وبلاگ
۱۵ آذر ۱۴۰۲

پولستار ۳ مدل ۲۰۲۴ (بررسی کامل مشخصات فنی)

بررسی کامل خودروی پولستار 3 مدل 2024

پولستار ۳ مدل ۲۰۲۴ بعد از دو نسخه ۱ و ۲ از این خودرو به بازار معرفی شده است. شرکت سازنده این خودرو از زیر مجموعه‌های پرفورمنس کمپانی ولوو به شمار می‌رود. بعد از پولستار ۲ که خودرویی برقی در کامپکت لوکس به شمار می‌رود این کد از خودروهای الکتریکی رونمایی شد. از نظر طراحی این نسخه بین دیگر اعضای خانواده خود ممتاز می‌باشد. در این مطلب از گروه استوک یدک ویژگی‌ها و مشخصات این خودروی برقی را مورد بررسی قرار داده‌ایم. این مطلب برای علاقه‌مندان به دنیای خودرو می‌تواند بسیار جذاب و مفید باشد.

آشنایی با شرکت پولستار:

این شرکت خودروساز سوئیسی خود زیر مجموعه‌ای از کمپانی سوئدی ولوو به حساب می‌آید. اما کمپانی ولوو در سال ۲۰۱۰ میلادی توسط شرکت چینی جیلی خریداری شده است. در نتیجه می‌توان گفت شرکت پوستار به نوعی زیر مجموعه جیلی از چین می‌باشد. همچنین تولید محصولات این کمپانی اعم از پولستار ۳ نیز در کشور چین انجام می‌شود. با این همه چیزی که در این خودروهای برقی حائز اهمیت است تکنولوژی مورد استفاده در آن‌ها می‌باشد. از نظر ر

آشنایی با مشخصات فنی پ پولستار ۳ مدل ۲۰۲۴ :

این خودرو روی پلتفرم مشترک ولوو  با نام EX90  ساخته شده است. البته این پلتفرم قبل از این دو خودرو برای ساخت خودروی ریچارج از شرکت ولوو استفاده شده است. این خودروی شیک برقی به همراه دو موتور با یک پک باتری ۱۱۱ کیلوواتی عرضه خواهد شد. در نتیجه برد مفید این نسخه از پولستر را می‌توان ۶۰۰ کیلومتر ارزیابی نمود. این کراس اوور لوکس دو موتور الکتریکی در دل خود جای داده است. توان و قدرت این دو موتور معادل ۴۹۰ اسب بخار با گشتاوری ۸۴۰ نیوتن بر متر است. این توان و گشتاور حتی با وجود وزن ۲٫۵ تنی این ماشین نیز کاملا کافی است. موتور برقی در محور عقب امکان تقسیم گشتاور به کمک کلاچ دوتایی را دارد. در نتیجه این امکان که به صورت مستقل در این خودرو عمل کند را دارد. شتاب صفر تا صد در پولستر ۳ مدل ۲۰۲۴ ۴٫۹ ثانیه برآورد شده است. البته این شتاب در نسخه عادی آن بوده و در مدل پرفورمنس شتابی ۴٫۶ ثانیه‌ای دارد. سازندگان این خودرو ظرفیت یدک‌کشی در آن را ۱۵۹۰ کیلوگرم اعلام کرده‌اند.

طراحی ظاهری پولستار ۳ مدل ۲۰۲۴ :

در این بخش به بررسی طراحی ظاهری این خودروی لوکس و جذاب برقی می‌پردازیم. در طراحی این خودرو می‌توان نگاه به آینده‌ی سازندگان آن را مشاهده کرد.  این سبک طراحی مینیمال در کمپانی لوسید و تسلا نیز به وضوح دیده می‌شود. چراغ‌هایی با سه گوشه و شبیه حرف T از نمادهای سبک مینیمال در طراحی این خودرو است. یکی از ترندهای منحصر به فرد در پولستار را می‌توان چراغ‌های به هم پیوسته در عقب خودرو دانست. این ترند در دو نسخه قبلی از این ماشین نیز مشاهده شده بود. اما در نسخه پولستار ۳ مدل ۲۰۲۴ تکامل و توسعه بیشتری پیدا کرده است. به کارگیری زوایای شکسته و خطوط تیز در کنار قوس نرم بدنه و سقف ظاهری خاص ساخته است. این خطوط و قوس‌های به کار رفته در بدنه خودرو در تناسب کامل با هم بوده تکمیل کننده هم هستند. در قسمت زیرین سپر جلویی نیز برش‌هایی نظیر پولستار ۲ ایجاد نموده‌اند که نسبت به عقب خودرو پیچیده‌تر است. در مجموعه از نظر طراحی ظاهری و بدنه این خودروی برقی امتیاز بسیار خوبی را دریافت می‌کند.

طراحی داخلی پولستار ۳ چگونه است؟

قسمت داخلی این خودرو نیز مانند بخش بیرونی سبک مینیمال در طراحی را دنبال کرده است. در نتیجه از نظر آیتم‌ها و مولفه‌های داخلی بسیار ساده و آینده نگرانه ساخته شده است. البته به دلیل استفاده از بهترین متریال و مونتاژ این سادگی زیبایی زیادی را به همراه دارد. در تریم داخلی دو رنگ مختلف برای ساخت خودروی پولستار ۳ استفاده شده است. در نتیجه می‌توان گفت که این سادگی در کنار کیفیت بالای متریال باعث رضایت سرنشینان می‌گردد. نمایشگری که در کابین داخلی پولستار ۳ مدل ۲۰۲۴ استفاده شده است ۱۴٫۵ اینچی می‌باشد. نوع این نمایشگر پرتره است که اولین بار توسط شرکت تسلا به جهان معرفی گردید. در قسمت پشت فرمان نیز یک نمایشگر کوچک به کار رفته که بسیار ساده و شیک است. این نمایشگر کوچک نیاز به هر نوع کلیدی در داخل کابین را مرتفع کرده است. در واقع همه سیستم‌های کنترلی در داخل کابین از طریق این نمایشگر انجام می‌گیرد. برخی معتقد هستند که این سطح از سادگی در طراحی پولستر ۳ می‌تواند در دراز مدت خسته کننده باشد.

در پولستر ۳ چه امکاناتی به کار رفته است؟

در خودرویی در این سطح از تکنولوژی و کیفیت می‌توان انتظار آپشن‌های زیادی را داشت. در نتیجه امکانات زیادی نظیر‌

  • سیستم صوتی از نوع Bowers & Wilkins در کنار ۲۵ بلندگو
  • سیستم وکیوم درب‌های خودرو
  • گرمکن فرمان خودرو
  • گرمکن صندلی‌ها
  • رینگ‌های ۲۲ اینچی
  • جدیدترین انواع تجهیزات ایمنی در خودرو پولستر ۳ مدل ۲۰۲۴
  • کروز کنترل تطبیقی پیشرفته با امکان توقف و حرکت تا سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت
  • نمایشگر هدآپ دیسپلی

بخشی از آپشن‌های تعبیه شده در این خودروی لوکس برقی به شمار می‌روند.

قیمت پولستار ۳ چقدر است؟

این خودرو در نسخه معمولی خود ۸۵۳۰۰ یورو قیمت‌گذاری شده است. نسخه کامل‌‌تر این ماشین تا ۱۱۰ هزار یورو نیز قیمت دارد. البته گفته شده که در آینده شاید نسخه‌های اقتصادی و مقرون به صرفه‌تری از این خودرو نیز ساخته شود. گفته شده که از اواسط سال ۲۰۲۴ یک خط تولید از این خودروی برقی در کارولینای جنوبی نیز راه‌اندازی می‌گردد. این کمپانی خودروساز تصمیم دارد که برنامه تولید این ماشین را در بیش از ۳۰ کشور دنیا توسعه دهد. در نتیجه می‌توان انتظار کاهش و تعدیل در قیمت این خودروی برقی مدرن و لوکس را داشت.

سخن پایانی:

پولستار ۳ مدل ۲۰۲۴ در دو نسخه معمولی و پیشرفته تولید و عرضه شده است. نسخه پیشرفته امکانات و آپشن‌های کاملتر و بیشتری دارد که باعث گران‌تر شدن آن نیز شده است. این خودرو موفق شده تا فضا را برای رقبای خود نظیر کمپانی تسلا تنگ‌تر کند. امیدواریم این مطلب از استوک یدک برای شما مفید و جالب بوده باشد. نظرات و سوالات خود در زمینه خودروهای برقی از جمله پولستار ۳ را با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید :  تعمیر گیربکس هایما s7 + هزینه تعمیر گیربکس هایما s7

بیشتر بدانید : 

به این مطلب امتیاز دهید