وبلاگ
۸ اسفند ۱۳۹۹

مناسب ترین زمان تعویض آب رادیاتور چه زمانی است؟

بهترین زمان برای تعویض آب رادیاتور

آب رادیاتور چیست و چه وظیفه ای بر عهده دارد؟ هر چند وقت یک بار باید آب رادیاتور را کنترل کنیم؟ چه زمانی باید آب رادیاتور را تعویض کنیم؟ زمان تعویض آب رادیاتور با چه علائمی همراه است؟ نحوه تعویض آب رادیاتور به چه صورت است؟ و بسیاری نکات دیگر درباره تعویض آب رادیاتور که باید با هم در این مقاله مطالعه کنیم. در صورتی که شما نیز می خواهید دانش فنی خود را در زمینه کار با خودرو افزایش دهید. این مقاله را به شما پیشنهاد می کنم. در این مقاله شما یاد می گیرید که چگونه و با چه ترفندهایی می توانید آب رادیاتور خودروی خود را کنترل کنید. سپس در صورت نیاز آب رادیاتور را عوض کنید. با ما همراه باشید.

آب رادیاتور چیست و چه وظیفه ای بر عهده دارد؟

قبل از هر چیز باید بدانید که آب رادیاتور چیست و برای چه منظور از آب رادیاتور استفاده می کنیم؟ می توان گفت آب رادیاتور یکی از مهم ترین بخش های خودروی شما می باشد. آبی که درون رادیاتور ریخته می شود وظیفه خنک کردن قطعات خودروی شما را بر عهده دارد. آب رادیاتور باید حاوی ماده ضد یخ باشد. ماده ضد یخ به خودروی شما کمک می کند تا در دمای سرد زمستان خودروی شما یخ نزند. بله درست شنیدید خورو نیز ممکن است یخ بزند و ترک بردارد. حتی گاهی سرمای زیاد و عدم استفاده از آب رادیاتور موجب روشن نشدن خودرو می شود. بنابراین باید بتوانید زمان تعویض آب رادیاتور خودروی خود را به خوبی تشخیص دهید. تا ارز آسیب های احتمالی جلوگیری شود.

آب رادیاتور چیست و چه وظیفه ای بر عهده دارد؟

هر چند وقت یک بار باید آب رادیاتور را کنترل کنیم؟

آب رادیاتور خودرو باید به صورت دوره ای و مرتب تعویض گردد. اما سوال اصلی اینجاست بهترین زمان تعویض آب رادیاتور چه زمانی است؟ آب رادیاتور زمانی که در سیستم خودرو در گردش می باشد به مرور زمان اسیدی می شود و خاصیت ضد یخ بودن خود را از دست می دهد. بنابراین باید به موقع تعویض گردد. برخی از تعمیرکاران توصیه می کنند که آب رادیاتور خودروی خود را هر ۳۸ هزار کیلومتر یک بار عوض کنید. تقریبا می شود سالانه یک بار! اما این یک عدد کلی نیست. زیرا عوامل دیگری همچون سرعت و توان و قدیمی یا جدید بودن خودرو، موقعیت مکانی خودرو، نوع آب رادیاتور مصرفی شما و … نیز تاثیر مستقیمی دارد. بنابراین زمان تعویض آب رادیاتور هر خود رو با دیگر خودروها متفاوت می باشد.

زمان تعویض آب رادیاتور با چه علائمی همراه است؟

بهتر است بدانید که یکی از گران قیمت ترین و پر خرج ترین قطعات خودرو رادیاتور می باشد. بنابراین در استفاده و نگهداری از رادیاتور بیشتر دقت کنید. یکی از مهمترین مشکلاتی که ممکن است برای رادیاتور خودروی شما پیش بیاید این است که تعویض آب رادیاتور شما به موقع انجام نشود. زمانی که خودرو با مشکل روبرو می شود از خود علائمی نشان می دهد. که شما می توانید  با توجه به این علائم زمان تعویض آب رادیاتور خودروی خود را تشخیص دهید. این نشانه ها عبارتند از:

  • کار کردن نامنظم خودرو
  • بیرون زدن آب از درب رادیاتور
  • روشن شدن چراغ هشدار خودرو
  • بیشتر شدن دمای آب و در نتیجه بالا رفتن آمپر آب
  • نشت آب از رادیاتور و مجاری آن یا وجود بخار هنگام کار کردن خودرو

نحوه تعویض آب رادیاتور چگونه است؟

تعویض نمودن آب رادیاتور اصلا کار سخت و پیچیده ای نیست. برای این کار ابتدا باید پیچ تخلیه آب رادیاتور را باز کنید. با این کار آب رادیاتور قبلی را خارج کنید و دور بریزید. بعد از آن آب رادیاتور تازه را که حتما باید حاوی ضد یخ باشد را درون رادیاتور بریزید. اگر مدت طولانی است که آب رادیاتور خود را عوض نکرده اید پس بهتر است رادیتور خود را یک بار بشویید. بدنه موتور خودرو را بشویی و تمیز کنید. نکته مهم که در این میان حائز اهمیت می باشد این است که آب رادیاتور قدیمی را حتما در مکانی به دور از  محیط زیست تخلیه کنید. مثلا درون چاه بریزید. یکی از مهم ترین عواملی که به محیط زیست آسیب می زند همین آب رادیاتور قدیمی است.

نحوه تعویض آب رادیاتور چگونه است؟

آیا زمان تعویض آب رادیاتور و ضد یخ یکی هستند؟

خوب است بدانید که آب رادیاتور حاوی ضد یخ می باشد. بنابراین تعویض هر دو به صورت همزمان انجام می شود. بهتر است این کار توسط یک تعمیرکار با تجربه و حرفه ای انجام شود. اگر تخصصی در زمینه شستشوی رادیاتور ندارید بهتر است کار را به کاردان بسپارید. زیرا اگر این کار به درستی انجام نشود ممکن است به دیگر قطعات خودروی شما نیز آسیب بزند. لازم به ذکر است که هزینه های مربوط به تعوض آب رادیاتور بسیار ناچیز است. بنابراین حتما این مورد را به متخصص بسپارید. برای این کار تنها کافی است با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید. کارشناسان ما همواره در پی آن هستند که مشکلات پیش آمده برای خودروی شما را در سریع ترین زمان ممکن برطرف کنند.

آخرین سخن درباره زمان تعویض آب رادیاتور که باید بدانید:

در این مقاله ابتدا شما را با آب رادیاتور آشنا کردیم. همچنین نشانه های زمان تعویض آب رادیاتور را با هم مورد بررسی قرار دادیم. در نهایت نحوه تعویض آب رادیاتور را به شما گفتیم. اما خوب است در نظر داشته باشید. کار هایی که فنی است و باید توسط فنی کار انجام شود نیاز به تخصص و مهارت دارد. باید توسط شخص با تجربه انجام شود. پس اگر در این زمینه تخصص کافی ندارید حتما از یک تعمیرکار با تجربه کمک بگیرید. در صورتی که تعمیرکار حرفه ای در این زمینه نمی شناسید یا نمی دانید به چه کسی در این مورد اعتماد کنید تنها کافی است با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید. ما همیشه پشتیبان و همراه شما هستم. زیرا می خواهیم شما در آرامش و آسایش با خودروی خود سفر کنید و از آن لذت ببرید. پس بدون کوچک ترین نگرانی کار خود را به ما بسپارید و اطمینان داشته باشید که از نتیجه کار خود رضایت تمام خواهید داشت.

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

بیشتر بخوانید :  دینام ماکسیما چند آمپر است؟

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

بیشتر بدانید : 

به این مطلب امتیاز دهید