ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابر پیاده و هشدار خروج از خط به عنوان تجهیزات استاندارد است. تویوتا برای سال ۲۰۲۱، راو۴ پرایم پلاگین هیبریدی را به خط تولید اضافه کرد که بازده سوخت بهتر و همچنین عملکرد بالاتر متناقضی را ارائه کرد.

مهم ترین رکوردهای خودرویی سال 2022

فورد سری F

با فروش سالانه ای که بسیار بیشتر از رقبا بود، فورد سری F در سال ۲۰۲۱ به عنوان پرفروش ترین وسیله نقلیه در آمریکا به مدت ۴۰ سال  و ۴۵ سال به عنوان پرفروش ترین کامیون در سال ۲۰۲۱ شناخته شده است. اگرچه فروش این خودرو برای سال ۲۰۲۲ با کاهش چشمگیری ۳۱ درصدی رو به رو شده است، اما باز هم فورد به لطف معرفی F-150 جدید ۲۰۲۱ به راحتی جایگاه شماره ۱ خود را حفظ می کند. فورد سری F 150 2021 با ظاهری تازه، فضای داخلی به رو، پیشرانه هیبریدی جدید، طیف وسیعی از ویژگی های نوآورانه و همه کاره جدید و ظرفیت بکسل ۱۴۰۰۰ پوندی پیشرو در کلاس، احتمالاً سری F-Juggernaut را ادامه خواهد داد. اواخر امسال فورد با اولین F-150 تمام الکتریکی خود به نام لایتنینگ وارد بازار خواهد شد. F-150 لایتنینگ مدل ۲۰۲۲ از موتورهای الکتریکی سه فاز ثابت آهنربای AC استفاده می کند و توانایی یدک کشی تا ۱۰۰۰۰ پوند را دارد.

بزرگترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۲

در این بخش از مقاله به بررسی بزرگترین خودروهای مدرن جهان در سال ۲۰۲۲ می پردازیم. روز به روز، اتومبیل ها در زندگی روزمره ما برای حمل و نقل آسان و انجام سریع کارها به ما کمک می کنند. داشتن خودروهای بزرگ در مقایسه با خودروهای کوچکتر مزیت های زیادی نیز دارد.

خودروهای بزرگ دارای فضای داخلی بزرگ هستند و همین مسئله باعث آسایش سرنشینان آن می شود. بدیهی است که هرچه ماشین بزرگتر باشد جادارتر خواهد بود. از آنجایی که ماشین‌ های بزرگ تعداد بیشتری را در خود جای می‌ دهند، می‌توانید هنگام سفر برای پیک نیک همراه با ماشین بزرگ خود، خاطرات زیبایی را با خانواده و دوستان خود بسازید.

Ford excursion

اگر برایتان سوال پیش آمده است که بزرگترین خودرو SUV فورد چیست، باید به شما بگوییم که جواب این سوال Ford excursion است.

Ford excursion اغلب به دلیل بزرگ بودن محکوم می شود. اما خیلی ها این خودرو به دلیل دوام بیشتر آن نسبت به رقبایش خریداری می کنند.

بزرگترین خودروهای جهان در سال 2022

اما اخیرا فروش خودرو Ford excursion کاهش یافته است. مردم هنوز از این وسیله نقلیه استفاده می کنند زیرا می تواند تا ۲۰ سال دوام بیاورد. سال‌های تولید خودرو Ford excursion بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵ است. فورد excursion نیز یکی از سنگین‌ ترین خودروها جهان در سال ۲۰۲۲ به شمار می آید.

کادیلاک اسکالید ESV

تولید کادیلاک اسکالید از سال ۱۹۹۸ شروع شد و تا سال جاری ۲۰۲۱ شروع شد. این خودرو یکی از بزرگترین SUV های لوکس با قابلیت پارک خودکار است.

Rolls-Royce Phantom

رولزرویس فانتوم یکی از لوکس ترین و بزرگ ترین خودروهای سال ۲۰۲۲٫ فضای ماشین بسیار بزرگ است که به نظر می رسد در زمان Covid-19 برای فاصله اجتماعی ساخته شده است.

بی صداترین خودروی جهان رول رویس فانتوم است. دارای عایق صوتی بیش از ۱۳۰ کیلوگرم و دور بدنه آن ۲ لایه لعاب به ضخامت ۶ میلی متر است. وقتی صحبت از حریم خصوصی نیز به میان می‌آید، خودرو دارای یک مجموعه خصوصی داخلی است.

Bentley Mulsanne Limousine

این خودرو در سال ۲۰۱۶ عرضه شد. ۳۹٫۴ اینچ از بنتلی مولسان معمولی دراز تر است. در صندلی مسافر چهار صندلی رو در رو برای مکالمه آسان وجود دارد. این خودرو بزرگترین خودروی جهان در سال ۲۰۲۱ است.

مسافران می توانند با تغییر رنگ پنجره تقسیم کابین با لمس یک دکمه، حریم خصوصی بیشتری را تجربه کنند. رنگ شیشه تغییر می کند زیرا یک شیشه الکتروکرومیک هوشمند از جمله شیشه در کابین عقب است.

بیشتر بخوانید :  رینگ موتور چه کاربردی دارد؟

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

بیشتر بدانید : 

 

 

 

به این مطلب امتیاز دهید