وبلاگ
۱۴ آذر ۱۴۰۲

آشنایی با راه‌های پیگیری کارت سوخت هوشمند خودرو

امروزه برای سوخت‌گیری خودرو باید از کارت سوخت استفاده کرد. اما به دلایلی نظیر صفر بودن خودرو یا گم شدن کارت سوخت نیاز به پیگیری کارت سوخت هوشمند خودرو داریم. اما روند این پیگیری به چه صورت است؟! چقدر طول می‌کشد تا کارت سوخت هوشمند خودرو به دست ما برسد؟! این سوالات و چندین مورد دیگر برای بسیاری از صاحبان خودرو پیش می‌آید. ما در این مطلب از استوک یدک تلاش کرده‌ایم تا پاسخی ساده به این پرسش‌ها بدهیم.

دلایل تحویل ندادن کارت سوخت چیست؟

گاهی افراد با این مشکل روبه‌رو هستند که کارت سوخت آن‌ها به موقع تحویل داده نمی‌شود. برای این مشکل نمی‌توان دلیل مشخصی را به طور قطع عنوان کرد. چرا که در حالت نرمال کارت سوخت صادر شده و سپس برای فرد پست می‌گردد. اما گاهی اتفاقاتی در این بین رخ می‌دهد که کارت سوخت هوشمند خودرو به دست فرد نمی‌رسد. برخی از این مشکلات احتمالی که مانع رسیدن به موقع کارت سوخت می‌شوند عبارتند از:

  • مشکلاتی بعد از شیوع بیماری کرونا برای ارسال بسته‌های پستی پیش آمده است. این مسائل گاهی مانع از این می‌شوند که بسته‌های پستی به موقع به دست افراد برسند. در نتیجه ممکن است کارت سوخت خودرو نیز جزو این بسته‌های تاخیری باشند. در این حالت باید از طریق اداره پست اقدام به پیگیری کارت سوخت هوشمند خودرو کنید.
  • اشتباهات رخ داده در ثبت آدرس افراد نیز موجب تاخیر در دریافت کارت سوخت می‌گردد. گاهی هنگام درج آدرس ناخواسته اشتباهاتی رخ می‌دهد. همین امر به ارسال کارت سوخت خودرو به نشانی دیگری می‌شود.
  • گاهی کسی در زمان ارسال مرسوله به درب منزل در خانه نیست. ادراه پست تنها سه بار مرسوله‌های پستی را به درب خانه ارسال می‌کند. در صورتی که کسی در منزل نباشد باید برای دریافت آن خود فرد به اداره پست برود.

می‌باشند. در نتیجه می‌توان گفت اغلب مشکلات مربوط به نرسیدن کارت سوخت به گیرنده آن مربوط هستند.

دلایل تاخیر در صدور کارت سوخت چیست؟

گاهی اوقات مشکل تاخیر ارسال یا دریافت کارت سوخت هوشمند خودرو نیست. بلکه اصولا در صدور کارت سوخت خودرو مشکلاتی رخ داده است. در این مورد ناجا و دفاتر پلیس ۱۰+ شرکت نفت را مقصر اصلی قلمداد می‌کند. این در حالی است که شرکت نفت نیز ناجا را مقصر دیر صادر شدن کارت سوخت می‌داند. مدیر عامل شرکت نفت اخیرا اعلام کرده است که هیچ مشکلی برای صدور کارت سوخت در این سازمان وجود ندارد. اداره پست هم اطلاعات اشتباه یا ناکافی از سمت پلیس را مسبب تاخیرها اعلام کرده است. اما هنوز پاسخی از سمت ناجا در زمینه تاخیر در صدور و ارسال کارت سوخت هوشمند خودروها داده نشده است.

روش‌های پیگیری کارت هوشمند سوخت خودرو چیست؟

در حالت عادی دو ما زمان برای رسیدن کارت سوخت خودرو نیاز است. چنانچه ظرف این بازه کارت سوخت به دست شما نرسد باید پیگیری‌های لازم را انجام دهید. در این بخش از مقاله استوک یدک روش‌های مختلفی برای پیگیری کردن کارت سوخت هوشمند خودروها را شرح داده‌ایم.

۱- پیگیری کارت سوخت مفقود شده در جایگاه سوخت:

این روش برای پیگیری کارت سوختی که در جایگاه پمپ بنزین گم شده مناسب است. در سایر موارد هرگز نباید برای پیگیری کارت سوخت به جایگاه‌های سوخت رفت. چنانچه نمی‌دانید در کدام جایگاه کارت سوخت خودرو را جا گذاشته‌اید به پلیس ۱۰+ مراجعه کنید. پرینت سوخت‌گیری خودروی شما در دفاتر پلیس ۱۰+ به شما داده می‌شود. البته برای دریافت این پرینت باید کارت شناسایی صاحب خودرو و کارت خودرو نیز همراهتان باشد.

۲- پیگیری کارت سوخت هوشمند خودرو از طریق سامانه epolic.ir:

یکی از راحت‌ترین راه‌های پیگیری نمودن وضعیت کارت سوخت خودرو اقدام از طریق سامانه‌ی ذکر شده است. بعد از ورود به این سامانه باید به بخش خدمات اینترنتی وارد شوید. سپس مراحل لازم برای ثبت نام در این سامانه را طی کرده و به بخش پیگیری کارت سوخت بروید. در این بخش مراحل ارسال کارت سوخت نمایش داده شده و شماره مرسوله پستی خود را نیز مشاهده می‌کنید. پیگیری کارت سوخت از طریق کد ملی شیوه‌ای جداگانه به حساب نمی‌آید. چرا که شما برای پیگیری کارت سوخت هوشمند به شماره ملی صاحب آن نیاز دارید.

۳- پیگیری کارت سوخت از طریق دفاتر پلیس ۱۰+:

گاهی از اوقات سرور سایت epolice به دلایل مختلفی قطع می‌باشد. یا اینکه افراد به اینترنت دسترسی نداشته و نمی‌توانند به سایت مراجعه کنند. در این شرایط می‌توان از طریق دفاتر پلیس ۱۰+ اقدام به پیگیری کارت سوخت هوشمند خودرو کرد. هنگام مراجعه به دفاتر پلیس ۱۰+ باید کارت شناسایی و مدارک خودرو و کد رهگیری را به همراه داشته باشید. در این دفاتر به شما خواهند گفت که کارت سوخت خودرو آیا تحویل اداره پست شده است یا خیر؟ پس اگر روش‌های اینترنتی خوشایند شما نیست می‌توانید به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه نمایید.

۴- پیگیری کارت سوخت هوشمند از طریق ادراه پست:

روش دیگری که برای پیگیری وضعیت کارت سوخت خودرو وجود دارد اقدام از طریق اداره پست می‌باشد. برای این منظور باید به سامانه‌ی najatracking.post.ir مراجعه کنید. در این سامانه لازم است تا شماره‌ی vin کارت خودروی خود را درج کنید. بعد از درج این شماره کد رهگیری و مراحل ارسال کارت سوخت نشان داده می‌شود. تمامی خودروهای صفر کیلومتر نیز دارای کارت سوخت هوشمند هستند. برای دریافت کارت سوخت مالکین آن‌ها باید به دفاتر اداره پست مراجعه کرده و پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

۵- پیگیری کارت سوخت هوشمند خودرو از طریق پیامک:

یکی دیگر از روش‌های پیگیری کارت سوخت هوشمند خودرو از طریق ارسال پیامک است. در این پیامک باید اطلاعات کد m*vin را وارد نمود و به شماره‌ی ۱۱۰۱۲۰۲۰۴۰ ارسال کرد. این شیوه نیز از راه‌های متداول برای پیگیری کردن وضعیت کارت سوخت به شمار می‌رود.

سخن پایانی:

گاهی از اوقات کارت سوخت به موقع به دست صاحب خودرو نمی‌رسد. این عدم دریافت به موقع کارت سوخت می‌تواند مشکلات زیادی برای فرد ایجاد کند. برای پیگیری کارت سوخت هوشمند خودرو راه‌های مختلفی وجود دارد. این راه‌ها به تفصیل در این مطلب از استوک یدک برای سهولت در پیگیری به شما کاربران گرامی بیان شده است. شما چه تجربه‌ای از پیگیری کارت سوخت خودروی خود دارید؟

بیشتر بدانید : 

به این مطلب امتیاز دهید
بیشتر بخوانید :  راهنمای خرید خودرو کارکرده (صفر تا صد)