وبلاگ
۲۷ آذر ۱۴۰۲

معرفی خودروی ام وی ام

معرفی خودروی ام وی ام

خودروی ام وی ام توسط شرکت مدیران خودرو و زیر نظر کمپانی چینی چری در ایران تولید می‌شود. این شرکت با پیاده‌سازی استانداردهای بین‌المللی موفق شد تا محصولاتی با کیفیت را به بازار داخلی عرضه کند. برند MVM امروزه در کشور نامی آشنا برای بسیاری از ما است. مدیران خودرو با مونتاژ قطعات مختلف انواع محصولات چری را با نام ایرانی ام وی ام به بازار عرضه می‌کند. در بازارهای داخلی نیز از تولیدات این برند خودروسازی استقبال نسبتا خوبی به عمل آمده است. در این مطلب از گروه استوک یدک درباره این برند خودرو و نمونه‌های موفق آن توضیحاتی ارائه کرده‌ایم.

مدیران خودرو و MVM:

شرکت مدیران خودرو با هدف واردات و صادرات و تولید خودرو در کشور از سال ۱۳۸۱ آغاز به کار کرده است. کارخانه این برند در منطقه اقتصادی ارگ جدید بم کارخانه‌ی خود را راه‌اندازی نمود. این شرکت را می‌توان بزرگ‌ترین شرکت سرمایه‌گذاری مشترک در خودروسازی ایران به شمار آورد. خودروی ام وی ام در تمام نسخه‌ها و مدل‌ها در ایران فروش خوبی را کسب کرده است. از این رو می‌توان عملکرد شرکت مدیران خودرو را در این راستا مثبت ارزیابی نمود. بالغ بر ۱۴۰ نمایندگی از این کمپانی در تمام کشور مشغول به کار هستند. دویست هزار مصرف کننده خودروهای این برند نیز در کشور خدمات خود را از این طریق دریافت می‌کنند. تنوع بیشتر محصولات و ارائه خدمات مناسب از چشم‌اندازهای شرکت مدیران خودرو در آینده عنوان شده است. این شرکت برای حفظ محیط زیست اقدام به دریافت EU IV برای خودروهای ساخت خود نمود. این گواهی نشان دهنده رعایت استانداردهای آلایندگی محیط زیست توسط مدیران خودرو است.

آشنایی با انواع خودرو ام وی ام در ایران:

با توجه به تنوع محصولات این شرکت در ایران در این بخش تعدادی از آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

۱- چری تیگو ۵:

اولین خودرویی که از برند ام وی ام معرفی می‌کنیم چری تیگو ۵ نامیده می‌شود. رقبای این خودرو در بازار ایران هاوال H2 و هایما S7 و جک S5 هستند. به لحاظ طراحی ظاهری این خودرو مورد پسند عده‌ی زیادی قرار دارد. در بازار ایران بین سایر اعضای خانواده ام وی ام این مدل محبوب‌تر است. طرح جلوی رنجر الهام دهنده اصلی طراحان این مدل از خودروی ام وی ام است. موتور چری تیگو ۵ بنزین سوز و ۴ سیلندر می‌باشد. شتاب صفر تا صد این خودروی شاسی بلند در حدود ۱۳٫۹ ثانیه ارزیابی شده است. از نظر امکانات رفاهی نیز این مدل ام وی ام درسطح مطلوبی قرار دارد. سیستم تهویه اتوماتیک، سانروف برقی و استارت بدون کلید بخشی از این امکانات هستند.

۲- ام وی ام X22 پرو:

خودروی بعدی از این خانواده محبوب در ایران نسخه ایکس ۲۲ پروی آن است. این خودرو را می‌توان در گروه کراس اوور دسته‌بندی نمود. این نسخه نیز همانند مدل قبلی با استقبال و فروش خوبی در ایران مواجه بودند. نسخه پروی X22 با تغییراتی در بخش داشبورد و موتور و گیربکس به بازار عرضه شده است. موتور این مدل از MVM توربو بوده و مانند چری تیگو ۵ امکانات رفاهی خوبی دارد. اصولا یکی از دلایل محبوبیت خودروهای چینی نظیر خانواده mvm امکانات رفاهی مطلوب آن‌ها است. بخشی که خودروهای تولید داخل تا حد زیادی در آن ضعف دارند.

۳- ام وی ام x22 اسپرت اتومات:

این نسخه از خودروی ام وی ام به طور کامل در داخل کشور مونتاژ می‌شود. در ساخت این نسخه از پلتفرم mvm 315 کپی‌برداری و ساخته شده است. این مدل از خودروهای mvm خوشبختانه با قیمت مناسبی به بازار عرضه شده‌اند. این خودرو شاسی بلند با موتوری بنزین‌سوز و دنده اتوماتیک است. بیشترین سرعتی که می‌توانید با آن تجربه نمایید ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت است. ایموبلایزر و کمربندهای ایمنی سه نقطه‌ای بخشی از امکانات رفاهی این خودرو به شمار می‌روند.

۴- ام وی x33 اتومات اسپرت:

خودروی بعدی که در این بخش به آن اشاره می‌کنیم نسخه x33 اتومات و اسپرت است. این خودرو در واقع تیگو ۳ است که در مونتاژ ایران کمی دچار تغییر شده است. این مدل MVM را می‌توان آخرین به روزرسانی از اولین کراس اوور مدیران خودرو به حساب آورد. این مدل از بهترین انواع خودروی ام وی ام در داخل ایران بوده که شاسی بلند و بنزین‌سوز است. بیشترین سرعتی که موتور این ماشین به شما اجازه‌ی تجربه می‌دهد ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت است. از آن جایی که این مدل بهترین در خانواده خود است امکانات رفاهی خوبی نیز دارد. این امکانات در mvm X33 اتومات و اسپرت عبارتند از:

  • سیستم ضد قفل ABS
  • توزیع الکترونیکی نیروی ترمز معروف به EBD
  • سیستم ضد سرقت ایموبلایزر
  • قفل مرکزی با ریموت
  • فرمان هیدرولیک
  • کلیدهای کنترلی کروز

می‌باشند. مانیتور لمسی مورد استفاده در این خودرو ۸ اینچی با قابلیت نمایش محتویات گوشی موبایل است.

۵- ام وی ام X55 اسپرت اکسلنت:

این خودرو از مدل‌های نسل جدید خانواده ام وی ام به شمار می‌رود. این اتومبیل در واقع یک کراس اوور بنزین‌سوز با شباهت زیاد به چری تیگو ۷ است. از دیگر ویژگی‌های این خودروی ام وی ام می‌توان به سیستم ترمز ضد قفل در آن اشاره نمود. گارانتی شرکتی برای آن ۴ سال یا کارکرد ۱۰۰۰ کیلومتر در نظر گرفته شده است. ۴ کیسه هوا برای راننده و سه سرنشین خودرو بخش دیگری از امکانات جالب توجه این خودروی چینی است. امکان تنظیم حالت‌های مختلفی برای رانندگی یکی دیگر از قابلیت‌های این خودروی جذاب است. سیستمی هم برای پالایش مقدار باد لاستیک‌های این ماشین طراحی شده است. در نهایت این خودرو موفق شده تا مقام پرفروش‌ترین خودروی مدیران خودرو را کسب نماید. این خودرو را می‌توان تا به امروز به عنوان حسن ختام ماشین‌های MVM دانست.

برای تهیه لوازم یدکی و قطعات مورد نیاز هر یک از این خودروها می‌توانید به سایت استوک یدک مراجعه نمایید. استوک یدک فروشگاهی معتبر در زمینه لوازم یدکی است که قطعات اورجینال عرضه می‌کند.

کلام آخر:

مدیران خودرو مونتاژ و واردکننده خودروهای چینی گروه  MVM است. خودروی ام وی ام با کیفیت ساخت و امکانات توانسته سهم خوبی از بازار داخلی را به دست آورد. نظر شما درباره خودروهای MVM ساخته شده در گروه مدیران خودرو چیست؟!

بیشتر بدانید:

بیشتر بخوانید :  راهنمای نگهداری از گیربکس اتوماتیک

 

به این مطلب امتیاز دهید