وبلاگ
۱۶ فروردین ۱۴۰۰

مقایسه کیا سورنتو با سانتافه

مقایسه کیا سورنتو با سانتافه

چطور مقایسه کیا سورنتو با سانتافه را انجام دهیم؟

بهترین روش مقایسه کیا سورنتو با سانتافه چگونه است ؟ در هنگام مقایسه این دو خودرو به چه مواردی باید بیشتر دقت کنیم؟ ماشین های کیا سورنتو و هیوندای سانتافه جز برترین و پرقدرت ترین خودروهای شاسی بلند در جهان می باشد. که این خودروها طرفداران زیادی هم در بازار خودرو ایران پیدا کرده است. به طوری که کمتر کسی را می توان یافت که به داشتن این دو خودرو شاسی بلند محبوب، علاقه ای نداشته باشد. اکنون به دلیل رقابت سنگینی که بین دو خودروی کیا سورنتو و سانتافه موج می زند. لازم دانستیم تا محتوایی تحت عنوان مقایسه کیا سورنتو با هیوندای سانتافه برای شما عزیزانی که قصد خرید و یا کسب اطلاعات زیادی دارید؛ تولید کنیم. پس اکنون برای آشنایی با مشخصات کیا سورنتو و سانتافه، آپشن ها و مشخصات ظاهری این دو خودرو پرطرفدار در ادامه همراه ما باشید.

توضیح اجمالی در مورد تاریخچه ماشین کیا سورنتو را بخوانید:

جالب است بدانید که سورنتو (Sorento) در سال ۲۰۰۲ توسط کشور کره تولید شد. که تا کنون از سورنتو ۴ نسل به بازار جهانی عرضه شده ‌است. لازم به ذکر است نسل اول خودروهای سورنتو در سال ۲۰۰۲-۲۰۰۹ در کره شمالی با نام Pyeonghwa Ppeokkuggi شهرت پیدا کرد. سپس در سال ۲۰۰۹- ۲۰۱۴ نسل دوم خود را با نام کیا سورنتو به بازار جهان معرفی کرد. این خودرو با همکاری دو کشور کره و چین ساخته و عرضه شده است.

پس از سال ۲۰۱۴، نسل سوم و در سال ۲۰۲۱ هم نسل چهارم خود را معرفی کردند. در نسل چهارم کیا سورنتو، چه از لحاظ سطح تکنولوژی و چه از لحاظ کیفیت کابین در سطح بسیار بالایی قرار دارد. کیا سورنتو نسل جدید از امکانات رفاهی و ایمنی بسیار بالایی برخوردار می باشد. و همین دلیل کیا سورنتو ۲۰۱۸ جایزه ویژه ایمنی خودرو را از مؤسسه تضمین ایمنی خودروها در بزرگراه‌ های ایالات متحده آمریکا دریافت کرد. این جایزه سالانه تحت عنوان، Top Safety Pick+ به خودروهایی که برترین عملکرد و بازدهی را در خصوص ایمنی و آزمایش ‌های تصادف جاده ای داشته‌اند، اعطا می ‌شود. که دریافت چنین جایزه ای تا حد زیادی در دید شهروندان قرار گرفت . و هم اکنون نیز طرفداران بسیار زیادی برای خود پیدا کرده اند.

توضیح اجمالی در مورد تاریخچه ماشین هیوندای سانتافه را بخوانید

هیوندای سانتافه (Hyundai Santa Fe) ساخت کشور کره، رقیب سرسخت کیا سورنتو می باشد. لازم به ذکر است که این خودرو پرقدرت در اوایل سال ۲۰۰۱ زمانی که خودروهایی پرقدرتی نظیر، فورد Escape، مزدا Tribute و پونتیاک Aztec به ثمر نشسته بود. تولید شد و به سرعت در آمریکای شمالی تبدیل به محبوب ‌ترین خودرو خانواده شد. به طور کلی هیوندای سانتافه، یکی از بهترین انتخاب ها در میان شاسی بلند های بازار جهانی می باشد. که در کشور خودمان هم طرفداران زیادی دارد.

این خودروی پرطرفدار، در چهار نسل در بازار جهانی عرضه شده است. نسل اول سانتافه، از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ بود که همان زمان سرو صدای زیادی به پا کرد. سپس از ابتدای سال ۲۰۰۷ تا سال ۲۰۱۲ در کشور آمریکای شمالی، نسل دوم خود را عرضه کرد. و از نسل سوم به کشور عزیزمان ایران راه پیدا کرد. جالب است بدانید که نسل سوم از هیوندای سانتافه در بدو ورود به بازار ایران توانست فروش بسیار بالایی را تجربه کند. به طوری که در چند سال، هیوندای سانتافه رکورد واردات ایران را در دست گرفت و اکنون که نسل چهارم هیوندای سانتافه وارد بازار جهانی شده است. در نسل اخر این خودرو در ظاهر شاهد تغییرات زیادی نیستیم و تغییرات شامل اضافه شدن آپشن های جدید است.

توضیح اجمالی در مورد تاریخچه ماشین هیوندای سانتافه را بخوانید

مقایسه کیا سورنتو با سانتافه از نظر ظاهری

اول از همه به سراغ مقایسه کیا سورنتو با سانتافه از نظر ظاهری می رویم. مقایسه و مشخصاتی که در زیر می خوانید همه با توجه به نسل جدیدشان نوشته شده است. ابتدا به سراغ بررسی ظاهر خودرو هیوندای سانتافه می رویم.

ظاهر خارجی و داخلی هیوندای سانتافه چگونه است؟

در مقایسه کیا سورنتو با سانتافه از نظر ظاهر باید بگوییم که، خودرو سانتافه از لحاظ ظاهری جزو زیباترین محصولات تولیدی هیوندای محسوب می شود. از جمله زیبایی های این خودرو می توان به چراغ ‌های کشیده جلو با ظاهر خشن خود اما با گرافیکی جذاب، کاملا هماهنگ با‌ جلو ‌پنجره چند‌ ضلعی این خودرو اشاره کرد. در این خودرو به دلیل داشتن خطوط نرم روی بدنه عضلانی و ایجاد تصویری اغراق آمیز؛ آن را بسیار جذاب کرده است. به طور کلی ظاهر طراحی بدنه هیوندای سانتافه به اروپایی ها بیش تر نزدیک و همه پسند کرده است. همچنین به دلیل ظاهر اسپرت و جالب آن بسیار پر فروش شده است.

 در طراحی داخلی هیوندای سانتافه، بسیار زحمت کشیده شده و یک اتاق فکری پشت آن بوده است. در مورد طراحی داخلی هیوندای سانتافه، باید بگوییم که این خودرو دارای داشبوردی متشکل از اشکال غیر هندسی، زوایای تیز و قسمت های برجسته است که هر چشم هر فردی را به خود جذب می کند.

در نسل جدید خودرو های هیوندای سانتافه شاهد فضایی جا دارتر هستیم. همچنین به دلیل عایق بندی خوبی که بین کابین های داخل اتاق ایجاد شده است؛ حس آرامش بخشی به سرنشینان خودرو می دهد. طراحی داخلی کابین هیوندای سانتافه به شکلی است که دسترسی به کلیه تجهیزات و کلید های آن برای راننده را بسیار راحت تر کرده است. قابل ذکر است که متریال مورد استفاده در کابین هیوندای سانتافه از کیفیت بالایی برخوردار هستند. به طور کلی طراحی داخلی و خارجی خودرو نسل جدید هیوندای سانتافه، از نظر امکانات در کابین، کیفیت ساخت، ظاهر بیرون و داخلی ، این خودرو را بسیار همه پسند و پرطرفدار کرده است.

ظاهر خارجی و داخلی کیا سورنتو چگونه است؟

تا اینجا شما با ظاهر هیوندای سانتافه آشنا شدید. در ادامه می خواهیم شما را با مشخصات کیا سورنتو از نظر ظاهری آشنا کنیم. در کل طراحی ظاهری کیا سورنتو در هر نسلش، بسیار زیبا و جذاب می باشد. و از این نظر توانسته است رقبای خود را کنار بزند. در داخل کابین سورنتو نسل جدید فضایی جادار، زیبا و اسپرت طراحی شده است. که به همین ویژگی ها، آن را همه پسند کرده است. این خودرو همانند رقیبش یعنی هیوندای سانتافه؛ از متریال های بسیار با کیفیتی استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید :  معرفی فنی کیا موهاوی ۲۰۲۳

در مورد ظاهر بیرونی کیا سورنتو باید بگوییم که وجود چراغ های بزرگ و کشیده در میان جلو پنجره مستطیلی و نصب مه شکن های بزرگ در پایین سپر آن را خاص و جذاب کرده است. همچنین در نمای عقب این خودرو از چراغ های ساده و باریک کشیده استفاده شده است. که از لحاظ زیبایی، مزید بر علت شده است.

از نظر راحتی سرنشینان باید بگوییم که در سانتافه، صندلی ‌های جلو فضای زیادی دارند. ولی سرنشینان ردیف دوم به‌ اندازه کافی راحت نیستند. که این مشکل باعث شده است تا برخی از افراد که در خرید بین سانتافه و کیا سورنتو تردید داشته باشند به سراغ سورنتو بروند. چرا که در حقیقت راحتی سرنشینان در سورنتو در اولویت قرار دارد. و می ‌توان این‌ گونه برداشت کرد که فضای کافی و راحتی در سانتافه فدای طراحی آن شده است.

ظاهر خارجی و داخلی کیا سورنتو چگونه است؟

مقایسه کیا سورنتو با سانتافه از نظر ایمنی و قیمت

در این بخش به سراغ مقایسه کیا سورنتو با سانتافه از نظر ایمنی رفته ایم. همین اول کار بهتر است حجت را تمام کنیم و بگوییم که در بحث ایمنی کیا سورنتو یک ‌قدم جلوتر از هیوندای سانتافه است. خب علت این برتری چیست؟! در جواب باید بگوییم که سانتافه مانند کیا سورنتو دارای چندین سیستم امنیتی از جمله: سیستم Hill-Start، سیستم هشدار دهنده نقاط کور، هشدار خروج از خط، هشدار برخورد جلو و کروز کنترل انطباقی برخوردار است. در خودرو کیا سورنتو سیستم های امنیتی ویژه تری تعبیه شده است.

به طور مثال سیستم جدید هشدار آگاهی راننده (Driver Attention Warning) که در خودرو کیا سورنتو نصب می شود. از حواس‌ پرتی و خواب ‌آلودگی راننده جلوگیری می ‌کند. این سیستم رفتار راننده و خودرو را زیر نظر می‌ گیرد و زمانی که عدم تمرکز راننده را تشخیص دهد ، پیغام هشدار صوتی و تصویری را روی صفحه اطلاع ‌رسانی ظاهر می ‌کند. البته هر دو خودرو ۵ ستاره ایمنی را از NHTSA و بالاترین حد ایمنی را از موسسه IIHS دریافت نموده‌ اند. پس هر دو ایمنی لازم را دارند.

مقایسه هیوندای سانتافه با کیا سورنتو از لحاظ فنی

نوبتی هم باشد نوبت مقایسه کیا سورنتو با سانتافه از نظر مشخصات فنی و قدرت می باشد. در این بخش باید بگوییم که هیوندای سانتافه وارداتی به ایران با پیشرانه ۲٫۴ لیتری GDi عرضه شده است. این پیشرانه در دور موتور ۶۳۰۰ دور در دقیقه قابلیت تولید ۱۹۰ اسب بخار قدرت و در دور موتور ۴۲۵۰ دور در دقیقه ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور را دارا است. در حالی که پیشرانه به کار رفته در سورنتو یک نمونه V6 به حجم ۳٫۳ لیتر سری لامبدا به قدرت ۲۴۱ اسب بخار و گشتاور ۳۱۰ نیوتون متر است.

میانگین مصرف سوخت ترکیبی هیوندای سانتافه در هر ۱۰۰ کیلو‌متر ۱۰٫۵ لیتر است. که البته با تو‌جه به نوع بنزین مصرفی یا کیفیت رانندگی، اندکی متغییر می باشد. این در حالی است که مصرف سوخت ترکیبی این خودرو ۸٫۸ لیتر در صد کیلومتر می باشد. کیا سورنتو به کمک پیشرانه قوی‌تر خود به راحتی می تواند در حدود ۹٫۵ ثانیه به تندی ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. که در سانتافه چیزی در حدود ۱۱ ثانیه به طول می ‌انجامد.

مقایسه هیوندای سانتافه و کیا سورنتو ۲۰۱۸ را از لحاظ فنی به طور دقیق

  • حجم موتور کیا سورنتو: ۳٫۳ لیتر
  • حجم موتور هیوندای سانتافه: ۲٫۴لیتر
  • پیشرانه در کیا سورنتو: ۴ سیلندر GDi
  • حداکثر قدرت کیا سورنتو: ۱۹۰ اسب بخار
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ در کیا سورنتو: ۱۱٫۱ ثانیه
  • پیشرانه در هیوندای سانتافه: ۴ سیلندر GDi
  • حداکثر قدرت هیوندای سانتافه: ۱۸۸ اسب بخار
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ در هیوندای سانتافه: ۱۱٫۶ ثانیه
  • گیربکس کیا سورنتو: ۶ دنده اتومات با شیفت لاک
  • گیربکس هیوندای سانتافه: ۶ دنده اتومات با شیفت لاک
  • حداکثر سرعت در هیوندای سانتافه: ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت
  • حداکثر سرعت در هیوندای سانتافه: ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت
  • مصرف سوخت (ترکیبی) کیا سورنتو: ۸٫۸ لیتر در صد کیلومتر
  • حداکثر گشتاور در کیا سورنتو: ۲۴۱ نیوتن‌متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
  • مصرف سوخت (ترکیبی) هیوندای سانتافه: ۱۰٫۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
  • حداکثر گشتاور در هیوندای سانتافه: ۲۴۵ نیوتن‌متر در ۴۲۵۰ دور در دقیقه

مقایسه هیوندای سانتافه با کیا سورنتو از نظر آپشن و امکانات رفاهی

مقایسه هیوندای سانتافه با کیا سورنتو از نظر آپشن و امکانات رفاهی

در این بخش به مقایسه کیا سورنتو با سانتافه از نظر آپشن ‌ها و خدمات رفاهی پرداخته ایم. در لیست امکانات رفاهی و آپشن های ویژه هیوندای سانتافه، مواردی از جمله: صندلی ‌های چرمی گرم‌کن ‌‌دار برای سرنشینان هر دو کابین؛ گرم‌کن فرمان، درب صندوق عقب برقی، تنظیم برقی گودی کمر، سیستم ورود و استارت بدون کلید ، سیستم ضد سرقت اشاره کرد. همچنین فرمان تلسکوپی با تنظیم دستی، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، سنسورهای ایمنی باران و نور، سنسور فشار باد تایر، شیشه بالابر آنتی‌ترپ، دریچه تهویه عقب، سیستم ورود و استارت بدون کلید، ۶ کیسه ایمنی هوا، کروز کنترل، آینه عقب الکتروکرومیک، آینه جانبی تاشو برقی، آینه جانبی با تنظیم برقی، آینه جانبی با گرم‌کن و … نیز از دیگر مزایای این خودروی ارزشمند می باشد.

از مهم ترین امکانات سورنتو نسل جدید در مدل فول آپشن می توان به تنظیم برقی صندلی ها، گرم کن فرمان، گرم کن صندلی های جلو، تهویه اتوماتیک دو کاناله اشاره کرد. از دیگر مزایای سورنتو می توان به آینه های تاشو برقی، گرم کن آینه های جانبی، سنسور های پارک عقب، کروز کنترل، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سان روف الکتریکی دو حالته نیز اشاره داشت.

اما نمی توان از چراغ های هالوژنی در جلو، مه شکن جلو و عقب، اتومات دوگانه، تهویه دیجیتال ردیف سوم ، دریچه تهویه عقب، شستشو دهنده چراغ های جلو (سفارشی) نیز چشم پوشی کرد.. همچنین سنسور نور، یخ زدای شیشه جلو، پشت سری های فعال در هنگام تصادف، دکمه های کنترل سیستم صوتی از روی فرمان نیز دلیل دوست داشتنی بودن این خودرو است. کامپیوتر پیمایش سفر، سیستم کنترل پایداری و ۶ کیسه ایمنی هوا، سیستم ردیابی نقاط کور، سیستم دوربین چند زاویه ای، سیستم هشدار خروج از لاین جاده، تشخیص عابر پیاده، دوربین دید عقب نیز چشم پوشی کرد.

مقایسه کیا سورنتو با سانتافه از نظر تجربه رانندگی را با هم می خوانیم :

در بخش مقایسه کیا سورنتو با سانتافه از نظر رانندگی، باید بگوییم که جدیدترین نسخه کیا سورنتو همانند مدل ‌های قبلی اش، سرنشینان هنگام از راحتی خیلی خوبی برخوردار هستند. به طور مثال در حین عبور از دست ‌اندازها و ناهمواری ‌ها یا پیچ ‌ها، در کیا سورنتو، تکان ‌های چندان محسوسی احساس نمی ‌شود. و سرنشینان کاملا احساس راحتی می کنند. می توان گفت که سورنتو دقیقاً مناسب مصرف‌کنندگان اصلی خود، یعنی یک خانواده‌ ی تقریباً پرجمعیت ساخته شده است.

بیشتر بخوانید :  شیلنگ بنزین و نحوه تعویض آن

از طرفی دیگر، تعبیه سیستم VSM (سیستم مدیریت پایداری خودرو) باعث عملکرد بهتر پایداری کیا سورنتو و همچنین بهبود عملکرد ترمز‌ها شده است. همچنین، سیستم تنظیم خودکار ارتفاع خودرو یکی دیگر از مزیت های اصلی کیا سورنتو محسوب می شود. از سویی هم رانندگی با سانتافه مزیت های خاص خودش را دارد. به طور مثال تعویض دنده‌ ها در هیوندای سانتافه آنقدر سریع و نرم اتفاق می ‌افتد که عملا هیچ‌ گاه نیاز به استفاده از سیستم تغییر دنده دستی حس نمی‌ شود. با این ‌حال می توان به این نتیجه رسید که کیفیت رانندگی سانتافه بیشتر از کیا سورنتو می باشد. هرچند سرعت فرمان پذیری آن از سورنتو کمتر است .

ارزیابی نهایی درباره مقایسه کیا سورنتو با سانتافه

هر دو خودروی هیوندایی سانتافه و کیا سورنتو دارای مزیت ‌های زیادی می باشند. اما وجود آپشن ها و تجهیزات ایمنی بیشتر در کیا سورنتو، آن را پرطرفدار تر کرده است. از سویی هم هیوندای سانتافه یک خودروی کره ای با کیفیت عالی می باشد. که طراحی خارجی و داخلی جذابی دارد و بازار فروشش در ایران خوب است . علاوه بر این قیمتی رقابتی بالایی نیز دارد. همچنین نسبت به کیا سورنتو قیمتش مناسب تر است. به همین دلیل یکی از پر فروش ترین ماشین های شاسی بلند بازار ایران و جهان به حساب می آید. ولی طبق مقایسه ای که بین این دو خودرو در این پست شد. باید بگوییم که از لحاظ فنی و کیفیت ساخت سورنتو در سطح بالاتری نسبت به سانتافه قرار دارد. چرا که سورنتو دارای پیشرانه بهینه تر و کیفیت اتاق بهتری است.

اما در مقابلش ، خودرو سانتافه دارای هزینه های نگهداری پایین تری می باشد. و در بازار دست دوم بسیار پر طرفدار می باشد. هزینه های نگهداری و بازار فروش دست دوم خودرو از جمله مسائلی است که باید به آن دقت کرد. که در این مورد شرایط خودرو هیوندای سانتافه به نسبت کیا سورنتو مساعد تر و قابل قبول تر می باشد. اکنون اگر که بین خرید این دو خودرو به شک افتاده اید. به این نکاتی که گفته شد خوب دقت کنید؛ هزینه ها را سبک سنگین کنید. و در نهایت مشخصات هر دوی این خودرو را بررسی کنید تا بهترین تصمیم خود را بگیرید.

ما در این مقاله تلاش کردیم که شما را با مزایای هر دو خودروی سورنتو و سانتافه آشنا کنیم. اما در صورتی که سوالی در ذهن دارید که هنوز پاسخ آن را دریافت نکرده اید. تنها کافی است با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید. ما شما را در انتخاب بهترین و مناسب ترین گزینه همراهی می کنیم.

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

بیشتر بدانید : 

به این مطلب امتیاز دهید