وبلاگ
۷ فروردین ۱۴۰۱

راهنمای خرید خودرو کارکرده (صفر تا صد)

راهنمای خرید خودوی کارکرده

راهنمای خرید خودروی کارکرده :

افزایش بی رویه قیمت خودرو در سالیان اخیر، سبب کاهش توان خانواده های ایرانی جهت خرید این محصول گردیده است. از این رو بسیاری از مردم به فکر خرید خودروهای کارکرده و دست دوم افتاده اند. این خودروها قیمت به مراتب پایین تری دارند. لذا عامل قیمت، مهمترین علت انتخاب این خودروها می باشد. با این حال در انتخاب خودرو کارکرده، بایستی نهایت دقت را به کار گرفت. در واقع نباید به سمت خودروهایی رفت که به خرج افتاده اند و دائما نیاز به تعمیرات دارند.

در خصوص قیمت خودرو کارکرده جهت خرید آن به چه مواردی حساسیت بیشتری داشته باشیم؟

قیمت خودرو کارکرده به عوامل متعددی بستگی دارد. هر چه حساسیت بیشتری هنگام خرید خودروهای کارکرده از خود نشان دهید، پس از انجام خرید با مشکلات کمتری گریبانگیر خواهید بود. مواردی مثل رنگ خودرو، سلامتی فنی خودرو، کارکرد پایین آن و سلامتی لاستیک ها از مهمترین فاکتورها می باشند. همچنین مقدار باقیمانده از بیمه خودرو، علل و تعداد دفعات احتمالی استفاده از آن و میزان تخفیفی که دارد نیز باید مورد بررسی قرار گیرد.

پیش از خرید خودروی کارکرده، چه نکات فنی بایستی مد نظر قرار گیرد؟

عوامل فنی، پارامترهای مهمی در تعیین قیمت خودرو کارکرده هستند. اگر برایتان مقدور است، جهت بررسی خودرو مدنظرتان از یک کارشناس خبره بهره بگیرید. مواردی نظیر بوق، آبپاش و چراغ ها را خودتان نیز می توانید بررسی نمایید. با این حال فردی با دانش فنی اندک نمی تواند مواردی نظیر موتور خودرو، رادیاتور و سیستم های تعلیق و ترمز را دقیقا بررسی نماید.

چگونه از سلامت سیستم تعلیق خودرو اطمینان حاصل نماییم؟

سیستم تعلیق معیوب یکی از فاکتورهای کاهنده قیمت خودرو کارکرده است. راهکاری که در خصوص بررسی سلامت این سیستم وجود دارد، اعمال نیروی سنگین به قسمت های مختلف خودرو به طور عمودی می باشد. بازگشت خودرو پس از اعمال این نیرو به حالت اولیه، نشانگر سلامت سیستم تعلیق آن می باشد. در غیر این صورت، این سیستم دچار مشکل بوده و نیازمند انجام تعمیرات است.

سالم بودن موتور نقش بسیار مهمی در قیمت خودرو کارکرده دارد

اهمیت موتور در قیمت خودرو کارکرده بر هیچکس پوشیده نیست. یکی از پارامترهایی که توسط آن می توان به سلامت یا معیوب بودن موتور پی برد، دود اگزوز می باشد.سلامت موتور خودرو از فاکتورهای کلیدی در تعیین قیمت خودرو کارکرده می باشد

پس از روشن کردن خودرو و گذشت ۵ دقیقه از آن، به اگزوز خودرو دقت نمایید. دود سیاه نشانگر ایرادی در موتور خودرو می باشد. اگر دود آبی از اگزوز مشاهده گردید، موتور را برای تعمیرات اساسی آماده نمایید.

رادیاتور معیوب، قیمت خودرو کارکرده را به شدت کاهش می دهد

اطراف رادیاتور خودرو را به خوبی بررسی نمایید تا از عدم نشتی آب مطمئن گردید. در صورت وجود نشتی از رادیاتور، این بخش مهم خودرو حتما باید تعویض گردد. ضمنا به نشانگر دمای آب خودرو نیز دقت نمایید. اگر این نشانگر دمای بالای آب را نشان دهد، احتمالا سیستم گردش آب در خودرو دچار نقص شده است.

نقش رنگ در تعیین قیمت خودرو کارکرده

رنگ شدگی یکی از عوامل به شدت تاثیرگذار در قیمت خودرو می باشد. لذا هنگام خرید خودرو کارکرده حتما نسبت به این فاکتور دقت نظر داشته باشید. اهمیت آن به قدری است که گاهی سبب افت شدید قیمت خودرو می گردد. میزان افت قیمت به محل رنگ شدگی نیز بستگی دارد. به عنوان مثال در صورتی که سقف رنگ دار شده باشد، افت قیمت شدت بیشتری خواهد داشت.

با آسیب به بدنه و شاسی، قیمت خودرو کارکرده شدیدا افت می نماید

از دیگر مواردی که افت قیمت خودرو کارکرده را به همراه دارد، آسیب دیدگی بدنه و شاسی می باشد. گاهی بدنه هنگام خروج از پارکینگ آسیبی جزئی می بیند و صافکار بدون رنگ مشکل را حل می نماید. اگر این آسیب دیدگی ناشی از تصادف باشد، قضیه کاملا فرق خواهد کرد. در این صورت افت قیمت، بسیار شدیدتر خواهد بود. از دیگر مواردی که در تعیین قیمت خودروی کارکرده اهمیت دارد، بررسی شاسی خودرو می باشد. آسیب به شاسی خودرو سبب ایجاد تغییر در زاویه چرخ ها می گردد. علت این آسیب نیز وارد آمدن ضربه بسیار شدید به خودرو است. پس از شاسی کشی و تنظیم مجدد زاویه چرخ ها، مقاومت خودرو به میزان قبل نخواهد بود.

میزان کارکرد خودرو در تعیین قیمت آن بسیار مهم می باشد

این فاکتور موثر در قیمت خودرو کارکرده به راحتی توسط شیادان دستکاری می گردد. آنها به قدری حرفه ای این کار را انجام می دهند که فقط افراد بسیار با تجربه می توانند مچ این شیادان را بگیرند. نکته مهم دیگر، کارکرد بسیار بالای خودرو می باشد. کارکرد بیش از حد بالای خودرو نشان می دهد احتمالا خودرو شرکتی بوده است. چنین خودروهایی برای ماموریت های متعدد بین شهری به کار گرفته می شوند. لذا پیشنهاد می گردد جهت خرید به سراغ چنین خودروهایی نروید. لازم به ذکر است کارشناسان متوسط کارکرد سالیانه خودرو را بین ۲۰ تا ۲۵ هزار کیلومتر می دانند.قیمت خودرو کارکرده از میزان کارکرد نیز تاثیر می پذیرد

خودروهای آپشنالی که آپشن هایشان به درستی کار نمی کند

نکته دیگری که هنگام خرید خودرو باید مورد توجه قرار داد، آپشن های آن می باشد. بعضی فروشندگان در آگهی فروش خودرویشان از آپشن هایی نظیر کروز کنترل، gps و دوربین ۳۶۰ درجه نام می برند. این اقدام به قصد لاکچری نشان دادن خودرو و بالا بردن قیمت خودرو کارکرده صورت می گیرد. حال اگر این آپشن ها به درستی کار نکنند، هزینه بیشتری پرداخته اید بدون اینکه نفعی برده باشید. لذا اگر خودتان نیز در این خصوص سر رشته ای ندارید، حتما از یک متخصص کمک بگیرید.

چه زمانی قیمت خودرو کارکرده در بهترین شرایط خود قرار دارد؟

قیمت خودرو کارکرده پس از تعطیلات نوروزی در شرایط مناسبی قرار دارد. رکود معاملات خودرو پس از تعطیلات نوروزی یکی از دلایلی است که شما بایستی جهت خرید خودرو در این بازه زمانی در نظر بگیرید. همچنین بسیاری از مردم در تعطیلات عید نوروز به مسافرت می روند و پیش از سفر حتما خودرو خود را سرویس می نمایند. تعویض روغن و چک نمودن سلامت فنی خودرو، سرویس هایی هستند که صاحبان خودرو انجام می دهند. لذا پس از تعطیلات عید با خرید خودرو، با یک تیر دو نشان را زده اید: خرید خودرو با کیفیت از لحاظ فنی و با قیمت مناسب.

بیشتر بخوانید :  معرفی خودروی هوندا آکورد

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

بیشتر بدانید : 

 

به این مطلب امتیاز دهید