وبلاگ
۱۱ آذر ۱۴۰۲

معرفی خودروی ونوسیا V-online

شرکت خودروسازی ونوسیا یکی از زیرمجموعه‌های دانگ فنگ نیسان به شمار می‌آید. شروع فعالیت این شرکت به سال ۲۰۱۰ میلادی باز می‌گردد. ونوسیا V-online یک کراس اور متوسط محسوب می‌شود که بیشتر مورد پسند افراد جوان قرار گرفته است. المان‌های خاصی که در طراحی این خودرو در نظر گرفته شده توجه زیادی به خود جلب کرده است. در واقع می‌توان گفت ونوسیا وی آنلاین با دیگر تولیدات صنعت خودروسازی چین متفاوت است. این خودروی چینی در سال ۱۴۰۲ و توسط شرکت مکث موتور به بازار ایران وارد شده است. با توجه به جدید بودن این ماشین در ایران در این مطلب از استوک یدک به معرفی آن پرداخته‌ایم.

آشنایی با برند خودروسازی ونوسیا:

قبل از معرفی ونوسیا V-online بهتر است کمی با شرکت سازنده آن آشنا شویم. کمپانی ونوسیا در سال ۲۰۱۰ میلادی فعالیت خود را آغاز کرده است. در همین مدت زمان نیز موفق به تولید محصولات و خودروهایی با کارکرد و کیفیت مطلوب شده است. در ابتدا بیشتر محصولات این کمپانی چینی نمونه‌هایی تغییر برند یافته از خودروهای شرکت ژاپنی نیسان بود. اما در گذر زمان تولیداتی مستقل نیز طراحی و تولید کرده است. هنوز هم این کمپانی به صورت گسترده‌ای با شرکت نیسان ژاپن همکاری دارد. در نتیجه در ساخت انواع محصولات این شرکت می‌توان شاهد پلتفرم‌ها و قوای فنی محصولات نیسان بود. با این همه استفاده از پلتفرم‌های نیسان در تمام تولیدات ونوسیا به کار نرفته است.

مشخصات فنی خودروی ونوسیا V-online:

یکی از بخش‌های مهم در هر خودرویی قطعا بخش فنی و موتوری آن به شمار می‌رود. ماشین‌هایی که مولفه‌های فنی بهتر و قدرتمندتری داشته باشند فروش بیشتری را در بازار تجربه خواهند کرد. ونوسیا وی آنلاین یک موتور ۱٫۵ لیتری توربو شارژ در سینه خود دارد. قدرت این موتور ۱۸۸ اسب بخار با گشتاوری ۲۶۰ نیوتن بر متر است. نیروی موتور این خودرو نیز به کمک گیربکس ۷ دنده با دو کلاچ تر به چرخ‌های جلویی ماشین منتقل می‌گردد. برآیند این پروسه شتاب صفر تا صد ۸٫۸ ثانیه‌ای برای ونوسیا V-online می‌باشد. سیستم تعلیق به کار رفته در محور جلویی این خودرو مک فرسون است. همچنین در بخش عقبی سیستم تعلیق مولتی لینک در نظر گرفته شده است. ترمزهای به کار رفته در ونوسیا وی آنلاین در هر دو محور از نوع دیسکی می‌باشد. توزیع الکتریکی نیروی ترمز EBD و ترمز کمکی آن BA می‌باشد. از دیگر مولفه‌های فنی این کراس اوور متوسط چینی مصرف سوخت ترکیبی ۷٫۱ لیتری در هر ۱۰۰ کیلومتر است. این شاخصه‌ها نشان دهنده یک خودروی خوب و مناسب از نظر فنی است و موفق شده بازار خوبی کسب کند.

بررسی ونوسیا V-inline از نظر طراحی ظاهری:

بعد از بخش فنی طراحی ظاهری هر خودرو را می‌توان مهم‌ترین قسمت از موفقیت آن در بازار به شمار آورد. یکی از المان‌های اصلی در طراحی این ماشین چینی استفاده از خطوط تیز و زاویه‌دار در طراحی است. چراغ‌های جلویی خودرو با فرم زاویه‌دار و گوشه‌دار در عرض کم طراحی شده‌اند. در ساخت جلو پنجره بزرگ هم از خطوط مورب با ۴ چهار LED در گوشه جلویی استفاده شده است. به کارگیری خطوط شکسته در دو طرف سپر جلوی ونوسیا V-online ظاهری خشن به این ماشین بخشیده است. در طراحی ظاهری این خودرو نمی‌توان بخش غافلگیر کننده و شگفت‌انگیزی پیدا کرد. ویژگی‌ها و روال طراحی خودروهای چینی در ساخت این ماشین نیز تا حد زیادی رعایت شده است. با این همه شکل کلی این خودرو کاملا به روز بوده و مورد توجه نسل جوان قرار گرفته است. بخشی از این خودرو که طراحی هوشمندانه‌ای دارد قسمت داشبورد آن است. دکمه استارت به شکل حرف V در داشبورد این ماشین به عنوان نماد این کمپانی قرار دارد. در ادامه این مطلب از استوک یدک را با بررسی ایمنی ونوسیا وی آنلاین ادامه خواهیم داد.

ایمنی ونوسیا V-online چگونه است؟

این خودروی چینی متاسفانه در هیچ تست تصادفی مورد آزمایش قرار نگرفته است. از این حیث مشابه هم خانواده‌ی خود ونوسیا استار بوده و سطح ایمنی آن قابل اندازه‌گیری نیست. با این همه می‌توان به تجهیزات و آپشن‌های ایمنی در این کراس اوور متوسط چینی اشاره نمود. این تجهیزات ایمنی تا حد زیادی سلامت و امنیت سرنشینان ونوسیا وی آنلاین را تضمین می‌کنند. در این ماشین از ۶ ایربگ مجزا شامل:

  • ایربگ سرنشینان جلویی
  • ایربگ‌های جانبی
  • ایربگ‌های پره‌ای

برای بالا بردن امنیت سرنشینان استفاده شده است. سایر امکانات ایمنی ونوسیا V-online نیز عبارتند از:

  • سیستم کنترل پایداری در خودرو یا ESP
  • سیستم کنترل کشش یا TCS در خودرو
  • سیستم کمک حرکتی خودرو برای سربالایی‌ها HAC
  • سیستم کنترل کننده حرکت در سراشیبی‌ها یا HDC

می‌باشد. در نتیجه می‌توان این خودروی چینی جدید را در گروه ماشین‌های ایمن دسته‌بندی نمود.

بررسی امکانات رفاهی در ونوسیا وی آنلاین:

از نظر امکانات رفاهی به کار رفته این ماشین در سطح مطلوبی قرار دارد. در نتیجه می‌تواند نظر بسیاری از خریداران را به خود جلب کرده و بازار خوبی پیدا کند. در این بخش به تعدادی از امکانات رفاهی در ونوسیا V-online اشاره می‌کنیم:

  • شیشه‌های برقی اتوماتیک
  • آینه بغل‌های برقی تاشو
  • سقف پانوراما در ونوسیا وی آنلاین
  • گرمکن برقی در صندلی‌های جلویی خودرو
  • سیستم ورود به ماشین بدون نیاز به کلید و استارت دکمه‌ای
  • یرپایی برقی سرنشین جلو
  • پرده برقی برای شیشه عقب
  • مانیتور ۱۵٫۶ اینچی
  • کروز کنترل
  • اتوهلد و ترمز پارک برقی

این موارد بخشی از امکانات و آپشن‌های ونوسیا وی آنلاین محسوب می‌شوند.

قیمت ونوسیا V-online چقدر است؟

قیمت جهانی این خودرو در بازارهای جهانی با توجه به امکانات و سطح تجهیزات آن تعیین می‌شود. در حالت کلی بین ۱۴۶۰۰ تا ۱۸۸۰۰ دلار در بازارهای بین المللی برای خرید این خودرو پرداخت می‌شود. البته که نسخه ۱۴ هزار لاری آن بسیاری از امکانات معمول نظیر ترمز هوشمند و رادار نقطه کور را ندارد. خودروهایی همچون دیگنیتی و لاماری ایما با توجه به رنج قیمت این خودرو در گروه رقبای آن قرار می‌گیرند. مشارک نیسان در تولید این کراس اوور چینی را می‌توان به عنوان برگ برنده‌ای در مقابل رقبا استفاده کرد.

سخن پایانی:

در این مطلب از استوک یدک به معرفی خودروی جدید وارداتی به نام ونوسیا V-online پرداختیم. خودروی چینی که با مشارکت نیسان ژاپن تولید و عرضه شده است.

بیشتر بدانید : 

به این مطلب امتیاز دهید
بیشتر بخوانید :  تعمیر گیربکس هایما s5+ هزینه تعمیر گیربکس هایما s5