وبلاگ
۱۹ آذر ۱۴۰۲

آئودی SQ8 e-tron 2024

مشخصات آئودی SQ8 e-tron 2024

شرکت‌های خودرو سازی بزرگ دنیا به دنبال اول بودن در این صنعت بزرگ هستند. اما این جایگاه با ورود رقبای جدید و تازه نفس و تولیدات ممتاز آن‌ها به خطر میوفتد. آئودی SQ8 e-tron 2024 خودروی برقی است که موفق شد رقبای دیگر را کنار زده و در راس جای بگیرد. اولین بار این سری از خودروهای برقی در شرکت آئودی در سال ۲۰۱۸ روی خط تولید قرار گرفتند. اما خیلی زود با تولیدات شرکت‌های بی ام و و ix جایگاه خود را از دست دادند. این بار آئودی با این خودروی برقی ممتاز در راس همه رقبای خود قرار گرفت و گوی سبقت را ربود. با ما در این مطلب از استوک یدک همراه باشید تا درباره این خودروی برقی ممتاز بیشتر بدانید.

این شرکت خودروساز آلمانی یکی از تولیدکنندگان ماشین‌های لوکس در جهان به شمار می‌رود. خودروهای این کمپانی در ۹ کارخانه واقع در ۸ کشور اروپایی تولید می‌شوند. این شرکت در سال ۱۹۹۸ با خرید سهام شرکت ایتالیایی لامبورگینی مالک آن شد. کمپانی آئودی در کنار مرسدس بنز و بی ام و در گروه سه کمپانی بزرگ خودروسازی در آلمان هستند.  طراحی و ساخت موتوری ۵ سیلندر در اواخر دهه ۱۹۷۰ یکی از افتخارات مهم این کمپانی به شمار می‌رود. این کمپانی یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده‌ی ماشین‌های اسپرت در جهان است. در سال‌های اخیر نیز شرکت آئودی به سراغ تولید خودروهای برقی رفته و تولیدات خود را عرضه کرده است.

مشخصات فنی آئودی SQ8 e-tron 2024 :

این خودروی برقی با سه موتور الکتریکی طراحی و ساخته شده است. در نتیجه دیگر به مولفه‌ی دیگری برای قدرت و کارایی این خودروی برقی ساخت آلمان نیاز نیست. موتوری که در قسمت جلویی این خودرو تعبیه شده است دارای ۱۶۶ اسب بخار قدرت می‌باشد. اما دو موتور دیگر خودرو که در بخش عقبی تعبیه شده‌اند ۱۳۱ اسب بخار قدرت دارند. در طراحی خودرو جایگاه چرخ‌ها طوری طراحی شده که هر چهار چرخ امکان دریافت قدرت موتور و حرکت را دارند. این قابلیت باعث می‌شود تا شتاب صفر تا صد آئودی SQ8 e-tron 2024 تنها ۴٫۵ ثانیه به طول انجامد. این شتاب با شتاب صفر تا صد بی ام و و خودروی ix تقریبا برابری می‌کند. بیشترین سرعتی که این موتورهای برقی برای این خودروی آئودی ایجاد می‌کنند ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت می‌باشد. یکی از ویژگی‌های فنی مثبت در این خودرو امکان جابه‌جایی سریع گشتاورها از یک چرخ به چرخ دیگر است. سیستم تعلیق فنر بادی در این خودروی برقی آلمانی باعث ایجاد هماهنگی زیادی حین حرکت شده است. ارتفاع خودرو نیز با توجه به شرایط رانندگی و جاده قابل تنظیم و تغییر می‌باشد. به دلیل  بهبود در وضعیت فرمان این خودرو تغییراتی نسبت به دیگر نسخه‌های آن اعمال شده است. انرژی موتورهای این ماشین نیز توسط یک بسته باتری ۱۱۴ کیلوواتی تامین می‌گردد. این باتری سرعت شارژ خوبی دارد و در عرض ۳۰ دقیقه از ۱۰ درصد به ۸۰ درصد شارژ می‌رسد. بردی که باتری فول شارژ این خودرو در حالت استاندارد طی می‌کند ۴۴۵ کیلومتر است. در نتیجه از این حیث به اندازه‌ی رقبای خود بی ام و و خودروی برقی ix خوب عمل نکرده است.

طراحی ظاهری :

بخش بعدی که از این خودروی برقی ممتاز مورد بررسی قرار می‌دهیم طراحی ظاهری آن است. کمپانی آئودی با ایجاد تغییراتی در ظاهر این خودرو فیس لیفیتی از آن را رونمایی و ارائه نموده است. به طوری که نمای عقب و جلوی این ماشین کاملا نو شده و تغییراتی اساسی داشته است. حتی قسمت جلو پنجره‌ی این ماشین برقی نیز اصلاحاتی با نسخه‌های قبلی داشته است. تغییر بعدی در ظاهر آن لوگوی دو بعدی این کمپانی مطرح خودروسازی می‌باشد. این لوگوی دو بعدی بر روی قسمت جلو پنجره از آئودی SQ8 e-tron 2024  به کار رفته است. نام مدل نیز برای اولین بار در این سری از خودروهای برقی بر روی ستون در ج شده است. تیغه‌ی بالای دیفیوز خودرو در نمای عقب نیز باز طراحی شده است. البته با همه‌ی این تغییرات زبان طراحی در این نسخه با مدل‌های قبلی این خودروی برقی فرقی ندارد. این خودروی برقی و لوکس آلمانی را می‌توان در گروه ماشین‌های اسپرت موفق در جهان به لحاظ طراحی ظاهری دانست. در طراحی بدنه این خود مولفه‌های آیرودینامیک به خوبی رعایت شده است. همین موضوع نیز یک امتیاز و برتری نسبت به رقبای دیگر این ماشین برقی به شمار می‌رود.

طراحی داخلی  :

در بخش طراحی داخلی این خودرو نسبت به دیگر خودروهای سری e-tron فرق چندانی ندارد. نمایشگری لمسی در قسمت داشبورد این ماشین آئودی تعبیه شده است. از طریق این نمایشگر سیستم تهویه و سیستم اطلاعات خودرو قابل دسترسی و کنترل می‌باشد. این نمایشگر بسیار مدرن بوده و همین امر موجب شده کار با آن چندان ساده نباشد. کیفیت متریال به کار رفته در کابین آئودی همچون گذشته عالی است. پلاستیک نرم قسمت قابل توجهی از متریال مورد استفاده در کابین داخلی این خودرو را شامل می‌گردد. کابین مجازی فول اچ دی در طراحی کابین داخلی این خودروی برقی دیده می‌شود. این خودروساز آلمانی از مواد بازیافتی برای ساخت کفپوش و صندلی‌های خودرو استفاده نموده است. در نتیجه کمک زیادی به حفظ محیط زیست در ساخت آئودی SQ8 e-tron 2024 شده است. فضای صندوق عقب اگرچه به اندازه‌ی کافی جادار است اما نسبت به رقبا کمی محدودیت دارد.

قیمت آئودی SQ8 از سری E-TRON چقدر است؟

این خودرو با هدف برتری از دیگر رقبا و خودروهای برقی طراحی و ساخته شده است. در نتیجه از نظر تکنولوژی و متریال و کیفیت ساخت در سطح بسیار بالایی از خودروهای برقی قرار دارد. قیمت این فیس لیفت کمپانی آئودی در حدود ۹۸ هزار دلار اعلام شده است. این مبلغ در حدود ۱۱۰۰ دلار بیشتر از دیگر نسخه‌های برقی ساخت آئودی است. فروش این خودروی برقی در سه ماهه‌ی اول سال میلادی آینده در آمریکا آغاز می‌گردد.

سخن پایانی:

آئودی SQ8 e-tron 2024 یکی از جدیدترین و برترین خودروهای برقی در جهان می‌باشد. شرکت آلمانی سازنده‌ی آن با هدف کنار زدن رقبای خود اقدام به ساخت و عرضه‌ی این خودروی برقی نموده است. امیدواریم این مطلب از استوک یدک درباره این خودروی برقی برای شما مفید باشد.

بیشتر بدانید : 

به این مطلب امتیاز دهید
بیشتر بخوانید :   بهترین زمان تعویض فیلتر هوا چه موقع است؟