وبلاگ
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

گران ترین موتورسیکلت های دنیا

گران ترین موتورسیکلت های دنیا

با وجود این که روز به روز خودروهای جدید و متفاوتی به بازار خودرو اضافه می شود، اما هنوز موتورسیکلت طرفداران خاص خود را دارد و بسیاری از علاقه مندان به موتورسیکلت حاضرند مبلغ های هنگفتی را برای خرید موتورسیکلت مورد نظر خود پرداخت کنند.

ما در این مقاله سعی کرده ایم برای علاقه مندان دو آتیشه موتورسیکلت لیستی از لوکس ترین و گران ترین موتورسیکلت های دنیا تهیه کرده ایم تا با بهترین موتورسیکلت های حال حاضر دنیا آشنا شوید. ما را تا پایان مقاله همراهی کنید.

Ducati Testa Stretta NCR Macchia Nera Concept

یکی از گران ترین موتورسیکلت های دنیا، موتور سیکلت دوکاتی ماکیا نرا است. موتورسیکلت ها بر اساس عملکرد فنی، طراحی، چارچوب و چشم اندازشان قیمت گذاری می شوند. یکی از روش های افزایش قیمت و ارزش موتورسیکلت ها که بسیاری از تولید کنندگان از آن استفاده می کنند این است که تنها تعداد معینی از یک مدل را عرضه کنند تا به دلیل محدود بودنشان قیمتشان افزایش یابد.

دوکاتی ماکیا نرا ممکن است که از نظر سرعت خالص توانایی رقابت با دیگر موتورسیکلت های این لیست را نداشته باشد اما مواد تیتانیوم و فیبر کربنی که در این موتورسیکلت استفاده شده است باعث شده تا این موتورسیکلت تنها ۲۹۷ پوند وزن داشته باشد. همین سبک وزنی آن موجب می شود که بتواند ضعف خود در سرعت را جبران کند و بتواند از نظر سرعت با دیگر موتورسیکلت هایی که در این لیست قرار گرفته اند رقابت کند. قیمت این موتور سیکلت ۲۲۵ هزار یورو است.

Ducati Desmosedici D16RR NCR M16

NCR ابتدا یک موتور سیکلت Desmosedici D16RR 72 هزار دلاری به بازار عرضه کرد. پس از آن که بازخورد خوبی از مردم و علاقه مندان دریافت کرد به فکر بازسازی این موتورسیکلت افتاد. سپس موتور سیکلت خود را سبک تر و قدرتمندتر کرد و نسخه قوی تری با عنوان NCR Millona 16 به بازار عرضه کرد که قیمت این موشک جاده ای ۲۳۲ هزار دلار برآورد شده است.

فیبر کربن استفاده شده در اکثر قطعات این موتور سیکلت از جمله در قطعات باربر مثل بازو، قاب و چرخ ها باعث سبک تر شدن این موتورسیکلت شده است. بدیهی است که هرچه موتور سیکلت شما وزن کمتری داشته باشد، شما سرعت بالاتری را با موتور سیکلت خود تجربه خواهید کرد. علاوه بر قطعات بار، مخزن سوخت، دم و گلگیرهای این موتور سیکلت نیز کربنی هستند که همه این ها در سبک بودن این موتور سیکلت نقش چشمگیری دارند. همچنین در قطعات مکانیکی موتور سیکلت Ducati Desmosedici D16RR NCR M16 تا پیچ و مهره ها یا از تیتانیوم یا از آلومینیوم درجه اویونیک استفاده شده است. بدون گاز، وزن M16، ۱۴۵ کیلوگرم است که سبک تر از حداقل ۳۳۰ پوندی استاندارد یک موتور سیکلت چهار سیلندر MotoGP است.

موتورسیکلت های گران

یک موتور ۹۸۹ سی سی V-4 دوکاتی قدرتی نزدیک به ۱۷۵ اسب بخار را به چرخ عقب منتقل می کند، اما NCR M16 به گونه ای ساخته شده است که می تواند قدرتی نزدیک به ۲۰۰ اسب بخار را به چرخ عقب برساند. سیستم تعلیق MotoGP نسل کنونی به کاهش قدرت کمک می ‌کند و M16 همچنین از وسایل الکترونیکی سبک مسابقه ‌ای با کنترل کشش، ضبط داده ‌ها و نقشه‌ های قابل انتخاب توسط کاربر استفاده می ‌کند.

Ecosse FE Ti XX Titanium Series

FE Ti از یک موتور آلومینیومی ۲۴۰۹ سی سی بهره می برد که قدرت ۲۲۸ اسب بخاری را به چرخ عقب منتقل می کند. فیبر کربن به وفور در این موتورسیکلت برای پایین نگه داشتن وزن استفاده شده است. زین این موتور سیکلت به وسیله برلوتی، سازنده شیک ترین چرم های ایتالیی، ساخته شده است. در نتیجه، سرنشینان این موتورسیکلت حتی در مسافت های طولانی مدت هم هیچگونه خستگی احساس نمی کنند. لوله های اگزوز تیتانیوم درجه ۹ آن دارای یک پوشش سرامیکی است که به صورت شات پین شده است.

گران قیمت ترین موتورسیکلت های دنیا سال 2022

قیمت این موتور سیکلت در بازار امروزی نزدیک به ۳۰۰ هزار دلار است. کسانی که بتوانند چنین موتورسیکلتی را خریداری کنند، بدون شک متعلق یک مجموعه کاملا انحصاری هستند. زیرا تنها ۱۳ دستگاه از این موتورسیکلت تاکنون ساخته شده است.

Harley Davidson Cosmic Starship

موتورسیکلتی که در گذشته ای نه چندان دور جایگاه اول لیست گران ترین موتورسیکلت های جهان را به خود اختصاص می داد، امروزه با افزایش قیمت موتورسیکلت ها دیگر جایگاه اول خود را از دست داده است. البته شایعاتی وجود دارد که قیمت آن به ۳٫۵ میلیون دلار و حتی به قیمت خیره کننده ۱۲ میلیون دلار هم برسد. اگر چنین اتفاقی بیافتد، Harley Davidson Cosmic Starship دوباره به گران قیمت ترین موتورسیکلت دنیا تبدیل می شود. در حال حاضر قیمت این موتور سیکلت ۱٫۵ میلوین دلار است.

Harley Davidson Cosmic Starship گران قیمت

تعداد کمی از افراد موتورسیکلت های بزرگ را یک اثر هنری می دانند، اما Harley Davidson  همیشه در تلاش برای ساخت یک موتور سیکلت است که بتوان آن را اثر هنری نامید. طراحی منحصر به فرد Harley Davidson Cosmic Starship حتی برای کسانی که چندان به موتورسیکلت ها علاقه مند نیستند نیز خیره کننده است.

BMS Nehmesis

اولین چیزی که در مورد BMS Nehmesis متوجه می‌شوید زرق و برق زرد رنگ و عدم وجود پایه کناری است که به نظر می رسد که این موتورسیکلت اصلا کاربردی نیست. در واقع این موتورسیکلت کاملاً کاربردی است زیرا یک سیستم سواری با هوا را در خود جای داده است که به همراه سیستم تعلیق عقب یک طرفه بازو می تواند موتورسیکلت را ۱۰ اینچ بلند کند یا مستقیماً روی زمین پایین بیاورد. همین مسئله باعث می شود که وجود یک پایه جانبی در این موتورسیکلت کاملا غیرضروری باشد زیرا BMS Nehmesis زمان پارک به آرامی روی ریل های قاب خود قرار می گیرد.

موتورسیکلت گران قیمت

زرق و برق زرد رنگ این موتورسیکلت هم برای طلای ۲۴ عیاری است که در این موتورسیکلت استفاده شده است. این طلای ۲۴ عیاری به راحتی قیمت ۳ میلیون دلاری این موتورسیکلت را توجیه می کند و اگر پس از خرید، آن را از پارکینگ خود خارج نکردید، همه کاملا متوجه می شوند.

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

بیشتر بدانید : 

به این مطلب امتیاز دهید
بیشتر بخوانید :  سریع ترین خودروهای جهان کدامند؟